Pagina 30 van 37 EersteEerste ... 20262728293031323334 ... LaatsteLaatste
De resultaten 726 tot 750 van 912 worden weergegeven.
  1. #726

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ezelsoor Bekijk bericht
    Ik laat artikelen uit het buitenland meestal verzenden als "gift" (kado dus) en bij cd's lukt me dat tot een maximum van 10 tegelijk, dvd's meestal 1 flinke box of 4 losse dvd's. Al die pakjes komen dus aan zonder ooit een extra cent te hebben betaald..... Bij cd's laat ik wel af en toe de cd's met covers maar zonder doosjes verzenden.
    Voor welke zendingen betaalt u btw, douanerechten en inklaringskosten?
    Voor alle commerciële zendingen die een waarde vertegenwoordigen van boven de € 22,- en voor alle geschenken die een waarde vertegenwoordigen van boven de € 45,- betaalt u btw, douanerechten en inklaringskosten [www.postnl.nl]
    Let dus op, vrijgesteld van douanekosten etc. zijn pakjes gemarkeerd als 'gift' niet. Amerikaanse (particuliere) verkopers of bedrijven willen 'betaalde' pakjes vaak ook niet als 'gift' aanmerken, omdat het feitelijk valsheid in geschrifte is en daar hoge boetes op staan in de VS. Geen idee wat er gebeurt als je zelf de gift-optie van amazon.com selecteert, iemand dit al eens uitgetest? Heb ook wel eens gehoord dat (grote) pakjes die als 'gift' gemarkeerd zijn juist de aandacht van de douane trekken, omdat dit een bekende smokkeltruc is.

  2. #727

    Standaard

    Allle Gift pakjes die van een bedrijf komen en naar een particulier gaan zijn ze erg happig op bij de douane.

  3. #728

    Standaard

    Hé, wat lees ik nou!

    Als ik pakjes laat verzenden als een gift/cadeau via Amazon.com of een ander Amerikaans/Canadees/Australisch etc. webshop, dan betaal ik geen btw/douane kosten wanneer de waarde ervan onder de €45,- ligt?

  4. #729

    Standaard

    Dan heb je helemaal verkeerd gelezen, opnieuw lezen zou ik zeggen.

  5. #730

    Standaard

    Amerikanen zullen niet snel als gift verzenden, en als ze het al doen zullen ze dat vooraf nooit aan jou melden, bevestigen.
    Ik weet dat de webshop videogamesplus dit wel doet, en daardoor een voordelige webshop is voor Europeanen. Jammer alleen dat ze wel een factuur meesturen, en als de tnt/wie dan ook, het pakket opent zien ze meteen dat er wel degelijk een waarde is.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  6. #731

    Standaard

    Ik heb veel geluk gehad met mijn twee laatste verzendingen van Amazon.com. Één was ter waarde van 100$ en de andere 150$. Die heb ik vandaag ontvangen zonder iets te moeten bijbetalen. Ze zijn in België in slaap gevallen.

    Ik was zo ongerust dat Amazon mijn bestelling in twee gesplitst had en dacht dat ik twee maal 10€ zou moeten betalen.

  7. #732

    Standaard

    Ik heb via een seller op Amazon.com een grote dvd box gekocht. Hij zou op het formulier wel zetten dat het een gift was met een lage waarde (terwijl het toch een vrij zware box is, lijkt mij). Ook zou hij ervoor zorgen dat als er duane kosten komen, die naar hem gingen en ik er geen last van zou hebben.

    Nu vraag ik mij af of dat sowieso mogelijk is?
    **** me gently with a chainsaw.

  8. #733

    Standaard

    Voorschieten van douane kosten is mogelijk bij koeriers als ups en fedex etc, maar niet bij usps.

    Amazon.com doet het zelf ook.

    Maar een marketplace seller, vertrouw ik niet zo. Wat kan jij hem doen vanuit Europa hè.

  9. #734

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Voorschieten van douane kosten is mogelijk bij koeriers als ups en fedex etc, maar niet bij usps.

    Amazon.com doet het zelf ook.

    Maar een marketplace seller, vertrouw ik niet zo. Wat kan jij hem doen vanuit Europa hè.
    als hij goede feedback heeft. Kan je toch zien ?

  10. #735

    Standaard

    Hij heeft 100 procent feedback, dus ik ben benieuwd. Ik ga er vooralsnog vanuit dat ik flink zal moeten bijbetalen. Het pakket is 150 euro, dus ik reken op zo'n 30 euro extra, plus 12,50 TNT kosten. Zou wel flink balen zijn...
    **** me gently with a chainsaw.

  11. #736

    Standaard

    Vandaag voor het eerst een bestelling uit US ontvangen die door de douane ging, maar vraag me niet waarom ze nu net dit pakje onder handen namen. Ik heb in het verleden al een tiental verschillende DVD's/Blu-Ray's besteld uit US of Canada en nooit douaneproblemen gehad, zelfs met bestellingen waar de waarde (soms $50 of meer) op vermeld stond.

    Nu gaat het me niet zozeer om het feit dat het door de douane ging, maar om wat voor bedrag zij aanrekenen. Dit keer ging het om een Blu-Ray (Once Upon A Time: Season One) in een gewone verpakking die door de brievenbus kon. Waarde was $37 en ik heb aan de deur € 19,51 (!) bijbetaald. Je kunt het al raden: € 9,51 tax en € 10 "FORMALITEITEN". Ahem? Misschien toch maar twee keer nadenken voor ik weer wat uit de US bestel...
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  12. #737

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Vandaag voor het eerst een bestelling uit US ontvangen die door de douane ging, maar vraag me niet waarom ze nu net dit pakje onder handen namen. Ik heb in het verleden al een tiental verschillende DVD's/Blu-Ray's besteld uit US of Canada en nooit douaneproblemen gehad, zelfs met bestellingen waar de waarde (soms $50 of meer) op vermeld stond.

    Nu gaat het me niet zozeer om het feit dat het door de douane ging, maar om wat voor bedrag zij aanrekenen. Dit keer ging het om een Blu-Ray (Once Upon A Time: Season One) in een gewone verpakking die door de brievenbus kon. Waarde was $37 en ik heb aan de deur € 19,51 (!) bijbetaald. Je kunt het al raden: € 9,51 tax en € 10 "FORMALITEITEN". Ahem? Misschien toch maar twee keer nadenken voor ik weer wat uit de US bestel...
    Die formaliteiten/administratiekosten zijn 2 klikken in een computer en daar rekenen ze dan 10 a 12,50 euro voor. Een stelletje oplichters daar bij de douane / de staat!

  13. #738

    Standaard

    Toch wel even op wijzen dat die formaliteitenkost ten voordele is van de inklaarder, dewelke meestal het postbedrijf is, en niet de douanediensten zelf.

  14. #739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Vandaag voor het eerst een bestelling uit US ontvangen die door de douane ging, maar vraag me niet waarom ze nu net dit pakje onder handen namen. Ik heb in het verleden al een tiental verschillende DVD's/Blu-Ray's besteld uit US of Canada en nooit douaneproblemen gehad, zelfs met bestellingen waar de waarde (soms $50 of meer) op vermeld stond.

    Nu gaat het me niet zozeer om het feit dat het door de douane ging, maar om wat voor bedrag zij aanrekenen. Dit keer ging het om een Blu-Ray (Once Upon A Time: Season One) in een gewone verpakking die door de brievenbus kon. Waarde was $37 en ik heb aan de deur € 19,51 (!) bijbetaald. Je kunt het al raden: € 9,51 tax en € 10 "FORMALITEITEN". Ahem? Misschien toch maar twee keer nadenken voor ik weer wat uit de US bestel...
    Het is inderdaad schandalig dat we 10€ administratieve kosten moeten betalen. In België hebben we nog geluk dat we alléén die 10€ moeten betalen en niets anders. Nu moet je wel toegeven dat je al tientallen pakjes ontvangen heb zonder die extra kosten. Deel al die pakjes door die 19,51€. Dat komt op 1€ en een paar eurocentjes per pakje. Als je al die blu-ray's bij ons had moeten kopen, dat had het je veel duurder gekomen. In jou plaats zou ik verder in de V.S. en Canada kopen en hopen dat je zo weinig mogelijk die extra kosten moet betalen. Als het iedere keer zou zijn, dan zou het inderdaad beter zijn van in Europa te kopen.

  15. #740

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Die formaliteiten/administratiekosten zijn 2 klikken in een computer en daar rekenen ze dan 10 a 12,50 euro voor. Een stelletje oplichters daar bij de douane / de staat!
    Tsja, zo kun je alles wel afdoen alsof het geen werk is.

    Wat zullen zoal de kosten zijn van zoiets:

    1. Voldoende ruimte om het spul (langer)op te slaan zolang er geen douane langs is gekomen/is vrijgegeven door douane
    2. Machines en computers
    3. Extra personeel
    4. Kosten verwarmen e.d.
    5. Aanbieden bij de geadresseerde(misschien wel meerdere malen), afrekenen, evt opslag op postagentschap Meer handelingen dan normaal, pakketje kan niet bij de buren achter gelaten worden of door de brievenbus
    6. Handelingen kunnen ook voor niets zijn als de geadresseerde het pakket niet aanneemt/ophaalt

    Kijk wat onder rembours aanbieden kost en dan ligt het niet eens zover van dat bedrag af. Overigens wil dit niet zeggen dat ik die 12,50 euro hier in NL ook erg hoog vind t.o.v. de waarde v/d bestellingen die ik plaats, heb daarom de laatste keer bij amazon.com maar eens voor de verzendoptie gekozen dat daar van te voren rekening mee wordt gehouden gekozen(Iets wat je overigens wettelijk verplicht bent te doen).
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Het is inderdaad schandalig dat we 10€ administratieve kosten moeten betalen. In België hebben we nog geluk dat we alléén die 10€ moeten betalen en niets anders. Nu moet je wel toegeven dat je al tientallen pakjes ontvangen heb zonder die extra kosten. Deel al die pakjes door die 19,51€. Dat komt op 1€ en een paar eurocentjes per pakje. Als je al die blu-ray's bij ons had moeten kopen, dat had het je veel duurder gekomen. In jou plaats zou ik verder in de V.S. en Canada kopen en hopen dat je zo weinig mogelijk die extra kosten moet betalen. Als het iedere keer zou zijn, dan zou het inderdaad beter zijn van in Europa te kopen.
    Ja tuurlijk, het ging me ook niet zozeer om die taks dan wel die louche € 10 aan "Formaliteiten". Ik kan inderdaad niet klagen als het op het belasten van pakjes aankomt en heb het zonder morren betaald, maar ik stel me serieus vragen bij wat 'formaliteiten' bij hen inhoudt.

    Nu, ik bestel eigenlijk enkel in US als ik weet dat er geen Europese release zit aan te komen en dat was bij deze het geval. Voorlopig heb ik niks op mijn wishlist staan, ik zie wel wat er in de toekomst gebeurt.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  17. #742

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    maar ik stel me serieus vragen bij wat 'formaliteiten' bij hen inhoudt.
    Zoals hierboven door peptalk al gezegd gaat het dus om de kosten die de vervoerder moet maken om de douanekosten af te handelen en te innen. Op basis van een modaal uurloon van €30 kan iemand zich dus max 20 min met een pakket bezig houden voor een bedrag van €10. Lijkt me geen overdreven tijdsschatting om een factuur op te stellen, het pakket apart te leggen, het geld aan de deur te innen (vaak ook tevergeefs), het geïnde geld naar de douane over te maken etc. En een bedrijf werkt ook niet tegen de kostprijs, dus een deel zal ook winst zijn.

  18. #743

    Standaard

    Ja - dat begrijp ik wel allemaal. Het gaat nu misschien wel heel dom klinken, maar dan draait de consument dus eigenlijk op voor de verwerking van zijn eigen pakket, iets wat eigenlijk moet gebeuren door de staat, want zij eisen de tax, niet?

    Tuurlijk moet De Post vergoed worden als ze extra werk moeten doen, maar is dat dan niet aan Vadertje Staat/de douane om dat te vergoeden omdat zij eisende partij zijn?

    Enfin, de kosten zijn betaald en ik heb het pakketje, maar het systeem begrijpen zal ik nooit doen.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  19. #744

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Ja - dat begrijp ik wel allemaal. Het gaat nu misschien wel heel dom klinken, maar dan draait de consument dus eigenlijk op voor de verwerking van zijn eigen pakket, iets wat eigenlijk moet gebeuren door de staat, want zij eisen de tax, niet?

    Tuurlijk moet De Post vergoed worden als ze extra werk moeten doen, maar is dat dan niet aan Vadertje Staat/de douane om dat te vergoeden omdat zij eisende partij zijn?

    Enfin, de kosten zijn betaald en ik heb het pakketje, maar het systeem begrijpen zal ik nooit doen.
    Zo weet ik er nog wel een paar. De staat eist dat je je kunt legitimeren, maar de burger moet wel de kosten van het ID-bewijs betalen. De staat eist dat je je auto APK laat keuren, maar voor de kosten kun je zelf opdraaien.

    Al deze douanemaatregelen horen tot een reeks maatregelen om goederen-en personenverkeer BINNEN de EU te bevoordelen en van BUITEN de EU te ontmoedigen. Dit kunnen we als burgers ook niet willen, dan worden inderdaad pakjes van amazon.com een stuk goedkooper. Maar dat geldt dan ook voor arbeidskrachten uit China en India, die tegenwoordig net zo hoogopgeleid zijn als iedereen die hier van de universiteit af komt (en harder werken voor een lager loon), dus tel uit je winst. Dan is het rap gedaan met de werkgelegenheid voor Nederlanders en Belgen...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D
    dan draait de consument dus eigenlijk op voor de verwerking van zijn eigen pakket
    Klopt, het is je eigen keuze geweest om dat pakket te kopen bij amazon in de VS. Wil je dan je buurman ervoor laten opdraaien? "Vadertje Staat" zijn wij met zijn allen, dat is niet een apart bedrijf ofzo...

  20. #745

    Standaard

    Het principe van de meerwaardebelasting kan ik nog inkomen, maar dat de post daarnaast nog eens 'diverse administratiekosten' rekent niet. De post heeft eerst en vooral een monopolie op dit soort zaken dus kan rekenen wat ze wilt, zonder dat een andere firma bijv. hier een aanbesteding kan doen. Ten tweede wordt de post al rijkelijk door de staat gesubsidieerd om g*dverd*mme hun eigen werk te doen. Het zou mooi zijn als de post morgen een 'besteltaks' zou gaan rekenen voor elk geleverd stuk...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #746

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Klopt, het is je eigen keuze geweest om dat pakket te kopen bij amazon in de VS. Wil je dan je buurman ervoor laten opdraaien? "Vadertje Staat" zijn wij met zijn allen, dat is niet een apart bedrijf ofzo...
    Even ter verduidelijking: het pakje kwam niet van Amazon af, al doet het eigenlijk weinig terzake. Tuurlijk was het mijn keuze om dat pakje te kopen en daar betaal ik dan ook zoals het hoort de vereiste taxen voor, in dit geval €9,51. Mijn punt was dat ik voor de verwerking van die taxen nog eens moet opdraaien ook.

    Als ik een nieuwe identiteitskaart moet halen dan betaal ik die kaart, maar toch niet het loon van de persoon die 'm heeft zitten maken? Ik snap heus wel hoe het allemaal in elkaar zit, maar mijn punt is dat ik het niet normaal vind.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  22. #747

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Het principe van de meerwaardebelasting kan ik nog inkomen, maar dat de post daarnaast nog eens 'diverse administratiekosten' rekent niet. De post heeft eerst en vooral een monopolie op dit soort zaken dus kan rekenen wat ze wilt, zonder dat een andere firma bijv. hier een aanbesteding kan doen. Ten tweede wordt de post al rijkelijk door de staat gesubsidieerd om g*dverd*mme hun eigen werk te doen. Het zou mooi zijn als de post morgen een 'besteltaks' zou gaan rekenen voor elk geleverd stuk...
    Dat is in Nederland niet, PostNL is een bedrijf waar geen overheidsgeld (meer) heen gaat. En er zijn ook andere postbedrijven actief, dus een monopolie hebben ze ook niet (meer). Alleen nog op brieven tot 20 gram met daaraan gekoppeld een bezorgplicht, waar ze nu juist van af willen omdat niemand dit soort brieven nog verstuurt en dit ook niet meer kostendekkend te maken is in de huidige tijd.

    Een bedrijf dat BTW moet afdragen berekent de kosten van het afdragen (de administratie e.d.) daarvan toch ook door aan de klant? Alleen zie je dat niet apart op je factuur wat wel het geval is bij deze toeslagen. Ik snap dit probleem niet zo (behalve dat ik mijn geld ook liever in mijn zak houd dan er meer dan 50% belasting over te betalen en dan nog over alles wat ik koop 21% BTW...)
    Laatst aangepast door Oakey : 15-10-2012 om 17:35

  23. #748

    Standaard

    Je bent als importeur zélf verantwoordelijk voor wie je gebruikt voor de inklaring van de goederen.

    Als je goederen binnenkomen via de reguliere postkanalen dan geeft u automatisch het recht aan hen om deze inklaring voor jouw te doen. Als u daar toch niet mee akkoord zou zijn kan u het pakje weigeren en de douaneformaliteiten zelf afhandelen met de douane, echter omdat je daar bijna studies voor gedaan moet hebben om dit correct te doen zal niemand dit initiatief nemen.

    En zoals Amazon daar nu dus op inspeelt kan je zelf kiezen voor een andere partij die voor de inklaring zorgt, voor België is dat MSI, dewelke na inklaring pakjes injecteren in het bpost netwerk. Blijkbaar kunnen zij dat dus goedkoper dan bpost. En dat komt waarschijnlijk alleen al maar door het feit dat Amazon de inklaring afrekend met MSI en er geen cash geld meer van de klant terug naar de douane moet vloeien. Zoals iemand terecht opmerkte is de kost voor binnenlandse rembours zendingen ook niet weinig... cash brengt nu eenmaal een enorme berg administratie en risico met zich mee.
    Laatst aangepast door kristofke : 15-10-2012 om 18:05

  24. #749

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    [...] heb daarom de laatste keer bij amazon.com maar eens voor de verzendoptie gekozen dat daar van te voren rekening mee wordt gehouden gekozen(Iets wat je overigens wettelijk verplicht bent te doen).
    Bedoel je daarmee een verzendoptie waarbij je eigenlijk al van te voren evt. douanekosten betaalt zodat je achteraf niet nog eens een naheffing krijgt? Welke optie is dat dan en hoeveel betaal je dan meer? Een vast bedrag of een percentage?

    Of bedoel je dit:

    AmazonGlobal Program

    Import Fees Deposit

    The AmazonGlobal Program offers customers a unique service: duty and tax estimation during checkout and customs clearance on your behalf for certain eligible countries. When products are shipped to the eligible countries using eligible ship options included in the AmazonGlobal Program, an Import Fees Deposit will be estimated and collected for the shipment. With your authorization, such funds will be used by the carrier or another agent to pay the Import Fees on behalf of you (or the recipient's behalf) to the appropriate authorities of the destination country (See detail below).
    Read below for the answers to further questions about the Import Fees Deposit and applicable Terms and Conditions, and visit our AmazonGlobal Program store to browse products that are available for shipping to the countries participating in the program.

    Which products does the Import Fees Deposit apply to?
    Items sent to eligible countries via Priority International Shipping and in certain cases via Standard or Expedited International Shipping will have an estimated Import Fees Deposit applied to the order. The payment of import fees is the responsibility of the importer and is levied based on the laws of the country into which the products are being shipped.

    What if the actual Import Fees are less than the Import Fees Deposit I was charged?
    If the actual Import Fees (paid by carrier on behalf of the recipient to the customs and tax authorities of the destination country) are less than the Import Fees Deposit collected by us on your behalf, you will automatically be refunded the difference to the payment method you used for the order. You will receive a notification e-mail to confirm the amount of the refund. The process takes 60 days from the shipment date.

    What if the actual Import Fees are more than the Import Fees Deposit I was charged?
    For items sold by Amazon Export Sales, Inc., you will not be charged any additional fees if the actual Import Fees exceed the Import Fees Deposit we estimated. For items sold by Amazon Marketplace sellers, please check the seller's policies.

    How do you estimate the amount of the Import Fees Deposit?
    The AmazonGlobal Program uses software to determine the estimated duties, taxes, and fees associated with each item in the order for the destination country selected during the checkout process.

    How can the estimated Import Fees Deposit differ from the actual import duties and fees payable?
    The Import Fees Deposit is an estimation of the taxes and duties that may apply and is not an actual calculation of the taxes and duties. In addition, customs regulations and tax rates applicable to certain goods may change between the date the taxes and duties were estimated and the applicable taxes and duties on the date of entry. Also, classification of goods in various countries and regions may be different.

  25. #750

    Standaard

    Dat heeft er idd me te maken, is de middelste verzendoptie van de 3 waar je uit kan kiezen: AmazonGlobal Expedited Shipping. Is iets duurder, maar was 5 oktober verzonden en zaterdag voor het eerst bij me aangeboden en met tracking #.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Pagina 30 van 37 EersteEerste ... 20262728293031323334 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •