Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 44 van 44 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Met name het waterverbruik en gasverbruik heb ik thuis terug kunnen dringen...
    Hier verbruiken we zo'n 30,- euro gas op jaarbasis (dus de vaste "gaskosten" zoals netwerkkosten liggen in verhouding veel hoger)

    De rest gaat op stroom , hebben we het koud zetten we af en toe een petroleumkachel in (met name voor het vrouwelijke gedeelte in huis )

    Dat is het voordeel in een appartementencomplex, de omringende appartementen houden ons min of meer warm.

    Warm water via een grote boiler die alleen op nachtstroom opwarmt.

    Maandelijkse Energierekening van 140,- euro (valt toch wel mee, toch ? )
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  2. #27

    Standaard

    Naar mijn mening koop je niet een stukje instelling, maar een stukje technische kunde waar de instellingen verwant aan zijn.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Maandelijkse Energierekening van 140,- euro (valt toch wel mee, toch ? )
    Wij ietsje minder in een rijtjeshuis van voor de oorlog, dus slecht geïsoleerd. Wat dat betreft doen wij het net wat beter. En dan te bedenken dat we niet eens CV hebben, maar nog een 'ouderwetse' gaskachel.

    Maar goed, het gaat nu wel heel erg offtopic
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    En dan te bedenken dat we niet eens CV hebben, maar nog een 'ouderwetse' gaskachel.
    Muziek luister je zeker ook nog vanaf Bakelieten 78 toerenplaten?

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Muziek luister je zeker ook nog vanaf Bakelieten 78 toerenplaten?
    Was het maar waar! Die dingen zijn geld waard haha...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Was het maar waar! Die dingen zijn geld waard haha...
    En dan te bedenken dat de oude generatie bouwvakkers die bakelieten platen in stukken braken en ze als krijt gebruikten, doodzonde

  7. #32

    Standaard

    Ik heb er een keertje 1 gebroken...

  8. #33

    Standaard

    Op zich denk ik dat een goed afgestelde tv best wel wat kan uitmaken. Maar ik zie het nut er niet van om aan een tv van zeg 500-600 euro een kalibratie van 200 euro te besteden.

    dat is dan ongeveer 40% van het bedrag van de tv. Ik koop dan liever een paar Jamo S-606'jes. Een blue-ray speler of besteed die 200 euro extra aan een nieuwe tv.

    Ik verdien nog niet erg veel en vind het gewoon zonde om daar 40% van de nieuwprijs van de tv aan uit te geven. ik doe het zelf wel met evt. een beetje klooien in het service menu. Het zal misschien niet zo goed worden. Maar qua prijs/kwaliteits verhouding toch zeker wel.

    Als je nu een kuro hebt, in een kast van een huis woont of 3000 euro netto per maand verdiend. Dan begrijp ik het nog wel. maar ik zou het persoonlijk denk ik alleen doen om het feit dat ik er nog wat van kan leren en absoluut niet om de kalibratie zelf.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Op zich denk ik dat een goed afgestelde tv best wel wat kan uitmaken. Maar ik zie het nut er niet van om aan een tv van zeg 500-600 euro een kalibratie van 200 euro te besteden.

    dat is dan ongeveer 40% van het bedrag van de tv. Ik koop dan liever een paar Jamo S-606'jes. Een blue-ray speler of besteed die 200 euro extra aan een nieuwe tv.

    Ik verdien nog niet erg veel en vind het gewoon zonde om daar 40% van de nieuwprijs van de tv aan uit te geven. ik doe het zelf wel met evt. een beetje klooien in het service menu. Het zal misschien niet zo goed worden. Maar qua prijs/kwaliteits verhouding toch zeker wel.

    Als je nu een kuro hebt, in een kast van een huis woont of 3000 euro netto per maand verdiend. Dan begrijp ik het nog wel. maar ik zou het persoonlijk denk ik alleen doen om het feit dat ik er nog wat van kan leren en absoluut niet om de kalibratie zelf.
    Ik kan me volledig vinden in je reactie. Het blijft natuurlijk voor iedereen een persoonlijke afweging die je moet maken. Ik heb zelf een plasma van 1000 euro en 20% extra heb ik betaald voor de kalibratie. Ik vind het persoonlijk het geld meer dan waard, maar ik kan ook begrijpen dat mensen hun prioriteiten ergens anders leggen. Zeker als je geen superdikke bankrekening hebt...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  10. #35

    Standaard

    Kalibratie is belangrijk ja (maar IMHO zou dit gewoon standaard in de hardware moeten zitten dat dit al automatisch gebeurd), alleen is het kalibreren hiervan wel erg duur en daarmee vervalt dan in iedergeval het voordeel van het stroomverbruik, want je zult om de zoveel tijd opnieuw moeten laten kalibreren..
    als het nou maar 2 tientjes kostte allee, maar helaas is het niet zo 'goedkoop'..

    En voor een goede kalibratie (zeker bij beamers) is het sowieso van belang dat de kalibratie plaatsvindt in de ruimte waarin je kijkt, en met de hardware die je er op hebt aangesloten..

    Als ik iemand in de buurt had die het kon doen dan zou ik het zeker laten doen, maar voor 100+ euro is het niet echt rendabel helaas.

  11. #36

    Standaard

    Isf is natuurlijk mooi(er) maar om nu te doen dat je ineens zonder isf niet meer normaal film kunt kijken is ook zwaar overtrokken. Vroeger stond iedereen hier ook niet bij stil en genoot er geen seconde minder om. Ik niet in ieder geval....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  12. #37
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    vermoedelijk realiseerde hij het zelf ook al dat zijn reactie eigenlijk nergens op sloeg.

    Forummers nachtmerrie.!!

    Iets plaatsen en de volgende dag denken, waar lult die gast over!

    De vraag is overigens eerder; is ISF zuiniger dan een zelf correct ingestelde TV?
    Dat lijkt me dan weer sterk.
    En dat is überhaubt toch niet de reden om een calibratie te laten doen!


    En wat betreft sparen.
    Ik kan het doen voor mijn eigen gemoedstoestand, mijn schuldgevoel..., voor het milieu, dan op z'n minst!
    Maar niet om geld te besparen.
    Ik heb steeds het gevoel dat ik om een of andere reden, toch wel weer genaaid word!
    Dan ben ik iig. blijer, als dat ik dan van alles heb moeten laten.
    Het leven is al zo kort!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Leuk en mooi meegenomen maar ik heb onlangs al mijn gloeilampen eruit gedaan en vervangen door led en spaarlampen ter compensatie voor het energie verbruik van mijn ht. Dit bespaart heel wat meer dan je tv laten calibreren....maar goed, alle beetjes helpen natuurlijk...
    Tenzij je een led tv hebt...

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Naar mijn mening koop je niet een stukje instelling, maar een stukje technische kunde waar de instellingen verwant aan zijn.
    Sterker nog, kunde om de tv juist af te stellen d..m.v. hardware calibratie (meter).

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Isf is natuurlijk mooi(er) maar om nu te doen dat je ineens zonder isf niet meer normaal film kunt kijken is ook zwaar overtrokken. Vroeger stond iedereen hier ook niet bij stil en genoot er geen seconde minder om. Ik niet in ieder geval....
    Dat niet maar ik zie de tv's nog voor mij met veels te rode koppen e.d.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Tenzij je een led tv hebt...
    Is waar maar voor de meerprijs dat je nu nog voor een led betaald ten opzichte van een "oude" lcd met hetzelfde formaat beeld diagonaal kan die oude lcd jaren draaien.

    Wat betreft je andere post over rode hoofden. Helemaal waar en zei ik een aantal postjes terug ook al. Het is altijd weer feest als je door de straat loopt met voetbal op de buis. Ik zie dan maar zelden een grasveld dat er ook echt als gras uit ziet...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  17. #42
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Het is altijd weer feest als je door de straat loopt met voetbal op de buis. Ik zie dan maar zelden een grasveld dat er ook echt als gras uit ziet...

    Daar heb ik ook last van, maar dat komt meer omdat mijn zoontje steeds op kunstgras speelt


    Enne ......................, pottekijker!!!!
    Een beetje bij de mensen binnen gluren
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Is waar maar voor de meerprijs dat je nu nog voor een led betaald ten opzichte van een "oude" lcd met hetzelfde formaat beeld diagonaal kan die oude lcd jaren draaien.
    Maargoed, de beeldkwaliteit van een LED-tv is wel een stuk beter IMHO dan een oude lcd (hell zelfs een nieuwe lcd) met hetzelfde formaat beeld..

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Maargoed, de beeldkwaliteit van een LED-tv is wel een stuk beter IMHO dan een oude lcd (hell zelfs een nieuwe lcd) met hetzelfde formaat beeld..
    Ik doelde enkel op het verbruik, maar qua beeld is het weer een stapje verder inderdaad.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •