Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 123 worden weergegeven.

Discussie: Ro-Disc stopt ermee

  1. #51

    Standaard

    Bedankt voor de vele positieve reacties over Ro-Disc.

    Het sluiten van Ro-Disc heeft meer te maken met het gebrek aan medewerking van een aantal grotere Nederlandse uitgevers en het moeilijk vinden van vakkundig personeel.

    Zo verbrak A-Film eerder dit jaar de relatie met Ro-Disc, omdat Ro-Disc met Zwartboek onder de prijs van Bol.com zat. Eerder zijn al hardnekkige pogingen gedaan om Ro-Disc de wereld uit te helpen. 20th Century Fox heeft in 2005 en 2006 uit het niets faillisementsaanvragen bij de Rotterdamse rechtbank ingediend. Puur om te kijken of ze twee partijen konden vinden om het vuile werk voor hun te doen. Die pogingen zijn mislukt. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het offensief van de Nederlandse Hollywoodmaatschappijen in 2001 toen men zelfs adressen van 'misdadige' consumenten wilden hebben, die ooit import zouden hebben gekocht.

    Ro-Disc heeft altijd het standpunt aangenomen om de klant zo goed mogelijk aan z'n behoefte te voorzien. Dit staat regelrecht tegenover het beleid van de Nederlandse Hollywoodmaatschappijen, die van mening zijn, dat Nederlandse consumenten uitsluitend uit Nederlandse produkten mogen kiezen. Zij willen bepalen, wat de consument koopt, bij welke partij, wanneer en voor hoeveel.

    Door langdurige onderbezetting kon Ro-Disc niet meer optimaal aan de behoeftes van klanten voorzien. Zo verscheen de nieuwsbrief niet meer wekelijks en was het inhoudelijk ook minder van kwaliteit geworden.

    Ro-Robert

  2. #52

    Standaard

    Uitermate vervelend dat de Nederlandse maatschappijen deze instelling hebben. Belachelijk dat er prijsafspraken mogen zijn.
    Alleen daarvoor zou je al gaan importeren. Eigenlijk moet iedereen dat doen. Laat ze dan maar hun eigen faillissement aanvragen.
    Maar ja, wishfull thinking waarschijnlijk.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  3. #53

    Standaard

    Heel jamme dat het ermee stopt, helemaal omdat ik er 10 minuten van vandaan woon
    het is dat ik net een huis gekocht heb anders hd ik nog f fmn slag geslagen

  4. #54

    Standaard

    In iedergeval Succes met jullie volgende business, en toch jammer (ook al heb ik er nooit wat bestelt, veel mensen zijn toch uitermate positief over jullie)..
    Maar toch een kanttekening bij het 'bericht', er zijn 2 kanten en we horen nu alleen de kant van Ro-disc (en het bericht mbt A-film en zwartboek lijkt mij nogal sterk aangezien bv frs ook onder de prijs van bol.com zat (hell bol.com is 1 van de duurste))..

  5. #55

    Standaard

    Jammer hoor en vervelend voor de betrokkenen Zijn er hier geen mensen die een bijbaantje zoeken?
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    In iedergeval Succes met jullie volgende business, en toch jammer (ook al heb ik er nooit wat bestelt, veel mensen zijn toch uitermate positief over jullie)..
    Maar toch een kanttekening bij het 'bericht', er zijn 2 kanten en we horen nu alleen de kant van Ro-disc (en het bericht mbt A-film en zwartboek lijkt mij nogal sterk aangezien bv frs ook onder de prijs van bol.com zat (hell bol.com is 1 van de duurste))..
    Sorry, hoor. Zoiets verzin ik niet. Dit is een vrij ernstige zaak. Ik heb het zelfs zwart op wit, mocht je me niet geloven.
    Free Record Shop had toentertijd een prijs van 24.99 inclusief 2 Quality Film Collection DVD's en Bol.com had een prijs van 19.99.

    Ro-Robert

  7. #57

    Standaard

    Wat maakt A-Film dat eigenlijk uit? Door die lagere prijs van jullie hebben ze toch juist meer afzet (neem aan dat de inkoopprijs voor jullie gelijk blijft, exclusief evt. kwantumkorting). Of toon ik nu mijn (non-)verstand op economisch gebied? Media Markt verkocht die 2-disc overigens voor 9,99.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quido Bekijk bericht
    Wat maakt A-Film dat eigenlijk uit? Door die lagere prijs van jullie hebben ze toch juist meer afzet (neem aan dat de inkoopprijs voor jullie gelijk blijft, exclusief evt. kwantumkorting). Of toon ik nu mijn (non-)verstand op economisch gebied? Media Markt verkocht die 2-disc overigens voor 9,99.
    Zo ziet men het niet. Wanneer Ro-Disc veel verkoopt, dan kost dat Bol.com en Free e.d. klanten. Zij gaan vervolgens klagen bij A-Film, dat ze een betere prijs willen krijgen om mee te kunnen. Daar wordt A-Film niet vrolijk van en dan worden ze boos op ons.

    Van kwantumkorting is geen sprake bij 'speciaalzaken'. Zeker niet bij A-Film. 'Speciaalzaken doen toch altijd hun best en nemen het toch op. De klanten zijn liefhebbers en betalen graag 5 tot 10 euro meer per DVD.' Zo wordt door A-Film en andere uitgevers geredeneerd. Bij partijen als Blokker en zo worden forse deals gemaakt anders zegt zo'n Blokker simpelweg, dat ze het niet opnemen en dan heeft zo'n uitgever een flinke strop.

    Er gaan forse bedragen om in deze markt. 100.000 euro per uitgever op jaarbasis is bij Nederlandse Hollywoodmaatschappijen verwaarloosbaar.

    Ro-Robert
    Laatst aangepast door Ro-Robert : 28-11-2007 om 15:50

  9. #59

    Standaard

    Nogmaals: heel erg jammer dat Rodisc wegvalt. Het was ooit de eerste zaak waar ik regio 1 spul vandaan haalde (Tron, de Criterion van Spartacus en de Akira tin als ik het me goed herinner) en ik kwam er nog steeds graag. Jammer dat dit soort winkels het leven zo moeilijk gemaakt word in dit land, want in een gewone winkel shoppen vind ik vaak toch nog wel het fijnst. Bij Rodisc kwam je altijd wel dingen tegen waarvan je niet wist dat je er naar op zoek was, en da's bij de webshops toch wat lastiger.

    Het enige alternatief dat ik momenteel ken is Boudisque, die ook wel aardig actief zijn met import-releases. Maar ja: helemaal hetzelfde is het niet.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ro-Robert Bekijk bericht
    'Speciaalzaken doen toch altijd hun best en nemen het toch op. De klanten zijn liefhebbers en betalen graag 5 tot 10 euro meer per DVD.' Zo wordt door A-Film en andere uitgevers geredeneerd.
    Terwijl ik jullie prijzen toch altijd erg schappelijk vond, vaak zelfs goedkoper dan elders. Erg jammer dat jullie verdwijnen. Geen kans meer op een evt. doorstart of andere oplossing?
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ro-Robert Bekijk bericht
    Bedankt voor de vele positieve reacties over Ro-Disc.

    Het sluiten van Ro-Disc heeft meer te maken met het gebrek aan medewerking van een aantal grotere Nederlandse uitgevers en het moeilijk vinden van vakkundig personeel.

    Zo verbrak A-Film eerder dit jaar de relatie met Ro-Disc, omdat Ro-Disc met Zwartboek onder de prijs van Bol.com zat. Eerder zijn al hardnekkige pogingen gedaan om Ro-Disc de wereld uit te helpen. 20th Century Fox heeft in 2005 en 2006 uit het niets faillisementsaanvragen bij de Rotterdamse rechtbank ingediend. Puur om te kijken of ze twee partijen konden vinden om het vuile werk voor hun te doen. Die pogingen zijn mislukt. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het offensief van de Nederlandse Hollywoodmaatschappijen in 2001 toen men zelfs adressen van 'misdadige' consumenten wilden hebben, die ooit import zouden hebben gekocht.

    Ro-Disc heeft altijd het standpunt aangenomen om de klant zo goed mogelijk aan z'n behoefte te voorzien. Dit staat regelrecht tegenover het beleid van de Nederlandse Hollywoodmaatschappijen, die van mening zijn, dat Nederlandse consumenten uitsluitend uit Nederlandse produkten mogen kiezen. Zij willen bepalen, wat de consument koopt, bij welke partij, wanneer en voor hoeveel.

    Door langdurige onderbezetting kon Ro-Disc niet meer optimaal aan de behoeftes van klanten voorzien. Zo verscheen de nieuwsbrief niet meer wekelijks en was het inhoudelijk ook minder van kwaliteit geworden.

    Ro-Robert
    (onderste reactie staat ook in het andere topic,maar deze discussie gaat wat dieper)

    Rare vraag misschien, maar hebben jullie als winkel (misschien samen met concurrenten/collega-winkeliers) daar nooit iets tegen willen doen? Groot media-offensief ofzo?

    Het riekt bijna naar een soort kartel-vorming natuurlijk: hou de markt als distributeur in handen en probeer iedereen die jouw winst niet omhoog helpt er uit te werpen.

    'k Heb het idee dat wij Nederlanders gewoon als cash-cow fungeren voor alle Hollywood-producties om de Amerikaanse moedermaatschappijen te helpen bij een slecht geproduceerde film (die wij dan niet te zien krijgen want dat leidt tot imago-schade).

    Of denk ik te ver?

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bosmeneer Bekijk bericht
    'k Heb het idee dat wij Nederlanders gewoon als cash-cow fungeren voor alle Hollywood-producties om de Amerikaanse moedermaatschappijen te helpen bij een slecht geproduceerde film (die wij dan niet te zien krijgen want dat leidt tot imago-schade).

    Of denk ik te ver?
    Ja, je denkt te ver ja... heeft helemaal niets met imagoschade ofzo te maken, maar gewoon met money, wat heeft het voor zin om een film in de bios te duwen waar toch maar weinig mensen mogelijk naar toe gaan, en het aantal zalen is in nederland bv toch al beperkt.. op dvd krijgen wij wel bijna alle producties, en wij nederlanders zijn helemaal niet zo'n uitzondering, en cash-cow? dat is natuurlijk ook gewoon onzin..

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ToastedQB Bekijk bericht
    Hoop echt dat de webwinkel het overleeft.... heb daar door de jaren heen ontzettend veel UK import besteld
    Ai, maar dat kun je toch goedkoper, rechtstreeks bij Play.com of Blahdvd.com doen?

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Ai, maar dat kun je toch goedkoper, rechtstreeks bij Play.com of Blahdvd.com doen?
    Niet iedereen heeft een creditcard.

    Inderdaad jammer dat Ro-Disc weggaat, het was een van mijn favoriete online DVD stores.

  15. #65

    Standaard

    Sorry dat ik het vraag Ro-Robert, maar ik zou het toch graag willen weten. Staan er nog grote aanbiedingen voor bijv blu-rays in de verwachting?

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henkske22 Bekijk bericht
    Sorry dat ik het vraag Ro-Robert, maar ik zou het toch graag willen weten. Staan er nog grote aanbiedingen voor bijv blu-rays in de verwachting?
    Ik ben bang van niet. Daar is de omloopsnelheid te hoog voor :neutral:

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ro-Robert Bekijk bericht
    Ik ben bang van niet. Daar is de omloopsnelheid te hoog voor :neutral:
    En betreffende voorradige Laserdiscs? .. nog mogelijke acties?
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  18. #68

    Standaard

    Jullie zijn echt een stelletje egoisten. Eerst janken dat ze weg gaan en dan bedelen om korting. Zielig gewoon.

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vick86 Bekijk bericht
    Jullie zijn echt een stelletje egoisten. Eerst janken dat ze weg gaan en dan bedelen om korting. Zielig gewoon.
    Je kan het toch ook zien dat de liefhebbers nog even snel willen profiteren van deze winkel?, tevens lijkt het me beter dat ro-disc zo leeg mogelijk is gekocht wanneer ze dicht moeten.

    Ga sowieso deze week even in de LD bakken snuffelen.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Je kan het toch ook zien dat de liefhebbers nog even snel willen profiteren van deze winkel?, tevens lijkt het me beter dat ro-disc zo leeg mogelijk is gekocht wanneer ze dicht moeten.

    Ga sowieso deze week even in de LD bakken snuffelen.
    Vanzelfsprekend hoopt het personeel van Ro-Disc, dat er op de 1 of andere manier een overname/doorstart plaatsvindt en iedereen z'n baan kan blijven behouden. Wanneer onnodig gedumpt wordt en daardoor extra verliezen gemaakt worden, maakt dat de situatie alleen maar erger. Er zal dus voor een middenweg gekozen moeten worden: opruimen zonder te veel te verliezen.

    We hebben overigens al akties aangemaakt voor 1.254 verschillende LaserDiscs:

    http://www.rodisc.nl/gsp.dll?sid=103...oductgroepid=2

    Dit zijn alleen nieuw gesealde exemplaren. We hebben ook nog z'n 2.000 tweedehands LD's:

    http://www.rodisc.nl/gsp.dll?sid=103...tikelsoort=2LD

    Veel zal er met de LaserDiscs niet meer gebeuren. Daar is helaas geen tijd voor.

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ro-Robert Bekijk bericht
    Vanzelfsprekend hoopt het personeel van Ro-Disc, dat er op de 1 of andere manier een overname/doorstart plaatsvindt en iedereen z'n baan kan blijven behouden. Wanneer onnodig gedumpt wordt en daardoor extra verliezen gemaakt worden, maakt dat de situatie alleen maar erger. Er zal dus voor een middenweg gekozen moeten worden: opruimen zonder te veel te verliezen.

    We hebben overigens al akties aangemaakt voor 1.254 verschillende LaserDiscs:

    http://www.rodisc.nl/gsp.dll?sid=103...oductgroepid=2

    Dit zijn alleen nieuw gesealde exemplaren. We hebben ook nog z'n 2.000 tweedehands LD's:

    http://www.rodisc.nl/gsp.dll?sid=103...tikelsoort=2LD

    Veel zal er met de LaserDiscs niet meer gebeuren. Daar is helaas geen tijd voor.
    Bedankt voor de info,

    Ik zal wel even de tijd nemen om te komen snuffelen as. woensdag.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Bedankt voor de info,

    Ik zal wel even de tijd nemen om te komen snuffelen as. woensdag.
    Hou er wel rekening mee, dat er 'maar' honderden titels in de winkel aanwezig zijn. Als je interesse hebt in een aantal titels, kan je deze via internet bestellen om af te halen en dan in de winkel bekijken, wat je wel en niet mee wilt nemen. Zonder verplichtingen dus. Kan je even je eigen LD-bak in de winkel hebben. Wel deze mogelijkheid even bij bestellen melden. Dit geldt alleen voor LaserDiscs en bezoekers van www.dvd.nl

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ro-Robert Bekijk bericht
    Hou er wel rekening mee, dat er 'maar' honderden titels in de winkel aanwezig zijn. Als je interesse hebt in een aantal titels, kan je deze via internet bestellen om af te halen en dan in de winkel bekijken, wat je wel en niet mee wilt nemen. Zonder verplichtingen dus. Kan je even je eigen LD-bak in de winkel hebben. Wel deze mogelijkheid even bij bestellen melden. Dit geldt alleen voor LaserDiscs en bezoekers van www.dvd.nl
    ga er morgen even voor zitten
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  24. #74
    FL!PNEUS
    Guest

    Standaard

    Doen jullie nog wel aan inkoop van tweedehands DVD's? Ik wil nog even snel wat blu-rays scoren voordat jullie dicht gaan...

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FL!PNEUS Bekijk bericht
    Doen jullie nog wel aan inkoop van tweedehands DVD's? Ik wil nog even snel wat blu-rays scoren voordat jullie dicht gaan...
    Tot de kerst wordt inderdaad nog tweedehands ingekocht.

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •