Pagina 4 van 42 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 1034 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Inderdaad een mooie overzichtelijke lijst.

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Toppieroy Bekijk bericht
    Inderdaad een mooie overzichtelijke lijst.
    Mooi overzichtelijk ja. Maar het is alleen wel jammer dat ie (en de HD DVD-lijst) niet compleet is: ze laten alleen de titels zien die ze zelf gerecenseerd hebben.

  3. #78

    Standaard

    de hogere resolutie en meer beeldpunten van HD moet altijd te zien zijn. Zou hetzelfde zijn als je zegt dat je het verschil niet ziet tussen een digitale foto en één gemaakt met een ouderwets rolletje. Het verschil is misschien wat minder groot, maar toch....[/quote]

    Eh--- een ouderwets rolletje is nog steeds vele malen beter dan de gemiddelde deigitale foto...

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bureaulamp Bekijk bericht
    de hogere resolutie en meer beeldpunten van HD moet altijd te zien zijn. Zou hetzelfde zijn als je zegt dat je het verschil niet ziet tussen een digitale foto en één gemaakt met een ouderwets rolletje. Het verschil is misschien wat minder groot, maar toch....
    Eh--- een ouderwets rolletje is nog steeds vele malen beter dan de gemiddelde deigitale foto...[/quote]

    Nou, dan moet jij wel een hele goede camera hebben met rolletje, want ik zie toch duidelijk betere foto's uit mijn digitale cam komen.

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Eh--- een ouderwets rolletje is nog steeds vele malen beter dan de gemiddelde deigitale foto...
    Nou, dan moet jij wel een hele goede camera hebben met rolletje, want ik zie toch duidelijk betere foto's uit mijn digitale cam komen.[/quote]

    Dan heb je toch echt een slechte spiegelreflex camera gehad en nu een goede digitale. De resolutie van een analoge foto is nl. omgerekend ongeveer 15 Mpixel. Niet dat dat getal alles zegt, want het ligt aan de kwaliteit van je lens en de beeldverwerkingschip, maar dit was over het het algemeen beter bij de spiegelreflex dan de meeste digitale rommel. Iedereen laat zich een beetje gek maken door "hoe meer pixels hoe beter" maar dat is dus totale onzin. Een 6 MP digitale camera kan met een betere lens betere foto's maken dan een camera met 8 MP. Zo net met spiegelreflex. De reden dat ze je weinig meer ziet is omdat de huidige generatie digitale spiegel-reflex met 10 MP zeer professionele foto's kunnen maken; en omdat het handig is je foto's direct terug te kunnen zien enz. Maar dit gebeurt nog steeds met lenzen die eerder op een spiegel-reflex body hebben gezeten.

    Maar goed: we dwalen af....

  6. #81

    Standaard

    Ik ben tevreden met mijn Sony R1 met 10,2 Mega Pix en een totaal gewicht van 1,2 kg

  7. #82

    Standaard

    Ik heb nooit een spiegelreflex camera gehad, daar zal het probleem wel liggen denk ik...

    Maar goed, inderdaad weer ontopic!

  8. #83

    Standaard

    Ik hoor iemand zeggen dat Flyboys tegenviel? Ik vond dit juist een bijzonder goede HD uitvoering. De kleuren zijn bijzonder rijk en de details zijn messscherp.
    De film heeft van nature weinig grain en heeft een heel lichte transfer. Erg mooie HD showcase vind ik zelf. Spider-man trilogy is ook geweldig te noemen; vooral deel 3.
    Een super blu -ray uit de VS. is "The Punisher" met Tom Jane. De DVD die ik daarvan al had, heeft een enorm soft beeld en dat is bij de HD uitvoering in het geheel niet meer terug te zien. Een tweede enorm goede blu ray uit de VS is "30 days of night'. Deze film leens zich goed voor een HD showcase vanwege de toegepaste filmtechnieken en kleurfilters. Deze blu ray heeft de meest scherpe details die ik tot dusver heb mogen aanschouwen.
    Regio B (NL) topper vind ik daarnaast qua beeld "The Invasion".
    Co-Startrader **Mijn DVD Collectie**
    Beeld: Panasonic PT AX-200E+Beamax A-Serie | plasma TV:Panasonic TH-42PX60E Blu Ray spelers: Marantz BD-5004 | PS3 HD-DVD Spelers: Toshiba EP-30 | XboX 360 Receiver: Onkyo TX SR-605
    Speakers: Magnat Quantum/Betasub | Wharfedale Diamons Series | KEF 2005.1 Mediaspeler : Emtec Moviecube S800 PVR (750 GB) WiFi
    Blu Raqy: 199 HD-DVD 164 DVD: 1899

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Ja, dat klopt en hoop mensen vinden bij mij de kleuren flets. En heb ik dus een slecht scherm gekocht maar als ik zie hoe hun tv hebben afgesteld begrijp ik niet dat ze geen pijn aan hun ogen krijgen na een minuut of 10. Iedereen zijn ding maar soms snap ik niet hoe het mooi kan vinden. Daarnaast kost instellen van je LCD tv gewoon wat meer tijd dan een CRT waar de default soms goed genoeg is. Mensen zijn soms te lui of snappen het niet hoe het werkt.
    Het kleurenverschil tussen DVD en Blu Ray zit niet zozeer in de verzadigingsgraad als wel in het spectrum: blu ray heeft gewoon oneindig veel meer kleurschakeringen tot beschikking dan een DVD en dat zie je gewoon terug in de nauurgetrouwheid van het beeld.
    Co-Startrader **Mijn DVD Collectie**
    Beeld: Panasonic PT AX-200E+Beamax A-Serie | plasma TV:Panasonic TH-42PX60E Blu Ray spelers: Marantz BD-5004 | PS3 HD-DVD Spelers: Toshiba EP-30 | XboX 360 Receiver: Onkyo TX SR-605
    Speakers: Magnat Quantum/Betasub | Wharfedale Diamons Series | KEF 2005.1 Mediaspeler : Emtec Moviecube S800 PVR (750 GB) WiFi
    Blu Raqy: 199 HD-DVD 164 DVD: 1899

  10. #85

    Standaard

    Amazing planet valt behoorlijk tegen. Loopt niet soepel en je ziet dat lang niet alles in hd is opgenomen.

    De beste vind ik Rescue dawn. Ongelooflijk scherp en prachtige kleuren.

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymond Gelmers Bekijk bericht
    Het kleurenverschil tussen DVD en Blu Ray zit niet zozeer in de verzadigingsgraad als wel in het spectrum: blu ray heeft gewoon oneindig veel meer kleurschakeringen tot beschikking dan een DVD en dat zie je gewoon terug in de nauurgetrouwheid van het beeld.
    Raymond, bij mijn weten is de gebruikte kleurcodering in het geval van Blu-ray nog steeds gewoon 8-bits per kleur, precies even veel als bij DVD. En dat gaat voorlopig ook niet veranderen want het is onderdeel van de standaard.

    S.
    Laatst aangepast door Swordfishtrombone : 16-04-2008 om 09:09

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Swordfishtrombone Bekijk bericht
    Raymond, bij mijn weten is de gebruikte kleurcodering in het geval van Blu-ray nog steeds gewoon 8-bits per kleur, precies even veel als bij DVD. En dat gaat voorlopig ook niet veranderen want het is onderdeel van de standaard.

    S.
    Door de hogere resolutie wordt er een mogelijkheid geboden om meer kleurschakeringen te tonen. Blijkbaar is er binnen 8-bit kleuren nog meer dan voldoende variatie mogelijk om alleen door de hogere resolutie meer detail in de kleuren te laten zien.
    Co-Startrader **Mijn DVD Collectie**
    Beeld: Panasonic PT AX-200E+Beamax A-Serie | plasma TV:Panasonic TH-42PX60E Blu Ray spelers: Marantz BD-5004 | PS3 HD-DVD Spelers: Toshiba EP-30 | XboX 360 Receiver: Onkyo TX SR-605
    Speakers: Magnat Quantum/Betasub | Wharfedale Diamons Series | KEF 2005.1 Mediaspeler : Emtec Moviecube S800 PVR (750 GB) WiFi
    Blu Raqy: 199 HD-DVD 164 DVD: 1899

  13. #88

    Standaard

    Kleurdiepte heeft niks met resolutie te maken. Wel kan men door betere compressiemethoden toe te passen een beter kleurbeeld krijgen.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  14. #89

    Standaard

    Heb de HD DVD 'Next' weer eens gekeken. Ik heb de Australische versie en 1 ding valt me heel erg tegen: Wiebelende lijntjes (zoals de grill van een auto, luxaflex, chrome randen van tafels, dakbedekking e.d.). Erger dan bij vele DVD's!
    :sad:
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Heb de HD DVD 'Next' weer eens gekeken. Ik heb de Australische versie en 1 ding valt me heel erg tegen: Wiebelende lijntjes (zoals de grill van een auto, luxaflex, chrome randen van tafels, dakbedekking e.d.). Erger dan bij vele DVD's!
    :sad:
    Kijk jij op 1080p ?
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  16. #91

    Standaard

    Door de toegepaste filmgrain vond ik Close Encounters ook erg tegenvallen qua beeldkwaliteit. Het verschil met DVD is daardoor nauwelijks merkbaar. Ik had zelfs het idee dat de grain alleen maar versterkt werd door de hogere resolutie.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Door de toegepaste filmgrain vond ik Close Encounters ook erg tegenvallen qua beeldkwaliteit. Het verschil met DVD is daardoor nauwelijks merkbaar. Ik had zelfs het idee dat de grain alleen maar versterkt werd door de hogere resolutie.
    Van HighDefDigest:
    Grain is visible throughout, and quite heavy at times. Director of photography Vilmos Zsigmond did amazing work on the film, but his naturalistic use of lighting combined with the fast-speed film stocks of the time only increase grain and softness.
    HD laat in dit geval dus de beperkingen van het bronmateriaal beter zien/

    Daar staat dan weer tegenover:

    That said, putting it all into perspective, this is still an excellent presentation of this particular film. I've never seen 'Close Encounters' look so vibrant in color. Hues no longer bleed (particularly reds and blues) -- instead they shine through with a richness and clarity that is particularly effective with the effects. (The massive mothership at film's end is a sight to behold.) Black levels hold firm, although on occasion I thought some shots looked a bit flattened out in the mid-range, which lessens apparent depth. The transfer remains largely dimensional, however, and I was really impressed with the level of detail for such a dark film (I'd venture a guess that three-fourths of the movie takes place at night). Major compression artifacts (such as posterization or macroblocking) are not a problem, but noise is frequent (and usually hard to decipher from grain).
    NB Ik heb net mijn UK-exemplaar binnengekregen, zal hem wel morgen of overmorgen in de ps3 afspelen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  18. #93

    Standaard

    Wat mij bij Close Encounters... het meeste opvalt is dat er aantal shots zijn waarbij het een gedeelte van het shot out of focus is. Dit zal wel horen maar bij dvd en op mijn SD tv was het mij nooit zo opgevallen. Nu is het met blu-ray en op een full-hd tv het eigenlijk hinderlijk aanwezig. Het duidelijkste is dit te zien bij scene van de vluchtleiding omdat het grootste deel van het shot out of focus is.

  19. #94

    Standaard

    Hehe, we wilden allemaal naar HD, en nu zie we de foutjes van de DOP.
    Het is mij ook in andere films opgevallen dat gedeeltes in de rand van het frame niet helemaal scherp zijn. Zou dat te maken hebben met de gebruikte soort lens ?
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  20. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Hehe, we wilden allemaal naar HD, en nu zie we de foutjes van de DOP.
    Het is mij ook in andere films opgevallen dat gedeeltes in de rand van het frame niet helemaal scherp zijn. Zou dat te maken hebben met de gebruikte soort lens ?
    Deze "foutjes" waren ook te zien in de biosversie..

    Doffe frameranden kunnen verschuiving van objectief zijn of slecht filmmateriaal, of zoals vaak bij oudere films te zien is, simpelweg slechte objectieven.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  21. #96

    Standaard

    net HD-dvd versie van Mission: Impossible 1 bekeken en viel me op dat er regelmatig verticale strepen te zien waren, vooral op achtergrond, heb geprobeerd wat foto's te maken, is lastig:

    vb: links in achtergrond

    als ik reviews lees wordt dit volgens mij niet vermeld, wel dat beeld niet echt top is, ken ook niet de technische term

    zal kijken of ik wat betere foto's kan maken (bij daglicht) en wat tijden vermelden, ben benieuwd of iemand van jullie dit ook heeft of dat het misschien ligt aan m'n apparatuur
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  22. #97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    net HD-dvd versie van Mission: Impossible 1 bekeken en viel me op dat er regelmatig verticale strepen te zien waren, vooral op achtergrond, heb geprobeerd wat foto's te maken, is lastig:

    vb: links in achtergrond

    als ik reviews lees wordt dit volgens mij niet vermeld, wel dat beeld niet echt top is, ken ook niet de technische term

    zal kijken of ik wat betere foto's kan maken (bij daglicht) en wat tijden vermelden, ben benieuwd of iemand van jullie dit ook heeft of dat het misschien ligt aan m'n apparatuur
    lukt niet echt om foto's te maken; enkele tijden waar ik die strepen zie:

    4:00; achtergrond
    21:43: links/rechts van boom
    21:59 ;achtergrond
    23:45; in ontploffing
    51:11; links achtergrond
    55:58; lucht
    57:33: links muur

    en kan zo wel doorgaan;

    kijk HD films 1080i

    heb de Amerikaanse Mission box

    iemand zelfde problemen ?
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  23. #98

    Standaard

    Ik heb de eerste 4 plekken bekeken maar ik zie helemaal geen vertikale strepen. Wel is er aardig wat grain in de scenes.
    Ik speel de film (UK box) 1080p/24 af op de XE1 op een Pioneer LX608D.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  24. #99

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Ik heb de eerste 4 plekken bekeken maar ik zie helemaal geen vertikale strepen. Wel is er aardig wat grain in de scenes.
    Ik speel de film (UK box) 1080p/24 af op de XE1 op een Pioneer LX608D.
    dank voor de feedback;

    net even speler op 720p gezet en strepen nu weg/ stuk minder hoewel beeld nu wel iets minder goed lijkt..... zal wel technische verklaring voor zijn (1080i vs 720p)
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    dank voor de feedback;

    net even speler op 720p gezet en strepen nu weg/ stuk minder hoewel beeld nu wel iets minder goed lijkt..... zal wel technische verklaring voor zijn (1080i vs 720p)
    Dan zul je toch ook problemen moeten hebben met andere HD DVD's op 1080i?
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

Pagina 4 van 42 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •