De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Red face Philips 52PFL9632D of Sony KDL-52W3000

    Guys,

    Wat is jullie idee over de Philips 52PFL9632D en de Sony KDL-52W3000 ?
    Er is natuurlijk ook nog de Sony KDL-52X3500.

    Ik heb de Sony's al eens zien spelen op "digitaal" TV signaal (geen HD uitzending), en ik was niet echt overtuigd... de Blu Rays waren anders wel ongelooflijk... maar het was dan ook de eerste keer dat ik Blu Ray zag.
    De Philips heb ik nog niet zien werken in 52".

    We hebben nu reeds een Philips LCD TV met Ambilight (32PF9966)... en ik moet zeggen dat het gewone (digitale) TV beeld echt perfect is.
    Jammer genoeg lijkt 32" een beetje verloren in onze nieuwe woonkamer, vandaar de keuze voor iets veel groters.

    Michael

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door GolferNut Bekijk bericht
    Guys,

    Wat is jullie idee over de Philips 52PFL9632D en de Sony KDL-52W3000 ?
    Er is natuurlijk ook nog de Sony KDL-52X3500.

    Ik heb de Sony's al eens zien spelen op "digitaal" TV signaal (geen HD uitzending), en ik was niet echt overtuigd... de Blu Rays waren anders wel ongelooflijk... maar het was dan ook de eerste keer dat ik Blu Ray zag.
    De Philips heb ik nog niet zien werken in 52".

    We hebben nu reeds een Philips LCD TV met Ambilight (32PF9966)... en ik moet zeggen dat het gewone (digitale) TV beeld echt perfect is.
    Jammer genoeg lijkt 32" een beetje verloren in onze nieuwe woonkamer, vandaar de keuze voor iets veel groters.

    Michael
    Bij een Full HD geeft Sony deze maand nog een gratis PS3 weg

    Wat geeft Philips weg

    Wat vind je zelf mooi spelen en kun je voor een leuke prijs aanschaffen? (prijs/kwaliteitsverhoeding en eventueel een cadeautje erbij)

    Wat er in de winkel staat zegt niet altijd alles, je weet soms echt niet hoe ze zijn ingesteld, maar als je daar zelf mee mag spelen en ze hebben de aansluitingen die je nodig hebt......

    Wat ga je ermee doen en wat is je kijkafstand, en misschien is zelfs plasma wel beter geschikt voor je:wink: , je gaf wat weinig informatie
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    En wat kan je besteden
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  4. #4

    Standaard Cool ! een PS3 gratis en voor niets erbij ?

    Cool ! een PS3 gratis en voor niets erbij ? Tof ! Ik hoop dat ze dat ook in België doen .

    Wat de kijkafstand betreft, schat ik dat we toch wel op zo'n 4 meter van het scherm zitten.
    Waarom zou een plasma beter zijn ?

    Ik kijk niet direct naar wat het kost, zo'n 52" televisie is een lange termijn investering voor me.

    Michael

  5. #5

    Standaard

    Ga dan maar eens kijken naar een 50" (hd-ready of als je echt wilt investeren de full hd )Pioneer, die zou je eens naast een lcd moeten zien, kijken welke jij het mooiste vindt! Zeker als je veel (digitale) t.v. kijkt moet je eens kijken naar de Pio pdplx508 die is echt niet te versmaden als het om dit signaal gaat, om nog maar te zwijgen over de dvd/ of Blu-Ray weegave :kwijl:
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  6. #6

    Standaard Wat is het verschil met een plasma ?

    Hey,

    Ik vraag me af wat het verschil is tussen Plasma en LCD... LCD ken ik van in al m'n laptop's en computers... vroeger waren Plasma's meestal niet erg "stabiel" wat het beeld betreft, het kookte telkens zo'n beetje, je weet wel moirée effect toestanden, kleine bibberingen, etc... nu spreek ik wel van "vroeger"... toen er nog dino's waren .
    Bovendien waren het vroeger echte fornuizen, waar je makkelijk een eitje kon op bakken... en waar alleen maar de electriciteitsleverancier beter van werd...

    Is dat intussen allemaal weg ?

    Michael

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door GolferNut Bekijk bericht
    Hey,

    Ik vraag me af wat het verschil is tussen Plasma en LCD... LCD ken ik van in al m'n laptop's en computers... vroeger waren Plasma's meestal niet erg "stabiel" wat het beeld betreft, het kookte telkens zo'n beetje, je weet wel moirée effect toestanden, kleine bibberingen, etc... nu spreek ik wel van "vroeger"... toen er nog dino's waren .
    Bovendien waren het vroeger echte fornuizen, waar je makkelijk een eitje kon op bakken... en waar alleen maar de electriciteitsleverancier beter van werd...

    Is dat intussen allemaal weg ?

    Michael
    Het hoge energieverbruik is zo goed als weg, een plasma gebruikt maar een klein beetje meer met een vergelijkbaar LCD scherm.

    Beeld van een plasma vind ik persoonlijk wat natuurgetrouwelijker overkomen, maar dat is persoonlijk.

    Toch heeft een plasma nog steeds de neiging om in te branden als hij langdurig hetzelfde beeld weer te geven krijgt. Als je er veel spellen mee speelt of alleen maar DVD's of HD content met een 2.35:1 verhouding mee kijkt, dan is een LCD de betere oplossing. Kijk je voornamelijk televisie dan is een Plasma het overwegen waard. Als je Kijkafstand ruim 4 meter is, dan zal het met 50 inch niet veel uitmaken of je nu een HD Ready of een Full HD scherm neemt.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Als je er veel spellen mee speelt of alleen maar DVD's of HD content met een 2.35:1 verhouding mee kijkt, dan is een LCD de betere oplossing.
    Hoezo dit? Ga je op een gegeven moment de zwarte balken zien? (die zijn dan dus ingebrand ofzo?)
    Ik vind het wel interessant dat een plasma schijnbaar beter overweg kan met digitale televisie dan LCD... Hebben meer mensen deze ervaring? Wij kijken namelijk best veel tv doordeweeks en dan is het wel fijn als dit op 50"-52" ook nog goed te kijken is. Waar zit het verschil hem in en zijn de verschillen erg groot t.o.v. LCD?

  9. #9

    Standaard

    Het verschil zit vaak in de matige scalers van de televisies. Kijk maar eens naar digitale televisie op de meeste lcd's is dit nog steeds niet erg mooi. Vaak alleen op de topmodellen of op de duurdere (pio) plasma's komt het pas een beetje tot zijn recht. HD content wordt al snel mooi weergegeven, maar een mooi plaatje van een minder signaal onderscheidt de mooiere schermen van de mindere.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  10. #10

    Standaard

    Seth__Gekko,

    Ik moet zeggen dat m'n huidige LCD TV, die maar 32" groot is, geeft haarfijn m'n huidige digitale TV signaal weer. (via BelgacomTV - ADSL TV zeg maar - niet direct de beste optie in België - maar dat heeft zo z'n redenen - die er nu even niet toe doen)
    Maar ik moet toegeven dat ik bij de Sony's niet 100% overtuigd was toen ze naar een alledaags digitaal signaal aan't kijken waren (Friends, via kabel - Indi)... het was niet echt perfect, je zag vrij grote blokjes - niet echt pixels, maar echt blokjes, alsof je bewegende mosaic's zag.
    Discovery HD bijvoorbeeld was dan weer wel sterk vergelijkbaar met hetgeen wij nu zien op onze 32"... maar ja, dat is dan wel een HD signaal, en niet gewoon alledaagse digitale TV.

    Oh ja heb het eens nagemeten, en we zitten op 4,50m van onze TV.

    Michael

  11. #11

    Standaard

    De afleveringen van Friends op VT4 zijn allemaal in 4:3 formaat. Was het in die winkel 4:3 of stond de tv ingesteld op 16:9?

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko Bekijk bericht
    Het verschil zit vaak in de matige scalers van de televisies. Kijk maar eens naar digitale televisie op de meeste lcd's is dit nog steeds niet erg mooi. Vaak alleen op de topmodellen of op de duurdere (pio) plasma's komt het pas een beetje tot zijn recht. HD content wordt al snel mooi weergegeven, maar een mooi plaatje van een minder signaal onderscheidt de mooiere schermen van de mindere.
    het gaat dus om de scaler die in de tv zit? kun je daar zelf ook nog iets aan doen als na aankoop blijkt dat het toch niet echt is wat je ervan verwacht had? (externe scalers dus tussen je tv en digi ontvanger)

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco Bekijk bericht
    het gaat dus om de scaler die in de tv zit? kun je daar zelf ook nog iets aan doen als na aankoop blijkt dat het toch niet echt is wat je ervan verwacht had? (externe scalers dus tussen je tv en digi ontvanger)
    Externe scalers kosten al snel een vermogen.

    Beter om voor de aanschaf te gaan kijken hoe een analoog SD signaal wordt weergegeven op een toestel waarnaar je belangstelling uitgaat, beter voorkomen dan genezen is hier de boodschap.

    Over het inbranden van plasma's bij het kijken naar 2.35:1 DVD's HD's etc etc is al eerder melding gemaakt op het forum, het zijn niet de zwarte randen die inbranden, maar de randen waar het beeld ophoud. Dit is op te lossen door afwisselen van het aangeboden signaal.

    Heb zelf mazzel, m'n TV geeft een perfect SD plaatje weer, heb inderdaad van andere schermen wel eens heel slecht beeld gezien, waarbij het net leek alsof er een wazig rooster voor het beeld hing waarachter het beeld werd weergegeven.
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door GolferNut Bekijk bericht
    Seth__Gekko,

    Ik moet zeggen dat m'n huidige LCD TV, die maar 32" groot is, geeft haarfijn m'n huidige digitale TV signaal weer. (via BelgacomTV - ADSL TV zeg maar - niet direct de beste optie in België - maar dat heeft zo z'n redenen - die er nu even niet toe doen)
    Maar ik moet toegeven dat ik bij de Sony's niet 100% overtuigd was toen ze naar een alledaags digitaal signaal aan't kijken waren (Friends, via kabel - Indi)... het was niet echt perfect, je zag vrij grote blokjes - niet echt pixels, maar echt blokjes, alsof je bewegende mosaic's zag.
    Discovery HD bijvoorbeeld was dan weer wel sterk vergelijkbaar met hetgeen wij nu zien op onze 32"... maar ja, dat is dan wel een HD signaal, en niet gewoon alledaagse digitale TV.

    Oh ja heb het eens nagemeten, en we zitten op 4,50m van onze TV.

    Michael
    Als je van Full HD wilt genieten op een afstand van 4,5 meter...... dan zit je al snel op een schermgrootte van 60 a 65 inch. Bij 50 inch lijkt het erop dat het niet veel zal uitmaken of je nu een HD Ready of een Full HD neemt, je zult dan waarschijnlijk niet veel verschil zien.

    Op grote schermen blokjes zien komt niet door de TV, maar door het aangeboden signaal. Een TV kan nu eenmaal niet van troep een mooi signaal maken, troep blijft troep en op een groot scherm wordt dat grote troep:wink:
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •