De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard TV kijken op een LCD scherm

    Ik dacht zal eens een mooie mening hier in de groep gooien namelijk dat ik iedereen hier over 50 inch schermen en alles hoor praten en hoe geweldig LCD tv's zijn.
    Maar wellicht ben ik de enige maar ik vind op alle LCD tv's die ik gezien heb normaal televisie kijken maar erg matig. Sterker nog ik vind de "ouderwetse" tv's vele malen beter.
    Is dat gewoon omdat de techniek er nog niet volledig is of wat ?. Overal in de winkels zie je geweldig scherpe beelden en haar zuivere films tot je een Full HD tv ziet die gewoon RTL4 ofzo uit zendt en plotseling krijg je zo'n beeld wat een beetje smoezelig is met een niet echt scherp contract en hier en daar wat blokkerig.
    Was laatst bij een kennis en die had digitale televisie en een vrij prijzig Sony Full HD 46 inch scherm en mijn goedkope tv'tje van 300 euro (destijds) levert serieus veel betere beelden af.
    Ik ben een filmfanaat en wil zeker in de toekomst een mooi scherm aanschaffen maar het feit dat normaal tv kijken op zo'n scherm echt irriteert houdt me op dit moment tegen.
    Hoe denken jullie daarover of ben ik de enige die dat ziet ?

  2. #2

    Standaard

    Oh ja en een tweede vraag hoe zit het met het stroomverbruik van 46 inch of meer schermen is dat bij de meeste mensen die van een 32 inch scherm naar een bijv 52 inch scherm nog drastisch omhoog gegaan ?

  3. #3

    Standaard

    Dat LCD-schermen zo geweldig zijn, zul je mij en wellicht vele met mij helemaal niet horen zeggen. Het is immers naar mijn mening zo dat voor de beste beeldkwaliteit een PLASMA veel beter tot zijn recht komt.

    Ik voel hem al aankomen "Die gebruiken toch erg veel stroom, en die branden ook nog eens in" , Nou, van beiden heb ik geen last, onze energierekening is nog steeds hetzelfde en wat spaarlampjes in huis doet wonderen.

    Dat een 32 inch tv minder gebruikt dan een 50 inch plasma lijkt me nogal logisch, maar als jij als filmliefhebber wakker zou liggen van 30 tot 50 euro op jaarbasis dan weet ik het niet meer.

    Tja, en gewone tv op je grote scherm, maak jij eens een foto van 1 Megapixel en print uhm op A2 formaat uit, dat ziet beslist minder uit dan wanneer je uhm op 10X15cm laat afdrukken. Dat is eigenlijk wat je dan doet.

    Je rekt 720X576 beeldpunten steeds verder uit, en het is een feit dat dat op een FullHD nog erger zichtbaar is dan op een HDReady.

    Een dvd ziet er echter al stukken beter uit en een Blu-Ray/HD-DVD ziet er wat mij betreft gewoonweg SUPER uit.

    En ik moet zeggen, dat Digitale TV op onze 50 inch toch behorlijk strak uitziet.
    Maar digitaal is wel verplicht vindt ik zelf.

    Hier nog wat info:

    Voor- en nadelen Plasma en LCD
    Het is opvallend dat de traditionele TV merken veel energie stoppen in LCD. Logisch, want LCD is vooralsnog geschikter om de traditionele CRT toestellen te vervangen. LCD is geschikt voor de meest gangbare beeldmaten van de traditionele tv toestellen en daar ligt de grootste vervangingsmarkt. Deze markt kan slechts voor een klein gedeelte ingevuld worden door plasma, hoewel er een duidelijke tendens naar grotere beeldformaten merkbaar is.
    Plasma fabrikanten zien wel degelijk een grote toekomst voor de plasmatechniek. Er wordt o.a. door Panasonic fors geïnvesteerd in de uitbreiding van de productiefaciliteiten. Hier is duidelijk sprake van evolutie in techniek en beeldkwaliteit. Zo zullen er in de naaste toekomst technieken beschikbaar komen om plasmaschermen met metersgrote doorsneden te produceren.
    Voor beide technieken zal er toekomst zijn, met ieder met z'n eigen specifieke mogelijkheden en kwaliteiten

    Levensduur
    De half-helderheidstijd van een kwaliteits plasmascherm bedraagt gegarandeerd 30.000 uur (LG).Bij een dagelijks gebruik van 6 uur per dag goed voor ca. 14 jaar kijkplezier. Dit wil dus niet zeggen dat dit het einde van het plasmascherm is! Er is geen reden om aan te nemen dat deze niet nog vele jaren dienst kan doen. Anders is dit bij LCD. De lichtbron achter het LCD scherm gaat tussen de 10.000 en 25.000 uur mee (specifiek wordt hierover weinig informatie verstrekt of aandacht aan geschonken) voordat deze ermee ophoudt. Wordt deze verlichting niet vervangen dan is de levensduur beëindigd. Over de kosten van de vervanging van de lichtbron kunt u bij de Service Land informeren. Zoals bij de meeste reparaties zal dit een relatief kostbaar karwei zijn en tegen die tijd mogelijk de investering niet waard. Het LCD scherm zelf gaat dus langer mee dan de lichtbron. Sommige LCD schermen, met name de grotere formaten, bevatten meer dan één lamp. Indien de lampen niet even snel slijten, hetgeen niet ondenkbaar is, wordt het LCD scherm ongelijkmatig verlicht. Het beeld is dan niet meer prettig om te bekijken. Plasma heeft hier geen last van.
    Inbranden
    Zowel een plasmascherm als een LCD-scherm kunnen niet inbranden.
    Inbranden is feitelijk het minder worden van de lichtopbrengst. Indien een scherm gelijkmatig gebruikt wordt zijn inbrandverschijnselen niet waarneembaar. Stilstaande objecten kunnen evenwel als fantoombeelden zichtbaar blijven indien ze langdurig op één en dezelfde plek zichtbaar zijn geweest. In het begin dat plasmaschermen bestonden, kon men daar al eens last van hebben, maar nu is dit al lang verleden tijd onder meer door het gebruik van ALIS (Alternate Lighting of Surfaces).
    Kijkhoek
    De kijkhoek van plasmaschermen is 160 - 180° horizontaal en verticaal. Bij LCD schermen wisselt dit nogal per type en merk, maar te allen tijde beduidend lager dan bij plasmaschermen. Het meest opvallend is dit met de verticale kijkhoek. Indien een LCD scherm niet precies recht van voren wordt bekeken, treedt verkleuring en verlies aan contrast en helderheid op. Plasma heeft hier geen last van. De beeldkwaliteit is onder elke hoek even briljant.
    Kleurruimte
    Het totaal aantal kleuren dat door LCD schermen kan worden weergegeven is aanzienlijk kleiner dan dat van plasmaschermen. Met de huidige stand van de techniek kunnen plasma's meer dan 1 miljard kleuren weergeven. Plasmaschermen kunnen 1,4x méér kleuren weergeven dan LCD schermen. Dit garandeert altijd zeer natuurgetrouw gereproduceerde kleuren, zelfs van de kleinste details.
    Lichtopbrengst
    Uit technische gegevens van LCD- en plasma fabrikanten blijkt dat LCD schermen ongeveer de helft minder licht geven dan plasma's. De lichtopbrengst van een huidig LCD scherm ligt op het niveau van een plasmascherm van ca. 3 jaar geleden. Concreet betekent dit dat men overdag naar een plasma kan kijken zonder de ruimte te verduisteren, terwijl onder deze zelfde omstandigheden het contrast bij een LCD scherm lager is, het beeld fletser overkomt.
    Contrastomvang
    Bij plasma geven de beeldpunten zelf licht. Als een beeldpunt uit moet zijn dan is het ook echt uit. Dit verhoogt de contrastomvang. Bij LCD straalt er een lichtbron, die achter het scherm geplaatst is. Deze is altijd aan. Ook als er geen licht moet zijn. Het LCD scherm bepaalt op welke plaats een lichtstraaltje doorgelaten wordt. Ook als er geen licht moet zijn valt er nog licht door het LCD paneel. In de praktijk is het hierdoor onmogelijk een geheel donker LCD scherm te realiseren.Dit valt het meest op in verduisterde ruimten.Philips dimt het backlight bij donkere pasages om het contrast te verhogen.
    Dankzij de grote contrastomvang suggereert een plasmascherm duidelijk meer diepte dan een LCD scherm. Contrastspecificaties van een plasma zijn over het algemeen beter dan een LCD paneel.Door dynamische contrast regelingen, zelfs nu met LED's als backlight, is bij een LCD TV tevens een grote contastverhouding te realiseren.Samsung maakt gebruik van deze techniek.
    Reactie snelheid
    De aanspreektijd of de reactie snelheid is de tijd die nodig is om een beeldpunt in de gewenste kleur te realiseren. Inherent aan het LCD systeem hebben deze schermen en naijlende beeldweergave. Dit effect is groter naarmate het beeldscherm groter is.De reactie snelheid bij LCD schermen is teruggebracht tot 6 ms. Bij sommige Philips 100 HZ toestellen zelfs tot 3 ms.De beelden van een plasmascherm daarentegen zijn bliksemsnel en uiterst scherp. De aanspreektijd van een plasmascherm is tot 4.000x korter dan van een LCD scherm.
    Stroomverbruik
    Een LCD scherm heeft een constant stroomverbruik omdat de lichtbron altijd aan is. Ongeacht het beeld dat bekeken wordt. Normaal gesproken ligt het stroomverbruik bij een 30" scherm onder de 150 Watt.
    Bij plasma varieert het stroomverbruik met de beeldinhoud. Een film bijvoorbeeld vraagt minder stroom dan een journaaluitzending. Een 42 inch plasmascherm verbruikt maximaal tussen de 220 Watt en 350 Watt aan stroom, afhankelijk van het merk en type. Het stroomverbruik van plasma schermen wordt bij elke nieuwe generatie lager. Dankzij voortschrijdende integratie van elektronische onderdelen wordt minder stroom gebruikt, waardoor voedingen minder stroom verbruiken en er minder warmte ontwikkeling plaatsvindt.

    Bron: FastComExpress & Google.

    En last but not least:

    Het verbruik van de platte scherm:

    http://www01.keren.nl/mediafiles/686_XJQI7OKRE5.pdf

    Succes BG. :wink:
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 22-08-2008 om 23:03 Reden: Grammaticale fout
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BillyGates Bekijk bericht
    Dat LCD-schermen zo geweldig zijn, zul je mij en wellicht vele met mij helemaal niet horen zeggen. Het is immers naar mijn mening zo dat voor de beste beeldkwaliteit een PLASMA veel beter tot zijn recht komt.

    Ik voel hem al aankomen "Die gebruiken toch erg veel stroom, en die branden ook nog eens in" , Nou, van beiden heb ik geen last, onze energierekening is nog steeds hetzelfde en wat spaarlampjes in huis doet wonderen.

    Dat een 32 inch tv minder gebruikt dan een 50 inch plasma lijkt me nogal logisch, maar als jij als filmliefhebber wakker zou liggen van 30 tot 50 euro op jaarbasis dan weet ik het niet meer.

    Tja, en gewone tv op je grote scherm, maak jij eens een foto van 1 Megapixel en print uhm op A2 formaat uit, dat ziet beslist minder uit dan wanneer je uhm op 10X15cm laat afdrukken. Dat is eigenlijk wat je dan doet.

    Je rekt 720X576 beeldpunten steeds verder uit, en het is een feit dat dat op een FullHD nog erger zichtbaar is dan op een HDReady.

    Een dvd ziet er echter al stukken beter uit en een Blu-Ray/HD-DVD ziet er wat mij betreft gewoonweg SUPER uit.

    En ik moet zeggen, dat Digitale TV op onze 50 inch toch behorlijk strak uitziet.
    Maar digitaal is wel verplicht vindt ik zelf.

    Hier nog wat info:

    Voor- en nadelen Plasma en LCD
    Het is opvallend dat de traditionele TV merken veel energie stoppen in LCD. Logisch, want LCD is vooralsnog geschikter om de traditionele CRT toestellen te vervangen. LCD is geschikt voor de meest gangbare beeldmaten van de traditionele tv toestellen en daar ligt de grootste vervangingsmarkt. Deze markt kan slechts voor een klein gedeelte ingevuld worden door plasma, hoewel er een duidelijke tendens naar grotere beeldformaten merkbaar is.
    Plasma fabrikanten zien wel degelijk een grote toekomst voor de plasmatechniek. Er wordt o.a. door Panasonic fors geïnvesteerd in de uitbreiding van de productiefaciliteiten. Hier is duidelijk sprake van evolutie in techniek en beeldkwaliteit. Zo zullen er in de naaste toekomst technieken beschikbaar komen om plasmaschermen met metersgrote doorsneden te produceren.
    Voor beide technieken zal er toekomst zijn, met ieder met z'n eigen specifieke mogelijkheden en kwaliteiten

    Levensduur
    De half-helderheidstijd van een kwaliteits plasmascherm bedraagt gegarandeerd 30.000 uur (LG).Bij een dagelijks gebruik van 6 uur per dag goed voor ca. 14 jaar kijkplezier. Dit wil dus niet zeggen dat dit het einde van het plasmascherm is! Er is geen reden om aan te nemen dat deze niet nog vele jaren dienst kan doen. Anders is dit bij LCD. De lichtbron achter het LCD scherm gaat tussen de 10.000 en 25.000 uur mee (specifiek wordt hierover weinig informatie verstrekt of aandacht aan geschonken) voordat deze ermee ophoudt. Wordt deze verlichting niet vervangen dan is de levensduur beëindigd. Over de kosten van de vervanging van de lichtbron kunt u bij de Service Land informeren. Zoals bij de meeste reparaties zal dit een relatief kostbaar karwei zijn en tegen die tijd mogelijk de investering niet waard. Het LCD scherm zelf gaat dus langer mee dan de lichtbron. Sommige LCD schermen, met name de grotere formaten, bevatten meer dan één lamp. Indien de lampen niet even snel slijten, hetgeen niet ondenkbaar is, wordt het LCD scherm ongelijkmatig verlicht. Het beeld is dan niet meer prettig om te bekijken. Plasma heeft hier geen last van.
    Inbranden
    Zowel een plasmascherm als een LCD-scherm kunnen niet inbranden.
    Inbranden is feitelijk het minder worden van de lichtopbrengst. Indien een scherm gelijkmatig gebruikt wordt zijn inbrandverschijnselen niet waarneembaar. Stilstaande objecten kunnen evenwel als fantoombeelden zichtbaar blijven indien ze langdurig op één en dezelfde plek zichtbaar zijn geweest. In het begin dat plasmaschermen bestonden, kon men daar al eens last van hebben, maar nu is dit al lang verleden tijd onder meer door het gebruik van ALIS (Alternate Lighting of Surfaces).
    Kijkhoek
    De kijkhoek van plasmaschermen is 160 - 180° horizontaal en verticaal. Bij LCD schermen wisselt dit nogal per type en merk, maar te allen tijde beduidend lager dan bij plasmaschermen. Het meest opvallend is dit met de verticale kijkhoek. Indien een LCD scherm niet precies recht van voren wordt bekeken, treedt verkleuring en verlies aan contrast en helderheid op. Plasma heeft hier geen last van. De beeldkwaliteit is onder elke hoek even briljant.
    Kleurruimte
    Het totaal aantal kleuren dat door LCD schermen kan worden weergegeven is aanzienlijk kleiner dan dat van plasmaschermen. Met de huidige stand van de techniek kunnen plasma's meer dan 1 miljard kleuren weergeven. Plasmaschermen kunnen 1,4x méér kleuren weergeven dan LCD schermen. Dit garandeert altijd zeer natuurgetrouw gereproduceerde kleuren, zelfs van de kleinste details.
    Lichtopbrengst
    Uit technische gegevens van LCD- en plasma fabrikanten blijkt dat LCD schermen ongeveer de helft minder licht geven dan plasma's. De lichtopbrengst van een huidig LCD scherm ligt op het niveau van een plasmascherm van ca. 3 jaar geleden. Concreet betekent dit dat men overdag naar een plasma kan kijken zonder de ruimte te verduisteren, terwijl onder deze zelfde omstandigheden het contrast bij een LCD scherm lager is, het beeld fletser overkomt.
    Contrastomvang
    Bij plasma geven de beeldpunten zelf licht. Als een beeldpunt uit moet zijn dan is het ook echt uit. Dit verhoogt de contrastomvang. Bij LCD straalt er een lichtbron, die achter het scherm geplaatst is. Deze is altijd aan. Ook als er geen licht moet zijn. Het LCD scherm bepaalt op welke plaats een lichtstraaltje doorgelaten wordt. Ook als er geen licht moet zijn valt er nog licht door het LCD paneel. In de praktijk is het hierdoor onmogelijk een geheel donker LCD scherm te realiseren.Dit valt het meest op in verduisterde ruimten.Philips dimt het backlight bij donkere pasages om het contrast te verhogen.
    Dankzij de grote contrastomvang suggereert een plasmascherm duidelijk meer diepte dan een LCD scherm. Contrastspecificaties van een plasma zijn over het algemeen beter dan een LCD paneel.Door dynamische contrast regelingen, zelfs nu met LED's als backlight, is bij een LCD TV tevens een grote contastverhouding te realiseren.Samsung maakt gebruik van deze techniek.
    Reactie snelheid
    De aanspreektijd of de reactie snelheid is de tijd die nodig is om een beeldpunt in de gewenste kleur te realiseren. Inherent aan het LCD systeem hebben deze schermen en naijlende beeldweergave. Dit effect is groter naarmate het beeldscherm groter is.De reactie snelheid bij LCD schermen is teruggebracht tot 6 ms. Bij sommige Philips 100 HZ toestellen zelfs tot 3 ms.De beelden van een plasmascherm daarentegen zijn bliksemsnel en uiterst scherp. De aanspreektijd van een plasmascherm is tot 4.000x korter dan van een LCD scherm.
    Stroomverbruik
    Een LCD scherm heeft een constant stroomverbruik omdat de lichtbron altijd aan is. Ongeacht het beeld dat bekeken wordt. Normaal gesproken ligt het stroomverbruik bij een 30" scherm onder de 150 Watt.
    Bij plasma varieert het stroomverbruik met de beeldinhoud. Een film bijvoorbeeld vraagt minder stroom dan een journaaluitzending. Een 42 inch plasmascherm verbruikt maximaal tussen de 220 Watt en 350 Watt aan stroom, afhankelijk van het merk en type. Het stroomverbruik van plasma schermen wordt bij elke nieuwe generatie lager. Dankzij voortschrijdende integratie van elektronische onderdelen wordt minder stroom gebruikt, waardoor voedingen minder stroom verbruiken en er minder warmte ontwikkeling plaatsvindt.

    Bron: FastComExpress & Google.

    En last but not least:

    Het verbruik van de platte scherm:

    http://www01.keren.nl/mediafiles/686_XJQI7OKRE5.pdf

    Succes BG. :wink:
    Haha nee van het verbruik zal ik niet echt wakker liggen inderdaad :razz: ik werk zelf namelijk bij een groot bekend energie bedrijf en krijg daar korting dus dat is mijn laatste zorg. Die 220 Watt is per hoeveel ......... ?
    Ik heb nu mijn oog op de samsung LE46A656 of de Samsung LE52A656 tuurlijk er zullen altijd betere schermen zijn maar goed het gaat me om de prijs kwaliteit verhouding en ik heb erg goede ervaringen met mijn Samsung 22 inch monitor.
    Sony is ook goed maar hun service heeft mij in het verleden erg teleurgesteld dus dat wordt hem zowiezo niet............

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door neo123 Bekijk bericht
    Die 220 Watt is per hoeveel ......... ?
    Hahaha, wie werkt er nu bij het energiebedrijf ? Jij of ik ?

    Bedoel je die 220 Watt uit het "broodje aap tabel" van die 106 cm (42 inch) plasma ?
    42 inch Plasma 106cm [Philips 42PF5331] 220 Watt / (261 KWh/per jaar) waarbij de plasma in vergelijking met een 94 cm CRT rond een tientje meer stroom verbuikt op jaarbasis ?

    Normaliter drukt men verbruik uit in een uur. bv. 100 Wh of 100kWh (h=Hour)

    http://www.babylon.com/definition/KILOWATT-HOUR/Dutch

    Bron: www.Babylon.com

    Leuke tv's die je op het oog hebt. maar het blijven LCD's

    Overweeg dan http://www.coolsound.nl/product/1349...50a656?lc_id=1

    Ondersteuning van 24p, FullHD en alle voordelen van een plasma


    http://www01.keren.nl/mediafiles/686_XJQI7OKRE5.pdf
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 23-08-2008 om 17:47
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  6. #6

    Standaard

    Bedoel is dat het verbruik per uur wat ze bedoelen 230 kwh per jaar komt neer op 52 euro dus dat valt inderdaad best te overzien. Tja de discussie plasma vs lcd zal altijd wel blijven bestaan ik heb tegen beide niks

  7. #7

    Standaard

    Beste mensen, wat is nu belangrijker, het stroom verbruik of het kijkgenot? Ik heb sinds gisteren mijn eerste plasma (Panasonic TH-46PZ82) en ik weet niet wat ik zie. Ik heb nu spijt dat ik al die jaren LCD heb gehad.

  8. #8

    Standaard

    Wie koopt er nu een full-HD TV om TV uitzendingen te kijken??????????

    Als ik zo'n scherm koop kijk ik alleen maar films op Blu-Ray!
    TV kan me dan gestolen worden.
    Da's toch alleen maar reclame..........

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Wie koopt er nu een full-HD TV om TV uitzendingen te kijken??????????

    Als ik zo'n scherm koop kijk ik alleen maar films op Blu-Ray!
    TV kan me dan gestolen worden.
    Da's toch alleen maar reclame..........
    Nee maar goed dat geldt niet voor iedereen tuurlijk zet ik ook liever een film op maar dat wil niet zeggen dat ik nooit tv kijk, Blu ray tja het is wel mooi maar moet zeggen dat je wel erg moet wennen als de films ineens zo scherp zijn het lijkt net alsof het met een HD camcorder is opgenomen. Zelf ben ik daar niet zo van gecharmeerd bovendien vind ik 30 euro voor een dvd'tje ook een beetje te gek op dit moment. Ik hou ook niet van films die bewust met HD op zijn genomen. Haalt je uit het gevoel zoals je gewend bent bij de normale films. Das een veel gehoorde klacht van Blu Ray trouwens.
    Momenteel is het bij meer het ruimte gebrek dat ik nog geen grotere dvd heb genomen trouwens anders had ik het wel allang gedaan.........

  10. #10

    Standaard

    De belangrijkste punten zijn al even genoemd maar iets dat vooral ervoor zorgt dat je tv beeld een beetje wazig / smoezelig etc wordt is de resolutie van het paneel.

    Normaal PAL signaal en SD digitaal beeld is 720x576. Een Full-HD paneel heeft een resolutie van 1920x1080 (in 4:3 is dat 1440x1080 als je het beeld niet oprekt).
    Op zich zou dit best netjes passen, alle lijnen 2 keer, maar daar gaat het dan ook mis. Verdubbel alle lijnen simpelweg en het beeld ziet er raar uit, dus moeten de tussen lijnen verzonnen worden, dat kost rekenwerk en is niet zo mooi. Met een analoog signaal gaat het hier volledig mis, ruis etc maakt de berekeningen ongelooflijk zwaar. Digitale signalen gaan al beter, maar toch niet helemaal lekker, het best voor SD zou dus een native resolutie lcd van 720x576 zijn. Maar als terecht opgemerkt, als je dit gaat oprekken naar 50 inch wordt ook dat minder mooi dan op 32".

    Het best kun je het bekijken op je computer met een lcd paneel. Kies een resolutie onder de native resolutie van je scherm en het beeld zal wazig zijn, kies je de native resolutie en er is niks aan de hand.

    Diverse computer schermen, met name die in de duurdere reeksen, ondersteunen 1:1 pixel mapping op diverse resoluties. Hierdoor kun je op die schermen niet alleen gebruiken bij de native scherm resolutie, maar ook bij lagere resoluties, natuurlijk heb je dan wel rondom het beeld zwarte balken.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Wie koopt er nu een full-HD TV om TV uitzendingen te kijken??????????

    Als ik zo'n scherm koop kijk ik alleen maar films op Blu-Ray!
    TV kan me dan gestolen worden.
    Da's toch alleen maar reclame..........
    Natuurlijk, waarvoor zou je nog al die dingen volgen als het nieuws, sportevenementen e.d .......

    Als je elke dag één of meerdere Blu-rays wil kijken, dan loopt het $$$$ ook behoorlijk op denk ik.....
    Digitale TV is trouwens (bij mij) best goed trouwens.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Natuurlijk, waarvoor zou je nog al die dingen volgen als het nieuws, sportevenementen e.d .......

    Als je elke dag één of meerdere Blu-rays wil kijken, dan loopt het $$$$ ook behoorlijk op denk ik.....
    Digitale TV is trouwens (bij mij) best goed trouwens.
    Inderdaad, en daarom koop ik nog steeds bergen DVD's, moet wel, veel is nog niet uit op BD DVD, en veel te duur.

    En als er al eens een leuke film uitkomt op DVD..... komt hij niet uit op BD DVD, en als het wel eens gebeurd vragen ze er een bedrag voor dat niet meer van deze wereld is.....

    Toch is een goede DVD, met een goede DVD speler die beschikt over een goede upscaler heel best te pruimen, ben zelf vaak heel erg verbaast van de kwaliteit die er in sommige DVD's schuilt en kan daar erg van genieten op een 55 inch Full HD TV. Doe het momenteel met HD DVD, gewone SD DVD en heel af en toe wel met een BD DVD. Uiteindelijk is toch het filmverhaal en de spanning die zij je geeft het belangrijkste, het maakt het allemaal nog leuker als het ook nog eens in perfecte beeldkwaliteit wordt gebracht.

    Mijn voorkeur gaat uit naar Full HD materiaal om weer te geven, het is gewoon het mooiste dat mogelijk is, als je bijvoorbeeld Planet Earth hebt gezien...... dan ben je volledig verkocht.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •