Pagina 169 van 203 EersteEerste ... 69119159165166167168169170171172173179 ... LaatsteLaatste
De resultaten 4.201 tot 4.225 van 5064 worden weergegeven.
  1. #4201

    Standaard

    Ja, dat is wel een plan. Hoewel, League of Gentlemen vond hij wel goed, hij mag blijven.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  2. #4202

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Tropic Thunder nog eens bekeken met audiocommentaar van Ben Stiller, Jack Black en Robert Downey jr. Bijna net zo hilarisch als de film, met name door Robert.

    Heel goed inderdaad dat ie in character blijft tijdens het commentaar, heel erg gelachen

  3. #4203

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Divius Bekijk bericht
    Heel goed inderdaad dat ie in character blijft tijdens het commentaar, heel erg gelachen
    Dat zegt hij toch ook in de film: 'I don't drop a character until I've done the dvd commantary' (of zoiets)
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  4. #4204

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Dat zegt hij toch ook in de film: 'I don't drop a character until I've done the dvd commantary' (of zoiets)
    Klopt, en dat doet hij dan ook. Op het moment dat hij in de film zn pruik afdoet gaat hij over naar zn Australische accent en pas bij de aftiteling naar Robert Downey jr.

    Zonet overigens de overige extra's gekeken, met name de docu Rain of Madness levert ook erg grappige momenten op.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  5. #4205

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Vansant Bekijk bericht
    Die Welle ( 2008 )
    Die Welle is een film die mij boeide van de eerste tot de laatste seconde en opnieuw weer een pareltje afgeleverd door onze oosterburen, die de kwaliteitsfilms er de laatste jaren wel met containers tegelijk lijken uit te persen. Het mag van mij best nog wel even doorgaan zo. Carry on, German friends, carry on...
    Waardeloze voorlichtingsfilm! Mag voor mij ook meteen de prullenbak in. Wat jij hier zo goed aan vind is voor mij echt onbegrijpelijk. Je zou eens wat dieper moeten zoeken want de Duitsers maken toch vaak genoeg rommelige films. Der Baader Meinhof Komplex is ook z'n onding...

    Ik ben niet de lulligste hier heb je wat tips van mijn kant. Jagdhunde, Auf der anderen Seite, Wolke Neun (in minder mate), Was nützt die Liebe in Gedanken etc. daarmee kan je thuiskomen.

  6. #4206

    Standaard

    Ja inderdaad. Rain of Madness moet ik nog steeds een keer kijken, dat is toch de making of van de film die ze maken? (als je bedoeld wat ik snap)

  7. #4207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Divius Bekijk bericht
    Ja inderdaad. Rain of Madness moet ik nog steeds een keer kijken, dat is toch de making of van de film die ze maken? (als je bedoeld wat ik snap)
    Precies, en het is natuurlijk ook een parodie op Heart of Darkness, de making-0f-docu van Apocalypse Now.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  8. #4208

    Standaard

    North by Northwest Alfred Hitchcock - 1959

    Een regenachtige middag was het perfecte scenario voor deze geweldige Hitchcock suspense thriller! Ik heb echt zitten genieten van de personages en de manier waarop Hitchcock wederom bewijst een meester te zijn in het opbouwen van de spanning. Ik blijf het geweldig vinden om te zien dat veel hedendaagse filmmakers nog altijd ernstig leunen op de trucjes van Hitchcock.

  9. #4209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Waardeloze voorlichtingsfilm! Mag voor mij ook meteen de prullenbak in. Wat jij hier zo goed aan vind is voor mij echt onbegrijpelijk. Je zou eens wat dieper moeten zoeken want de Duitsers maken toch vaak genoeg rommelige films. Der Baader Meinhof Komplex is ook z'n onding...

    Ik ben niet de lulligste hier heb je wat tips van mijn kant. Jagdhunde, Auf der anderen Seite, Wolke Neun (in minder mate), Was nützt die Liebe in Gedanken etc. daarmee kan je thuiskomen.
    Auf der anderen Seite was een geweldige film, Wolke Neun was een vreselijke teleurstelling. De rest moet ik nog zien, maar helaas: ik vind deze film nog steeds uitstekend.
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  10. #4210

    Standaard

    La Maldición de la Llorona a.k.a. the Curse of the Crying Woman - Rafael Baledon(1963)

    Ik ben erg blij dat ik op de valreep deze bijna OOP Casa Negra titel nog even heb aangeschaft. Deze Mexicaanse Gothic-horror is weer heerlijk genieten. Kastelen, geesten, skeletten, rook, brandende kaarsen, mismaakte gedrochten en vleermuizen zijn aanwezig en mogen in een film als deze ook niet ontbreken. Een klein slagje minder als The Witch's Mirror maar ze ontlopen elkaar niet veel. Een prachtige uitgave met strak beeld alhoewel het audiocommentaar wel hele lange pauzes laat vallen. Bestellen die shit voordat het niet meer kan!

    7,6

  11. #4211

    Standaard

    Good Will Hunting (Van Sant, 1997)



    Tuurlijk; bijzonder zoetsappig en volledig conform de Hollywoodreglementen, maar toch dig ik deze film prima.

  12. #4212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    North by Northwest Alfred Hitchcock - 1959

    Een regenachtige middag was het perfecte scenario voor deze geweldige Hitchcock suspense thriller! Ik heb echt zitten genieten van de personages en de manier waarop Hitchcock wederom bewijst een meester te zijn in het opbouwen van de spanning. Ik blijf het geweldig vinden om te zien dat veel hedendaagse filmmakers nog altijd ernstig leunen op de trucjes van Hitchcock.
    Moet ik ook nog eens kijken (samen met psycho, the birds, rear window etc)

    Zo'n filmfan en heb nog nooit iets van hitchcock gezien . *schaam*

    met wat zal ik beginnen?

  13. #4213

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Divius Bekijk bericht
    Moet ik ook nog eens kijken (samen met psycho, the birds, rear window etc)

    Zo'n filmfan en heb nog nooit iets van hitchcock gezien . *schaam*

    met wat zal ik beginnen?
    Psycho, Rear Window, Vertigo enz enz enz
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  14. #4214

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Vansant Bekijk bericht
    Auf der anderen Seite was een geweldige film, Wolke Neun was een vreselijke teleurstelling. De rest moet ik nog zien, maar helaas: ik vind deze film nog steeds uitstekend.
    Vreselijke teleurstelling? Verklaar u nader.

    Ik zie nu pas dat ik de enige ben met een vijf op WiW en jij de enige met een negen. We zijn ook de enige die ons cijfer toelichten. Wat vond je eigenlijk van het laatste shot van Die Welle?

  15. #4215

    Standaard

    Oliver Twist (David Lean, 1948 ) ****
    Ik heb het gelijknamige boek van Charles Dickens nooit gelezen, dus ik ben volledig onbevooroordeeld de film ingegaan. Wat ik te zien kreeg waren adembenemde sets die een heel goed beeld geven van het Victoriaanse Londen. De jonge wees Oliver wordt daar namelijk onder de hoede genomen door Fagin (een onherkenbare Alec Guinness) en zijn jonge dievenbende. Guy Green’s zwierende camera vliegt door de sets heen en de gotische en passend belichte omgeving worden op indrukwekkende wijze op de gevoelige plaat vastlegt. De kop is er af ten aanzien van de David Lean Collection. Op naar de volgende!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  16. #4216

    Standaard

    Kid Galahad (Michael Curtiz, 1937) ***½
    Wat op een eerste gezicht op een boksdrama leek, blijkt een romatisch drama te zijn. Edward G. Robinson is een boxpromoter. Tijdens een feestje scout hij een kelner die nog nat achter de oren is. De jonge knul heef talent en maakt in korte tijd naam. De relatie met zijn promoter is perfect, totdat hij verliefd wordt op zijn zus. De zus die Edward G. zo graag buiten het vuile wereldje van het boxen wil houden. Sterk spel van Bette Davis, Bogie en Edward G, maar een teleurstellende rol van de jonge boxer en nog teleurstellendere gevechten. In tegenstelling tot bijvoorbeeld het latere Killer's Kiss zijn de gevechten gespeend van enige vorm van realisme. Zonde, want een boxfilm zonder goede gevechten is geen boxfilm. Maar dat was deze film toch al niet...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  17. #4217

    Standaard

    Objective, Burma (Raoul Walsh, 1945) ****
    Het propaganda-alarm loeit hard tijdens deze film die geschoten werd toen WOII nog bezig was. Erroll Flynn, in een rol die naar zijn zeggen hem erg dierbaar was, speelt Kapitein Nelson. De Amerikanen die al eerder Burma uitgeschoten zijn door de Japanners plannen een groot offensief. Het is aan Nelson en zijn mannen om een radarinstallatie op te sporen en te vernietigen. Nelson en co. gaan aan de slag. De missie loopt echter niet zoals ze dachten en hun vliegend vervoer kan niet landen. Nelson en zijn troepen moeten vluchten voor hun leven en moeten lopend de grens bereiken. En die grens ligt 150 km verderop...
    Het moge duidelijk zijn dat de Amerikanen de helden zijn in de film. Weinig realistisch zie je de voorbeeldige mannen tot vlak voor hun sprong uit het vliegveld nog grappen en grollen. De mannen zijn echter uitgegrapt en helemaal uitgegrolt als de slechterikken langskomen. In eerste instantie zonder slachtoffers aan Amerikaanse zijde, maar later in de film worden ook de Amerikanen (zij het buiten beeld) getroffen. Bovendien worden de Japanners allerlei gruwelheden verweten. De film sluit niet voor niets af met de boodschap dat de slechterikken uit Japan pas verslagen zijn als ze helemaal vernietigd zijn. Twee atoombommen zouden hier niet veel later overigens ook letterlijk voor zorgen...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  18. #4218

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Vreselijke teleurstelling? Verklaar u nader.

    Ik zie nu pas dat ik de enige ben met een vijf op WiW en jij de enige met een negen. We zijn ook de enige die ons cijfer toelichten. Wat vond je eigenlijk van het laatste shot van Die Welle?
    Wolke Neun stoorde me door zeer antipathieke personages, wat het moeilijk maakte om door het verhaal meegesleept te worden. Op zich zeker een deftig uitgangspunt als verhaallijn voor een film, maar de uitwerking kon stukken beter.

    Ik heb dat laatste shot een aantal keer opnieuw bekeken en ik snap er nog steeds niet veel van.
    Ik begrijp wel dat Wenger na Tims zelfmoord beseft dat hij te ver is gegaan met zijn "spelletje", maar dat laatste shot leek net nog iets extra aan te geven. Zijn blik leek alsof hij iets had gezien waardoor hij plots een enorme emotionele klap kreeg, maar wat weet ik dus niet. Ik heb ook op het gebruik van licht en schaduw gelet - zodat ik bijvoorbeeld misschien een golf op zijn gezicht zou zien - maar ook daar ving ik bot.

    Die Welle is ook helemaal niet bedoeld als voorlichtingsfilm. Het leert ons dat we niet afgerekend kunnen worden op ons verleden, maar dat we er ons wel bewust van moeten zijn en onze lessen eruit moeten trekken. Bijvoorbeeld dat een fascistisch systeem zelfs in deze tijd van financiële rijkdom geen onmogelijkheid is, als de charismatische leidersfiguur of -groep het maar slim genoeg aanpakt.
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  19. #4219

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Vansant Bekijk bericht
    Ik heb dat laatste shot een aantal keer opnieuw bekeken en ik snap er nog steeds niet veel van.
    Ik begrijp wel dat Wenger na Tims zelfmoord beseft dat hij te ver is gegaan met zijn "spelletje", maar dat laatste shot leek net nog iets extra aan te geven. Zijn blik leek alsof hij iets had gezien waardoor hij plots een enorme emotionele klap kreeg, maar wat weet ik dus niet. Ik heb ook op het gebruik van licht en schaduw gelet - zodat ik bijvoorbeeld misschien een golf op zijn gezicht zou zien - maar ook daar ving ik bot.

    Die Welle is ook helemaal niet bedoeld als voorlichtingsfilm. Het leert ons dat we niet afgerekend kunnen worden op ons verleden, maar dat we er ons wel bewust van moeten zijn en onze lessen eruit moeten trekken. Bijvoorbeeld dat een fascistisch systeem zelfs in deze tijd van financiële rijkdom geen onmogelijkheid is, als de charismatische leidersfiguur of -groep het maar slim genoeg aanpakt.
    Duitse remake van de klassieker The Wave. Ja, ik stond er zelf ook van te kijken. Normaal gesproken is het andersom maar zo te zien hoeft dat niet perse. Jammer genoeg is het een nutteloos leeg filmpje puur gericht op een jong publiek. De enige vraag die de film aan de kaart stelt is of een dictatuur tegenwoordig ook kan plaats vinden? Om verder vooral niet te diep in het onderwerp te gaan dacht de regisseur aan een snelle montage, ruige rockmuziek en allemaal platte naïeve scholieren. Daarbij zijn deze scholieren wel heel erg volgzaam, zodoende kan de regisseur al heel snel het spelletje met de kijker spelen om ons verkeerde en misplaatste gevoelens op te wekken. SPOILER: Let vooral op de misplaatste en moralistische einde waar Dennis Gansel compleet doorslaat. De laatste shot van de film als de leraar in de politieauto zit: wil zeggen hoe wij er vandaag de dag bij staan? Ben jij ook zo’n schaap dat makkelijk volgt?
    Daar gaat het om, Dennis. En dat kun je echt niet ontkennen...

    Dat laatste punt moet ik gelijk in geven maar daar slaagt de regisseur niet helemaal in. Dat vooral komt omdat het veels te snel gaat. Vergelijk het eens met Adolf H. die had er jaren voor nodig en deze leraar fixt het binnen een week...

  20. #4220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Divius Bekijk bericht
    Moet ik ook nog eens kijken (samen met psycho, the birds, rear window etc)

    Zo'n filmfan en heb nog nooit iets van hitchcock gezien . *schaam*

    met wat zal ik beginnen?
    The Hitchcock Masterpiece collection (R1) en The Signature Collection (R2UK) en je hebt meteen 20 van zijn beste films voor een nette prijs.

    Jordy, moet je volledig gelijk gegeven, NBNW is ook een van mijn favorieten. Al moet ik nodig eens zijn toppers gaan herkijken, heb ze nu allemaal 1 keer gezien.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  21. #4221

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Divius Bekijk bericht
    Moet ik ook nog eens kijken (samen met psycho, the birds, rear window etc)

    Zo'n filmfan en heb nog nooit iets van hitchcock gezien . *schaam*

    met wat zal ik beginnen?
    Mijn bescheiden mening; Psycho, Vertigo, Notorious, North by Northwest en Strangers on a Train. Allemaal toppers!!

  22. #4222

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Mijn bescheiden mening; Psycho, Vertigo, Notorious, North by Northwest en Strangers on a Train. Allemaal toppers!!
    Notorious moet ik nog zien. Welke uitgave raad je aan?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  23. #4223

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Notorious moet ik nog zien. Welke uitgave raad je aan?
    De Criterion, duh! Die is te duur, doe dan maar de Koreaanse Criterion port, exact dezelfde versie en voor een handjevol dollars te kopen!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  24. #4224

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    De Criterion, duh! Die is te duur, doe dan maar de Koreaanse Criterion port, exact dezelfde versie en voor een handjevol dollars te kopen!
    Klopt, ik heb de Koreaanse Criterion en die is gewoon identiek aan de gewone Criterion. Hij is regiovrij en vrij goedkoop te halen.

  25. #4225

    Standaard

    9 Rota / The Ninth Company ( 2005 )

    Beast of War vond ik erg goed en vandaar dat ik deze film over de Russisch - Afghaanse oorlog ook niet kon laten liggen. Deze film is denk ik voor de Russen wat Stalingrad uit 1993 voor de Duitsers is. Denk ook wel dat de regisseur die film goed heeft bekeken. Een mooi groepje jonge acteurs gaat na een zware training het land in dat niemand in de hele geschiedenis heeft kunnen bedwingen. Pubergedrag, kameraadschap, verdriet, blijdschap, ontberingen en actie worden gemixed in deze goede oorlogsfilm met een eindscene alla Platoon. Allen de vliegtuigcrash was van bedenkelijk niveau. 75 / 100

Pagina 169 van 203 EersteEerste ... 69119159165166167168169170171172173179 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •