De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Draadloze boxen/receiver?

    Ik wil binnenkort mijn geluidsysteem updaten/vervangen. Ik zit nog erg te twijfelen over een losse receiver en luidsprekers of de home cinema DAV-IS50 van Sony met draadloze achter luidsprekers.

    Nu vroeg ik me af of er receivers/luidsprekers zijn die draadloos met elkaar verbonden kunnen worden? Helemaal draadloos hoeft niet. De Sony maakt bv gebruik van een box waar je de achterluidsprekers op aan sluit die weer draadloos is verbonden met de box voor de voorluidsprekers.

    Qua geluidskwaliteit gaat mijn voorkeur uit naar een losse receiver en boxen. Maar qua gemak van (geen) draden valt mijn keuze op de nieuwe DAV-IS50 (die qua geluid ook goed is, mijn ouders hebben de DAV-IS10).

    Graag jullie advies / tips!

  2. #2

    Standaard

    Ik zou je dit normaal afraden, maar als het echt niet anders kan, dan weet ik wel een redelijke oplossing:
    Neem een receiver met surround pre-outs, sluit hier één of 2 audiozenders op aan, afhankelijk van of ze mono of stereo zijn, zet de ontvanger(s) achterin je kamer, sluit hier een stereoversterker op aan, waar je de surrounds op aansluit.

    Op deze manier heb je nog enige vrijheid, want anders moet je uit gaan wijken naar een Logitech setje.

    Maar als je kabels KAN trekken, DOEN!

  3. #3

    Standaard

    Ah, onder elke vloer ligt wel een kruip ruimte onder... gewoon daar doorheen. tenzij je een appartement hebt natuurlijk.
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb dit ooit gezien maar nooit gehoord, het schijnt best goed te zijn, maar prijzig en moeilijk verkrijgbaar : http://www2.kef.com/US/SurroundSound/Wireless/Wireless
    Hier wat meer info van eigen bodem http://www.hifi.nl/nieuws/38843/KEF_gaat_wireless.html
    Laatst aangepast door Edgar Smit : 12-02-2009 om 14:35

  5. #5

    Standaard

    Draadloos? Maar wel een voeding neem ik aan...

    Wel een leuke optie, voor zone 2 gebruikt ofzo.
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  6. #6

    Standaard

    Bedankt voor jullie tips! Op dit moment zit ik in een huis met onder en bovenverdieping waarbij de woonkamer boven zit. Kruipruimte hebben we dus niet. Ik verwacht dat ons nieuwe huis ook weer een appartement wordt. Nu kan ik nog kabels trekken via de plinten (redelijk wat meters) maar omdat we binnen een jaar verhuizen vraag ik me af of dit in het volgende appartement ook gaat werken. En het systeem wat ik wil aanschaffen moet natuurlijk weer een paar jaar meegaan...

    Die KEF dingen zien er goed uit maar zijn inderdaad erg prijzig (rond de 450,- voor 2 ontvangers).

    Mijn budget zit rond de 500,-. Ik kan hiervan de Sony DAV-IS50 halen (530,-) of een goeie HD receiver waarbij later goede boxen koop. Ik maak nu nog gebruik van een "simpele" home cinema set icm PS3 waar ik de boxen nog van kan gebruiken. Alleen zit ik dan nog steeds met kabels. Ik kan ook overgaan op stereo maar dan ben ik bang dat de geluids ervaring minder wordt bij films?

    Twijfel twijfel...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •