De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Audiospoor achteraf bijgezet ??

    Heb net de dvd Rounders gekocht met Matt Damon. Premium versie met wat extra's. Nu viel me op dat er op enig moment de audio harder liep dan de mondjes, dit effect ben ik wel gewend van gedownloade trailers maar niet op originelen, iemand dit ook weleens gehad .....

    W

  2. #2

    Standaard

    Bij films wordt het audiospoor er altijd later pas bijgezet; de geluidsopnamen op de set zijn hier doorgaans te slecht voor (dialogen worden in de studio opnieuw ingesproken).

    Het probleem bij veel dvd's van audio-synchronisatieproblemen bij DVD's is een productieprobleem, wat tot mijn grote ergernis bij steeds meer titels opduikt (Dancer in the dark en La dolce vita vind ik hierdoor bijv. behoorlijk onkijkbaar). Ook vaak het geval met ondertitels die niet gelijk lopen (o.a. Dogma, Name of the rose)
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  3. #3

    Standaard

    Was me nog niet eerder opgevallen (bij vhs nog nooit zelfs) , maar het is idd behoorlijk irritant .....komt zo te lezen helaas meer voor ......

    W

  4. #4

    Standaard

    Net als bij film worden de audiotracks bij DVD er apart onder gezet, als hier iets mee misgaat, dan krijg je inderdaad synchronisatieproblemen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Dancer in the dark en La dolce vita vind ik hierdoor bijv. behoorlijk onkijkbaar.
    Huh? Het is alweer een tijdje geleden dat ik hem bekeken heb, maar ik herinner me niet direct iets van zo'n soort probleem met Dancer in the dark.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Huh? Het is alweer een tijdje geleden dat ik hem bekeken heb, maar ik herinner me niet direct iets van zo'n soort probleem met Dancer in the dark.
    Ik heb de NL SE, met name tegen het einde bij de liedjes is het heel erg opvallend en superstorend.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  7. #7

    Standaard

    Vind out of sync audio ook vaak vervelend en merk dit bij meer films, soms echter heel minimaal. Omdat je hersenen er op ingesteld zijn valt het denk ik snel op. Jammer dat dit bij een receiver vaak niet goed te regelen is. Je kunt wat schuiven met speakerafstanden, maar da's meteen weer zo rigoreus...

  8. #8

    Standaard

    Het probleem doet zich ook voor in Fight Club, zo rond de "his name is Robert Paulsen"-scène.
    Zeer irritant.

  9. #9
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Probeer maar eens een film een paar keer na elkaar te pauzeren en te resumen in zeer korte tijd ... gegarandeerd is de synchronisatie weg ... das het beste bewijs dat het aparte gegevenstracks zijn die audio en data ...

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frollo
    Het probleem doet zich ook voor in Fight Club, zo rond de "his name is Robert Paulsen"-scène.
    Zeer irritant.
    Klopt, het is heel miniem, maar wel storend voor mensen met haviksogen, of moet ik haviksoortjes zeggen?

    Het kan trouwens ook door de dubbing komen van bepaalde scènes. Soms als de acteurs moeten terugkomen om bepaalde zinnen opnieuw in te spreken kan er ook wat desynchronisatie optreden.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Het kan trouwens ook door de dubbing komen van bepaalde scènes. Soms als de acteurs moeten terugkomen om bepaalde zinnen opnieuw in te spreken kan er ook wat desynchronisatie optreden.
    Dat lijkt me dan eerder aan de hand bij films waarin dit alleen bij enkele scenes is. Of kan het spoor dusdanig erin gemixt zijn dat ie soms gelijk loopt en soms niet, bijv. door pitch correction?

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen
    Dat lijkt me dan eerder aan de hand bij films waarin dit alleen bij enkele scenes is. Of kan het spoor dusdanig erin gemixt zijn dat ie soms gelijk loopt en soms niet, bijv. door pitch correction?
    Als er gedubt is, dan is dit inderdaad vooral bij enkele scènes het geval. Als het spoor er gewoon netjes onder gezet is, dan merk je in andere scènes als het goed is niets.

    Pitch correction heeft in principe geen invloed op synchronisatie, alleen op de klank van het geluid.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •