Pagina 13 van 31 EersteEerste ... 39101112131415161723 ... LaatsteLaatste
De resultaten 301 tot 325 van 771 worden weergegeven.
  1. #301

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Blu-rays waarvan de bron al 1080i50 of 1080i60, vaak gaat het om material dat voor de tv is geproduceerd, is worden niet in de lijst opgenomen.
    Deze aanname en vergelijking is fout.

    Quote:
    Dit is een voor kabel/betaal-Tv geproduceerde film, welke in de VS ook in 1080i60 HD wordt uitgezonden. Deze film opgenomen in digitale video met Panasonic VariCam 3700 camera's en lenzen in het AVC-Intra/P2 1920x1080 HD formaat in een beeldverhouding van 1.78:1. Het beeld van deze film staat op de Blu-ray Disc (BD) in de correcte 1.78:1 beeldverhouding en heeft een 1080i50 HD 1080x1920 resolutie.

    Deze camera legt geen interlacede beelden vast.
    http://catalog2.panasonic.com/webapp...del=AJ-HPX3700

    Het origineel is dus 1080p, zo staat deze ook op internet als dl en bij andere uitgaven.

    Er worden geen films of Tv-series geproduceerd in 1080i. Alleen rechtstreekse uitzendingen, waaronder ook muziek concerten zijn 1080i, en dan wel in de Amerikaanse i60 norm. i50 kom je alleen bij EU producties tegen.

    Overigeens zijn er in de VS ook al een aantal satalietkanalen die in 1080p uitzenden.

  2. #302

    Standaard

    UK:

    Tracker 1080i50 zelf in bezit, wordt ook op blu-ray.com aangegeven

    Beeld is overigens wel prima in orde.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #303

    Standaard

    fearless gekocht en er staat full HD op de voorzijde (is geen Full HD maar 1080i), dus niet alleen de verkeerde beeldformaat is hier het probleem waat je 33% minder ziet.

  4. #304

    Standaard

    Zelfs in Frankrijk wordt er meer en meer gekozen voor 1080i. Ik versta niet waarom. Ik kan me vergissen maar met de huidige apparatuur zie je het verschil niet of nauwelijks. Ik heb al een paar Franse blu-ray's in 1080i, o.a. "L'assaut" die onlangs uitgekomen is, en het zijn absoluut geen tegenvallers. De Franse reviews geven voor "L'assaut" 4 op 5 ondanks die 1080i

    L'image du Blu-ray édité par TF1 Vidéo est superbe, avec une définition ultra-précise et un piqué de ouf. Niveau couleurs, la photo est volontairement désaturée à mort, presque en noir et blanc.
    De review van "L'assaut" is zelfs zeer positief zoals je kunt lezen.

    Dus, 1080p is absoluut geen referentie voor goede kwaliteit. Daar zijn veel 1080p blu-ray's met middelmatige beeldkwaliteit.
    Laatst aangepast door BASIL : 07-08-2011 om 13:15

  5. #305

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    fearless gekocht en er staat full HD op de voorzijde (is geen Full HD maar 1080i), dus niet alleen de verkeerde beeldformaat is hier het probleem waat je 33% minder ziet.
    Daar moet ik je toch echt corrigeren: 1080i is toch echt Full HD, hoor, net als 1080p! Zie ook hier.

  6. #306
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    fearless gekocht en er staat full HD op de voorzijde (is geen Full HD maar 1080i), dus niet alleen de verkeerde beeldformaat is hier het probleem waat je 33% minder ziet.
    33% dat snap 'k niet, wat bedoel je daarmee ?
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  7. #307

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Zelfs in Frankrijk wordt er meer en meer gekozen voor 1080i. Ik versta niet waarom. Ik kan me vergissen maar met de huidige apparatuur zie je het verschil niet of nauwelijks. Ik heb al een paar Franse blu-ray's in 1080i, o.a. "L'assaut" die onlangs uitgekomen is, en het zijn absoluut geen tegenvallers. De Franse reviews geven voor "L'assaut" 4 op 5 ondanks die 1080i



    De review van "L'assaut" is zelfs zeer positief zoals je kunt lezen.

    Dus, 1080p is absoluut geen referentie voor goede kwaliteit. Daar zijn veel 1080p blu-ray's met middelmatige beeldkwaliteit.
    tuurlijk maar dat is appels met peren vergelijken: je moet dezelfde titel vergelijken en waarschijnlijk zal je het verschil tussen 1080p en 1080i niet altijd zien maar ik mag aannemen dat 1080p nooit slechter zal zijn dan dezelfde titel in 1080i (ervan uitgaan dat de overige parameters gelijk zijn)

    on topic: Life UK versie is dus 1080i/50 Hz terwijl USA versie 1080p is
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  8. #308

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    tuurlijk maar dat is appels met peren vergelijken: je moet dezelfde titel vergelijken en waarschijnlijk zal je het verschil tussen 1080p en 1080i niet altijd zien maar ik mag aannemen dat 1080p nooit slechter zal zijn dan dezelfde titel in 1080i (ervan uitgaan dat de overige parameters gelijk zijn)
    Je hebt gelijk maar er zijn wel 1080p blu-ray's die een slechtere kwaliteitsbeeld aanbieden dan die van "L'Assaut". Waar je 100% gelijk hebt is dat een film in 1080p nooit slechter zal zijn dan dezelfde film in 1080i.

  9. #309

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    33% dat snap 'k niet, wat bedoel je daarmee ?
    33% van het beeld is er vanaf geknipt. zoals men een stuk van een schilderij gaat afknippen.

    Verder:

    Verschil 1080p en 1080i

    Je ziet ook sticker op televisies met HD Ready of Full HD gevolgd door 1080p of 1080i. Wat dat is? We beginnen met de 1080p televisies. Deze televisies hebben de hoogst mogelijke beeld resolutie die er op dit moment mogelijk is. De p is de afkorting van ‘progressive scan’ en betekent in gewoon Nederlands ‘volledige beeldtechniek’. Deze techniek houdt in dat er bij de beeldwissel van deze plasma en LCD schermen alle 1080 verticale lijnen volledig benut worden. Kortom: deze techniek maakt het meest optimaal gebruik van alle pixels. 1080p wordt naast Full HD daarom ook wel True High Definition genoemd!

    Bij 1080i ligt dat net iets anders. De i staat voor ‘interlaced’ wat zoveel betekent als ‘halve beeldtechniek’. Bij 1080i worden de 1080 verticale beeldlijnen per beeldwissel om en om benut. Met andere woorden: bij een beeldwissel wordt de helft van de pixels gebruikt en bij de volgende beeldwissel de andere helft. Deze techniek is van iets mindere kwaliteit dan de 1080p techniek, maar gebruikt ook de helft aan bandbreedte!

    Het verschil tussen Full HD, Full HD 1080p en Full HD 1080i begint pas echt een rol te spelen als je bijvoorbeeld Blu Ray films gaat kijken. Bij Blu Ray films is de 1080p kwaliteit wel degelijk van belang om het maximale uit de film te halen.

    http://www.plasma-discounter.nl/arti...dofhdready.htm

    1080p wordt door de leveranciers van HDTVs ook wel als Full High Definition Full-HD of True High Definition  genoemd

    http://www.db-electronics.nl/?Show=custom&PageId=157
    Laatst aangepast door De_Hollander : 07-08-2011 om 16:37

  10. #310

    Standaard

    Trouwens had eergisteren ook bangkok dangerous gekocht stond ook Full HD Maximum HD op.
    Nou dus ook weer E1 blijft het flikken. Het is dus weer 1080i 50
    Alle 1080i van E1 gaan allemaal eruit bij free recordshop voor €2,50 om alles zo op te ruimen van E1.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 07-08-2011 om 16:45

  11. #311

    Standaard My two cents...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    33% van het beeld is er vanaf geknipt. zoals men een stuk van een schilderij gaat afknippen.

    Verder:

    Verschil 1080p en 1080i

    Je ziet ook sticker op televisies met HD Ready of Full HD gevolgd door 1080p of 1080i. Wat dat is? We beginnen met de 1080p televisies. Deze televisies hebben de hoogst mogelijke beeld resolutie die er op dit moment mogelijk is. De p is de afkorting van ‘progressive scan’ en betekent in gewoon Nederlands ‘volledige beeldtechniek’. Deze techniek houdt in dat er bij de beeldwissel van deze plasma en LCD schermen alle 1080 verticale lijnen volledig benut worden. Kortom: deze techniek maakt het meest optimaal gebruik van alle pixels. 1080p wordt naast Full HD daarom ook wel True High Definition genoemd!

    Bij 1080i ligt dat net iets anders. De i staat voor ‘interlaced’ wat zoveel betekent als ‘halve beeldtechniek’. Bij 1080i worden de 1080 verticale beeldlijnen per beeldwissel om en om benut. Met andere woorden: bij een beeldwissel wordt de helft van de pixels gebruikt en bij de volgende beeldwissel de andere helft. Deze techniek is van iets mindere kwaliteit dan de 1080p techniek, maar gebruikt ook de helft aan bandbreedte!

    Het verschil tussen Full HD, Full HD 1080p en Full HD 1080i begint pas echt een rol te spelen als je bijvoorbeeld Blu Ray films gaat kijken. Bij Blu Ray films is de 1080p kwaliteit wel degelijk van belang om het maximale uit de film te halen.

    http://www.plasma-discounter.nl/arti...dofhdready.htm

    1080p wordt door de leveranciers van HDTVs ook wel als Full High Definition Full-HD of True High Definition  genoemd

    http://www.db-electronics.nl/?Show=custom&PageId=157
    1080i and 1080p are both High Definition display formats for HDTVs. 1080i and 1080p signals actually contain the same information. Both 1080i and 1080p represent a 1920x1080 pixel resolution (1,920 pixels across the screen by 1,080 pixels down the screen). The difference between 1080i and 1080p is in the way the signal is sent from a source component or displayed on an HDTV screen.

    In 1080i each frame of video is sent or displayed in alternative fields. The fields in 1080i are composed of 540 rows of pixels or lines of pixels running from the top to the bottom of the screen, with the odd fields displayed first and the even fields displayed second. Together, both fields create a full frame, made up of all 1,080 pixel rows or lines, every 30th of a second.


    1080p en 1080i kan dus evenveel mbit/s zijn en zegt, met de juiste middelen, niet direct iets over de kwaliteit. Als je een TV hebt die van 1080i 1080p maakt (zoals die van mij ) en je hebt geen moeite met de potentiële palspeedup (wat bij content oorspronkelijk bedoelt is voor TV niet het geval zal zijn) ga je wat betreft kwaliteitsverschil niet veel merken.
    ...to start from scratch you first have to create a universe...

    Sony KDL 52Z4500 / Multiregion Oppo BDP-80 / Yamaha RX-V465 / Boston Acoustics A 360 - A 25 - A 225C / Cisco 8455DVB HD PVR / Marmitek IR Control8 / Logitech Harmony 300i / 401 Blu-Ray's / Laatste aanwinst: "Attack the Block"

  12. #312

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door CrimsoNl Bekijk bericht
    Als je een TV hebt die van 1080i 1080p maakt (zoals die van mij )
    Bedoel je niet de-interlacen?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #313

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Bedoel je niet de-interlacen?
    Ik bedoel: Reverse telecine (a.k.a. inverse telecine (IVTC), reverse pulldown)

    Semantics? We zeggen hetzelfde, noemen het anders...

    Algorithms that perform 2-3 pulldown removal also usually perform the task of deinterlacing. It is possible to algorithmically determine whether video contains a 2-3 pulldown pattern or not, and selectively do either reverse telecine (in the case of film-sourced video) or deinterlacing (in the case of native video sources).

    Hoe dan ook zien hierdoor de paar 1080i films en series die ik heb er niet slechter uit dan de meeste 1080p films... En wat dat met 33% er af knippen te maken heeft is me helemaal een raadsel...
    ...to start from scratch you first have to create a universe...

    Sony KDL 52Z4500 / Multiregion Oppo BDP-80 / Yamaha RX-V465 / Boston Acoustics A 360 - A 25 - A 225C / Cisco 8455DVB HD PVR / Marmitek IR Control8 / Logitech Harmony 300i / 401 Blu-Ray's / Laatste aanwinst: "Attack the Block"

  14. #314

    Standaard

    1080i kan toch problemen voorkomen zoals wazigere beelden met snellere bewegend beeld.
    Met stilstaand beeld zie je geen verschil tussen 1080p en 1080i
    1080i kan bij rustige of stilstaande shots al heel scherp overkomen. Maar bij beweging zal het beeld minder vloeiend zijn en minder scherp ogen. 1080p blijft in alle gevallen scherp en vloeiend.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 07-08-2011 om 22:19

  15. #315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door CrimsoNl Bekijk bericht
    Ik bedoel: Reverse telecine (a.k.a. inverse telecine (IVTC), reverse pulldown)

    Semantics? We zeggen hetzelfde, noemen het anders...

    Algorithms that perform 2-3 pulldown removal also usually perform the task of deinterlacing. It is possible to algorithmically determine whether video contains a 2-3 pulldown pattern or not, and selectively do either reverse telecine (in the case of film-sourced video) or deinterlacing (in the case of native video sources).

    Hoe dan ook zien hierdoor de paar 1080i films en series die ik heb er niet slechter uit dan de meeste 1080p films... En wat dat met 33% er af knippen te maken heeft is me helemaal een raadsel...
    Maar dat doen alle huidige TV's, niet alleen jouw Sony, anders zien we die 'halve' beeldopbouw Ik laat het liever over aan mijn BD speler of reciever, want de gebruikte videochip is bij die apparaten beter.
    1080i hoeft er idd helemaal niet slecht uit te zien, maar die speed-up is wel zonde want die beïnvloedt niet alleen het beeld maar ook het geluid. Tevens is er zoals De Hollander aangeeft grotere kans op artefacten.

    Die 33% betreft trouwens gewijzigde aspect ratio's.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #316

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Zelfs in Frankrijk wordt er meer en meer gekozen voor 1080i. Ik versta niet waarom. knip.
    Vermoedelijk kiest men hiervoor omdat men dan een goedkopere master kan krijgen. Dit deed men ook met dvds, waar men een verkeerd beeldformaat (1.78:1) op zette, vaak waren dit masters voor tv-uitzendingen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  17. #317
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    33% van het beeld is er vanaf geknipt. zoals men een stuk van een schilderij gaat afknippen.
    Dat snapte ik onderhand ook wel Nu de vraag welke aspect ratio heeft Fearless dan ?

    Ben er ook niet uit wat de OAR is van Fearless, sommige bronnen zeggen 2.35:1 en andere beweren dan weer 2.40:1 ... of zeg 'k nu iets héél doms
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  18. #318

    Standaard

    Fearless is op Super35 mm film geschoten met spherical lenzen.
    Deze heeft dan officieel de SMPTE beeldverhouding in de bioscoop van 2.39:1.
    Dit word meestel afgerond op 2.40:1 voor home video.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Society...sion_Engineers

    De 2.35:1 beeldverhouding behoord bij 35mm films die in anamorphic lenzen zijn geschoten.

  19. #319
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Bedankt voor de verhelderende uitleg. De NL versie van deze zou dus geen 2.40:1 zijn
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  20. #320

    Standaard

    Klopt, beeldformaat van 1.78:1 is de NL versie. Hier meer over http://www.dvd-home.nl/index.php?opt...tid=99:blu-ray
    En de NL versie is de ingekorte Amerikaanse bioscoopversie: Het geheel voelt ook afgeraffeld aan. Dit komt waarschijnlijk omdat het hier om de ingekorte Amerikaanse bioscoopversie gaat van ca. 103 minuten en niet de "Directors Cut" van ca. 141 minuten

  21. #321

    Standaard

    Dit is ook wel een leuk lijstje. Hier kun je zien dat de bejublede US uitgaven toch niet altijd beter zijn...

    http://forum.blu-ray.com/blu-ray-mov...re-extras.html

  22. #322

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Dit is ook wel een leuk lijstje. Hier kun je zien dat de bejublede US uitgaven toch niet altijd beter zijn...

    http://forum.blu-ray.com/blu-ray-mov...re-extras.html
    Klopt, en soms van maatschappijen die een "slechte" reputatie hebben. De NL versie van The Aviator (DFW) is bijvoorbeeld nogal gegeerd. And what have we learned today? Altijd diverse reviewsites checken!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  23. #323

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    De NL versie van The Aviator (DFW) is bijvoorbeeld nogal gegeerd.
    Gegeerd??
    De DVD had niet de OAR (gek genoeg had de rental versie t wel!), hebben ze dit goed gemaakt op de BR?

  24. #324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Gegeerd??
    De DVD had niet de OAR (gek genoeg had de rental versie t wel!), hebben ze dit goed gemaakt op de BR?
    De DVD heeft inderdaad niet de OAR, maar de BR wel hoor.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  25. #325

    Standaard

    Voordat ik hem uit het folie haal: op de achterkant van de NL release van A single man staat '1080p23,98' als beeldformaat. Ik ben zoiets nog niet eerder tegengekomen: betekend het dat er iets niet in de haak is met deze release?

Pagina 13 van 31 EersteEerste ... 39101112131415161723 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •