De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.

Discussie: Dvd opbergplaats

  1. #1

    Standaard Dvd opbergplaats

    Hallo allemaal,

    ik zit met een probleem mijn dvd collectie begint de 500 stuks te naderen maar helaas heb ik gaan plaats meer om deze allemaal in hoesjes op te bergen. Heeft iemand een idee dat minder plaats in beslag neemt?

  2. #2

    Standaard

    Je kan de discs in van die mappen steken met transparante folies, al vind ik dat zonde want dan kan je niet meer op het zicht zien welke je hebt in de collectie

  3. #3

    Standaard

    Ja idd jammer ik had hier ook over gedacht
    maar vond het ook zonde en dan zit ik met 600 doosjes te kijken

  4. #4

    Standaard

    Ga eens een keer door je collectie heen en doe de films weg die je niet meer hoeft. Heb ik ook gedaan. V/d 500 heb ik er iets van 75 uit mijn collectie gehaald. Nu ben ik al weer boven de 500, buiten die 75 om dus het is zeker nuttig geweest. De films die je niet meer hoeft verkoop je of zet je te ruil. Ik heb ze nu een lade gestopt, want het maakt toch geen deel meer uit van mijn collectie. Zo kun je nog even door. Wat je ook kunt doen is van die mini dvd kasten kopen, die je op elkaar kunt stapelen. Kosten €15 a €25 per stuk en er kunnen volgens mij 50 dvd's in.
    --

  5. #5

    Standaard

    koop doosjes waar ge twee dvd's in kunt steken. kunt ge vervolg films zoals fast en furious 1 2 3 4 bij mekaar steken. voorkant van dvdhoos met de eerste film en de achterkant met de 2 film. spaart zeer veel ruimte uit en ge hebt ineen keer alle vervolgen bijeen. zo heb ik saw, spiderman, x men en andere zo bijeen staan.

  6. #6

    Standaard

    Je kunt natuurlijk ook alleen je "B-keus" en "guilty pleasures" in mappen doen en je kastruimte reserveren voor de echte top-titels.

  7. #7

    Standaard

    Je kunt natuurlijk ook verhuizen.

    Ikzelf heb ongv 800 titels in 13 Benno-kastjes van de Ikea staan. Als je ze in een hoek plaatst nemen ze relatief wat minder plaats in.

  8. #8

    Standaard

    ik heb ook een paar ikea kasten en kosten geen geld of bij mediamakrt zijn er ook rekjes. Vroeger ook heel goed bij extrazone blauw maar door het faillisement niet meer te krijgen. bij blokker soms ook goeie

  9. #9
    Senior Member
    Registratie datum
    Sep 2003
    Woonplaats
    Wetteren, België

    Standaard

    Ik heb 2 kasten van Weba waar alles nu instaat. Jammer genoeg begin ik ook plaatsgebrek te krijgen. Ik heb nog wel enkele muurrekjes van Ikea, maar daar wacht ik liever nog even mee.
    Binnen een paar jaar verhuis ik. Hopelijk kan ik dan wat meer uitstallen

    misschien in plaats van een kast zelf wat rekken aan de muur hangen? Weet niet of dat mogelijk is. 2 dvd's in 1 doosje of dvd's in mappen steken zou ik zelf nooit doen. Vind het zonde. Wat ik wel al gezien heb, is een tv meubel waar onderin een soort archiefkast inzit waar heel wat dvd's in kunnen. Was ook wel mooi, al zie je dan natuurlijk ook niet direct je collectie.

  10. #10

    Standaard

    Je kunt ook zo'n schappensysteem maken aan een grote muur. Misschien iets minder mooi, maar je maakt wel optimaal gebruik van de ruimte.

    Paar van die schapdraaghouders aan de muur maken en dan zelf de schappen indelen naar gewenste hoogte. Eenvoudig klusje en niet duur.
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •