De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Philips 36PW9767 Pixel Plus

    Ik heb dit toestel nu een paar dagen in bezit maar ben verre van tevreden.

    Ik zie er vlekken in bij een lichte achtergrond en ook zie ik regelmatig beeldflikker. Tevens vind ik sommige zenders erg korrelig. Ik moet wel zeggen dat sommige zenders wel weer mooi beeld geven. Al met al vind ik niet dat ik er erg veel op vooruit ben gegaan op m`n ouwe 4:3 toestel. Erg veel geld betaald voor dit toestel en heb het idee dat ik een kat in de zak gekocht heb

    Ik wil eigenlijk weten of deze dingen "normaal" zijn op deze toestellen of is dit na een callibratie grotendeels verholpen? Of moet ik maar eens contact op gaan nemen met de leverancier?
    Hebben jullie ook soortgelijke ervaringen?

  2. #2

    Standaard

    Begin eerst eens met het uitschakelen van allerlei digitale "beeldhulpjes" die vanuit de fabriek vaak aan staan.

    Het meest irritant zijn de beeldruisonderdrukkers... De beeldruis verdwijnt, maar daarmee ook vaak een hoop detail. Vaak krijg je dan de indruk dat het beeld op een olieverf schilderij lijkt (vlekkerig, uitgesmeerde kleuren).

    Vervolgens zet je een functie als "sharpness/scherpte" helemaal op nul.
    In het begin lijkt het beeld wat "onscherp", maar dat komt omdat je gewend bent aan de vieze "edge-enhancement" van de sharpness funktie.

    Twee films zonder al deze kunstmatige digi-meuk en je wilt nooit meer anders!

  3. #3

    Standaard

    Sorry dat ik misschien niet duidelijk was maar ik bedoelde deze problemen eigenlijk meer voor het tv kijken zelf, dus niet via dvd speler ofzo.

    Via dvd speler ben ik wel tevreden alleen jammer dat de pixel plus optie het weer te realistisch weergeeft, de "filmlook" is weg vind ik. Misschien ook een kwestie van wennen denk ik.

    Ik kijk via kabel tv maar daar moeten toch ook goede resultaten mee te behalen zijn op dit toestel? Op m`n oude tv had ik dat nl ook dus waarom nu niet meer?

  4. #4

    Standaard

    Als je zo'n tv koopt is het van zeer groot belang dat het binnenkomend antenne signaal van de kabelmaatschappij optimaal is.
    Wat zeer dikwijls het geval is, is dat het signaal een beetje te zwak is waardoor het beeld wat korrelig wordt.
    (gebruik in ieder geval een antenne kabel met filter, speciaal voor 100hz tv's)
    Je oude 4/3 tv was mischien ook niet in staat om veel detail weer te geven ,waardoor de genoemde syptomen niet of veel minder zichtbaar zijn. Dit kan zowel komen door slijtage als door de gebruikte techniek.
    Ook is deze tv waarschijnlijk een stuk groter waardoor eventuele onvolkomendheden van het signaal nog meer uitvergroot worden.
    Experimenteer, zoals Alex al zei, wat met de digitale opties(aan/uit) en zie waarmee je het beste resultaat krijgt.

    Veel succes verder

    Jaak

  5. #5

    Standaard

    gebruik in ieder geval een antenne kabel met filter, speciaal voor 100hz tv's
    Jaak, kun je me hier eens iets meer van vertellen? Dit zegt me helemaal niets, waar kan ik deze spullen eventueel krijgen?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher


    Jaak, kun je me hier eens iets meer van vertellen? Dit zegt me helemaal niets, waar kan ik deze spullen eventueel krijgen?
    Zat er misschien geen antenne kabel bij de tv ? Gebeurt af en toe maar niet altijd.
    Zo'n kabel is ook gewoon in bijna elke goed tv zaak te krijgen volgens mij en is nauwelijks duurder dan een gewone antenne kabel.

    Jaak


    zie ook hier : http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...ighlight=100hz

  7. #7

    Standaard

    Zat er misschien geen antenne kabel bij de tv ?
    Die zat er wel bij maar die heb ik niet aangesloten. Ik dacht dat het zo`n standaard prul kabeltje was, wel doen dus?

    Wat bedoelde je eigenlijk met "filter". Zit dit in de kabel of is dit apart?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher


    Die zat er wel bij maar die heb ik niet aangesloten. Ik dacht dat het zo`n standaard prul kabeltje was, wel doen dus?

    Wat bedoelde je eigenlijk met "filter". Zit dit in de kabel of is dit apart?

    Als er een kabel bij zat is het bijna zeker een 100 hz kabel. (best deze gebruiken dus)
    Op deze kabel zitten filters die een beetje ontstoren ( te zien aan een verdikking op de kabel).

    Jaak

  9. #9

    Standaard

    Ok bedankt!

    Ik heb de antenne wel via de video recorder lopen, maakt dit iets uit of moet ik de kabel beter rechtstreeks in de tv pluggen?
    Ik kan me voorstellen dat dit inderdaad kwaliteitsverlies oplevert maar de meesten zeggen dat dit niet of nauwelijks merkbaar is...?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Ok bedankt!

    Ik heb de antenne wel via de video recorder lopen, maakt dit iets uit of moet ik de kabel beter rechtstreeks in de tv pluggen?
    Ik kan me voorstellen dat dit inderdaad kwaliteitsverlies oplevert maar de meesten zeggen dat dit niet of nauwelijks merkbaar is...?
    Gebruik tot aan de videorecoder de kabel die je al had en plaats de 100 hz kabel best tussen tv en video. (maakt nu wel niet zo heel veel uit denk ik)

    Jaak

  11. #11

    Standaard

    Op deze kabel zitten filters die een beetje ontstoren ( te zien aan een verdikking op de kabel)
    [I]

    Heb de bewuste kabel net eens bekeken maar zie geen noemenswaardige verdikking. Het enig wat op de kabel staat is: 3c-2v coaxial 75 Ohm. Is dit er eentje?

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    [I]

    Heb de bewuste kabel net eens bekeken maar zie geen noemenswaardige verdikking. Het enig wat op de kabel staat is: 3c-2v coaxial 75 Ohm. Is dit er eentje?
    Het zou er een moeten zijn, maar de benaming zegt me niks.
    Kijk misschien eens in de handleiding of er daar wat over die kabel in staat.

    Jaak

  13. #13

    Standaard

    ga gewoon naar de winkel waar je de tv gekocht hebt.
    dan zeg je dat je speciale antennekabels nodig hebt omdat t beeld niet goed is.
    je zegt welke apparaten je hebt,en je krijgt die kabels zo mee.je hebt toch een superdure tv gekocht tenslotte he.

    ik heb ooit een tv gekocht van 800 gulden,2dehands,en ik kreeg er 3 van die kabels bij,2 scarts,scartomzetten,kabelsplitter,alles wat ik maar wilde,en gratis he!

    gewoon eisen,beetje fatsoenlijke winkel geeft je die kabels gewoon.

    en er moet idd een verdikking in de kabel zitten net achter de plug

    niels

  14. #14

    Standaard

    Ik heb de Philips 32PW9617 pixel plus en ben dik tevreden.
    Maar lees ik het nou goed dat het beeld er (zichtbaar) op vooruit gaat als je een andere (lees: dure) antennekabel tussen de VCR en TV doet?
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt
    Ik heb de Philips 32PW9617 pixel plus en ben dik tevreden.
    Maar lees ik het nou goed dat het beeld er (zichtbaar) op vooruit gaat als je een andere (lees: dure) antennekabel tussen de VCR en TV doet?
    Nee dat lees je niet helemaal goed.
    Zo'n kabel dient enkel om wat te ontstoren, en als het binnenkomende antennesignaal goed is heb je zo'n kabel zelfs niet echt nodig. (zelf gebruik ik er ook geen)

    En dat zo'n kabel duur is , is ook niet juist hoor.
    Kost nauwlijks meer dan een gewone antennekabel (5 of 6 euro).

    Jaak

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Via dvd speler ben ik wel tevreden alleen jammer dat de pixel plus optie het weer te realistisch weergeeft, de "filmlook" is weg vind ik. Misschien ook een kwestie van wennen denk ik.
    Klinkt bekend. Er zijn twee dingen die je moet doen. Zoals Alex al aangaf is het eerste wat je moet doen de sharpness (scherpte) helemaal op 0 zetten. Sharpness bij een TV voegt niets toe aan het beeld maar maakt kleurovergangen wat 'scherper' wat er voor zorgt dat het beeld lekker van je scherm af spat, maar realistisch is het niet. Ben je eenmaal gewens aan een TV met sharpness uit dan wil je niet anders meer, probeer het gewoon eens een weekje.

    Een ander probleem is het contrast: Dit staat standaard altijd veel te hoog ingesteld, wederom om een lekker 'spetterend' beeld te creeren. Draai het contast wat omlaag (niet helemaal zoals bij de sharpness, maar wel een stuk) en je zal zien dat het beeld een stuk realistischer wordt.

    Wil je het beeld helemaal goed afstellen gebruik dan een DVD met 'THX Optimizer'. Er zijn inmiddels aardig wat DVD's die een dergelijk testprogrammatje op de disc hebben staan. Via (meestal) het beeld / geluidsmenu op de DVD kan je de THX optimiser kiezen. Je krijgt dan een aantal testbeelden die je in staat stellen om helderheid, contrast en scherpte optimaal in te stellen.

    In DVD.nl Magazine nummer 2 staat overigens een compleet artikel over het instellen van je TV.
    Eric van Ballegoie

  17. #17

    Standaard

    het lijkt me wel belangrijk om vanaf de aansluiting in de muur tot de tv een goede kabel te gebruiken... anders heeft t allemaal niet zoveel zin..
    Upgrading is a neverending story...

  18. #18

    Standaard

    Ik heb een hoop settings uitgeprobeerd vandaag en het is idd wat beter maar echt tevreden ben ik nog niet.

    Volgens Frank van htforum.nl zijn er "high quality sets" in de handel (Gamma) speciaal om het kabelsignaal te verbeteren maar hij wist de precieze naam niet meer. Het waren in ieder geval geen "gewone" versterkers. Misschien weet iemand van jullie hier iets meer van?

    Tevens heb ik vandaag om 2 front speakers (die van m`n stereo installatie) aan te sluiten. Als achter speakers heb ik die bijgeleverde draadloze surround speakers waar ik overigens best wel tevreden over ben. Ik heb vanuit de tv een audio kabel verbonden naar de ingang van de versterker van de stereo set. Tevens heb ik ook de instellingen in de tv gedaan zoals vermeld in de handleiding maar helaas geen geluid uit de front speakers! Iemand?

  19. #19

    Standaard

    Nu ik het ding zo`n 2 weken in huis moet ik constateren dat ik bij nader inzien bij de dvd films ook niet zo`n perfect beeld heb.
    Hoe kan dat toch? Het is net of er een soort vlekkerige "waas" over het scherm zit. Dit zie je vooral bij lichte of donkere achtergronden. Ik heb van alles geprobeerd om het weg te krijgen, ik weet niet hoeveel instellingen.

    Als de tv uit staat en je kijkt van een zijkant langs het glas zie je die "vlekken" ook zitten, is dat normaal?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •