Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 35 van 35 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Zo en dit is mijn uiteindelijke programma. Nu ga ik alleen O Bandido da Luz Vermelha / The Red Light Bandit en Kill List missen maar die hoop ik dan wel (dit jaar) op DVD / BR te zien.

    Donderdag 26 januari:
    1) Le reste du monde (09.30 – 11.00 | Persvoorstelling) (Cinerama 3)
    2. L' estate di Giacomo (11.30 – 13.00 | Persvoorstelling ) (Pathé 5)
    3) Cornelia frente al espejo (13.30 – 15.10 | Persvoorstelling) (Pathé 3)
    4) Tributes – Pulse (16.15 – 17.35) (Pathé 6)
    5) Grandma Lo-fi: The Basement Tapes of Sigrídur NíelsdGrandma Lo-fi: The Basement Tapes of Sigrídur Níelsd (18.30 – 19.35 | Persvoorstelling) (Cinerama 3)
    6) 11 Flowers (21.30 – 23.20) (Pathé 5)

    Vrijdag 27 januari:
    1) I Carried You Home (09.45 - 11.45 | Persvoorstelling) (De Doelen Willem Burgerzaal)
    2) The Day He Arrives (13.30 – 15.00) (Pathé 4)
    3) Hello, Mr. Tree! (15.30 – 17.00 Persvoorstelling) (Cinerama 2)
    4) Lost in the Mountain (18.30 – 20.10 | Persvoorstelling) (Cinerama 3)
    5) Shattered (21.30 – 23.30) (Pathé 2)

    Zaterdag 28 janurai:
    1) Buenas noches, España (09.30 – 10.50) (Pathé 7)
    2) Eight Deadly Shots (13.15 – 19.00 ) (Cinerama 1)
    3) Black Dove (20.00 – 22.00) (De Doelen Jurriaanse Zaal)
    4) Two Years at Sea (22.45 – 00.15) (Cinerama 5)

    Zondag 29 januari:
    1) Malaventura (10.00 – 11.15) (Cinerama 4)
    2) The Great Northwest (12.00 - 13.2) (Cinerama 5)
    3) So Sorry + Ordos 100 (14.45 – 17.00) (Cinerama 7)
    4) Florentina Hubaldo, CTE (17.30 – 22.30) (Cinerama 6)

    Maandag 30 januari:
    1) Verano (10.15 – 12.00) (Pathé 3)
    2) Small Roads (12.30 – 14.15) (Cinerama 6)
    3) Visiting Room (14.45 – 16.15) (Cinerama 1)
    4) The Loneliest Planet (19.15 – 21.15) (Schouwburg Grote Zaal)
    5) Women on the Edge (21.45 – 23.30) (Pathé 5)

    Dinsdag 31 januari:
    1) Los Ultimos Cristeros (10.15 – 11.45) (Pathé 3)
    2) The Count (13.15 – 15.05) (Pathé 3)
    3) Nana (16.45 – 18.00) (Schouwburg Grote Zaal)
    4) In April the Following Year, There Was a Fire (18.45 – 20.10) (Pathé 5)
    5) Sudoeste (22.00 – 00.10) (Pathé 6)

    Woensdag 1 februari:
    1) Corta (09.45 – 11.00 | Persvoorstelling) (Pathé 5)
    2) Goodbye (11.45 – 13.30 | Persvoorstelling) (Pathé 4)
    3) Girimunho (16.00 – 17.50) (Cinerama 5)
    4) L’Ultimo Terrestre (19.00 – 20.40) (Pathé 1)
    5) A Time of Roses (21.15 – 23.20) (Pathé 6)

    Donderdag 2 februari:
    1) Il se peut que la beauté ait renforcé notre résolution (09.45. – 11.00) (Cinerama 7)
    2) An Oversimplification of Her Beauty (12.15 – 13.45) (Pathé 6)
    3) Sodankylä Forever: The Century of Cinema (15.30 – 17.15) (Pathé 2)
    4) L (18.15 – 19.45) (Pathé 6)
    5) Dernière Séance (21.30 – 23.00) (Cinerama 1)

    Vrijdag 3 februari:
    1) Der Fluss war einst ein Mensch (09.30 – 11.15) (Pathé 7)
    2) Francophrenia (11.45 – 13.00) (Cinerama 1)
    3) A Fish (13.30 – 15.20) (Pathé 4)
    4) Heart’s Boomerang (16.15 – 18.00) (Schouwburg Grote Zaal)
    5) Miss Bala (18.30 – 20.30) (Pathé 1)
    6) La Legenda di Kaspar Hauser (22.15 – 23.50) (Pathé 3)

    Zaterdag 4 februari:
    1) Egg and Stone (10.30 – 12.10) (Pathé 4)
    2) Return to Burma (12.45 – 13.15) (Pathé 5)
    3) Romance Joe (15.45 – 17.45) (Pathé 5)
    4) Black’s Game (19.00 – 20.45) (Pathé 1)
    5) Four Suns (22.15 – 00.00) (Pathé 3)

    Mochten er overlappingen zijn met andere gebruikers dan sta ik open voor een goed gesperk / meeting. Het beste kunnen we dit via de PM regelen.

  2. #27

    Standaard

    Mijn lijst en waarderingen tot nu toe:

    27ste Le Havre **** - big talk
    27ste Kill List **

    28ste Ultimo Terrestre ***
    28ste Ace Attorney **** + big talk

    29ste Nick **
    29ste Abrir Puertas ***

    30ste Loneliest Planet **

    31ste Shame

    1ste Bunohan
    1ste A Dangerous Method

    2de Black's Game

    4de Tokyo Playboy Club

  3. #28

    Standaard Bezoekers IFFR 2012

    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3296/...iet-saai.dhtml

    'De recessie trekt niet aan ons voorbij', stelt Janneke Staarink, zakelijk directeur van het festival, die zaterdag de bezoekcijfers bekend zal maken.

    Het viel haar op dat sommige bezoekers klaagden over hogere toegangsprijzen, maar Staarink benadrukt dat die nauwelijks zijn gestegen. Het lijkt slechts zo, daar boekingstoeslagen anders dan voorgaande jaren nu wel direct in de prijs zijn berekend.

    Nauwelijks gestegen?

  4. #29

    Standaard

    http://www.metronieuws.nl/bezoekers-...EfOMsnCMZmBks/

    Vind ik nogal wat....vooral in deze tijden...

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door juffie Bekijk bericht
    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3296/...iet-saai.dhtml

    'De recessie trekt niet aan ons voorbij', stelt Janneke Staarink, zakelijk directeur van het festival, die zaterdag de bezoekcijfers bekend zal maken.

    Het viel haar op dat sommige bezoekers klaagden over hogere toegangsprijzen, maar Staarink benadrukt dat die nauwelijks zijn gestegen. Het lijkt slechts zo, daar boekingstoeslagen anders dan voorgaande jaren nu wel direct in de prijs zijn berekend.
    Nauwelijks gestegen?
    Ze weet het mooi te vertellen, maar het maakt de consument natuurlijk helemaal niks noppes nada uit hoe iets berekend wordt. Die kijkt alleen maar wat het scheelt in de protemennee. En dat is gwoon een paar euro per kaartje meer als vorig jaar. Flinke stijging dus. Begrijp daarom ook niet zo goed dat ze dat dan zo ontkennen of bagatelliseren.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  6. #31

    Standaard

    Uiteindelijk een dag eerder teruggegaan vanwege onze hond die al anderhalve week niet meer wou eten. Opeens is 'film kijken' verre van belangrijk.

    Alles wat mis kon gaan op mijn terugreis ging mis. Mijn jas ging in de kou (-12) kapot, er brak een wieltje van mijn koffer en de NS kon het opeens niet meer aan. Ik ging van een trein, in een bus, om weer in een trein te stappen en te eindigen in een auto. Heb er uiteindelijk meer dan zes uur over gedaan om in Limburg te komen. Vreselijk koud en de NS lijkt op een vreemde manier wel op het IFFR. Gebrek aan duidelijk communicatie. Het zat me niet mee...

    Alsnog hier mijn eindlijstje met de kanttekening dat ik veel 'middelaardige' films gezien heb en dat ik misschien te kritisch kijk of dat ik in een soort van 'filmdip' zit. Ik weet het niet!


    01. Miss Bala (Gerardo Naranjo) (9.2 | ****½)
    02. Sudoeste / Southwest (Eduardo Nunes) (8.4 | ****)
    03. Wo 11 / 11 Flowers (Xiaoshuai Wang) (8.3 | ****)
    04. Amma Lo-fi / Grandma Lo-fi: The Basement Tapes of Sigrídur Níelsdóttir (Orri Jónsson, Kristín Björk Kristjánsdóttir en Ingibjörg Birgisdóttir) (8.1 | ****)
    05. Florentina Hubaldo, CTE (Lav Diaz) (8.0 | ****)
    06. La leggenda di Kaspar Hauser / The Legend of Kaspar Hauser (Davide Manuli) (8.0 | ****)
    07. Kong Curling / King Curling (Ole Endresen) (7.9 | ****)
    08. Il se peut que la beauté ait renforcé notre résolution - Masao Adachi / It May Be That Beauty Has Strengthened Our Resolve – Masao Adachi (Philippe Grandrieux) (7.6 | ****)
    09. De jueves a domingo / Thursday Till Sunday (Dominga Sotomayor Castillo) (7.5 | ***½)
    10. Los últimos cristeros / The Last Christeros (Matias Meyer) (7.4 | ***½)

    11. Hello, Shu Xian Sheng / Hello, Mr. Tree! (Jie Han) (7.3 | ***½)
    12. Malaventura (Michel Lipkes) (7.2 | ***½)
    13. Bé omid é didar / Goodbye (Mohammad Rasoulof) (7.1 | ***½)
    14. Kreivi / The Count (Peter von Bagh) (7.0 | ***½)
    15. L'estate di Giacomo / Summer of Giacomo (Alessandro Comodin) (6.9 | ***½)
    16. An Oversimplification of Her Beauty (Terence Nance) (6.9 | ***½)
    17. Sin maysar fon tok ma proi proi / In April the Following Year, There Was a Fire (Wichanon Somumjarn) (6.8 | ***½)
    18. Serdtsa bumerang / Heart’s Boomerang (Nikolay Khomeriki) (6.6 | ***½)
    19. Padang besar / I Carried You Home (Tongpong Chantarangkul) (6.5 | ***)
    20. Der Fluss war einst ein Mensch / The River Used to Be a Man (Jan Zabeil) (6.5 | ***)

    21. L'ultimo terrestre / The Last Man on Earth (Gian Alfonso Pacinotti) (6.5 | ***)
    22. So Sorry (Ai Weiwei) (6.4 | ***)
    23. Francophrenia (Or Don't Kill Me, I Know Where the Baby Is) (James Franco en Ian Olds) (6.4 | ***)
    24. Kahdeksan surmanluotia / Eight Deadly Shots (Mikko Niskanen) (Miniserie | 6.3 | ***)
    25. The Loneliest Planet (Julia Loktev) (6.2 | ***)
    26. Book chon bang hyang / The Day He Arrives (Sang-soo Hong) (6.2 | ***)
    27. Two Years at Sea (Ben Rivers) (6.1 | ***)
    28. Vorbitor / Visiting Room (Alexandru Baciu en Radu Muntean) (6.0 | ***)
    29. Lao Tang tou / Shattered (Xu Tong) (5.9 | ***)
    30. Mul-go-gi / A Fish (Hong-min Park) (5.9 | ***)

    31. Ordos 100 (Ai Weiwei) (5.8 | ***)
    32. Dernière séance / Last Screening (Laurent Achard) (5.7 | ***)
    33. Girigiri no onnatachi / Women on the Edge (Masahiro Kobayashi) (5.7 | ***)
    34. Girimunho / Swirl (Helvécio Marins Jr. en Clarissa Campolina) (5.6 | ***)
    35. The Great Northwest (Matt McCormick) (5.5 | **½)
    36. Verano / Summertime (José Luis Torres Leiva) (5.4 | **½)
    37. Le reste du monde / The Rest of the World (Damien Odoul) (5.3 | **½)
    38. Nana (Valérie Massadian) (5.0 | **½)
    39. Kotoko (Shinya Tsukamoto) (5.0 | **½)
    40. Ggeom-eun gal-mae-gi / Black Dove (Gyeong-tae Roh) (4.4 | **)
    41. Ruusujen aika / A Time of Roses (Risto Jarva) (3.9 | **)
    42. Kong shan yi / Lost in the Mountain (Zipeng Gao) (3.3 | *½)
    43. Febre do Rato / Rat Fever (Weggelopen | 3.1 | *½)
    44. Cornelia frente al espejo / Cornelia at her Mirror (Daniel Rosenfeld) (2.4 | *)

    Avant-Garde / Experimentele films / Shorts:

    --. Tributes: Pulse (Bill Morrison)
    --. Buenas noches, España (Raya Martin)
    --. small roads (James Benning)
    --. Copia imperfecta (José Luis Torres Leiva)
    --. Lyrische data (Elias Heuninck)
    --. Boxing in the Philippine Islands (Raya Martin)
    --. The Road Toward Jokhang (Zhao Yantao)
    --. Chefu' / House Party (Adrian Sitaru)
    --. Pockpicket eli katkelmia helsinkiläisen porvarisnuoren elämästä / Pockpicket - Recollections of a Helsinki Bourgeois (Peter von Bagh en Pertti Maisala)
    --. Silêncio de Dois Sons / Silence of Two Sounds (Rita Figueiredo)
    --. Ajan draama / Drama of Time (Peter von Bagh)
    --. Whose Eyes (Tan Tan)

    Landenlijstje:
    China (IIIIIIII)
    Verenigde Staten (IIIIII)
    Finland (IIIII)
    Frankrijk (IIII)
    Filippijnen (III)
    Zuid-Korea (III)
    Chili (III)
    Italië (III)
    Brazilië (III)
    Mexico (III)
    Chili (III)
    Thailand (II)
    Roemenië (II)
    Japan (II)
    Argentinië (I)
    IJsland (I)
    Noorwegen (I)
    Iran (I)
    België (I)
    Verenigd Koninkrijk (I)
    Rusland (I)
    Duitsland (I)
    Portugal (I)

    Voor het IFFR gezien:
    01. Shame (Steve McQueen) (8.4 | ****)
    02. Un amour de jeunesse / Goodbye First Love (Mia Hansen-Løve) (8.0 | ****)
    03. Les Géants / The Giants (Bouli Lanners) (7.5 | ***½)
    04. Abrir puertas y ventanas / Back to Stay (Milagros Mumenthaler) (6.2 | ***)

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Heb er uiteindelijk meer dan zes uur over gedaan om in Limburg te komen.
    ...
    Alsnog hier mijn eindlijstje met de kanttekening dat ik veel 'middelaardige' films gezien heb en dat ik misschien te kritisch kijk of dat ik in een soort van 'filmdip' zit. Ik weet het niet!
    Dan viel het voor mij nog wel mee met een reis van 3 uur naar Noord-Holland, waar ik normaal gesproken 2 uur voor nodig zou hebben gehad.

    En voor mij gold hetzelfde: weinig échte uitschieters naar boven dit jaar.

    Gezien:

    Rat Fever
    Le Havre
    The Loneliest Planet
    A Dangerous Method
    Les Géants
    Goodbye
    Egg and Stone (Tiger award)
    Sudoeste
    L’hiver dernier
    I Wish
    The Patron Saints
    The Descendants
    King Curling
    De Jueves a Domingo (Tiger award)
    Los Pasos Doblas
    Now, Forager: a story about love and funghi
    The day he arrives
    Miss Bala
    Un nuage dans un verre d’eau
    Un amour de jeunesse
    Shame


    Dat je Miss Bala een 9,2 hebt gegeven is voor mij een raadsel. Ik vond dat een vrij zielloze film en heb voor wat het onderwerp betreft (smokkel en misdaad rond de Mexicaanse grens) toch veel betere gezien. Ik merkte in de loop van de film dat m'n aandacht verslapte. Meestal geen goed teken. Ik heb hem een 7-tje gegeven.

    Voor mij was Les Géants de beste film die ik gezien heb, gevolgd door Le Havre, L'hiver Dernier, The Descendants, King Curling, I Wish, A Dangerous Method, Un Amour de Jeunesse, Un nuage dans un verre d'eau en Shame. Voor het overige scoorde het ten hoogste een 7 of lager. In totaal 21 films bekeken, met onvoldoendes voor The Loneliest Planet, Sudoeste en Los Pasos Doblas.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 07-02-2012 om 16:59
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht

    Dat je Miss Bala een 9,2 hebt gegeven is voor mij een raadsel. Ik vond dat een vrij zielloze film en heb voor wat het onderwerp betreft (smokkel en misdaad rond de Mexicaanse grens) toch veel betere gezien. Ik merkte in de loop van de film dat m'n aandacht verslapte. Meestal geen goed teken. Ik heb hem een 7-tje gegeven.
    Miss Bala Kan alleen samen gezien worden met de Mexiaanse documentaire El Sicario: Room 164 die vorig jaar draaide op het IFFR maar die nu door EYE Film Institute uitgebracht is in de (kleinere) Filmtheaters. De spiraal van geweld en corruptie kan namelijk alleen doorbroken worden als men inziet wat de hoofdpersoon uit El Sicario: Room 164 op het einde van de documentaire uit de doeken doet.

    Waarom ik Miss Bala zo goed vindt? Alles. Maar vooral het script, acteerwerk, regie, montage en camerwerk zorgden er bij mij voor dat ik geregeld uit mijn stoel sprong van verbazing. En dat in combinatie met de maatschappijkritiek die er opvallend losjes omheen hangt. Nergens wordt het een pamflet of een zeurende film over een falend politiesysteem en de politiek die corrupt is. Het is wat het is. Zielloos?

    Verklaar jij maar dat lage cijfer voor Sudoeste!

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Miss Bala Kan alleen samen gezien worden met de Mexiaanse documentaire El Sicario: Room 164 die vorig jaar draaide op het IFFR maar die nu door EYE Film Institute uitgebracht is in de (kleinere) Filmtheaters. De spiraal van geweld en corruptie kan namelijk alleen doorbroken worden als men inziet wat de hoofdpersoon uit El Sicario: Room 164 op het einde van de documentaire uit de doeken doet.

    Waarom ik Miss Bala zo goed vindt? Alles. Maar vooral het script, acteerwerk, regie, montage en camerwerk zorgden er bij mij voor dat ik geregeld uit mijn stoel sprong van verbazing. En dat in combinatie met de maatschappijkritiek die er opvallend losjes omheen hangt. Nergens wordt het een pamflet of een zeurende film over een falend politiesysteem en de politiek die corrupt is. Het is wat het is. Zielloos?

    Verklaar jij maar dat lage cijfer voor Sudoeste!
    Als een film, zoals jij zegt, alleen samen gezien kan worden in combinatie met Sicario: Room 164, dan geef je daarmee eigenlijk al een zwakte aan. Ik zie dan toch graag dat een film wat meer op eigen benen kan staan. Zoals ik er op dat moment tegenaan keek, was het niet meer dan een 13-uit-één-dozijn-misdaad/actiefilm. Niet slecht gemaakt, daarom toch nog een 7.

    Sudoeste was gewoon saai, afstandelijk en een hoop artistiekerige mooifilmerij in mijn ogen, zonder dat ik een idee kreeg wat ermee gezegd werd. Dan doet een film van bijvoorbeeld Bela Tarr, enkel en alleen al door z'n visuele zeggingskracht, mij veel meer. Het raakte bij mij gewoon geen enkele snaar.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Als een film, zoals jij zegt, alleen samen gezien kan worden in combinatie met Sicario: Room 164, dan geef je daarmee eigenlijk al een zwakte aan. Ik zie dan toch graag dat een film wat meer op eigen benen kan staan. Zoals ik er op dat moment tegenaan keek, was het niet meer dan een 13-uit-één-dozijn-misdaad/actiefilm. Niet slecht gemaakt, daarom toch nog een 7.

    Sudoeste was gewoon saai, afstandelijk en een hoop artistiekerige mooifilmerij in mijn ogen, zonder dat ik een idee kreeg wat ermee gezegd werd. Dan doet een film van bijvoorbeeld Bela Tarr, enkel en alleen al door z'n visuele zeggingskracht, mij veel meer. Het raakte bij mij gewoon geen enkele snaar.
    Het is misschien wat extreem verwoord maar wat ik bedoel is dat er een heleboel mensen de zaal uitliepen die het een deprimerende film vonden zonder humor [BLABLABLA]. Dat snap ik niet want hetgeen wat we zien in Miss Bala is gewoon (een stukje) realiteit. En als mensen eindelijk de tijd rijp vinden om het spiraal van geweld en corruptie door te breken dan is El Sicario: Room 164 een sterke eye-opener. Je zou ze als double bill moeten zien. Maar Miss Bala en El Sicario: Room 164 zijn ook op zichzelf al heel goed.

    Sudoeste kwam van heel diep! Tijdens de Q&A van bijna een uur (00.50 liep ik de Pathé uit!) bevestigde hij dat nogmaals! Hij liep met dit project al meer dan acht jaar rond en kon maar geen financiers vinden. Alleen het Hubert Bals Fonds vond het project van het begin af aan al de moeite waard om er geld in te steken. Zie ook het oude Tijgerlogo aan het begin van de film.

    Op het einde van de film zat ik met de tranen in de ogen in de Pathé. Maar je bent niet de enige die het niets vond. Cinemascope 3.66:1. Alleen al die ervaring kun je in een thuisbioscoop niet overbrengen. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik die op het grote doek gezien heb. Heb de regisseur trouwens naderhand bedankt voor zijn prachtige film!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •