Bedankt voor de vele positieve reacties over Ro-Disc.
Het sluiten van Ro-Disc heeft meer te maken met het gebrek aan medewerking van een aantal grotere Nederlandse uitgevers en het moeilijk vinden van vakkundig personeel.
Zo verbrak A-Film eerder dit jaar de relatie met Ro-Disc, omdat Ro-Disc met Zwartboek onder de prijs van Bol.com zat. Eerder zijn al hardnekkige pogingen gedaan om Ro-Disc de wereld uit te helpen. 20th Century Fox heeft in 2005 en 2006 uit het niets faillisementsaanvragen bij de Rotterdamse rechtbank ingediend. Puur om te kijken of ze twee partijen konden vinden om het vuile werk voor hun te doen. Die pogingen zijn mislukt. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het offensief van de Nederlandse Hollywoodmaatschappijen in 2001 toen men zelfs adressen van 'misdadige' consumenten wilden hebben, die ooit import zouden hebben gekocht.
Ro-Disc heeft altijd het standpunt aangenomen om de klant zo goed mogelijk aan z'n behoefte te voorzien. Dit staat regelrecht tegenover het beleid van de Nederlandse Hollywoodmaatschappijen, die van mening zijn, dat Nederlandse consumenten uitsluitend uit Nederlandse produkten mogen kiezen. Zij willen bepalen, wat de consument koopt, bij welke partij, wanneer en voor hoeveel.
Door langdurige onderbezetting kon Ro-Disc niet meer optimaal aan de behoeftes van klanten voorzien. Zo verscheen de nieuwsbrief niet meer wekelijks en was het inhoudelijk ook minder van kwaliteit geworden.
Ro-Robert