Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 76 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Zou het 321 systeem van Bose beter presteren dan deze thx set of niet?

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sabe Bekijk bericht
    Zou het 321 systeem van Bose beter presteren dan deze thx set of niet?
    Aan mensen waar ik echt een verschrikkelijke pesthekel heb.... raad ik aan de Bose te kopen, maar dan heb ik ook echt de pest aan je.

    .... natuurlijk presteert die Bose NIET beter dan die THX set van Onkyo. Die Bose kan de nieuwe formaten NOOIT weergeven, het beschikt niet over de speakers daarvoor en de kwaliteit van Bose is niet in verhouding met de prijs die je er voor betaald.

    Maar als je geld teveel hebt, ruimte te weinig, je geen barst om goed geluid geeft, nou dan koop je zo'n 1 2 3 set, maar hij kan niet in de schaduw staan van die THX set
    Have fun and enjoy your collection

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Aan mensen waar ik echt een verschrikkelijke pesthekel heb.... raad ik aan de Bose te kopen, maar dan heb ik ook echt de pest aan je.

    .... natuurlijk presteert die Bose NIET beter dan die THX set van Onkyo. Die Bose kan de nieuwe formaten NOOIT weergeven, het beschikt niet over de speakers daarvoor en de kwaliteit van Bose is niet in verhouding met de prijs die je er voor betaald.

    Maar als je geld teveel hebt, ruimte te weinig, je geen barst om goed geluid geeft, nou dan koop je zo'n 1 2 3 set, maar hij kan niet in de schaduw staan van die THX set

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Aan mensen waar ik echt een verschrikkelijke pesthekel heb.... raad ik aan de Bose te kopen, maar dan heb ik ook echt de pest aan je.

    .... natuurlijk presteert die Bose NIET beter dan die THX set van Onkyo. Die Bose kan de nieuwe formaten NOOIT weergeven, het beschikt niet over de speakers daarvoor en de kwaliteit van Bose is niet in verhouding met de prijs die je er voor betaald.

    Maar als je geld teveel hebt, ruimte te weinig, je geen barst om goed geluid geeft, nou dan koop je zo'n 1 2 3 set, maar hij kan niet in de schaduw staan van die THX set
    oké, dat is zeker een duidelijk antw

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door misterfun Bekijk bericht
    He hallo

    Het is weer even terug dat ik wat heb laten horen. Maar dat komt omdat ik wacht op een fototoestel. Ik geef alleen nog maar weg dat ik ZEER TEVREDEN ben. een verslag volgt nog haha.
    Ik ben nog steeds benieuwd naar het verslag

  6. #56

    Standaard

    kleine update... aanstaand weekend heb ik een foto toestel en dan in de loop van de volgende week komt het verslagje.
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door misterfun Bekijk bericht
    kleine update... aanstaand weekend heb ik een foto toestel en dan in de loop van de volgende week komt het verslagje.
    ik kijk er al naar uit!

    Nu je reeds een tijdje in bezit bent van het HT, hoe valt het mee?

  8. #58

    Standaard

    komt het verslagje nog ?
    ik heb de zelfde ook net binnen
    en vind hem super!! ik ben er blij mee!

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door misterfun Bekijk bericht
    kleine update... aanstaand weekend heb ik een foto toestel en dan in de loop van de volgende week komt het verslagje.

    Ik denk dat je verschrikkelijk aan je nieuwe setje gehecht bent geraakt en dat je er met moeite tussenuit te sleuren bent , maar beloofd is beloofd, laat ons niet langer in spanning zitten en vertel....

    Hoe kwam hij aan....verpakking?
    Hoe zijn de handleidingen.... duidelijkheid?
    Hoe ging het aansluiten.... makkelijk/moeilijk?
    Hoe ging de ingebruikname.... inregelen?
    Speelt hij nu naar je zin...of moet je nog meer fijntunen?

    zomaar wat vraagjes om je op weg te helpen Misterfun
    Have fun and enjoy your collection

  10. #60

    Standaard

    Ik wacht eigenlijk ook op een verslagje, want ik sta ook te twijfelen om deze set te kopen

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door googlefreakje Bekijk bericht
    Ik wacht eigenlijk ook op een verslagje, want ik sta ook te twijfelen om deze set te kopen

    En hier:



    Bij besthomecinema.nl is hij ook niet erg duur
    Have fun and enjoy your collection

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door soundman Bekijk bericht
    komt het verslagje nog ?
    ik heb de zelfde ook net binnen
    en vind hem super!! ik ben er blij mee!
    Jammer dat MisterFun ons een beetje laat wachten.... misschien kun je je ervaringen met ons delen

    Hoeft niet direct met foto's of zo, gewoon wat je ervan vind, hoe hij arriveerde, hoe het met instellen ging en of je daar nog steeds mee bezig bent... etc etc
    Have fun and enjoy your collection

  13. #63

    Standaard

    Hey,

    ik wil deze speaker-set ook mssn aanschaffen, en wacht dus op een review van iemand.
    Daarnaast zou ik ook graag speaker stands erbij kopen.
    2x Rear speaker stands
    2x Middle speaker stands
    De centre, front en sub staan op/naast m'n tv, dus daar heb ik er geen nodig.
    Weet iemand goede speaker stands? Liefst in de stijl van de boxen?

    Bye
    G.

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door googlefreakje Bekijk bericht
    Hey,

    ik wil deze speaker-set ook mssn aanschaffen, en wacht dus op een review van iemand.
    Daarnaast zou ik ook graag speaker stands erbij kopen.
    2x Rear speaker stands
    2x Middle speaker stands
    De centre, front en sub staan op/naast m'n tv, dus daar heb ik er geen nodig.
    Weet iemand goede speaker stands? Liefst in de stijl van de boxen?

    Bye
    G.
    Goede steunen......wat is jouw definitie van goede steunen?
    vraag het een audiofiel en je rijgt met zilverzand afgevulde steunen van zo'n 20-30 kilo met rubber speaker voetjes, diamanten kabelgeleiding, vibrapods en weet ik wat al niet meer.
    Wil je gewoon een degelijke steun, loop een willekeurig BCC, MM of andere grootgrutter binnen of kijk eens op de site van Vogels en er is nog veel meer mogelijk.

  15. #65

    Standaard

    Zelf heb ik nu een tijdje de Onkyo HT-S990 THX set

    sound is echt super, echter 2 problemen :
    ik slaag er niet in om DTS digital aan de praat te krijgen, gewone dolby werkt wel perfect

    aansluiting is coax en optisch, heb op de dvd speler reeds PCM en Bitstream geprobeerd maar zonder succes

    wie weet wat er kan schelen ?

    2de probleem: de front speakers zijn te groot, ben dus op zoek naar een nieuwe set met vergelijkbare of betere kwaliteit maar met kleinere front speakers.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pvdw Bekijk bericht
    Zelf heb ik nu een tijdje de Onkyo HT-S990 THX set

    sound is echt super, echter 2 problemen :
    ik slaag er niet in om DTS digital aan de praat te krijgen, gewone dolby werkt wel perfect

    aansluiting is coax en optisch, heb op de dvd speler reeds PCM en Bitstream geprobeerd maar zonder succes

    wie weet wat er kan schelen ?

    2de probleem: de front speakers zijn te groot, ben dus op zoek naar een nieuwe set met vergelijkbare of betere kwaliteit maar met kleinere front speakers.
    stop er eens een DVD in met een DTS track en selecteer vanuit het menu van die DVD de DTS track, dan zou dat echt moeten werken. Maar waarom heb zowel coax als optisch aangesloten eigenlijk? eentje is voldoende namelijk.

    Voor je fronts, waarom zoek je niet gewoon alleen nieuwe frontspeakers? is toch zonde om je complete set te vervangen als het alleen om je fronts gaat?

  17. #67

    Standaard

    reeds geprobeerd, in digital geen probleem, switchen naar dts, geluid valt uit...

    set vervangen is een maar één optie, omwille van HDMI, maar heb nog niet beslist.

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pvdw Bekijk bericht
    reeds geprobeerd, in digital geen probleem, switchen naar dts, geluid valt uit...

    set vervangen is een maar één optie, omwille van HDMI, maar heb nog niet beslist.
    Maar hoe switch je dan naar DTS, via de DVD of via de receiver?
    Als het goed is kun je op je receiver per digitale ingang instellen welk signaal hij daar mag ontvangen, waarschijnlijk staat dat bij of je optische of je coaxiale ingang op Dolby.
    Zorg eerst dat je alleen een van de twee aansluti vanuit je DVD speler en niet beiden. Dan de instellingen voor overgebleven aansluiting in je receiver op auto zetten, evenals in het setumenu van je DVDspeler. Op die manier zou het moeten werken.

  19. #69

    Standaard

    Soms kun je beter een koe leren schaatsen
    Have fun and enjoy your collection

  20. #70

    Standaard Eerste indruk Onkyo HT S9100

    Ik heb een Luxman stereoversterker met 2 Celestion boxen. Dit setje is al meer dan 30 jaar oud en op een bepaald moment viel het rechterkanaal van de Luxman uit. Tijd om me te orienteren op iets nieuws. Tevens wilde ik de dikke TV vervangen door een platte versie.

    Nou als je een TV wilt kopen wordt je een beetje gek, al die pianozwarte gevallen schreeuwen je in de winkel toe. Daarbij wonen we in de Betuwe. Behalve digitenne (storinggevoelig of satelliet) geen digitaal aanbod. Dus de aan te schaffen TV laat nog even op zich wachten, analoog signaal en LCD is niet lekker.

    Bij versterkers kom je er opeens achter dat er behalve stereo gevallen er ook zgn. hometheaters zijn, waarvan ik gecharmeerd raakte. Ondertussen deed het rechterkanaal van de Luxman het weer, maar ik wilde qua geluid toch wel doorgaan voor het HT gebeuren.

    Bij MM en een plaatselijke audiozaak wat geluisterd en vervolgens internet afgestruind.
    Toen kwam de HT S9100 in beeld. Qua specs moet de versterker heel wat aankunnen. Qver de speakers zijn de recensies verdeeld, redelijk-goed voor (hifi-)stereo tot zeer goed voor het DVD-geweld. Helaas was de set nergens te beluisteren. De prijs voor deze set is gunstig en luidsprekers kun je altijd vervangen.

    Systeem op 13-1-9 in Elst (Betuwe http://www.pick2pay.nl/?item=1003754) besteld, dichtbij en gunstig geprijsd (1 na goedkoopste) en nog een tientje korting bedongen. Vrijdag 16-1-9 kon ik het systeem afhalen

    Zaterdag 17-19 de set afgehaald. Dit is een alles in 1 set , dus ook een alles in 1 grote, zware kartonnen doos (gewicht ca. 45-50 kg). Moet getild worden met zijn tweeen staat op de doos. Gelukkig was er een andere klant die me heeft geholpen de doos in de auto te krijgen (achterbank wegklappen !).

    Thuis de spullen uitgepakt (eigenlijk buiten).
    Alles is keurig (met piepschuim) ingepakt. De receiver ziet er schitterend uit, op het plaatje komt deze nogal lomp over, maar in het echt, mooi, vind ik. Ik schrok alleen van het formaat boxen (ik wist vooraf hoe groot en zwaar ze zijn, maar dan blijkt de huiskamer toch kleiner dan je denkt). De achterste twee boxen heb ik daarom maar niet aangesloten.

    Handleiding met betrekking tot aansluiten is helder. Gekleurde kabels, die overeenkomen met de kleuren van de aansluitingen op de achterkant van de speakers.

    Geluid klonk de eerste keer niet zo lekker, maar na calibreren met de meegeleverde microfoon klinkt het al een stuk beter.

    Ik heb de cd-speler en de dvd/hd-recorder nu met tulpstekkers (analoog stereo) aangesloten. Dus hoe digitaall/dolby en alle varianten wordt weergegeven weet ik niet. Ik heb geen HDMI-apparatuur ter beschikking. Zowel de cd-speler als de dvd/hd-recorder hebben gelukkig een optische uitgang. Ik heb 'digitale' kabels besteld. Als deze binnen zijn ga ik de set fine-tunen.

    De afstandsbediening ziet er goed uit. Zou ook moeten kunnen communiceren met mijn andere apparatuur, nog niet aan toe gekomen. Gelukkig heb je voor alle functies van de versterker ook knoppen. Dus als je deze ab een keer kwijt is, is dat geen probleem.

  21. #71

    Standaard

    FIJN!

    Leuk dat je als eerste je bevindingen met deze set met ons wilt delen.

    Om optimaal van deze set te kunnen genieten is het zeker goed als je je recorder/dvdspeler digitaal aan de receiver koppelt, zodoende kun je dan gaan genieten van het "echte" surround geluid.

    Het is echt zaak om de gebruiksaanwijzing van de receiver goed door te nemen, zo leer je de receiver te beheersen en er het optimale uit te halen. Receivers zijn tegenwoordig echt niet zomaar een simpel versterkertje met een ingebouwde tuner.

    Je was nog niet helemaal te spreken over je receiver, maar als je je apparatuur eenmaal digitaal hebt aangesloten moet dat beter kunnen worden, ben benieuwd naar je vervolgervaringen. Zelf ben ik ook nog bezig om een receiver wat meer naar mijn hand te zetten en het fijn tunen zal nog wel enige tijd in beslag nemen. Neem daar zelf ook de tijd voor, het is tegenwoordig helemaal in te stellen naar je eigen smaak..... tenminste zover je apparatuur dat toelaat.
    Have fun and enjoy your collection

  22. #72

    Standaard Onkyo HS S9100

    Gisteren (vrijdag) de digitale kabels binnengekregen en 's avonds aangesloten.
    Voor de CD speler gaat het om een Digitale coax audiokabel (€ 4,95) en voor de DVD/HD-recorder om een Toslink optische digitale kabel (5 m, € 3,95)

    Live DVD's van U2 en David Gilmour aangehoord. In Dolby DIgital en ook nog DTS. Klonk redelijk goed. Toen drukte ik op een knopje en hoorde geen geluid meer en dat kwam ook niet meer terug. Gelukkig zit er ook een reset op en toen was er weer niet optimaal geluid.

    Vandaag weer met de microfoon aan de slag geweest. Uit de handleiding bleek dat ik de eerste keer de boel verkeerd had gecalibreerd. Nou dat bleek dus ook wel.

    Geluid is een stuk beter. Eerste indrukken :
    CD: Stereo klinkt goed, Hoewel, weergeven als PL II Music klinkt nog beter.
    DVD: In the Flesh, Roger Waters klinkt indrukwekkend, je hoort alles van surround als het ware en de geluidseffecten links en rechts van je.
    DVD: Pulse, Pink Floyd, volgens mij moet je dan opeens in het midden van de kamer gaan zitten, dus een stuk minder.
    HD/DVD speler: vanavond een opgenomen aflevering van Frost bekeken. Is dolby uitgezonden, je weet niet waar alles vandaan komt. Geluid is goedl.
    TV via HD/DVD speler : vanavond wat gezapt, Het DD lampje blijft branden. Per zender verschillend. Soms plat, soms indrukwekkend (bij speelfilms die werden uitgezonden).

    Eerste conclusie:

    Positief :
    - Toch wel indrukwekkend geluid (zowel CD als via andere weergave-media).
    - Geluidscalibratie via microfoon.
    - Keuzemogelijkheden van geluidsweergave
    - Toekennen van instellingen aan de toegansknoppen (bijv. dat de CD knop gekoppeld wordt aan coax1).
    - Afstandsbediening (ab), meeste instellingen te regelen via ab, je hoeft niet precies te richten.
    - Zonder ab kun je ook alles via de receiver instellen.

    Negatief :
    - Teveel afregelmogelijkheden, waarbij je niet weet wat je doet. Alleen op te heffen door een hard reset of opnieuw een calibratie uit te voeren. Dit kan ook aan mij liggen.
    - Luidsprekerafstanden: handmatig kun je de via de microfoon calibratie verkregen luidsprekerafstanden wijzigen. Ik hoor echter geen verschil.

    Vraag :
    De ab is m.i. goed, het lukt echter niet om de de CD-speler en de HD/DVD-recorder te koppelen aan deze ab, iemand ideeën.

    Dat was het weer voorlopig.

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door echoes Bekijk bericht
    Gisteren (vrijdag) de digitale kabels binnengekregen en 's avonds aangesloten.
    Voor de CD speler gaat het om een Digitale coax audiokabel (€ 4,95) en voor de DVD/HD-recorder om een Toslink optische digitale kabel (5 m, € 3,95)


    Eerste conclusie:

    Positief :
    - Toch wel indrukwekkend geluid (zowel CD als via andere weergave-media).
    - Geluidscalibratie via microfoon.
    - Keuzemogelijkheden van geluidsweergave
    - Toekennen van instellingen aan de toegansknoppen (bijv. dat de CD knop gekoppeld wordt aan coax1).
    - Afstandsbediening (ab), meeste instellingen te regelen via ab, je hoeft niet precies te richten.
    - Zonder ab kun je ook alles via de receiver instellen.

    Negatief :
    - Teveel afregelmogelijkheden, waarbij je niet weet wat je doet. Alleen op te heffen door een hard reset of opnieuw een calibratie uit te voeren. Dit kan ook aan mij liggen.
    - Luidsprekerafstanden: handmatig kun je de via de microfoon calibratie verkregen luidsprekerafstanden wijzigen. Ik hoor echter geen verschil.

    Vraag :
    De ab is m.i. goed, het lukt echter niet om de de CD-speler en de HD/DVD-recorder te koppelen aan deze ab, iemand ideeën.

    Dat was het weer voorlopig.
    Als ik het zo lees ben je heel positief over de set, zelfs de nadelen die je noemt zijn in weze voordelen. Er zitten inderdaad een hoop afregelmogelijkheden en instellingen voor van alles en nog wat in de tegenwoordige receivers, dat is voor een leek die net begint best wel eens moeilijk om in te stellen, en eerlijk gezegt, de gebruiksaanwijzingen zijn niet altijd even helder en duidelijk in hun uitleg. Beter te veel dan te weinig.

    Bij de calibratie wordt er diverse zaken gemeten, niet alleen de afstand, maar er wordt tevens gemeten of het "grote" of "kleine" speakers zijn. De meting kan alleen goed verlopen als de microfoon op luisterhoogte staat, en je speakers daar ook op staan, ook mogen er zich geen objecten tussen de speakers en de microfoon bevinden.... jezelf incluis. Na de meting kun je dan de afstand zien, en welke speakers hij gevonden heeft. De receiver heeft nu ook het volume van de speakers ingesteld, deze moet je kunnen vinden door per speaker te kijken welk volume er is ingesteld, dit kun je zelf weer aanpassen, het is mogelijk dat dat een tijdelijke instelling is of een vaste instelling, afhankelijk van de plek waar je het instelt.

    Je zult waarschijnlijk ook nog je toonregeling kunnen aanpassen of dit door de receiver laten doen, bij de mijne kan dat wel, zelfs front, center en rears apart en er zit ook nog eens een equalizer in om het helemaal perfect op je inrichting te kunnen aanpassen, maar zelf ben ik ook nog bezig met het fijnregelen.

    Je afstandsbediening instellen, het zal ongetwijfeld in je gebruiksaanwijzing staan, duidelijk of onduidelijk, maar met een beetje "klooien" moet je dat wel lukken, zelf heb ik het liefst de AB van de apparaten zelf, er liggen er dan ook zes onder handbereik. Er zijn mensen die alles in 1 prefereren, maar ik heb niet het geduld om alle apparaten in 1 AB te prakken en houd er niet van om dan sommige functies te moeten missen. Voor ieder wat wils, tegenwoordig is bijna alles mogelijk, maar het wordt er inderdaad niet altijd even simpel op

    Stereo klinkt ook leuk op all channel weergave, zeker als de volumes van je rears niet al te hoog staan ingesteld. Met wat geduld en flink wat gebruiken en rommelen leer je je receiver het beste kennen, ben je bang om instellingen te verliezen die je reeds bevielen, schrijf ze dan op voordat je gaat "klooien" , in weze kan er niets verkeerd gaan, oefening baart kunst.8)
    Have fun and enjoy your collection

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    En hier:



    Bij besthomecinema.nl is hij ook niet erg duur
    Ik heb de Onkyo SR605 receiver al maar na het zien van DEZE set moest ik mijn onderbroek onmiddellijk verschonen :razz:
    Voor dat geld is het echt een ge-wel-di-ge set die binnen een budget van 1000 euro zeer moeilijk te evenaren zal zijn qua specificaties.
    Co-Startrader **Mijn DVD Collectie**
    Beeld: Panasonic PT AX-200E+Beamax A-Serie | plasma TV:Panasonic TH-42PX60E Blu Ray spelers: Marantz BD-5004 | PS3 HD-DVD Spelers: Toshiba EP-30 | XboX 360 Receiver: Onkyo TX SR-605
    Speakers: Magnat Quantum/Betasub | Wharfedale Diamons Series | KEF 2005.1 Mediaspeler : Emtec Moviecube S800 PVR (750 GB) WiFi
    Blu Raqy: 199 HD-DVD 164 DVD: 1899

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door misterfun Bekijk bericht
    he daar, ben heel wat winkels afgeweest om deze set ergens te beluisteren, maar nee hoor nergens hebben ze hem.

    ben wel dit juweeltje tegen gekomen en met een zeer goed geluid. heeft iemand deze set ?

    Harman Kardon
    CineParis 7BQ




    http://www.besthomecinema.nl/cinepar...19d2c4a3c543c1

    Kost wel nog duurder.... 950,-

    De harman kardon Cineparis 7bq bestaat uit de volgende onderdelen:

    harman/kardon AVR 155 - 5.1 Surround Receiver met HDMI
    harman/kardon DVD 29 - DVD-speler met HDMI
    harman/kardon HKTS7BQ - 5.1 speakersysteem met 100 watt actieve subwoofer
    Korte omschrijving

    5 x 40 echte Watts muziekvermogen
    speelt DVD, MP3, WMA, JPEG en DivX Ultra
    Progressive Scan
    Dolby Digital Surround/Dolby ProLogic II
    DTS 5.1 surround sound
    Logic 7 Cinema en Music surround sound
    3x HDMI aansluiting voor HDTV
    4x satelliet speakers en center speaker
    met 100 Watt actieve subwoofer

    is deze aan te raden ??
    ik heb de set toen hij egt net net uit was Onkyo HT-S9100 THX 7.1
    ik was over al en lang aan het zoeken geweest tot een goede set voor een beetje geld..
    ik kwam dus uiteindelijk op de Onkyo HT-S9100 THX 7.1 terecht
    er zit egt zeker een zuiver geluid bij ik heb me pc, laptop, LCD, ps3 en me full hd camera er op aangesloten en er zit egt een perfect geluid en beeld bij
    je kn het ook nog uitbreiden ik heb me geluid via een hdmi kabel lopen klinkt egt mooi voor dit geld

    http://www.audiotronics.es/images/pr...0_059466_2.jpg
    Laatst aangepast door bless.. : 07-06-2009 om 23:41 Reden: foto

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •