Pagina 6 van 14 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 344 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    Jemig, dit is echt ***.... Was nou net een film die ik echt heel graag (3D) in de bios had willen zien.... Neem dan een andere film....

  2. #127

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Jemig, dit is echt ***.... Was nou net een film die ik echt heel graag (3D) in de bios had willen zien.... Neem dan een andere film....
    Toch echt Disney zijn eigen schuld...


  3. #128

    Standaard

    Hopelijk kiest Disney nu eieren voor z'n geld, want hier wordt NIEMAND beter van!

  4. #129

    Standaard

    Ik denk dat Disney dat wel doet, want anders verliezen ze miljoenen.

  5. #130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Ik denk dat Disney dat wel doet, want anders verliezen ze miljoenen.
    Disney, maar ook de bioscopen zelf.
    Vind de reactie van de bioscopen een beetje overdreven.

    Vind het wel een leuk experiment; zou het bioscoop bezoek echt dalen als een film een paar weken eerder verkrijgbaar is?

  6. #131

    Standaard

    Bij een grote blockbuster maakt dat zeker wat uit, het kan heel wat miljoenen schelen.

    En of het nou wat uitmaakt of niet, Disney moet zich gewoon aan z'n afspraken houden, PUNKT!

  7. #132

    Standaard

    Schande van de bioscopen. Door de opkomst van internet is een korter window een vereiste. Snap overigen het hele probleem niet. Begin 2008 kregen we Into The Wild in de Bios terwijl ik al een maand de hd-dvd had liggen. Wereldwijd gelijktijdig uitbrengen en sneller na de bios release lijkt me alleen maar goed voor de filmindustrie.

  8. #133

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BOERenSKIN Bekijk bericht
    Door de opkomst van internet is een korter window een vereiste.
    Dat is echter niet de reden waarom Disney de film eerder wil uitbrengen. Ze willen dat doen zodat ze meer geld kunnen verdienen aan deze film.

  9. #134

    Standaard

    Bioscopen weigeren Disneyfilm

    De nieuwe Disneyfilm van 'Alice in Wonderland' zal niet in de Nederlandse bioscopen te zien zijn. De nieuwe film van Tim Burton, met Johnny Depp en Anne Hathaway in hoofdrollen, wordt geboycot omdat de dvd van de film te snel na de première in de winkel zal liggen. Dat heeft de Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten (NVB) bekendgemaakt. Ook internationaal wordt de film geweerd.

    De film zou op 10 maart in de bioscoop komen en al in juni zal de dvd uitkomen. Volgens de bioscopen gaat dat in tegen de afspraak dat er minstens vier maanden tussen moet zitten. "Zo wordt het voor de mensen steeds minder noodzakelijk om naar de bioscoop te gaan", zegt Youry Bredewold van Pathé, één van de grootste bioscoopexploitanten in Nederland. "Ze kijken niet wat het voor impact heeft op de bioscoop-release."

    "Dit is al de tweede keer, want met 'Up' hebben ze het ook al gedaan. We kunnen het als industrie niet langer toestaan dat de termijn steeds korter wordt."

    Piraterij
    Volgens Bredewold brengt Disney de dvd vervroegd uit omdat de verkoop in de zomer trager verloopt. Bovendien zou het WK in Zuid-Afrika de aandacht van de film afleiden.

    Disney spreekt dat tegen. Woordvoerder Marike Sterk betreurt de gang van zaken, maar zegt dat bioscooppiraterij het bedrijf dwingt de film snel uit te brengen. "'Alice in Wonderland' is een film waar iedereen op zit te wachten. Je ziet dat die films heel snel worden gedownload en dan koopt niemand de dvd. Er moet op een gegeven moment iets gebeuren om piraterij tegen te gaan."

    3D
    Disney stelt bovendien dat het uitbrengen van de film op dvd de kaartverkoop geen kwaad hoeft te doen. "Het is een 3D-film en die moet je echt in de bioscoop zien. De dvd en de bioscoop zitten dus niet elkaars vaarwater."
    Bovendien, zegt Sterk, "het grootste percentage boxoffice wordt in de eerste zes tot acht weken binnengehaald. Daarna doet een film bijna niks."

    Pathé houdt de mogelijkheid open dat de film toch uitkomt als Disney inbindt. "Het is echter een wereldwijde beslissing."
    Op de website van NOS kun je een interview horen met een woordvoerder van Pathé. Hij geeft in dat interview aan dat ook al zou Disney nu beslissen de film toch niet na drie maanden uit te brengen op dvd en blu-ray het zeer twijfelachtig is dat de film op 10 maart in de bioscoop zal gaan draaien.
    Laatst aangepast door Frank : 15-02-2010 om 14:25

  10. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BOERenSKIN Bekijk bericht
    Schande van de bioscopen. Door de opkomst van internet is een korter window een vereiste. Snap overigen het hele probleem niet. Begin 2008 kregen we Into The Wild in de Bios terwijl ik al een maand de hd-dvd had liggen. Wereldwijd gelijktijdig uitbrengen en sneller na de bios release lijkt me alleen maar goed voor de filmindustrie.
    Waar je je niet op moet verkijken is dat de meeste Nederlanders nog nooit een DVD in het buitenland gekocht hebben. (trouwens, Millenium 2 is in ook al in het buitenland op DVD/BD verkrijgbaar, terwijl-ie momenteel super loopt in de NL bioscopen)

    Verder: Ik ben zelf operateur bij een filmhuisproject, en ''Into The Wild'' deed het super bij ons, ondanks dat-ie al op DVD uit was.
    Waarom? Mensen komen voor de gezelligheid, het grote beeld, de mooie zaal, het uitgaan e.d. (we hebben ook vooral oudere mensen als publiek, die hebben daar kennelijk meer behoefte aan in 't algemeen)
    Bij grote blockbusters waar veel jongeren en kinderen op afkomen speelt dit toch veel minder, die kijken veel sneller een film op DVD e.d.

  11. #136

    Standaard

    Ik werk bij Pathé en de supervisors vertelden me dat Pathé een woordenwisseling had met Disney, maar het heeft dus niets met Pathé te maken.

    Alle reclame is inderdaad van de website gehaald, uit de bioscopen verdwenen en uit de voorstukjes bij de films verwijderd (niet echt consequent trouwens, zag gisteren bij Avatar dat ze er nog inzaten).

    Erg vervelend, ook voor de bioscopen als ze dit doorzetten. En natuurlijk voor de bezoeker, trailers zien er super uit.

  12. #137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Exxon Bekijk bericht
    Alle reclame is inderdaad van de website gehaald, uit de bioscopen verdwenen en uit de voorstukjes bij de films verwijderd (niet echt consequent trouwens, zag gisteren bij Avatar dat ze er nog inzaten).
    Ik heb begrepen dat de beslissing vandaag pas genomen is, dus dan is het niet zo raar dat de trailer gisteren nog te zien was.

    Het bedrijf Amsterdam Booking Company, met theaters in onder meer Den Bosch, Heerlen, Schagen, Spijkenisse en Zutphen, gaat volgens Nu.nl Alice in Wonderland trouwens wel vertonen, volgens Nu.nl.
    Laatst aangepast door Frank : 15-02-2010 om 15:02

  13. #138

    Standaard

    Dan krijgen ze het druk..

    Maar het lijkt me niet dat dit uiteindelijk wordt doorgezet, hoop het niet althans. Maar volgens die woordvoerder van Pathé, mocht die film toch worden geprogrammeerd, word het misschien later dan 10 maart.

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Ik heb begrepen dat de beslissing vandaag pas genomen is, dus dan is het niet zo raar dat de trailer gisteren nog te zien was.
    Nee hoor, de beslissing was vrijdag al in Nederland genomen.
    Laatst aangepast door Martin Zuidervliet : 15-02-2010 om 15:54

  15. #140

    Standaard

    Ik begrijp de houding van de bioscopen wel. D'r blijft al heel weinig van de inkomsten van een bioscoopkaartje over voor ze, en het het vervroegen van de dvd-release worden de duimschroeven nog verder aangedraaid. Op een gegeven moment moet je dan toch ergens de grens trekken lijkt me.

    Het is meteen ook een interessante test om te zien hoe succesvol een film nog op dvd kan zijn zonder een release in de bioscoop. Wel een dure test dan (voor Disney) maar toch.

  16. #141

    Standaard

    Ik hoop toch echt wel dat er een passende oplossing gevonden wordt, want naar deze 3d-film van Tim Burton én met Johnny Depp keek ik al maanden uit. Dit besluit treft niet alleen Disney, maar ook de omzet van de bioscopen én het zorgt voor ontevreden mensen (en dat kan toch voor geen enkele partij goed zijn).
    Maar goed... we wachten af...

  17. #142

    Standaard

    en ooit hadden ze het idee om de dvd te verkopen bij de uitgang van de filmzaal...
    3 maand is lang genoeg, de meeste films draaien misschien 1 maand, een paar uitzondering wat langer

  18. #143

    Standaard

    Vreemde keuze van de NL bioscopen. In Nederland zou Disney hem pas in het najaar uitbrengen op DVD en Blu Ray. Niet voor de zomer. De animatie en de Tim Burton versie staan al een tijdje voor het najaar op planning in NL. Beetje rare reactie dus en anticiperend op het beleid in de USA en niet in NL. Lang leve Pathé!
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  19. #144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Vreemde keuze van de NL bioscopen. In Nederland zou Disney hem pas in het najaar uitbrengen op DVD en Blu Ray. Niet voor de zomer. De animatie en de Tim Burton versie staan al een tijdje voor het najaar op planning in NL. Beetje rare reactie dus en anticiperend op het beleid in de USA en niet in NL. Lang leve Pathé!
    Vind het niet zo'n heel rare reacties. Als bioscopen rondom de hele wereld één lijn trekken maakt dit meer indruk dan alleen maar in één gebied. Want als dit zo doorgaat, kan het zo ook maar hier in Nederland gaan gebeuren.


  20. #145

    Standaard

    Ik vind het heel slim van de bioscopen om het zo grootschalig te doen. Zo laten ze ze niet over zich heen lopen en dwingen ze de afspraken af. Want Disney gaat deze release echt niet laten lopen.. Dan lopen ze zomaar minimaal 200miljoen wereldwijd mis.. En ze hebben teveel geld in dit project gestoken willen ze dat niet per se hebben..
    I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you as well as you deserve

  21. #146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G. Bekijk bericht
    Toch echt Disney zijn eigen schuld...
    Eens. Heel dom van Disney en een begrijpelijke reactie van de bioscopen.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  22. #147

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zuidervliet Bekijk bericht
    Nee hoor, de beslissing was vrijdag al in Nederland genomen.
    En je weet dit omdat...??? als dat zo was dan was het ook vrijdag al bekend gemaakt en op het journaal geweest (of iig. toch al op verschillende grote sites te lezen geweest)
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  23. #148

    Standaard

    Echt balen! Vooral omdat er een groot verschil is tussen straks de BD/DVD in huis hebben of de film eerst in volle 3D glorie in IMAX bekijken... Waar ik erg naar uit keek!! Dat wordt ons dus nu mooi door de neus geboord. Wil de film graag heus in bezit hebben, kan ik me voorstellen. Maar had heel graag de film in een grote zaal ervaren.

    Wat kan mij het nou schelen of die film vier weken eerder of later uitkomt op schijf... Ik was echt wel naar de bios gegaan om hem in 3D IMAX te bekijken hoor. Hooguit had ik dan de film dus vier weken eerder ook nog 's in huis gehaald. Ik kan me goed voorstellen dat Disney de illegaliteit probeert voor te zijn.

    Vind het bijzonder jammer dat de bioscoopbranche deze stap neemt. Snap dat ze ergens op één of andere manier wel een vuist moeten maken, maar dit is m.i. niet de juiste manier. Ik kan me niet voorstellen dat het publiek nou opeens spontaan wegblijft omdat we weten dat de DVD "al" in juni uitkomt.

    Erg balen dus.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  24. #149

    Standaard

    IMAX zal inderdaad niet lukken, maar Digital 3D kan mogelijk nog wel, want niet alle bioscopen boycotten 'm.

  25. #150

    Standaard

    Aangezien het hier een 3d film betreft is het standpunt van de bioscopen discutabel. Na het succes van Avatar waren de meeste mensen echt wel naar de bioscoop gegaan in plaats van een maand te wachten op de dvd (als men al weet dat deze zo snel uitkomt). Snap natuurlijk wel waarom ze dit doen maar waarom dan juist bij deze film. Het gebeurt toch al veel langer dat dvd's al heel snel na een bioscooprelease uitkomen.
    The horror...the horror...

Pagina 6 van 14 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •