De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.

Discussie: Lengte coax kabel

  1. #1

    Standaard Lengte coax kabel

    Beste,

    Mijn digitale ontvanger staatnaast de TV. De coax kabel die hierop is aangesloten is op dit moment een kabel van 5 meter. Echter om de kabel netjes weg te werken heb ik een langere kabel nodig (circa 10 m). Heb je met een langere coax kabel nog steeds ontvangst? Heb het nl al geprobeerd met een goedkope kabel, maar kreeg toen de melding "Geen Signaal" Iemand tips? OF een idee welke kabel geschikt zo zijn, ?

  2. #2

    Standaard

    Zowiezo moet je niet bezuinigen op een coax-kabel. Analoge signalen vereisen nu eenmaal goede kabels om er zoveel mogelijk kwaliteit uit te halen. Bovendien zou je er nog een signaalversterker tussen kunnen zetten.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Hirschmann is een uitstekende coax kabel. Ik had dat probleem ook met "geen signaal" en heb na aanschaf nooit last meer gehad en het beeld was ook zienderogen beter. Kost iets van een euro per meter dacht ik. Vergeet ook niet bijpassende pluggen te kopen.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  4. #4

    Standaard

    Ik heb laatst een coax kabel van 15 meter gekocht, van het merk Bandridge. Werd me aangeraden, maar heb op de helft van alle zenders geen signaal. De andere zenders doen het wel perfect. Omdat het signaal vermindert als de coax-kabel langer wordt, zou het dan een oplossing zijn om mijn kastje dichter bij de coax te zetten, en een langere scart te nemen? Mijn coax-kabel wordt dus korter, en mijn scart een meter of 15.

    Alvast bedankt

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefanG Bekijk bericht
    Ik heb laatst een coax kabel van 15 meter gekocht, van het merk Bandridge. Werd me aangeraden, maar heb op de helft van alle zenders geen signaal. De andere zenders doen het wel perfect. Omdat het signaal vermindert als de coax-kabel langer wordt, zou het dan een oplossing zijn om mijn kastje dichter bij de coax te zetten, en een langere scart te nemen? Mijn coax-kabel wordt dus korter, en mijn scart een meter of 15.

    Alvast bedankt
    Dat zou ik niet doen. De beeldkwaliteit wordt zienderogen slechter op zo'n lengte, tenzij je echt een hele dure afgeschermde scartkabel koopt. Ik denk dat een kabelversterker uitkomst biedt. Of de coax kabel ruilen tegen een andere. Ik heb zelf 10 meter budget kabel en heb nergens last van...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    Oke, bedankt voor het advies. Ik heb even rondgekeken, en dit is een kabelversterker die ik heb gevonden. http://www.informatique.nl/750086/hi...ersterker.html

    Zit er nog veel verschil in kabelversterkers, moeten ze nog aan speciale eisen voldoen? Ik heb gewoon digitale tv via Ziggo, op een Samsung tv met Samsung Dolby 5.1.

  7. #7

    Standaard

    Als je digitale TV hebt wordt een versterker juist afgeraden.
    wat ook van belang is zijn naast een goede coax kabel goede stekkers, niet van die eenvoudig kwartje dingen van plastic maar geef er iets meer aan uit en zorg dat ze juist aansluit. In principe zou je dan geen enkel probleem moeten hebben.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefanG Bekijk bericht
    Oke, bedankt voor het advies. Ik heb even rondgekeken, en dit is een kabelversterker die ik heb gevonden. http://www.informatique.nl/750086/hi...ersterker.html

    Zit er nog veel verschil in kabelversterkers, moeten ze nog aan speciale eisen voldoen? Ik heb gewoon digitale tv via Ziggo, op een Samsung tv met Samsung Dolby 5.1.
    Voor bijvoorbeeld On Demand moet de versterker een retour signaal kunnen doorgeven

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Als je digitale TV hebt wordt een versterker juist afgeraden.
    wat ook van belang is zijn naast een goede coax kabel goede stekkers, niet van die eenvoudig kwartje dingen van plastic maar geef er iets meer aan uit en zorg dat ze juist aansluit. In principe zou je dan geen enkel probleem moeten hebben.
    Wordt niet afgeraden, zelfs aangeraden bij een te zwak signaal, maar er worden wel eisen gesteld aan een versterker. Idd kan een goede kabel de noodzaak v/e versterker al wegnemen.

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Als het gaat om een digitaal signaal, wordt de beeldkwaliteit niet slechter bij een mindere kabel.
    Of je hebt voldoende signaal en beeld, of geheel niet.
    Zit je in de schemerzone krijg je blokjes.
    Het is dus niet zo dat je met een versterker beter beeld krijgt.
    Misschien heeft die langere kabel wel een breuk.
    Check ook je WCD, misschien is die ook niet helemaal goed.

    Een versterker moet wel altijd dicht bij de oorsprong geplaatst worden, maar kan nooit een slecht signaal beter maken.
    Hij moet inderdaad wel retour geschikt zijn.

    De meeste problemen ontstaan iig door slechte of kapotte kabels, dus het kan iig geen kwaad om een redelijke kabel te kopen, maar ook daar kan een kabelbreuk voor dezelfde problemen zorgen.

    Bij analoge tv is het natuurlijk een heel ander verhaal.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 05-01-2010 om 12:23
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10

    Standaard

    Ok, dus: De kabel was zo'n €30,-, is van het merk Bandridge als ik het goed heb. De coax kabel is 15 meter, en op sommige kanalen heb ik perfect ontvangst, anderen blokjes en loopt hij vaak vast, en op andere kanalen krijg ik helemaal geen signaal. Ook heb ik de scart kabel in allebei de scart aansluitingen in mijn tv, maar bij allebei hetzelfde resultaat.

    Coax kabel heb ik opnieuw aangeschaft: Geen beter resultaat
    Scart gecontroleerd: Geen beter resultaat
    Versterker wordt afgekeurd

    Wat kan ik het best doen?

  11. #11

    Standaard

    Andere kabel; ander merk Hirschmann
    Andere connectoren (zelfde merk)
    Geen scherpe hoeken maken met de kabel.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  12. #12

    Standaard

    @StefanG

    Probeer eens om je kabel opnieuw te voorzien van de connectoren, en dan het liefst de metalen uitvoering.
    Goed opletten dat je met de buitenmantel geen contact maakt met de kern!



    Groetjes,
    Bart

  13. #13

    Standaard

    Ja, je zou het ook verkeerd kunnen hebben aangesloten!
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  14. #14
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De beste manier om dingen uit te sluiten is om een directe kabel te proberen direct vanaf de oorsprong (Groene kabel meterkast?) naar je DVB box.
    Je sluit dan uit dat interne aansluitingen zoals de wandcontactdoos, binnenhuis bekabeling, splitters, connectoren, attunator verzwakkers in loops e.d. problemen geven.
    Als dan het beeld goed is, kan je verder zoeken waar de 'kink in de kabel' zit...., letterlijk!

    Op het moment dat je matig signaal hebt resulteerd dit idd in uitval bij bepaalde zenders.


    Als dit alles niet helpt kan je overwegen je kabelboer te bellen, echter dien je dan wel verzekerd te zijn dat dit niet aan de binnen bekabeling ligt, anders zijn de kosten meestal voor jezelf!
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 05-01-2010 om 14:29
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #15

    Standaard

    Wat Claudio zegt, de kabel vanuit de splitter rechtstreeks naar de DVB box en dan zonder kabelgoen of wat dna ook, dus gewoon even los door de kamer leggen zodat er geen vreemde hoeken ontstaan. Is het signaal dan wel goed zul je verder moeten zoeken. Kan in een wcd zitten wegens een slechte aansluiting daar of inderdaad een kabelbreuk in de nieuwe kabel omdat deze misschien door een vreemde bocht is getrokken.

  16. #16

    Standaard

    Wat ook nog kan (hoorde ik eergisteren van een collega) is dat het digitale signaal dat met het analoge signaal wordt meegestuurd niet lekker binnenkomt in je huis.

    Mijn collega heeft dit probleem ook. Analoog heeft hij prima beeld, doordat hij een Hirschmann antenneversterker heeft gekocht en ertussen gezet. Dan zou je denken dat dit toch meer dan genoeg zou moeten zijn om digitaal TV te kijken. Dat werkt immers met herstel-bits en kan met signaalsterkte van minder dan 50% toch 100% kwaliteit genereren. Maar helaas...

    Bij navraag bij het technisch personeel van de kabelboer schijnt het zo te zijn, dat de digitale zenders in zendergroepen worden meegezonden over de kabel en dat in sommige gevallen het verdeelpunt in de straat niet goed staat afgesteld waardoor bepaalde zenders niet goed ontvangen kunnen worden.

    Wanneer dat digitale signaal helemaal bagger binnenkomt, kan het zijn dat het helemaal niet werkt. Dit staat los van de kwaliteit van het analoge signaal. Dit kan de kabelboer verhelpen door de instellingen in het verdeelpunt van de straat aan te passen. Maar zoals eerder gesteld, moet je dan wel zeker weten dat het niet aan de installatie binnen je huis ligt, anders krijg je een rekening.
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 06-01-2010 om 07:44
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  17. #17

    Standaard

    Bedankt voor de reacties, volgens mij ben ik al aardig op weg om het probleem te vinden. Ik weet in ieder geval dat het niet aan mijn coax kan liggen, heb verschillende kabels getest. Ik heb een beetje het idee dat het misschien ook wel aan de aansluitdoos kan liggen. Is dit mogelijk, en is het dan aan te raden een andere aansluitdoos te kopen, of kan het hier niet aan liggen?

    De tip om het vanaf de meterkast te proberen, is voor mij een beetje moeilijk. Meterkast is op begane grond, ik zit eerste verdieping. Dus dan heb een coax kabeltje nodig van zo'n 25 meter.

    Bedankt voor het advies!

    ps. ik ben niet erg goed met de afkortingen, zouden jullie die misschien voluit kunnen typen in de reacties?

  18. #18

    Standaard

    @StefanG

    Je zou de kabel naar de aansluitdoos opnieuw aan kunnen sluiten, misschien is daar iets verkeerd gegaan.

    Als dit niet helpt kun je altijd een andere aansluitdoos proberen.

    Proberen en testen.



    Groetjes,
    Bart

  19. #19

    Standaard

    Beste wat je kunt doen voordat je een nieuwe kabeldoos gaat kopen is het volgende:
    demonteer de kabeldoos en monteer een fatsoenlijke contraplug op het uiteinde van de nu losse kabel. Sluit daar je coaxkabel op aan en controleer of dat wel werkt. Als dat wel het geval is kan het je kabeldoos zijn maar kan het ook zijn dat hij gewoon net niet goed gemonteerd was. Monteer dan eerst weer je oude kabeldoos en test opnieuw. Nog steeds een goerd signaal? Dan was het de montage van de kabeldoos. Indien het in alle gevallen een slecht signaal blijft is de enige tip on het toch echt met 25 meter kabel te gaan proberen. Indien je nog alle gekochtte/gebruikte kabel hebt kun je die ook aan elkaar koppelen natuurlijk mits je goede stekkers gebruikt.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •