Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 26 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Cliffhanger blu ray - geluid gespiegeld!

    Gisteravond Cliffhanger blu ray bekeken en beluisterd.
    Deze heb ik bij thehut.com gekocht.


    Beeld vind ik zeker niet tegenvallen. Zo goed heb ik cliffhanger nog nooit gezien!. Helaas vallen wide shots wel wat tegen. Weinig detail daar en doen wat soft aan. Maar over het algemeen loopt de bd rondjes om de dvd uitvoering die ik ook nog heb.
    Heb er zo'n 13 euro voor betaald en dan hoor je mij niet mopperen....

    De dts hd ma track is top met een lekkere punch en goed surround effect. Als je dacht dat de dvd goed was. think again dude!! this one rocks!!

    Alleen.......het geluid is gespiegeld!!.

    Dus als een auto naar rechts gaat gaat het geluid naar links.......er is mee te leven omdat er maar een paar scenes zijn die deze fout laten horen maar toch...erg irritant dit....

    Iemand anders dit ook opgevallen?
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Iemand anders dit ook opgevallen?
    Dit is mij ook opgevallen. Alleen volgens mij zijn alleen maar de voorste boxen gespiegeld, de achterste twee niet.
    Maar zoals je zei, het is maar bij een aantal scenes dat het opvalt.

    Ze hadden er trouwens ook wel wat Engelse ondertitels op mogen gooien .

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Alleen.......het geluid is gespiegeld!!.

    Dus als een auto naar rechts gaat gaat het geluid naar links.......er is mee te leven omdat er maar een paar scenes zijn die deze fout laten horen maar toch...erg irritant dit....

    Iemand anders dit ook opgevallen?
    Dat ga ik eventjes nachecken bij de nederlandse blu-ray

    Welke scenes hebben dat probleem?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Dat ga ik eventjes nachecken bij de nederlandse blu-ray

    Welke scenes hebben dat probleem?
    Al iets te melden?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Al iets te melden?
    Kan je mij zeggen wanneer precies om de hele film niet meer te moeten zien?
    Ik heb een paar weken geleden de film gezien en heb niets gemerkt. De film is zo boeiend dat ik niets gemerkt heb.

    Ik heb de tweede scene bekeken als Stallone met de wagen rijdt en volgens mij is alles dik in orde. Als de wagen links in het beeld kwam, hoorde ik het geluid van de wagen ook van links komen.

  6. #6

    Standaard

    Test van dvd-home.nl

    Beeld:
    Het beeld van deze Blu-Ray Disc (BD) in 1080p via HDMI op een 70” Full HD 1080x1920 display is in 2.35:1 widescreen. Dit is het originele 2.35:1 bioscoopformaat. Het beeld van deze BD is afkomstig van delfde HD-scan als de DVD.
    Het beeld van deze BD is scherp met een goed contrast en schaduwdetail, ook tijdens de zware bewolkte scènes met minimale belichting. De kleuren zijn helder en fel met een goede en solide zwartniveau. De film maakt constant gebruik van het gehele 2.35:1 frame wat prachtige panorama's oplevert. Het heeft een algemeen mooi hoog niveau aan definitie en het is verbazend te zien hoeveel diepte en detail er soms in de besneeuwde landschappen zit, hierdoor wordt je gewoon de film in getrokken. De gebruikte film print is vrij van beschadigingen, vuil en vlekken. De scènes waar aan de beide uiterste kanten van het frame een lichte geelachtige waas te zien is, zijn nu vrijwel verdwenen. Er is geen beeldruis aanwezig, en soms slechts zeer minimale filmgrain. Dit komt door de "Blu-ray behandeling" met het overmatig toepassen van cleaning-up en onderdrukkingsfiltering. Dit heeft als gevolg dat het beeld er schoon uitziet en er nauwelijks filmgrain in de transfer aanwezig is, maar ook dat het beeld op sommige momenten wat soft, vlak en onscherp wordt. Digitale compressiefoutjes, moiré en versmering ontbreken geheel.
    Dit is een meer dan goede en solide HD-transfer, die deze film mooi en redelijk filmisch weergeeft.
    Vergelijk met de DVD:
    De DVD ziet er upscaled van 576i naar 1080p netjes uit. Deze HD-transfer maakt dat het beeld er een stuk minder gedateerd/videoachtig uitziet door een betere balans met dynamischere kleuren (alhoewel het nepbloed extra nep lijkt). De hogere resolutie maakt dat het beeld er scherper, strakker en gedetailleerder uitziet, wat zich niet alleen uit op de voorgronden, maar ook in de achtergronden. Vooral in de brede panorama beelden van de achtergronden is dit te zien. Ook de kleding en andere voorwerpen hebben meer textuur. Verder zijn atmosferische zaken als mist, rook, damp en adem beter zichtbaar. Echter, deze transfer verhult wel minder de verschillen tussen de echte-, studio- en samengestelde opnamen. De hoge resolutie met de efficiënte VC-1 videocodec maakt dat het beeld geen last heeft van compressiefoutjes, versmering en moiré, waardoor er een totaal meer filmische indruk ontstaat. Dit is wellicht geen demo materiaal voor HD, maar wel een bewijs hoe goed een al wat oudere actiefilm er uit kan zien.

    Audio:
    De Engelse 5.1 DTS-HD Master Audio *) is afkomstig van de “Dolby Digital SRD 5.1” surround track. Er heeft geen remix plaats gevonden en het bevat dezelfde agressieve surround mix als bij de DVD. Deze heeft een goede dynamiek en klinkt warm, met een goed hoog en een diep penetrerend laag.
    Voor heeft het een breed en diep stereo geluidsbeeld met goed verstaanbare dialogen. De achterkanalen zijn constant actief met een overtuigende ambiance, welke agressief worden aangevuld met effectgeluiden waarbij constant split-surround wordt toegepast. Het LFE.1-kanaal ondersteunt het geheel daarbij en gaat erg ver, maar goed gecontroleerd door in het laag. Het geluid van helikopters lijkt wel ontworpen voor 5.1 en zijn in deze film ook erg nadrukkelijk aanwezig, zodat je Home Theater hierdoor een perfecte work-out krijgt, oftewel fun, fun, want dit is een heerlijke actie soundtrack.
    Vergelijking met de DVD transfers:
    Op de DVD uitgaven zijn een DD5.1 mix met een bitrate van 448 kb/s en 384 kb/s aanwezig. Ook hierbij valt allereerst het ontbreken van de PAL speed-up op. Ondanks de onbekendheid van de bitrate van de DTS-HD Master Audio, is het resultaat is een voller, rijker geluidbeeld met meer detail en spreiding. Wat betreft detail, plaatsing van de effecten en de dynamiek is deze BD in vergelijk dan ook een goede stap voorwaarts. Dit uit zich vooral in een minder scherp hoog en een laag (LFE.1-kanaal), wat nu meer voor een voller totaal zorgt, maar ook meer gecontroleerd (minder vet) en strakker doorloopt. Het totaal klinkt gewoon meer homogeen en toch discreet. Resumerend, de track is een een zeer welkome aanvulling op de al goede DVD tracks.


    Rhodanos, dvd-home.nl zegt niet over dat probleem.

  7. #7

    Standaard

    en wat zegt dit? zwijgt hij bewust ivm bepaalde belangen? of heeft hij het gewoonweg niet gehoord omdat hij snel ff wat scene's had bekeken?? zeg het maar?

    feit is dat IK en meerderen hier (o.a. ook op avsforum) het probleem hebben geconstateerd. Dat vind ik betrouwbaarder dan Rhodanos....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    en wat zegt dit? zwijgt hij bewust ivm bepaalde belangen? of heeft hij het gewoonweg niet gehoord omdat hij snel ff wat scene's had bekeken?? zeg het maar?

    feit is dat IK en meerderen hier (o.a. ook op avsforum) het probleem hebben geconstateerd. Dat vind ik betrouwbaarder dan Rhodanos....
    Jullie spreken over de UK versie. Misschien dat er daar iets mis is. Zeg mij gewoon welke scene(s) waar er iets mis is met het geluid zodat ik met de nederlandse versie kan vergelijken.

    Ik heb informatie gezocht op allerlei forums in Frankrijk. Daar is Cliffhanger ook via Universal/StudioCanal uitgebracht. De inhoud is exact dezelfde, zelfde klanksporen en zelfde ondertitels dan de nederlandse versie wat het geval niet is met de UK versie. En nergens spreken ze over dat probleem. Ik heb er nu over gesproken op die één van die forums. Nu maar afwachten of er reacties zullen zijn. Misschien heeft StudioCanal in Frankrijk dat probleem opgelost want hun versie en die van Nederland zijn dezelfde week uitgebracht, twee maanden na de UK release.
    Laatst aangepast door BASIL : 24-01-2009 om 12:16

  9. #9

    Standaard

    Ik heb laatst de NL versie gekocht & heb geen last gepiegeld geluid.

    Mijn setup:

    Onkyo TX-SR576
    Canton Movie 60 CX
    Wanna know how I got these scars? My father was... a drinker. And a fiend.
    And one night he goes off crazier than usual. Mommy gets the kitchen knife to defend herself.
    He doesn't like that. Not. One. Bit. So, me watching, he takes the knife to her, laughing while he does it.
    Turns to me and he says "Why so serious?" Comes at me with the knife,"Why so serious?"
    He sticks the blade in my mouth. "Let’s put a smile on that face!" And...


    Why so serious?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Jullie spreken over de UK versie. Misschien dat er daar iets mis is. Zeg mij gewoon welke scene(s) waar er iets mis is met het geluid zodat ik met de nederlandse versie kan vergelijken.
    Is mij wel duidelijk dat het de uk versie is die fout is....

    Maar bekijk eens de scene in de lucht waarbij ze het geld tussen 2 vliegtuigen overbrengen......
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Is mij wel duidelijk dat het de uk versie is die fout is....

    Maar bekijk eens de scene in de lucht waarbij ze het geld tussen 2 vliegtuigen overbrengen......
    Dat ga ik zekers doen (binnen een half uur). Want ik moet eerst met mijn hond buitengaan.

  12. #12

    Standaard

    Ik heb nagecheckt en alles is dit in orde met het geluid. Misschien heeft StudioCanal in Frankrijk dat probleem opgelost want hun versie en die van Nederland zijn dezelfde week uitgebracht, twee maanden na de UK release.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    feit is dat IK en meerderen hier (o.a. ook op avsforum) het probleem hebben geconstateerd. Dat vind ik betrouwbaarder dan Rhodanos....
    Ik heb nooit gezegd dat er niets mis was met de UK versie. Ik sprak alléén over de versie die ik in het bezit ben namelijk de nederlandse versie die gelijk is aan de franse versie.:smile:

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Ik heb nooit gezegd dat er niets mis was met de UK versie. Ik sprak alléén over de versie die ik in het bezit ben namelijk de nederlandse versie die gelijk is aan de franse versie.:smile:
    Voel je niet aangevallen joh...

    Iemand interesse in de uk versie van Cliffhanger voor weinig
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Voel je niet aangevallen joh...

    Iemand interesse in de uk versie van Cliffhanger voor weinig
    Ik niet

    Ik ken misschien wel iemand die het graag zou willen overkopen

    Of bijhouden voor de kerstversiering van volgend jaar

  16. #16

    Standaard

    Dat vind ik betrouwbaarder dan Rhodanos
    Soms is lezen moeilijk. Rhodanos (=ik) vond er niks van, maar stelde simpel de vraag of er al iets meer bekend was.


    Hier ontstond bij Albert Kostwinder de verwarring:

    Rhodanos, dvd-home.nl zegt niet over dat probleem.


    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Soms is lezen moeilijk. Rhodanos (=ik) vond er niks van, maar stelde simpel de vraag of er al iets meer bekend was.


    Hier ontstond bij Albert Kostwinder de verwarring:




    verwarring?? hoe bedoel je.... IK??
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  18. #18

    Standaard

    Ik heb niet gezegd: "Rhodanos van dvd-home.nl"

  19. #19

    Standaard

    Alleen de UK versie dus.... Zit wat in want ze rijden ook gespiegeld in de UK...
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  20. #20

    Standaard

    En echte schande dat ze zoiets durven uitbrengen.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    En echte schande dat ze zoiets durven uitbrengen.

    Het is gewoon een fout in het productieproces en deze is vermoedelijk tijdens de kwalteitscontrole niet aan het licht gekomen. Ik zou gewoon de uitgever benaderen en vragen om een nieuwe, goede disc. Als datg nietr gebeurd, dan is het pas echt een schande.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Het is gewoon een fout in het productieproces en deze is vermoedelijk tijdens de kwalteitscontrole niet aan het licht gekomen. Ik zou gewoon de uitgever benaderen en vragen om een nieuwe, goede disc. Als datg nietr gebeurd, dan is het pas echt een schande.
    Bestaat er een perspericht van Optimum HE om te zeggen dat er een fout was in het productieproces en dat er binnenkort een omruilaktie zal plaatsvinden? Met de zoneA versie van één van de Pirates of the Caribbean was er een probleem met de cadrage. Disney heeft onmiddelijk de kans gegeven om om te ruilen.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Bestaat er een perspericht van Optimum HE om te zeggen dat er een fout was in het productieproces en dat er binnenkort een omruilaktie zal plaatsvinden? Met de zoneA versie van één van de Pirates of the Caribbean was er een probleem met de cadrage. Disney heeft onmiddelijk de kans gegeven om om te ruilen.
    Ik heb de VS versie van Pirates, wat was het probleem precies?
    Heb zelf niets gemerkt.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ik heb de VS versie van Pirates, wat was het probleem precies?
    Heb zelf niets gemerkt.
    Alle versie's regio A en B hadden een probleem met een foutief kader (zie verschillende postings van een jaar geleden). Derhalve is er een grote omruilactie geweest (of nog steeds).
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van Lieshout Bekijk bericht
    (zie verschillende postings van een jaar geleden).
    Waar precies? Zou graag even testen of mijn exemplaar hier ook last van heeft.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •