De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard ISF callibratie tour Limburg

    Heren,

    Ik heb op het htforum.nl een topic gestart voor een ISF callibratie tour in Limburg. Er zijn echter nog niet veel gegadigden dus ik zou zeggen geef je op!
    Ikzelf woon in zuid Limburg (Landgraaf).

  2. #2

    Standaard

    Is er dan helemaal niemand die hier interesse in heeft?
    Kom op jongens!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Is er dan helemaal niemand die hier interesse in heeft?
    Er zijn vast wel mensen met interesse... Maar waarschijnlijk zijn ze tevreden met hun beeldweergave en koopt men liever DVD's dan dat men de TV of projector laat calibreren...

  4. #4

    Standaard

    Wat kost het eigenlijk voor je tv te laten calibreren?

  5. #5

    Standaard

    Het kost je €120,- als je deelneemt aan een tour en €75,- als je hem er zelf heen brengt (Emmeloord).
    Op het desbetreffende forum staan alle gegevens enzo.
    Volgens de vele reacties moet het een enorme verbetering zijn dus ik wil dit ook laten doen.

    Dus ik zou zeggen: MENSEN UIT LIMBURG KOM OP!!!

  6. #6

    Standaard

    Heeft niemand een screenshot of iets dergelijks dat laat zien wat het verschil is voor en na calibratie ?

    Ik snap wel dat er wat meer gedaan wordt dan het contrast bijstellen maar 250 piek (ja ik reken af en toe nog in guldens) dan zou ik toch ook resultaat willen zien.
    Mijn 28PW9525 staat al niet meer op dezelfde settings als uit de winkel omdat die altijd te hoog staan maar zie ik het verschil nog tussen DVD RGB zonder digitale zooi (wat er nu al heel lekker uitziet) en hetzelfde na calibratie ?

  7. #7

    Standaard

    Ja.. waarschijnlijk zie je dat verschil wel..
    Ik heb mijn projector laten callibreren en dat bracht veel diepte en natuurlijkere kleuren in het beeld.. de moeite waard in mijn geval..
    Upgrading is a neverending story...

  8. #8

    Standaard

    Bij mij ook. Verschil kan je niet op plaatjes tonen of beschrijven. Het enige wat ik kan zeggen is dat het zeker de moeite waard is en dat hij bij mij veel meer uit mijn tv haalt. Volgens mij is er ook nog nooit iemand geweest die niets zag na een calibratie.

  9. #9

    Standaard

    Ik ben nog een beetje aan het twijfelen. Ik vind 120 Euro ook een flinke smak geld. Ik las wel dat de levensduur van je TV verlengd wordt. Weet iemand ook waarom dat dat is? Kleinere belasting van je hoogspanningsvoeding en/of afbuigjuk en/of elektronenkanonnen of zo?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Bij mij ook. Verschil kan je niet op plaatjes tonen of beschrijven. Het enige wat ik kan zeggen is dat het zeker de moeite waard is en dat hij bij mij veel meer uit mijn tv haalt. Volgens mij is er ook nog nooit iemand geweest die niets zag na een calibratie.
    Hmmm ja, als ik 120 euro betaald heb zou ik ook niet meer toegeven dat ik geen verschil zou zin.

  11. #11

    Standaard

    maar maakt het nog uit of je met een goeie/zeer goeie tv werkt, of kan dit met elke willekeurige tv een GROOT verschil uitmaken?
    Ik zit namelijk nog te denken welke tv ik ga nemen, en aangezien ik student ben zal dit wel een 72 cm 4:3 worden (denk aan sony of jvc). Maakt het ook bij deze tv's een groot verschil uit? Dus dusdanig groot dat calibratie de moeite waard is?
    Want hetzelfde kreeg ik te horen over speakerkabel, en daarbij merk ik het verschil wel, maar ik weet nog steeds niet of ik het verschil genoeg hoor om de prijs van 15 gulden per meter te rechtvaardigen. Dit wil ik een beetje voorkomen bij een eventuele calibratie. Dus reacties over dit soort tv's hoor ik graag.
    thanx alvast!.

  12. #12

    Standaard

    Het verschil in zelf je TV afstellen(contrast omlaag, alle digitale hulpmiddelen uit) en ISF calibratie zit hem in een greyscale afstelling die je simpelweg zelf niet kan doen omdat er een Sencore tracker op je scherm moet worden geplaatst. Hierna heeft je scherm een strakke 6500K colortemp.

    Dit is in het begin wennen omdat het allemaal wat donkerder lijkt te zijn, maar de resultaten; betere zwart weergave, natuurlijker kleurweergave, zijn er na.

    Mijn Grundig is ISF gecalibreerd middels een tour, en ik vond het die 120 eu meer dan waard.

    Mijn visie op dingen, we spenderen ook plenty euro's aan goede apparatuur en bekabeling. Voor mij was een ISF calibratie niet meer dan normaal als je het hele plaatje(no pun intended) bekijkt.

    Bas
    Mijn HT
    DVD's
    DON'T LET THAT MAN CRAWL....SOMEBODY HELP THAT MAN............LEAVE NO MAN BEHIND

  13. #13

    Standaard

    Dan ga ik er zeker over nadenken. Eerst moet de oude tv kapot gaan (heb niet zo'n behoefte een nieuwe te kopen terwijl de huidige het nog doet, en ik net op kamers woon....). Maar zogauw deze kapot is, en ik een nieuwe heb zal ik eens gaan navragen voor een prijsopgaaf voor calibratie. Geen idee of het nu echt zo perfect is als iedereen roept en zegt, maar dat ondervind je toch alleen maar proefondervindelijk.
    Bedankt!

  14. #14

    Standaard

    Op 11 dec. komt Frank de callibratie doen in Limburg. Geinteresseerden kunnen zich eventueel misschien nog opgeven op bovenstaande link.

    Na de callibratie zal ik op dit forum berichten van de resultaten hiervan. Ik zal waarschijnlijk dan wel een andere thread maken.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •