Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 29 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard LG 32pg6000 PROBLEEM

    PROBLEEM

    Ik heb deze tv nu vanaf december 2008 in mijn bezit. De tv heeft gewoon zijn uren ingespeeld, maar ik ben ontevreden over het beeld.
    Als ik een dvd of blu-ray kijk blijven de zwarte vlakken daarna nog een tijd zichtbaar en ook de ondertiteling laat een grijze schim achter.
    Is dit normaal voor plasma en kan ik hiermee teruggaan naar de BCC en om herstel vragen??

    Alvast bedankt voor de hulp


    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Oud bericht


    Is iemand bekend met de 32pg6000? dit is een 32 inch plasma tv van LG.
    Ik wil komende week gaan kijken bij MM Herzogenrath (Duitsland), zij hebben deze tv voor 549 euro in de aanbieding. De tv komt op de slaapkamer

    http://de.lge.com/products/model/det...32pg6000.jhtml#

    32 inch
    Hd ready (geen probleem)
    helderheid 1500 cd/m2
    constract 30.000:1
    100 Hz
    24p-filmweergave
    4x HDMI

    Mijn vraag is dus of iemand ervaringen heeft met de tv, bekend is met lg plasma en dit een nette prijs is?
    Laatst aangepast door RJI : 11-10-2009 om 14:47
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  2. #2

    Standaard

    Hoi, ik ga deze tv ook kopen.

    http://www.kieskeurig.nl/plasma_tele...rijzen/235605/ Hier bieden meerdere sites 'm voor minder geld aan (en dan wordt ie nog thuis bezorgd ook!). Bij 'het internet warenhuis' kun je 'm zelfs afhalen (in Den Haag of Haaksbergen) en dan betaal je maar 485 euro.

  3. #3

    Standaard

    Gisteren de tv gekocht bij BCC (klantenkoopavond) voor 500 incl verwijderingsbijdragen.
    Nu maar eens laten inspelen.
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  4. #4

    Standaard

    En? Kun je je ervaring met ons delen,

  5. #5

    Standaard

    Ben ook wel benieuwd... Zelf ben ik aan het kijken voor een 32 inch LCD of plasma. De LG viel me op tussen alle LCD's (positief). 500 euro is erg netjes trouwens.

  6. #6

    Standaard

    De tv heeft nu zo'n 250 uurtjes gedraaid in anderhalve maand en ik moet zeggen dat ik helemaal niet ontevreden ben over het beeld. Ben natuurlijk om inbranden te voorkomen nog voorzichtig met logo's en dergelijke. Daarom heb ik ook het contrast verlaagd, maar het blijft een lekker strak plaatje en mooie kleuren in samenwerking met mn EP35.

    Enige nadeel vind ik dat een witte gloed van vantevoren getoonde ondertitels zichtbaar blijft, trekt wel weg maar is jammer als de rest zo mooi zwart is. Dit is dus een vraag waar ik mee zit:
    Is dit kenmerkend voor een plasma, gaat dit verschijnsel nog over of kan het ermee te maken hebben dat de tv toch wel koud staat (max 10 graden ofzo, staat op de slaapkamer). De lcd in de woonkamer heeft er namelijk geen last van.

    Voor de rest een heel complete tv voor de centjes, ga er zeker nog veel van genieten.
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  7. #7

    Standaard

    Het antwoord dat ik moest horen! Deze komt zeker ook bij mij in de slaapkamer.

    Bedankt

  8. #8

    Standaard

    Heb je hem zelf ook zien spelen? Kan natuurlijk zijn dat hij jou tegenvalt.....
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  9. #9

    Standaard

    Ben hem vandaag gaan bekijken. Ik vond het beeld er goed uitzien, mooi zwart inderdaad, maar het beeld was zo donker... Beduidend donker dan alle andere televisie's die daar stonden :O Is dit een eigenschap van Plasma schermen of was dit gewoon een slecht scherm? Aan die instellingen lag het ook niet, want ik heb ze beetje staan aanpassen maar merkte niet echt een verschil op...

  10. #10

    Standaard

    Plasma is donkerder dan lcd, aangezien de meeste schermen die er stonden neem ik lcd's zijn zal de LG er wel donkerder hebben uitgezien.
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  11. #11

    Standaard

    Hoe zit het tegenwoordig met inbranden? Een verkoper vertelde mij dat inbranden tegenwoordig geen gevaar/probleem meer is. Hij wees op plasma's in de winkel die hele dagen aanstaan op zenders met logo's... Is dit waar of denken jullie hier er anders over?

    Toen ik wat LCD's en LG plasma ging vergelijken op internet zag ik het verschil in resolutie. HD-ready LCD tv's hebben een resolutie van 1366 x 768 terwijl de LG plasma een resolutie heeft van 1024 x 720. Heeft dit gevolgen voor het bekijken van HD-materiaal. of normale DVD's? En zorgt dit voor een zichtbaar verschil?

  12. #12

    Standaard

    Er zijn fabrkanten die hun plasma's in de fabriek al voorbehandelen zodat de kans op inbranden kleiner is. Ik weet niet of dit bij LG het geval is, ik heb de tv in het begin lekker laten inspelen. Liever in het begin even iets minder plezier dan later ingebrande logo's of dergelijke.

    Met betrekking tot de resolutie kan ik geen uitspraak doen, is mij nooit opgevallen eigenlijk.
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  13. #13

    Standaard

    Het wordt deze ofwel de Philips pfl 5403... Wordt een moeilijke keuze tussen plasma & LCD TV. Heb eigenlijk geen flauw benul welke eigenlijk de betere keuze is :/

    Dinsdag zou ik hem willen gaan halen...

  14. #14

    Standaard

    Ik twijfel tussen dezelfde toestellen en ik neig toch naar de plasma. Het beeld leek mij iets mooier, hoewel dat in een winkel natuurlijk moeilijk te beoordelen is. Bovendien heeft de Philips LCD geen 100Hz techniek. Is voor mij wel belangrijk omdat ik veel sport kijk.

    Nouja, keuze staat eigenlijk al zo'n beetje vast. Ik weet alleen nog niet hoe ik 'm ga kopen. Plasma kost bij de lokale elektronicazaak 599. Goedkoopste via internet incl. verzending is 507. Ik zou het liefst een TV gewoon in een echte winkel kopen ivm service en garantie maar bijna honderd euro verschil vind ik teveel. Ik kan proberen wat van de prijs af te krijgen in de winkel, of misschien een product erbij... Bij Salland (internetwinkel in de buurt) zou ik 'm voor ongeveer 500 kunnen afhalen maar is ie niet op voorraad. Indicatie is 10 - 20 werkdagen dus dan lijkt mij de kans ook groot dat dat nog langer gaat duren...

    Weet iemand of Mediamarkt de LG 32PG6000 in het assortiment heeft?
    Laatst aangepast door Sander V. : 18-01-2009 om 22:44

  15. #15

    Standaard

    Goed ja, ik weet het nog steeds niet goed eigenlijk. Ik zal wel wat sport kijken, maar niet overdreven veel. Vooral veel bluray films zullen worden afgespeeld. Heeft die 100 Hertz dan ook enige invloed?

    In de winkel zag ik eigenlijk weinig verschil tussen deze tv en Philips 5403, alleen die de LG toch wel een stuk donkerder was.

  16. #16

    Standaard

    Volgens mij is 100Hz belangrijk bij snelle beelden zoals een voetbalwedstrijd of een snelle actiescene uit een film. Ik durf dit echter niet met alle zekerheid te zeggen. Toen wij denk een jaartje geleden een LCD voor de huiskamer kochten, zijn we ook voor 100Hz gegaan. Er was toen een soort demo waarbij de ene helft van het beeld geen 100hz was en de andere helft wel. Het ging dan om van die bewegende 'nieuwsbalken' zoals je die hebt bij RTL Z. Het 100hz gedeelte gaf toen een rustiger beeld en daar was het goed te lezen. In het andere gedeelte was het echt moeilijk te lezen.

    Zoals ik al zei, dit was een tijdje geleden, misschien is het nu weer anders. Hoe het in de praktijk zit met films durf ik niet te zeggen. Ik kon op internet niet veel vinden maar misschien heb je hier wat aan: http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1328970

  17. #17

    Standaard

    let wel dat die 100hrz vaak pas aan gaat in combinatie met beeldoptimizers, die je voor fijn blu ray kijken eigenenlijk allemaal weer uitzet. Dus dat gaat niet altijd op voor blu ray kijken.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  18. #18

    Standaard

    Dus die 100 hz techniek heeft eigenlijk weinig baat bij het kijken naar bluray films?

  19. #19

    Standaard

    hangt af van welk merk (of type daarvan) tv je het over hebt,
    want in mijn geval zit dit gecombineerd met dingen die ik uit wil hebben staan,
    maar dat hoeft niet overal zo te zijn. Dat weet ik niet bij andre merken.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  20. #20

    Standaard

    Kga voor de Philips PFL 5403D gaan.
    Die 100 Hz techniek zou bij LG nogal veel problemen geven, omdat deze nog niet op punt staat.

  21. #21

    Standaard

    Plasma heb je niks met Hz te maken
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Addiction Bekijk bericht
    Kga voor de Philips PFL 5403D gaan.
    Die 100 Hz techniek zou bij LG nogal veel problemen geven, omdat deze nog niet op punt staat.
    Omdat deze nog niet op punt ...? Mag ik vragen waar je dit gelezen of gehoord heb?



    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJI Bekijk bericht
    Plasma heb je niks met Hz te maken
    Dacht ik ook...

  23. #23

  24. #24

    Standaard

    Kijk dan ook eens even op deze site:
    http://www.hdtvtest.co.uk/LG-42PG6000/Picture-Quality/

    dit is de 42 inch versie maar hardware is gelijk, in het artikel kun je ook klikken naar een link over het voorkomen van inbraden (gelijk aan onderstaande link). Ik zou dit wel in acht nemen bij het inspelen van je tv. In ieder geval veel plezier ermee.
    http://www.hdtvtest.co.uk/news/plasm...2007032738.htm
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJI Bekijk bericht
    Plasma heb je niks met Hz te maken
    hoe zit dat dan?
    bouwt die het beeld niet met een bepaalde frequentie op?
    of bedoel je dat de pixels nooit uit gaan?
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •