Pagina 216 van 218 EersteEerste ... 116166206212213214215216217218 LaatsteLaatste
De resultaten 5.376 tot 5.400 van 5442 worden weergegeven.
  1. #5376

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Godard ---> http://www.whatiwatch.net/recensies.php?rec=8082 :razz:

    Meestal heb ik andere klassieke regisseurs hoog in me bol zitten. Denk aan Werner Herzog, Terrence Malick, David Lean etc.

    Van Godard en Truffaut heb ik trouwens wel genoeg films in me collectie. Maar ik wacht daar liever nog wat jaartjes mee. Ik ben daar nog niet rijp genoeg voor.

    Trouwens het zou maar saai zijn als iedereen dezelfde films kan appriciëren...
    Ik kan weer helemaal niets met Werner Herzog

    Ik kan je mannen als Wajda, Malle en Kurosawa ook van harte aanraden!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  2. #5377

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Ik kan weer helemaal niets met Werner Herzog

    Ik kan je mannen als Wajda, Malle en Kurosawa ook van harte aanraden!
    Precies en ik vind Herzog echt geniaal...

    Malle en Kurosawa vind ik trouwens ook heel sterk.

    Van Malle had ik de eerste Volume Box in me collectie op Zazie dans le métro na vond ik ze vrij aangenaam en stuk voor stuk sterke films. Taboedoorbrekend verhalen...!

    Kurosawa heb ik wel 15 titels in me collectie... 8)

    Andrzej Wajda heb ik pas één film van gezien namelijk Kanal uit 1957 en daar was ik niet echt lovend over. Daar had jij toen nog een reactie op.

    Trouwens deze week komt Mongol in de bioscoop/filmhuis. Misschien moet je daar eens heen gaan. Beetje in het straatje van Kurosawa...!

  3. #5378

    Standaard

    Wat spiritualiteit...:razz:

    Conversations with God (2006)

    Filmtechnisch heb je hier niets te zoeken. Het acteerwerk kan er net mee door, het verhaal verloopt van punt a naar punt b en visueel is er niets nieuws achter de horizon. Het standaardwerk dus. Maar juist het gegeven trok me zo aan.

    Hoewel ik nog nooit van het boek gehoord had kocht ik de film een aantal jaren geleden. Sindsdien niet meer naar omgekeken totdat ik hem zag liggen in me dvd-kast. Met veel tegenzin toch maar in de dvd-speler gedaan en moet eerlijk bekennen de uitkomst was toch wat positiever dan ik verwacht had.

    Persoonlijk dacht ik dat ik te maken had met die ‘new-age’ onzin. Hoewel ik in het begin van de film een vreemd gevoel had vooral de scène dat hij voor een groot publiek stond en min of meer preekt en vragen beantwoord van de mensen. Toen ik meer van zijn leven kreeg te zien begon ik steeds meer voor de film open te staan. Ik kreeg een vreemd onverklaarbaar gevoel van binnen die ervoor zorgde dat ik de film toch afkeek.

    Het verhaal gaat als volgt, doordat hij een auto-ongeluk kreeg verloor hij zijn baan en had hij geen controle meer op zijn sociale leven. Niemand hielp hem en hij kwam in een neergaande spiraal terecht waarbij hij alleen geaccepteerd werd door zwervers en andere grootverbruikers van alcohol en drugs. Totdat hij op een dag een klachtbrief schreef tot God. En God hem meteen antwoord terug gaf. Vanuit dat keerpunt in zijn leven blijft hij spreken met God en al die gebeurtenissen heeft op papier gezet en uitgebracht.

    Het meest interessante aspect in de film was het feit dat hij sprak met God. En God hem specifieke handvaten gaf om de kracht terug te vinden in zijn leven. Je hoeft dan ook niet gelovig te zijn om deze film te zien omdat de film op iedereen anders uitwerkt. God is altijd bij je, alleen sprak God specifiek tegen deze man in de taal dat hij begreep. Normaal spreekt hij via andere wegen tot je maar daar moet je wel open voor staan.

    Hoewel de film niet perfect is want sommige karakters werden bijvoorbeeld wel heel magertjes uitgewerkt. Zoals de vrouw uit de bus. Je vraagt je dan ook af of dat beter tot zijn recht komt in het boek. Dat blijft helaas giswerk. Maar nu ik de film gezien heb, plus nog de nodige extra’s op de dvd, zoals een interview van een half uur, waarbij hij vreemde uitspraken maakt dat Hitler in de Hemel zit en dat jij en ik de Messias zijn. Kan ik nu concluderen dat de man veel interessante dingen in zijn leven heeft meegemaakt en dat ik redelijk onder de indruk was van zijn levensverhaal. Dat interview gaf helaas wel een bittere nasmaak. 7.5


  4. #5379

    Standaard

    Assault on Precinct 13
    In Los Angeles regeren straatbendes het dagelijks leven. De politie heeft er zijn handen vol aan. Politie agent Ethan Bishop begint zijn carriere echter in Precinct 9. Dit afgelegen politiebureau staat op het punt om gesloten te worden en Bishop moet er nog een nachtje op passen. Er lijkt niets te gebeuren totdat er een bus met gevangenen stopt bij zijn bureau. Ze brengen ze daar onder om voor een zieke gevangene te verzorgen. Wat een rustige nacht zou moeten worden, veranderd echter in een nachtmerrie wanneer een zwaarbewapende straatbende het politiebureau aanvalt om een naar binnen gevluchte man te vermoorden. Maar Bishop is vastbesloten om de man te beschermen en doet er alles aan om zijn stek te verdedigen.

    Na de remake te hebben gezien moest ik het origineel weer in speler duwen. Heb de film vele jaren geleden gezien maar vond hem toen geweldig. Nu ik hem weer gezien heb is die nog steeds erg goed, maar op bepaalde vlakken heeft de film de tand des tijds niet helemaal goed doorstaan.

    Het belangrijkste punt waar de film verouderd aanvoelt is de actie. Het voelde nogal tam aan. Nou had Carpenter natuurlijk geen miljoenbudget (zoals de remake). Maar het voelt zo simpel aan. Het is een beetje moeilijk te beschrijven. Maar neem bijvoorbeeld de scene waarbij het station voor het eerst onder vuur genomen wordt. Deze scene kon me niet bekoren. Niet alleen duurde de scene veel te lang en was er geen muziek, maar de actie was hier saai. Weinig verschillende camerastandpunten. Veel shots van gesneuvelde ramen, vliegende papieren en hoofdrolspelers die op de grond liggen. Ook zijn de schoten die afgevuurd worden qua hoeveelheid ook niet echt veel om het "dreigend" te laten lijken. De scene deed me gewoon niets en het had allemaal wel wat spannender gemogen.

    Maar het verouderde en soms wat saaie actie is niet echt belangrijk. De film is namelijk wel behoorlijk spannend. Dit is vooral te danken aan de briljante muziek van Carpenter. De muziek is echt geweldig en klinkt erg beklemmend, hetgeen bijdraagt aan de sfeer en de spanning. Maar dat is niet het enige wat aan de spanning bijdraagt. Ook het verhaal is belangrijk. De straatbendes zijn behoorlijk angstaanjagend. Hun aantallen zijn groot, ze zijn tot de tand bewapend, snel en over het algemeen erg slim. Ze halen op een gegeven moment een hele slimme actie uit. Het feit dat ze ook naamloos zijn en zich haast als zombies gedragen, maakt het alleen maar spannender. Ze zijn ook meedogenloos. Bijvoorbeeld in de scene bij de ijsboer. Angstaanjagend. Het verhaal kent een aantal prachtige dialogen. Heb regelmatig moeten lachen om uitspraken van Stoker en vooral Joston.

    Maar het verhaal is niet perfect. Als eerste vond ik een zieke gevangene een beetje een flauwe reden om ze onder te brengen in een andere gevangenis. Bovendien is het overdags ten tijde van die scene. Hierdoor voelt het niet echt dringend aan. Ze hadden makkelijk door kunnen rijden, maar doen dit niet. En dan de bendeleden zelf. Zo creepy als ze buiten zijn, zo dom zijn ze als ze in het bureau willen komen. Ze klimmen zonder na te denken als hersenloze zombies door de ramen naar binnen waar een moment ervoor een andere bendelid naar buitenkwam. En de eindscene is ook raar. Hebben de bendeleden zoveel wapens, gebruiken ze knuppels en dergelijke. Wat verder jammer is, is dat de drie belangrijkste bendeleden nadat ze een cadeautje op de stoep van het bureau achter gelaten hadden, eigenlijk niet duidelijk meer in beeld zijn gekomen.

    Het acteerwerk is over het algemeen goed. De twee hoofdrolspelers doen het goed. Vooral Darwin Joston is geweldig en erg cool. De twee dames doen het nog niet eens zo slecht in wat voor beide hun debuutfilm is. Maar ze hadden er wel wat meer emotie en gevoel in mogen leggen. Vooral Nancy Kyes gaat soms over de irritatie grens.

    Dus zoveel jaar nadat ik de film de eerste keer gezien heb, is die nog steeds erg goed. Maar op bepaalde punten is de film gewoon verouderd. Gelukkig maken de geweldige muziek, spanning en het goede (maar niet perfecte) verhaal meer dan genoeg goed.
    Laatst aangepast door Sneaker : 11-08-2008 om 19:34
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  5. #5380

    Standaard

    The Dark Night

    Gewoon de beste Batman film!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #5381

    Standaard

    ROBOT HOLOCAUST

    Had deze al eens gezien in een MST3K episode en moést weer ff kijken of de 'prestatie' van Angelika Jager nog steeds genoemd mag worden als slechtste actrice in een film ooit. Nou niet misschien het slechtste, maar het is bar

    In de toekomst hebben de robots de macht en een groepje die de apocalypse (pfffffff, alle gebouwen staan nog fier overeind en zijn duidelijk door kantoorpersoneel bewoont) trekken ten strijde met behulp van een idiote C-3po ripoff

    Jager is nogal een bevallige tante en daardoor het aanzien waard, maar haar prestatie doet pijn aan je ogen check de scene hieronder

    6.0

    Scene


  7. #5382

    Standaard

    Wederom Dawn of the Dead (klasieker) en Wall-E (tja vrouwlief )

    Zoals ik al zei, Dawn is CLASSIC en Wall-E, beetje langzaam in het begin, maar daarna gewoon tof

  8. #5383

    Standaard

    The Bucket List (Rob Reiner, 2007) :: 7.5

    Mooie film over twee oudere mannen die dezelfde ziekte hebben, terminaal kanker en te horen krijgen nog maar een korte tijd te leven hebben. Ondanks dat de twee personen totaal verschillen worden ze vrienden en trekken ze de wereld over om dingen te doen die ze altijd hadden willen doen, maar ook om te praten over hun leven.
    Jack Nicholson en Morgan Freeman zetten ijzersterke karakers neer. De eerste als schatrijk succesvol zakenman, maar eigenlijk vreselijk eenzaam is, de tweede als eenvoudige man, zijn hele leven automonteur, maar gelukkig als echtgenoot, vader en opa. Het zal geen verrassing zijn dat Jack vaak zorgt voor de komische noot in het verhaal, zonder daar in te overdrijven. Morgan verzorgt als zo vaak een voice over, wiens stem hiervoor geboren lijkt te zijn.
    Het thema van de film is natuurlijk kanker, en dit verhaal vertelt hoe je daar wel (of niet) mee om wenst te gaan. In mijn ogen is Reiner daar redelijk in geslaagd, hoewel het in sommige scène's misschien wat té sentimenteel is, en dan met name het einde. Het is de chemie tussen Nicholson en Freeman die deze film toch zeker wel bijzonder maakt.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  9. #5384

    Standaard

    The Dark Knight voor de verandering maar weer eens gezien op het grote scherm. Ik moet eerlijk zeggen van de vele films die ik op het grote scherm gezien heb werd er dit keer wel fatsoenlijk geprojecteerd. Ze kunnen het dus toch...!

    De film was trouwens voor de derde keer weer superrr lachen.

  10. #5385

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    The Bucket List (Rob Reiner, 2007) :: 7.5

    Mooie film over twee oudere mannen die dezelfde ziekte hebben, terminaal kanker en te horen krijgen nog maar een korte tijd te leven hebben. Ondanks dat de twee personen totaal verschillen worden ze vrienden en trekken ze de wereld over om dingen te doen die ze altijd hadden willen doen, maar ook om te praten over hun leven.
    Jack Nicholson en Morgan Freeman zetten ijzersterke karakers neer. De eerste als schatrijk succesvol zakenman, maar eigenlijk vreselijk eenzaam is, de tweede als eenvoudige man, zijn hele leven automonteur, maar gelukkig als echtgenoot, vader en opa. Het zal geen verrassing zijn dat Jack vaak zorgt voor de komische noot in het verhaal, zonder daar in te overdrijven. Morgan verzorgt als zo vaak een voice over, wiens stem hiervoor geboren lijkt te zijn.
    Het thema van de film is natuurlijk kanker, en dit verhaal vertelt hoe je daar wel (of niet) mee om wenst te gaan. In mijn ogen is Reiner daar redelijk in geslaagd, hoewel het in sommige scène's misschien wat té sentimenteel is, en dan met name het einde. Het is de chemie tussen Nicholson en Freeman die deze film toch zeker wel bijzonder maakt.
    Sinds deze film heb ik het eigenlijk een beetje gehad met Morgan Freeman. Hij speelt altijd maar weer dezelfde rol met zo'n jank voice-over..

    Dat doet voor mij zelfs nu afbreuk aan The Shawshank redemption!

  11. #5386

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roi Bekijk bericht
    Sinds deze film heb ik het eigenlijk een beetje gehad met Morgan Freeman. Hij speelt altijd maar weer dezelfde rol met zo'n jank voice-over..

    Dat doet voor mij zelfs nu afbreuk aan The Shawshank redemption!
    Daar heb ik helemaal geen last van. Zijn stem en vertelstijl maken juist net even boeiender dan van een ander. In mijn opinie dan.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  12. #5387

    Standaard

    I Robot

    Film blijft gewoon leuk. Wat me wel opviel was het toch wel uitstekende beeld. Dit was de eerste dvd in lange tijd omdat ik voornamelijk blu-ray kijk.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #5388

    Standaard

    Kung Fu Panda
    Zeker geen onaardige animatie film over een dikke pandabeer die graag Kung Fu wilt leren.
    Al in de tweede scene wordt de moraal van het verhaal er lekker dik opgesmeerd, iets dat gedurende de film een paar keer herhaald wordt en tegen het einde toch te geforceerd en te drammerig overkomt.
    Gelukkig wordt het de film niet fataal. Het geheel wordt gered door de animaties die er mooi verzorgd uitzien en door de humor van (vooral) hoofdpersonage Po (een toffe rol van Jack Black).
    Al met al een redelijk geslaagde poging van Dreamworks om Pixar bij te blijven in de animatiewereld, eentje die vooral voor kinderen leuk zal zijn.

    7,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  14. #5389

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    ok!

    Ehm, dan het werk van Jacques Becker! Met name Casque D'Or en Le Trou zijn tres magnifique!
    Casque D`or was ook erg goed. Le Trou heb ik een tijdje geleden gekocht maar nog niet gekeken

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht

    Zoek je naar een gangsterfilm die ook serieus is, gestyleerd en uiterst cool: Milano Calibro 9. Geweldige film verschenen op Rarovideo, Italiaans label maar wel met Engelse subs.
    Zal `m eens zoeken


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Secret Honor (Robert Altman, 1984)
    Op het moment dat zijn carriere zich in een dip bevond, maakte Robert Altman deze geweldige film. Ver weg van 'Hollywood' schoot Robert Altman een fictief portret van een non-fictief persoon. De film is namelijk een bekentenis van Richard Milhouse Nixon. Opgesloten in zijn eigen huis spuwt Richard Nixon (een tour de force van Philip Baker Hall) zijn gal over de mensen om hem heen en de hele Watergate affaire. Anderhalf uur lang bevinden we ons in één kamer met slechts één acteur, maar zelden zat ik zo gebiologeerd naar het scherm te kijken. Bij het grote publiek is deze film redelijk onbekend, maar dat zou niet moeten want het is een must-see film. ****½
    Klinkt interessant! waar heb je deze vandaan?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht

    Ladri di biciclette (1948)
    6.0
    Het gaat zich hier ook in eerste instantie niet om het verhaal (eigenlijk net zo als in A Bout De Souffle) maar meer om de stijl van de film en de impact die het heeft gehad op de filmwereld en film geschiedenis. Verwacht je hier een sterk verhaal dan kom je nogal bedrogen uit maar wel is het (voor mij toch) een ontzettend aangrijpende film. Het einde was dan ook gewoon prachtig

    Over Godard gesproken: wat vindt je eigenlijk van Le Mepris?
    Laatst aangepast door TheGodfather : 12-08-2008 om 20:45
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  15. #5390

    Standaard

    GIRLS IN CHAINS

    Een van de eerste ('43) W.I.P movies en ik vind het best geinig om deze brave film te zien.

    Een lerares haar broer word verdacht van moord en zij houdt zich schuil door les te gaan geven op een 'correctional facility' voor jongedames. De heerschappij daar is nogal streng (mwooooaaaaahhhhh.... tis nix vergeleken met latere women in prison films) maar omdat haar broer connecties heeft krijgen de dames het wat makkelijker.

    Geen massale douchescene(s) natuurlijk, geen torture maar wel een lesbische sadistische hoofdbewaakster van een wasseretteafdeling. Oef!

    Meer een crimedrama dan een exploitatiefilm maar leuk om te zien

    6.5


  16. #5391

    Standaard

    Cloverfield(Matt Reeves), 2007 :: 6.0

    Leuk om een keer gezien te hebben, maar daar blijft het bij. De monsterscènes zijn wel aardig, maar verder heeft het weinig om het lijf. Gelukkig duurde de film niet al te lang. Deze Blu Ray is wel mooi demomateriaal voor je geluidsinstallatie.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  17. #5392

    Standaard

    10.000 BC

    hoop mooie plaatjes, slecht acteerwerk, mooi vrouwtje, achtelijk verhaal wat niet klopt ...
    Emmerich heeft sinds ID4 niet echt veel leuks gebracht. De films hebben zoveel potentie (ik doel nu op 10000 BC en Day after tomorrow) ... maar hij bakt er niks van.

    6/10 (omdat ik me stiekem toch vermaakt heb, maar daar houd het dan ook echt op)

  18. #5393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Cloverfield(Matt Reeves), 2007 :: 6.0

    Leuk om een keer gezien te hebben, maar daar blijft het bij. De monsterscènes zijn wel aardig, maar verder heeft het weinig om het lijf. Gelukkig duurde de film niet al te lang. Deze Blu Ray is wel mooi demomateriaal voor je geluidsinstallatie.
    Toevallig ook vanavond de blu-ray gezien en ik moet zeggen dat het een hele nieuwe ervaring was t.o.v. de DVD. Juist bij een film met veel nachtelijke scènes als deze zie je de voordelen van high-def. Zeker de scènes met de monsters/monstertjes waren echt veel scherper en beter te volgen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  19. #5394

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Secret Honor
    Klinkt interessant! waar heb je deze vandaan?
    Criterion --> deepdiscount actie! (helaas is het één van de dure categorie)
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  20. #5395

    Standaard



    Honey, I Shrunk The Kids (1989) - 6 / 10

    Veel kan er niet gezegd worden over deze film, heb die vroeger toen ik een kind was verscheidene malen gezien want deze werd dan ook in der tijd enorm veel op de televisie herhaald en nu na al die jaren was het wel eens leuk om deze terug te zien. Erg speciaal is deze film niet maar voor die tijd vind ik wel dat ze mooi werk hebben geleverd, met een mooie set en de effecten in die film vond ik er toch ook wel vrij goed uitzien voor die tijd, en Rick Moranis, tjah die acteert terug op automatische piloot zoals we gewoon zijn, dus na al die jaren blijf ik het een leuke film vinden maar ja, ik ben dan ook een Disney genieter.

    The Brave One (2007) - 7 / 10

    Dit vond ik zeker geen slechte film, want Jodie Foster speelde terug erg overtuigend en toont een gebroken vrouw die vol zit met wrok en het recht in eigen handen neemt en dat deed ze zeer overtuigend. De film toont ook erg goed hoe de werkelijkheid is, want voor mensen die deze film al gezien hebben weten dat dit kan gebeuren en het gebeurd jammer genoeg meer en meer, mensen die het plezierig vinden om andere mensen in elkaar te slaan en dan bv op internet te plaatsen, spijtig genoeg gebeurd dit meer en meer. Ook Terrence Howard zette een goede rol neer, en de film vond ik zeker niet slecht en zou waarschijnlijk een hogere score gekregen hebben maar hij duurde me iets te lang... Voor de rest een film die je toch doet nadenken.
    BD (1243) What i Watch

  21. #5396

    Standaard

    The 40 Year Old Virgin (2005)

    Dit was weer lachen geblazen, af en toe zijn er ook een paar tenenkromende scene's (van plaatsvervangende schaamte) maar over het algemeen is het echt een ontzettend leuke film.

  22. #5397

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht

    Het gaat zich hier ook in eerste instantie niet om het verhaal (eigenlijk net zo als in A Bout De Souffle) maar meer om de stijl van de film en de impact die het heeft gehad op de filmwereld en film geschiedenis. Verwacht je hier een sterk verhaal dan kom je nogal bedrogen uit maar wel is het (voor mij toch) een ontzettend aangrijpende film. Het einde was dan ook gewoon prachtig

    Over Godard gesproken: wat vindt je eigenlijk van Le Mepris?
    Dat het niet helemaal om het verhaal ging had ik gegevenmoment wel door.

    Godard heb ik pas één film van gezien en daar wou ik het wel bij houden. 8)

  23. #5398

    Standaard

    Buffy The Vampire Slayer seizoen 3

    Persoonlijk vond ik seizoen 3 nog het beste seizoen van wat ik gezien heb van Buffy ( seizoen 1,2,3 ). Vooral de laatste afleveringen overdonderden mij echt, wat een gafe momenten zaten er tussen met de seizoensafsluiter ( Graduation Day ) als hoogtepunt. Wel het vertrek van 2 belangrijke personages maar de vaste cast blijft nog wel tenminste. Ik kijk uit naar seizoen 4, in mijn ogen kan het alleen maar beter worden.

    9/10

  24. #5399

    Standaard

    Le Frisson des Vampires (Jean Rollin, 1971)

    [IMG]http://www.cultfilmsen***films.com/pics/shiver_of_the_vampires_01.jpg[/IMG]

    Wie Jean Rollin enigszins kent, weet dat zijn films niet uitblinken qua plots of acteerwerk, maar het vooral moeten hebben van hun kleurige artistieke beelden en gothische sfeer. En daarin slaagt hij wonderwel, hoewel ik de soundtrack weer jammerlijk misplaatst en sfeerafbrekend vond. De hippiekostuums waren daarentegen weer kostelijk. Duidelijk een product van zijn tijd.

    Na Requiem pour un vampire is dit de tweede film van deze beste man die ik nu heb gezien. Onder het adagium 'zo slecht dat het weer (enigszins) leuk wordt' wint deze met een nipte voorsprong van de eerste. Alleen interessant voor cult & B-film-liefhebbers en vampierfilm-completisten.

    5.5/10
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  25. #5400

    Standaard



    Heat (1995) - 8 / 10

    Een geweldige Michael Mann film met gewoon een sublieme topcast, Al Pacino & Robert Deniro als elkaars rivalen is zo fantastisch en de beide heren spelen gewoon de pannen van het dak, en zijn dan ook beide schit-ter-rend. Het verhaal zit erg goed in elkaar gestoken en het uitvoeren van hun plannen zoals bv de welbekende bankoverval blijft na al die jaren nog steeds geweldig goed, en het doet je dan ook op het puntje van je stoel zitten. Meer moet er over deze film niet meer gezegd worden, enkel jammer dat we niet weten hoe het verder gaat met Val Kilmer zijn personage. Fantastische film...
    BD (1243) What i Watch

Pagina 216 van 218 EersteEerste ... 116166206212213214215216217218 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •