Pagina 203 van 218 EersteEerste ... 103153193199200201202203204205206207213 ... LaatsteLaatste
De resultaten 5.051 tot 5.075 van 5442 worden weergegeven.
  1. #5051

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Ging je niet voor de marathon... Of moet je vroeg werken? :razz:
    Nee moet niet werken, heb vakantie. Maar ik ging extra niet voor de marathon omdat ik de digitale versie wilde zien van The Dark Knight, en daarvoor moest ik naar Hasselt
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  2. #5052

    Thumbs up

    Gisteravond:

    The Dark Knight
    Met Batman Begins deed Christopher Nolan 3 jaar geleden wat iedereen voor onmogelijk had gehouden: de Batman franchise nieuw leven inblazen. Het werd terecht een mega succes en dus was het wachten op het vervolg. Die is er dan nu eindelijk. Na 3 hele lange jaren wachten was het gisteren eindelijk tijd voor de meest geanticipeerde film van het jaar: The Dark Knight.

    Nolan bewandeld hier dezelfde weg die hij al insloeg met Batman Begins en neemt het nog een stapje verder: rauw van toon, een Gotham City dat nog steeds verdorven is en gebukt gaat onder de georganiseerde criminaliteit, snel gemonteerde actie scenes en geweldig acteerwerk.
    De actiescenes zijn overzichterlijker gefilmd, iets wat voor velen een struikelblok was in het eerste deel. Hier is het allemaal een stuk beter te volgen.
    Direct vanaf het begin zit de actie en de vaart in het verhaal en dat wordt steeds verder opgebouwd en komt tot een hoogtepunt in een geweldige climax die ruim 20 minuten duurt. Tijdens die hele 20 minuten blijft het tempo behouden.
    Dit wordt nog eens ondersteund door een prachtige muzikale score die de donkere sfeer van de film extra benadrukt.

    Dan het acteerwerk. Dit is helemaal de film van Heath Ledger. Hij trekt alle aandacht naar zich toe. Werkelijke iedere seconde dat ie in beeld is verbleken alle andere personages door zijn aanwezigheid. Hij zet The Joker echt neer als een maniakale psychopaat die oprecht huiveringwekkend is met een bizar gevoel humor. Iets dat wonderwel ontzettend goed werkt. Een niets minder dan briljante performance.
    Ook Christian Bale is opnieuw in topvorm. Nieuwkomers Aaron Eckhart en Maggie Gyllenhaal zijn goed op hun plaats. Vooral het casten van Gyllenhaal in plaats van Katie Holmes heeft de film goed gedaan.

    Wat valt er nog meer over te zeggen of aan toe te voegen? Eigenlijk niets. Dit is gewoon een film die je moet zien. Nolan heeft een nieuwe standaard gezet voor de striphelden verfilming en voor actie films in het bijzonder.
    Dit is de beste blockbuster van de afgelopen jaren en misschien wel allertijden.
    The Dark Knight is niets minder dan een meesterwerk!

    9,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  3. #5053

    Standaard

    Straffe taal....Godfather.

    Ben ook wel benieuwd. Ik vond Batman Begins ook erg leuk maar zo overdreven goed als er werd geschreven vond ik het nou ook weer niet. Deze film wordt wel heel positief ontvangen. Had een beetje idee omdat Heath Ledger zo tragisch is overleden. Maar blijkbaar is hij echt zo goed. "Meesterwerk", een "9,5", "misschien beste blockbuster aller tijden".

    Wat een superlatieven zeg....dat schept verwachtingen.

  4. #5054

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Nee moet niet werken, heb vakantie. Maar ik ging extra niet voor de marathon omdat ik de digitale versie wilde zien van The Dark Knight, en daarvoor moest ik naar Hasselt

    Ben maar blij! Hier bij ons werd er weer eens geprojecteerd alsof er een zwerver achter zat die in slaap was gevallen...

    Wel vette film zeg... Maar een 9,5 vind ik wat hoog ik gaf hem een 8.4,

  5. #5055

    Standaard

    CJ7 : Leuke familiefilm, een beetje een mengeling van flubber en e.t. + het soms erg overdreven gedoe wat je wel vaker ziet in een Stephen Chow film. 6.8/10
    Laatst aangepast door Wim S. : 24-07-2008 om 15:38

  6. #5056

    Standaard

    Nekam Achat Mishtey Eynay (2005)

    Avenge But One of My Two Eyes geeft een sterk beeld rondom het conflict tussen de Palestijnen en Joden. Het blijft een situatie die eeuwig zal blijven bestaan. Want wie komt er nu eens met DE oplossing ook ondergetekende ziet er geen heil meer in. Wat deze homevideo laat zien is het volgende. Israëlische soldaten treiteren Palestijnse burgers door ze de doorgang bij een checkpoint niet te geven. De hele film door zie je andere checkpoints en steeds maar weer zien we de soldaten de Palestijnen treiteren door net zolang te wachten dat ze wel kwaad en grof worden. Zelfmoordaanslagen zijn nooit goed te praten maar de film geeft wel een sterk beeld dat die mensen bijna geen andere uitweg hebben. Het is geen hoogstaand product waarbij zelfs de cameraman op het einde van de documentaire heft in eigen handen neemt en zijn eigen mensen eens flink ervan langs geeft. Israëlische soldaten die Palestijnse kinderen uren voor de checkpoint laten staan en waarbij de ouders vriendelijk doch dringend vragen of ze niet er doorheen mogen. Zo zijn er nog andere dingen te zien zoals een telefoongesprek tussen een Palestijn en een Jood en het verhaal van Samson uit de Bijbel dat alles zorgt ervoor dat we een ietwat lange, hectische documentaire te zien krijgen maar wel eentje die je weer eens wakker schud over een conflict dat al decennia lang duurt en zo te zien ook zo zal blijven. Wie komt er met de oplossing? 6.5

    Dead Again (1991)

    Branagh eerst Hollywoodproductie laat zien dat hij toentertijd geïnspireerd geraakt was door Hitchcock en Welles. De Britse theaterregisseur die vooral bekend staat om zijn Shakespeare verfilmingen doet het nu op een andere boeg. De vraag is alleen of hij op onbekend terrein ook kan scoren. Het is hem deels geluk, helaas naar het einde toe vervalt de maker in een ietwat ongeloofwaardig plotontwikkeling maar doordat hij steun krijgt van rasacteurs zoals Andy Garcia, Emma Thompson Derek Jacobi etc. weet de film nog wel te boeien. Een vingeroefening kun je dit dan ook het beste noemen. 5.5
    Laatst aangepast door Oudlid_X5 : 24-07-2008 om 16:28

  7. #5057

    Standaard

    The Godfather (1972)

    Na eindelijk de trilogie in huis te hebben vandaag deel 1 gekeken. En ik begrijp echt helemaal waarom deze film zo hoog gewaardeerd wordt. Ik had de film nog nooit eerder gezien, slechts stukjes, maar dus nooit helemaal.

    Wat een fenomenaal acteur was Marlon Brando. Hij wordt door sommige collega's waaronder Jack Nicholson als beste acteur ooit gezien. Daarvoor heb ik te weinig, lees niets, van hem gezien om dat te kunnen zeggen, maar wat een acteur. Het leek gewoon allemaal alsof hij echt een Don was. Zo goed speelde hij. Je geloofde gewoon echt alles wat hij vertelde, wat het een hele intense filmervaring maakt.

    Ook Al Pacino speelt een geweldige rol als Michael Corleone. En ook alle andere acteurs zetten een geweldige rol neer. Niets dan lof. En de sfeervolle muziek maakt het geheel af.

    Een waar meesterwerk en ik wil eigenlijk geen 10 geven, maar ik doe het toch...

    10/10
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  8. #5058

    Standaard

    10 Rillington Place - Richard Fleischer - 1971

    Deze film stond al tijden op mn wishlist en nu eindelijk aangeschaft en bekeken. Een zeer sterke film waar vooral de acteerprestaties bijzonder opvallen. Richard Attenborough zet ijzersterk de psychopaat John Christie neer. Deze man heeft echt bestaan en kon vrij geruisloos te werk gaan vanwege de oorlogstijd. Christie is een zielig en eng mannetje. Hij leeft samen met zn vrouw op....inderdaad....10 Rillington Place in Engeland. Vanwege zn slecht rug kan hij niet werken en zit hij dus thuis. Christie is welbespraakt en doet zich oa voor als dokter. Als hij dan zn slachtoffers "behandeld" vergast hij ze eerst tot bewustzijn om ze vervolgens te vermoorden. Hij verstopt de lijken in de tuin maar later ook achter muren en onder de vloer.

    Op een gegeven moment trekt er een vrij simpel stel bij de Christies in. Ze huren een kamer en al snel ontpopt dhr Christie zich tot een bemoeizuchtige en manipulatieve verhuurder. Zonder kloppen staat de man bijvoorbeeld in de woonkamer met een kopje koffie. De man die het huis betrekt wordt gespeeld door John Hurt....die ook een sterke rol neerzet. Als zn vrouw zwanger wordt van een 2 kind waar ze het geld niet voor hebben om op te voeden, lijkt abortus de enige optie (wat verboden is) en geeft Christie een helpende hand. Als de vrouw overlijd komt het karakter van John Hurt voor de rechter en ontpopt Christie zich nog meer tot een sluwe leugenachtige en manipulatieve rat. Hij wist precies welke slachtoffers hij kon overrulen met zn intellect.

    Een uiterst fascinerend portret van een seriemoordenaar. De film is niet sensatiegericht en geeft de gebeurtenissen weer op een vrij realistische manier. Vreemd dat deze film zo weinig bekendheid geniet. Attenborough kan zich best meten met Anthony Hopkins als het gaat om het uitbeelden van een sluwe psychopatische manipulator. De film wil niet alleen een portret geven van Christie maar stelt tevens de doodstraf aan de kaak. Een naargeestige en beklemmende film zonder duidelijk on-screen bloedvergieten. Het is echt meer een karakterstudie dan een slasher of iets dergelijks.

    Als extra op de disk vind je oa een audiocommentaar van John Hurt en een interview met Attenborough. Deze vind ik wat dubieus. Hij vertelt ronduit over het acteervak en dat is best erg leerzaam....hij doet het echter op zo'n manier waardoor ik het idee kreeg dat ie wel erg vol van zichzelf is.

    Zeer sterke en vooral realistische film over de seriemoordenaar John Christie die in zn eigen huis, zonder dat zelfs zn vrouw iets doorhad, talloze vrouwen heeft vermoord. Aanrader!

  9. #5059

    Standaard

    Mooie tip, dank je!
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  10. #5060

    Standaard

    Eastern Promises 2007 - David Cronenberg

    De laatse keer dat ik Viggo Mortensen in een filmrol heb gezien was hij Aragorn en groeide hij uit tot een van de sterren van Peter Jackson's trilogie. Het was dan ook even wennen om hem als Russische maffia-gladjanus aan het werk te zien, maar ik moet eerlijk zeggen dat Mortensen opnieuw een geweldige performance neerzet.
    De film zelf is ook zeer goed en brengt een sfeervolle setting die realistisch, verassend en bikkelhard is. Overigens vind ik wel dat er meer in had gezeten. Het plot ging nu net even te snel waardoor het voor mijzelf iets minder aangrijpend werd. Doch, de film is het kijken alleen al waard voor Mortensen's Russische accent!

  11. #5061

    Standaard

    Death Proof (Quentin Tarantino, 2007) :: 5.0

    Wat een teleurstelling. Ik weet dat de film een ode aan de B-film moet zijn, en die zijn vaak slecht, maar wel vermakelijk. Maar ik heb me op een paar momentjes na totaal niet vermaakt en ik was blij dat ie afgelopen was. Met afstand het minste Tarantino product.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  12. #5062

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Straffe taal....Godfather.

    Ben ook wel benieuwd. Ik vond Batman Begins ook erg leuk maar zo overdreven goed als er werd geschreven vond ik het nou ook weer niet. Deze film wordt wel heel positief ontvangen. Had een beetje idee omdat Heath Ledger zo tragisch is overleden. Maar blijkbaar is hij echt zo goed. "Meesterwerk", een "9,5", "misschien beste blockbuster aller tijden".

    Wat een superlatieven zeg....dat schept verwachtingen.
    Ben benieuwd wat je er van vindt
    Do believe the hype
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  13. #5063

    Standaard

    Men in Black (Br) : Leuk om deze film nog een s te zien maar dan op Blu-Ray, ik blijf dit een geweldige film vinden. 8/10

    Skin Walkers: Nog niet eens zo slecht, maar het blijft 1 van die vele zelfde soort horror's, het verhaal is niet echt orgineel. De effecten(weerwolven) zien er goed uit. 6/10

  14. #5064

    Standaard

    THE DARK KNIGHT

    BATMAN BEGINS II / WINTER GREEN / RORY'S FIRST KISS / BATMAN: THE DARK KNIGHT

    Stiekum wist ik wel dat hij niet zo sterk zou zijn als BATMAN BEGINS maar ik heb genoten. Het einde is wat jammer, de kleur blauw overdreven aanwezig en de verassing zag ik pas laat aankomen

    8.5


  15. #5065

    Standaard

    The Dark Knight (Christopher Nolan, 2008 )
    Wat valt er nog te vertellen over dit prachtige stukje cinema dat je nog geen tientallen keren eerder hebt gelezen? Er weinig! De hype rondom de film wordt waargemaakt en alle lof voor Ledger is terecht. De film is nu al een klassieker met enkele legendarische momenten (potloodscene). Valt er dan niet op de film aan te merken? Bijna niet. Wat ik alleen wat minder vond was de verandering van stem van Bale, het verschil tussen Bruce Wayne en Batman. 9.0

  16. #5066

    Standaard

    La Ragazza che sapeva troppo a.k.a. The Girl Who Knew Too Much - Mario Bava(1963)

    Na het meesterlijke Black Sunday kon ik niet wachten om de volgende Bava uit de box te bekijken. En dus moest The Girl Who Knew Too Much (leuke verwijzing naar Hitchcock) concurreren met Black Sunday. Ik snap heel goed waarom dit wel als een van de eerste Giallo wordt beschouwd. Een vrouw is getuige van een moord maar niemand gelooft haar. Ze gaat zelf op onderzoek uit en krijgt daarbij hulp van een arts (John Saxon).

    Dit is weer typisch een film waar de regisseur de grote ster is. Het gebruik van zwartwit is wederom om van te smullen. Bava wordt veelal geroemd om zn gebruik van kleuren maar hij heeft zeker bewezen zich met zwartwit ook uitstekend uit de voeten te kunnen. Wederom een prachtfilm. Ik denk dat ik hem nog hoger had beoordeeld als ik niet net Black Sunday had gezien.

    De beeldkwaliteit is iets minder dan die van Black Sunday, we zien af en toe wat ruis en krasjes en dergelijke. Maar desalniettemin een uitstekende print. De muziek vond ik ook zeer geslaagd. De titlesong wordt gezongen door een zanger die ik meteen herkende. Deze zanger zong namelijk ook al de titelsong van The Girl With a Briefcase van Zurlini. Ik zal eens op zoek gaan naar die knaap want het klinkt verdomde lekker. Er bestaat ook een andere versie van deze film met de titel "The Evil Eye". Jammer dat deze versie niet op de disk staat, had wel aardig geweest zijn om de versies te vergelijken. De andere versie zou meer Marihuana-verwijzingen hebben en sluiten met een geheel ander einde.


    Het enige wat ik iets minder vond was dat de film af en toe vrij luchtig is. Hij had van mij een tikkeltje serieuzer en ijzingwekkender gemogen. En zoals het bij vele Gialli betaamd...kwam de dader weer vrij onverwachts uit een hoek vallen met een motief waarbij je je weer even achter de oren moet krabben.

    Dit zijn films waarvan ik erg geniet. Het gebruik van licht en schaduwpartijen is echt geweldig. Bava lijkt wel met licht te kunnen spelen en schept daarbij de meest prachtige composities. De man had vast ook een prachtige Noir af kunnen leveren. De liefhebbers hebben de box vast al in huis maar ik wil hem hierbij nogmaals even aanraden. Voor maar 20 euro bij Pacific zijn de twee boxen te koop met respectievelijk 5 en 8 films. Als dat geen koopje is!!
    Laatst aangepast door Melzz : 25-07-2008 om 10:58

  17. #5067

    Standaard

    Minnesota Clay - Sergio Corbucci (1965)

    Mn tweede box van Clairvision bevat ditmaal geen 9 Noirs maar 9 Spaghetti Westerns. Ik besloot om te beginnen met deze van Corbucci, bekend van oa de Spaghetti klassieker Django. De kwaliteit is, zoals verwacht, niet top. Maar ik ben er tevreden mee. Het is prima te volgen. De kleuren zien er redelijk uit en een krasje en kraakje heeft eigenlijk ook weer wat.

    Deze Spaghetti is nog niet zo hard en cynisch als een Django. We volgen ene Minnesota Clay die gevangen zit maar al snel vrij gemakkelijk ontsnapt om op zoek te gaan naar een getuige die zn onschuld kan bewijzen. Hij komt in een stadje terecht en we krijgen een Yojimbo-achtige situatie....de held zitten tussen twee gangs in. Cameron Mitchell speelt Clay en heeft wel wat weg van Anthony Quinn. Buiten het feit dat ie zich meerdere malen moet verdedigen in vuurgevechten is er nog een extra moeilijkheidsgraad toegepast....Clay wordt langzaam blind.

    Het is een vrij aardige film maar ook niets opzienbarends. Het einde is ook vrij abrupt en had wat beter uitgewerkt kunnen worden. Leuk om een vroege Corbucci te zien en ideaal dat ie in deze erg goedkope box te vinden is.

  18. #5068

    Standaard

    The Godfather Part II

    Wederom een schitterende film van Coppola met de nog jonge DeNiro als Vito Corleone en Al Pacino als de ijskoude Michael Corleone. Ook respect voor Robert Duvall. Wederom subliem acteerwerk en een terechte Oscar voor DeNiro voor zijn rol in deze film. De 190 minuten vlogen voorbij.

    The Godfather Part I: 10/10
    The Godfather Part II: 9/10
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  19. #5069

    Standaard

    Een van de weinige voorbeelden waarbij ik deel 2 misschien nog wel beter vind dan deel 1. Vooral het gedeelte met DeNiro als de jonge Don is echt genieten.

  20. #5070

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Een van de weinige voorbeelden waarbij ik deel 2 misschien nog wel beter vind dan deel 1. Vooral het gedeelte met DeNiro als de jonge Don is echt genieten.
    Dat is inderdaad het mooiste van de hele film, maar omdat ik de rest van het verhaal net wat minder vind kom ik op een 9 uit. Als de hele setting van de film de rise of Vito was dan had ik hem echt geweldig gevonden.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  21. #5071

    Standaard

    The Lost Boys: Deze film had ik nog nooit helemaal gezien heel vaak het laatste stukje, maar nu deze film helemaal te hebben gezien moet ik zeggen dat het een hele goeie vampierenfilm is met de nodige humor en dat de foute 80's rockmuziek, kleding me echt goed beviel, ik wil terug naar die tijd. Ik ben benieuwd naar Lost Boys: The Tribe maar ik verwacht dat die niet dezelfde sfeer zal hebben als deze film maar zien ga ik 'm zekers. 7.5/10

  22. #5072

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martello Bekijk bericht
    The Godfather Part II

    Wederom een schitterende film van Coppola met de nog jonge DeNiro als Vito Corleone en Al Pacino als de ijskoude Michael Corleone. Ook respect voor Robert Duvall. Wederom subliem acteerwerk en een terechte Oscar voor DeNiro voor zijn rol in deze film. De 190 minuten vlogen voorbij.

    The Godfather Part I: 10/10
    The Godfather Part II: 9/10

    Beide delen ook nog eens gekeken vandeweek en ik kan het alleen maar met je eens zijn; Deel 1 is subliem, deel 2 is nèt wat minder.. met name door de afwezigheid van Marlon Brando.

  23. #5073

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Beide delen ook nog eens gekeken vandeweek en ik kan het alleen maar met je eens zijn; Deel 1 is subliem, deel 2 is nèt wat minder.. met name door de afwezigheid van Marlon Brando.
    Dat is idd het grote gemis aan het 2e deel.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  24. #5074

    Standaard

    Batman Begins en The Dark Night in de marathon gezien waarbij ik vervolgens nog geen 20 uur later voor de tweede keer ging voor The Dark Night.

    Batman Begins (2005)
    Ik denk dat er geen andere regisseur geschikter was dan Christopher Nolan, de beste man lijkt per film een steeds hogere lat voor zich uit te zetten en elke keer verzet hij die weer alsof het niets is. Batman Begins is dan ook meer een stijlvolle misdaadfilm dan een comicverfilming vooral het eerste anderhalf uur laat Christopher Nolan zien dat hij heel iets anders van plan is dan zijn voorgangers. Door het publiek een serieuze verfilming te geven kon hij de duistere en grimmige sfeer opkrikken tot een niveau dat de kijker waardig is.

    Door karakterkop Christian Bale te casten voor Bruce Wayne heeft hij sterke zet gemaakt. Buiten dat zorgt hij voor wat oudere misschien wel legendarische acteurs zoals Michael Caine, Liam Neeson, Gary Oldman, Tom Wilkinson, Morgan Freeman om de andere castleden te ondersteunen in hun rol. Minpuntje blijft de vriendin van Wayne dat neigt tot vals sentiment en andere onnozele nonsens gelukkig zag Nolan dat ook waardoor zij in het tweede deel van de The Dark Knight uitgeschreven werd. Verder viel me op, toen ik deze film voor de tweede keer in de bioscoop keek, de sterke muziek onder de film niet alleen zorgde het voor de nodige nagelbijtende spanning maar het ook voor een rustpunt voor de kijker. De film eindigt verdomd fraai door een knipoog te geven naar een volgend deel met een nu al legendarische Joker. 8.2

    The Dark Knight (2008)

    Één grote adrenaline trip die al mijn verwachtingen waar maakten. Er zijn twee dingen waar ik het over wil hebben dat is de prachtige sounddesign en The Joker. Heath Ledger vertolking van de The Joker gaat verder dan acteren de beste man is zo in zijn rol gegaan dat hij transformeerde in een demonische clown die complete chaos in Gotham City creëert zonder dat hij bovennatuurlijk krachten heeft of andere gadgets. De beste man mengt zich op een dag in het geboefte en het enige waar die op uit is is totale chaos. Deze geschminkte gek heeft schijt aan alles en loopt met zijn krankzinnige ideeën iedereen in de weg. The Joker verbeeldt dan ook het meest zwartgallige in de mens. Hij is de belichaming van kwaad. Hij is eng. Hij is huiveringwekkend. Heath Ledger is The Joker geworden en het is tevens zijn dood geworden. Ik kan het nu ook goed voorstellen hoe moeilijk Ledger het had om zijn rol van zich af te gooien. Het mag dan ook jammer zijn dan dat die er niet meer is. Het is niet de James Dean of River Phoenix die vrij veel mensen missen. Hij zal de boeken in gaan als een ander soort acteur, want hoewel de andere twee acteurs leuke rollen neer hebben gezet kunnen die in geen mogelijkheid in de schaduw staan van Heath Ledger. Onmogelijk!

    Enkele nu al klassieke scènes die op me netvlies staan geschreven:
    - de potloodscène ook wel genaamd de verdwijntruc;
    - als hij indruk probeert te maken op de vriendin van Batman, gewoon al de manier hoe hij met het mes langs zijn haren gaat en dit dan uitspreekt: ‘You look nervous. Is it the scars? You want to know how I got them? Come here. Hey, look at me. So I had a wife, beautiful; like you. Who tells me, I worry too much. Who tells me, I ought to smile more. Who gambles, and gets in deep with sharks. One day they carve her face. We have no money for surgeries. She can't take it! I just want to see her smile again. I just want her to know that I don't care about the scars. So I stick a razor in my mouth and do this... to myself. And you know what? She can't stand the sight of me! She leaves. Now I see the funny side. Now I'm always smiling!’;
    - de binnenkomst van het feestje: ‘Good evening, ladies and gentlemen. We're tonight’s entertainment’;
    - het uitdagen van Batman in de de cel: ‘Come on, I want you do it, I want you to do it. Come on, hit me. *Hit me!*’;
    - tot drie keer toe beginnen over zijn littekens in zijn gezicht ‘Wanna know how I got these scars?’;
    - de hele kleine scène in de politiewagen als hij zijn hoofd eruit hangt;
    - de scène in het ziekenhuis als hij zich verkleed heeft als ‘Nurse’.

    En ga zo maar door. Eigenlijk is de film moeilijk te beoordelen want buiten The Joker om is alleen de muziek nog gedenkwaardig te noemen. Tot drie keer toe kregen we een steeds harder wordende monotone dat bedoeld is om de dreiging van de The Joker voelbaar te maken, zelfs tot in je stoel. Ik ben geen Batman fan maar na deze film wordt je er automatische een of je het nu wilt of niet. 8.4

  25. #5075

    Standaard

    The Dark Knight beloofd veel goeds, lees er hier alleen maar goede dingen over. Volgende week moet ik 'm ook maar eens gaan zien in de bios.

Pagina 203 van 218 EersteEerste ... 103153193199200201202203204205206207213 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •