Pagina 77 van 88 EersteEerste ... 276773747576777879808187 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.901 tot 1.925 van 2183 worden weergegeven.
  1. #1901

    Standaard

    Gisteren TPM op blu ervaren. Ervaren zeg ik wel, want gewoon kijken doe ik al lang niet meer naar dit soort films, de volledige audiovisuele ervaring van groot scherm en surroundgeluid is gewoon een must... En die was voor mij een bijna compleet succes. Film heeft nog nooit zo prachtig en krachtig geklonken als met de DTS-HD track. Alle details in het geluidsdesign waren perfect hoorbaar en mijn speakers hebben een serieuze workout gehad. Beeld was voor het grootste deel schitterend en kleurrijk, maar zacht bij bepaalde shots, extreem scherp bij andere, dan weer duidelijk gefilmd voor een blue-screen, waardoor de acteurs niet perfect pasten bij de achtergrond. Het was eigenlijk een heel gevarieerde transfer, had het liever gehad dat hetzelfde niveau overal behouden werd, maar over het algemeen ben ik zeer tevreden over deze eerste episode. Vooral geluid was mega en demo-materiaal (zie pod-race en end-battle) maar dat was bij de dvd ook al het geval, alleen nu nog beter.

    De andere vijf films ga ik zo snel mogelijk ervaren, en opnieuw genieten, zonder twijfel.

  2. #1902

    Standaard

    Gisteravond A New Hope gekeken tot aan "Look sir, droids". Ik schok wel een beetje van met name de Tatooine scenes. Wat een grain zeg. Niet normaal meer. Close-up shots van de droids vielen wel mee, maar de de rest van de beelden zijn gewoon niet mooi.

    Pluspunt is wel, dat ik ineens van alles zag, dat me nooit eerder is opgevallen (of dat je op DVD niet kon zien). Krasjes, stof, vuil, beschadigingen, etc. op met name 3PO, R2 en Vader kwamen erg duidelijk over.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  3. #1903

    Standaard

    Ik heb mijn receiver terug!!!!!!!!!!!
    Ik moet gaan fine tunen en wil dat met SW doen. Welke scene is geluidstechnisch zo goed dat ik die kan gebruiken hiervoor??
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  4. #1904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Ik heb mijn receiver terug!!!!!!!!!!!
    Ik moet gaan fine tunen en wil dat met SW doen. Welke scene is geluidstechnisch zo goed dat ik die kan gebruiken hiervoor??
    Van de film geen. Mogelijk zit er een menu met testgeluiden. Anders moet je toch een test-dvd/blu-ray en geluidsmeter kopen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  5. #1905

    Standaard

    Jammer. Had wel gehoopt op wat mooie scenes. Maargoed dan pak ik een oudere hd waarmee ik wel eea red. Pak ik ook gelijk mijn test dvds
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  6. #1906

    Standaard

    interessante theorie waarom GL niet de originele SW op BR uitbrengt:
    Zijn ex-vrouw Marcia was bij ANH betrokken (editor).
    Wanneer GL de oorspronkelijke versies uitbrengt zou hij royalties moeten betalen aan haar......en nu dus niet omdat ze aangepast zijn.

    A few weeks back, I wrote an editorial called The Original, Original Star Wars Trilogy on DVD." In that piece, I covered a number of issues about the release of the original "unedited" versions of the first trilogy on DVD, but one section seemed to catch everyone's attention. It was a section on George Lucas' ex-wife and editor, Marcia. What I basically was alleging was that Lucas' Special Edition timing was more than just about artistic vision, it was also about making sure that his ex-wife got little or next to nothing when he re-released them. I got a lot of e-mail and replies. Most were positive and could understand the situation, but some were critical and called the theory half-baked, or worse, refusing to believe that Lucas could ever possibly do something so bitter and mean.
    Folks, all I can do is report the news and rumors as they come in. I validate them as best I can and make sure I'm thorough in interviewing the sources to make sure they're not just blowing smoke. The original source is someone I trust implicitly and know for a fact is legit, so keep that in mind. The choice to believe it or not is up to you.
    Enough preamble, however. Recently I received yet another e-mail from, once again, a source I trust. This is an independent source, not related to the original. This person knows an industry guy and had a long talk with him over lunch about Star Wars a few years ago (long before the prequels). The talk faded away until he read my original article. This jogged his memory and he decided to write in. Rather than me explain the whole thing, I'll just post the e-mail verbatim with the names removed since the source asked me to. Here's the text:
    Just wanted to drop you a line to tell you how much I loved your articles about the forthcoming DVDs this Fall. An Old friend of mine [Name Withheld] once told me about the situation between Lucas and his ex-wife, Marcia. This was back in the mid-90's, so I truly believe what you wrote. I met [Name Withheld] once and spoke to him on many occasions. He is a really nice guy and knew quite a few people in the industry. I spent an afternoon with him, where he explained to me why the prequels took so long and about the special editions.
    From what he told me, the changes Lucas made to the originals were done mainly due to artistic decision. One of the first changes made to the original was the scene where Han Solo meets Jabba the Hutt. But, as he later explained, more changes were made so as to not let Marcia cash in on the films later.
    A 20th anniversary re-release was always in the plans, but Lucas did not want Marcia to benefit from this. California divorce laws give a lot of pull to the wife (even though she left him, he wasn't cheating on her). Her contribution as editor was rightly paid off, but with the special editions, her role was severely diminished and, in fact, more credit was given to George and Rick McCallum.
    As for the long years leading up to the prequels, he told me about a statute of limitations of some sort and that after a certain time period, Marcia could no longer benefit from all things Star Wars. That statute ended in the early 1990's.
    The release of the novel, "Heir to the Empire" was the beginning of the "new" Star Wars era, i.e., Lucas having total control. The books and games that came out proved that there was an interest in Star Wars and it helped to bankroll the film. According to [Name Withheld], Marcia did not benefit from this.
    Make no mistake about it, Lucas directing all three prequels wasn't simply a matter of him "having the time." He wanted ABSOLUTE control, making sure all of the profits went to him, where he could reward those that have done right by him. I have seen him in many interviews and he still comes across as someone who is still bitter about the past. It seems like he lightened up, just a bit, for Episode III.
    Sorry for the long explanation. I hope it cleared up a few things. Personally, I do not think I will buy the OT on DVD this fall. My laserdisc still works well and if I have to get up to flip the disc, so be it. I need the exercise.
    Take care!
    So there it is, once again. Now I want to make it clear that I'm not writing these pieces to trash Lucas. In fact, I quite agree with his methods from a certain point of view. Divorce laws in today's day and age are extremely biased and need to change. They're completely unfair to the man in situations where the woman really doesn't lose much in the deal. Years ago, women gave up everything to stay home and if left, had no way to rebuild a career, especially with kids. Nowadays, women are in a much better position and many of them maintain careers alongside their husbands, some making much more money in the process. The laws need to be looked at on an individual basis... but this is another argument.
    My point is, I don't hate Lucas for doing what he did, if this is true. Frankly, as I've said before, I could care less about his personal issues with Marcia. I just report the news and rumors as they arrive. Mostly, I just wanted to corroborate the previous article. Unfortunately, it's with more rumor but when two of the same thing come in from independent sources, it's enough to at least make you think. Still think I'm nuts? You may be right. All I know is I'd love to have lunch with Marcia Lucas someday.

  7. #1907

    Standaard

    Ja nou dan betaald hij toch lekker aan dat wijf... de man is multibiljardair

  8. #1908

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin de Koning Bekijk bericht
    Ja nou dan betaald hij toch lekker aan dat wijf... de man is multibiljardair
    ik zou best kunnen begrijpen dat dat exact de reden is
    de man is misschien een multibiljardair, maar dit is gewoon een principekwestie

  9. #1909

    Standaard

    Dan is DE belangrijkste vraag nu: Hoe oud is ze?
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  10. #1910

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Dan is DE belangrijkste vraag nu: Hoe oud is ze?
    zo moeilijk is dat toch niet om te vinden: http://www.imdb.com/name/nm0524235/

  11. #1911

    Standaard

    Ons was lui. Maar bedankt...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  12. #1912
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Kan me niet voorstellen omdat George wat veranderd, zij daar dan geen rechten meer over heeft.
    Ook daar ze vermeld staat bij alle delen van de Trilogy.

    Lucas wil het gewoon niet omdat er dingen in zaten die hem stoordde. Misschien dat legal hem dit voorval wel meeliet wegen, maar kan ik me echt niet voorstellen dat dit de voornaamste reden zou zijn. Eerder één die hem goed uitkomt en zijn andere motivaties sterkt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #1913

  14. #1914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Kan me niet voorstellen omdat George wat veranderd, zij daar dan geen rechten meer over heeft.
    Ook daar ze vermeld staat bij alle delen van de Trilogy.

    Lucas wil het gewoon niet omdat er dingen in zaten die hem stoordde. Misschien dat legal hem dit voorval wel meeliet wegen, maar kan ik me echt niet voorstellen dat dit de voornaamste reden zou zijn. Eerder één die hem goed uitkomt en zijn andere motivaties sterkt.
    Elke 'Edit' aanpassing die GL maakt aan SW aan een edit die M gedaan had is een edit minder waar M royalty voor kan krijgen (vergeet niet dat er meerdere editors waren dus M heeft niet alle edit's gedaan). Dus als hij maar genoeg edit's vervangt kan M daar niets voor krijgen. Hij zal niet alles kunnen aanpassen waarschijnlijk, waardoor M dus nog steeds geld krijgt, alleen het aandeel dat ze nog krijgt is hierdoor aanzienlijk minder.

  15. #1915

    Standaard

    De mensen die de set dus niet hebben gekocht of gaan kopen omdat er teveel veranderingen zijn aangebracht hebben dus weinig of geen invloed gehad op het succes van deze uitgaves.

  16. #1916
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Wat wel te verwachten viel, omdat dit maar een marginaal deel is die klaagt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #1917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    De mensen die de set dus niet hebben gekocht of gaan kopen omdat er teveel veranderingen zijn aangebracht hebben dus weinig of geen invloed gehad op het succes van deze uitgaves.
    Duh!

    Denk je echt dat die mensen (waaronder ik vooralsnog) verwacht hadden dat met het niet kopen de verkoop geen hit ging worden. Het was deels een symbolische daad en deels omdat men gewoon deze BR niet wil hebben. Niemand, die ook maar enigzins kan nadenken, dacht dat dit de verkoop duidelijk zou beinvloeden. Het is Star Wars dus wordt het een hit. Bijna 1 + 1 = 2. Raar dat jij wel dacht dat die mensen dat dachten...

    Daarentegen, wellicht was het effect heel groot. Wellicht had de verkoop veel hoger kunnen zijn. Maar gezien we alleen de verkoopcijfers hebben kunnen we de conclusie die jij maakt eigenlijk helemaal niet maken.
    Laatst aangepast door lockedfor : 23-09-2011 om 13:02
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  18. #1918

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Denk je echt dat die mensen (waaronder ik vooralsnog) verwacht hadden dat met het niet kopen de verkoop geen hit ging worden.
    Nee, ik dacht niet dat het niet kopen van de uitgave door een groep(je) mensen invloed zou hebben op de verkoop. Het was het eerste wat in me opkwam.

  19. #1919

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    De mensen die de set dus niet hebben gekocht of gaan kopen omdat er teveel veranderingen zijn aangebracht hebben dus weinig of geen invloed gehad op het succes van deze uitgaves.
    Lijkt mij ook. Ik denk dat dit aantal minder is dan 0,1 % van het totaal aantal dat de boxset wél aangeschaft heeft.

  20. #1920

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Nee, ik dacht niet dat het niet kopen van de uitgave door een groep(je) mensen invloed zou hebben op de verkoop. Het was het eerste wat in me opkwam.
    Dat zei ik ook niet, dat jij dat dacht.

    Ik vroeg of jij dacht dat de mensen die om die redenen de BR's niet hadden gekocht daarmee dachten dat zij de verkoop van de BR's erg zouden beinvloeden.

    [edit] Ik ben inmiddels al zover dat als de prijs voldoende daalt dat ik dan zeker de hele box koop, maar nu nog niet.[/edit].
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  21. #1921
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Net zo min als hij kan inschatten wat de mensen denken, kan jij dat net zo min.
    Dus waar gaat dit over.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #1922

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Net zo min als hij kan inschatten wat de mensen denken, kan jij dat net zo min.
    Dus waar gaat dit over.
    Dat ik niet precies weet wat mensen denken betekent niet dat dat een gefundeerde aanname niet kan worden gedaan. Die aanname - dat een kleine groep niet denkt dat zij merkbare invloed kan hebben op het zijn van een verkoophit - is makkelijk door iedereen te bedenken, doordat een kleine groep nooit grote invloed kan hebben op een dergelijk fenomeen en dat deze personen dan ook niet snel denken dat zij wel een grote invloed zullen hebben.

    Verder gaat het nergens over, maar ja...Frank wilde blijkbaar iets met zijn post duidelijk maken. Dat hij een conclusie trekt die niet klopt...tja... De mensen die de niet kopers om bepaalde reden weer naar beneden proberen te halen zijn voor mij fair game.

    Verder ontopic maar weer...

    Zit te wachten tot de prijs daalt. Ben bijna jarig...maar dan toch. Dan maar jaren '50 films vragen aan iedereen. De Wampa's moeten maar even wachten.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  23. #1923

    Standaard

    Vanavond het laatste deel gezien "Return Of The Jedi"........het zit er weer op. Het is mijn lievelingsdeel uit de serie en hoopte op veel......maar het viel af en toe erg tegen.

    Audio: 4/5
    Video: 3/5

    Vooral de scenes aan het eind waar het gevecht tussen Vader en Luke onder toeziend ook van The Emperor plaatsvindt is groezelig. Zwart is niet zwart en het beeld is ronduit rommelig.
    Daarentegen zijn de scenes (met name) op Endor wel prachtiger dan ooit.

    Serie is wel weer top........en dat voor 20 euro!!!! (hahahaha, nu hou ik er over op.......denk ik).
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  24. #1924

    Standaard

    en dan nog klagen over de box ook...hoe durf je...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  25. #1925
    Senior Member
    Registratie datum
    Dec 2006
    Woonplaats
    Gelderland en 6mnd. Kârnten Oostenrijk

    Standaard

    Wie van jullie heeft in deel 2 Attack of the Clones net als ik tot 2 maal toe compression artifacts ervaren?

    1 maal in de Arena Battle waar Padme, Anakin en Obi Wan gevangen zijn genomen en moeten vechten tegen de monsters. En 1 maal in de eind battle between clones and droids?

    Het is maar een paar seconden maar toch….
    Laatst aangepast door AntS : 24-09-2011 om 18:25
    Panasonic TX-P50VT50 3D/Full HD, Panasonic BMP BDT500, Panasonic DVD-S68, Onkyo TX-NR5010, Onkyo C-S5VL, 2x Elac FS 609 CE, 2x Elac BS 63.2, Elac Sub 2040 ESP, Elac 7.1 systeem in combi met Elac BS 63.2, Elac CC61.2, Elac Sub 2040 ESP Xbox 360Slim, Groneberg Quattro Referece Kabels.

Pagina 77 van 88 EersteEerste ... 276773747576777879808187 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •