De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.

Discussie: Highlander (Remake)

  1. #1

    Standaard Highlander (Remake)

    Las net heel erg appart nieuws...

    Highlander Remake Gets Iron Man Writers
    There can be only several!



    A couple of years back we listed films we'd actually like to see remade, and Highlander was one of 'em. Well, it looks like someone up there in Hollywoodland was listening, because we're going to get our wish (well, "wish" is putting it a bit strongly) with the news that Iron Man co-writers Art Marcum and Matt Holloway have signed on to write the new version of the action/sci-fi spectacular.

    The original film, for those of you who have somehow missed it, starred Christopher Lambert as a Scotsman and Sean Connery as an Egyptian (reason one why a remake would be no bad thing). It was made in 1986 (reason two why a remake is a good idea) and had a female lead with terrible hair and worse dress sense (reason 3). But the basic plot, wherein Immortals have to go around killing each other until there's only one of them left - hence the famous but none-more-false assertion that "There can be only one" - by chopping each other's heads off is still golden, so bring on another try. And let's hope they find a place for Clancy Brown, aka the original's bad guy Kurgan, in there somewhere.

    Peter Davis, one of the producers of the original, is also overseeing this one, and has said that this will not just be a remake. They're planning to incorporate more back story and "prequel aspects", and to focus more on the romance angle, especially the romantic dilemma posed by the fact that you're going to be around for ever but your girlfriend's going to croak it in a mere few decades.
    There's no start date yet, but fingers crossed for nation-appropriate casting and fewer mullets.
    Zeg het maar mensen... ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken...
    Logan's inspirational messages of the day:

    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams. - Eleanor Roosevelt
    Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels. - Thomas Carlyle
    To love and win is the best thing. To love and lose, the next best. - William Thackeray
    Life's tragedy is that we get old too soon and wise too late. - Ben Franklin

  2. #2

    Standaard

    Vind highlander een leuke serie films. Maar werden minder na de eerste (hoewel ik 3 verrassend leuk vond) Misschien kan dit dan wel weer leuk worden.
    "En dat is nu het leuke van films; iedereen heeft een eigen mening"

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roadster Bekijk bericht
    Vind highlander een leuke serie films. Maar werden minder na de eerste (hoewel ik 3 verrassend leuk vond) Misschien kan dit dan wel weer leuk worden.
    Ik hoop het... bergafwaards kan het iig niet gaan... ...
    Logan's inspirational messages of the day:

    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams. - Eleanor Roosevelt
    Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels. - Thomas Carlyle
    To love and win is the best thing. To love and lose, the next best. - William Thackeray
    Life's tragedy is that we get old too soon and wise too late. - Ben Franklin

  4. #4

    Standaard

    Van mij mogen ze ervan af blijven, of ze moeten het groots aan pakken. Ik heb na deel 5 in iedergeval geen vertrouwen meer in het Highlander productie team.

    Maar als ze dan toch een vervanger zoeken voor Lambert, dan wil ik Thomas Jane voorstellen. En anders een echte Schot!!


  5. #5

    Standaard

    Voor deze film komt Sean Connery vast wel uit zijn pensioen
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  6. #6

    Standaard

    Als de remake maar beter wordt dan die waardeloze sequels vindt ik het best.
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  7. #7

    Standaard

    Heiligschennis.....

    ik geloof zeker dat ze de sfx kunnen moderniseren... ook het verhaal kan altijd anders worden verteld...

    Maar er zijn tal van zaken die niet te overtreffen zijn aan deze film:

    1) De soundtrack - de prachtige score van Michael Kamen (helaas overleden) die vloeiend overoopt in nummers van Queen (ook Freddy is er helaas niet meer)...

    2) Acteurs : Lamberts vertolking is geloofwaardig, zijn gekwelde blik past prima bij deze rol. Connery doet het goed.... maar vooral Clancy Brown steelt de show... en nu willen ze deze man een bijrol geven? There can be only one .. Kurgan...

    3) Visueel zijn er meerdere scenes die de film dragen, de shots van de Highlands, de scenes op / onder water en de vechtscenes... die kunnen ze dan letterlijk gaan remaken, dan krijg je het Gus Van Sant - Psycho effect....

    Natuurlijk heeft men de laatste jaren bewezen dat men formules op een goede manier kan rebooten (Batman, Bond), maar ik heb er een hard hoofd in.

    De film is voor mij een van mijn favorieten en de vervolgen komen allen niet in de buurt (deel 5 heb ik nog steeds niet gezien, omdat ik eerst de serie wil afkijken - zit middenin seizoen 4) maar zelfs een mindere Highlanderfilm biedt toch nog iets meer dan een doorsnee actiefilm.

    Het is jammer dat Bill Panzer (de zakenpartner van Davis) vorig jaar overleden is na een ongeluk, toch een drijvende kracht achter film en serie.

    Wel sluit ik niet uit dat ik een eventuele remake wel zou kijken, omdat ik het hele concept achter Highlander ontzettend boeiend vind. Maar liever een reeks films over Immortals (zelfde grondbeginsel, maar mogelijkheid om groep andere personen te volgen en niet per se de Highlander).
    Send a maniac to catch a maniac...

  8. #8

    Standaard

    Ten eerste, eerst zien ... dan ..................................



    Daarnaast ... pas als er beelden zijn etc, dan pas kan je een mening geven over of het wel of niet werkt . Ikzelf vind over het algemeen ook het origineel beter, maar sommige remakes vind ik ook best te pruimen. En zoals iemand al zei, beter een goeie remake, dan weer een volgend deel in de serie die nicht zu pruimen seit !
    I find your lack of faith disturbing

  9. #9

    Standaard

    Van mij hoeven ze echt geen remake te maken van Highlander, toch zeker niet van de eerste film!

  10. #10

    Standaard

    We zijn intussen een paar jaren verder en het project is nog geen stille dood gestorven. Integendeel. Juan Carlos Fresnadillo, vooral bekend van 28 weeks later, is aangetrokken als regisseur. En nu zou Ryan Reynolds met de makers van de reboot in gesprek zijn voor de hoofdrol. Hij is nog niet definitief vastgelegd, maar op het moment wel de belangrijkste kandidaat.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hayko de Boer Bekijk bericht
    2) Acteurs : Lamberts vertolking is geloofwaardig, zijn gekwelde blik past prima bij deze rol. Connery doet het goed....
    Ik vond beiden juist compleet miscast, een Fransman die een Schot moet spelen en een Schot die een Spanjaard moet spelen.
    Buiten dat vind ik Lambert maar een matig acteur. En Connery is een goed acteur, maar wel met een groot minpunt, in een ander accent dan de zijne heb ik hem nog nooit gehoord. Het klink gewoon altijd hetzelfde.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  12. #12

    Standaard

    Hoe kom je er in godsnaam op om Reynolds te casten als McLeod? Geinige kerel, daar niet van maar zo vreselijk ongeschikt. Krijgen we na deeltje 5 de het volgende misbaksel.

  13. #13

    Standaard

    Mijn voorkeur acteurs zouden zijn

    Als ze weer een schot zouden willen gebruiken voor een spanjaar dan zou ik kiezen voor Billy Connolly.
    En als ze slim zijn dan gebruiken ze een echte spanjaard en wellicht (met zijn Zorro achtergrond) zou Antonio Banderas het niet verkeerd doen.

    En, misschien te oud, Ewan McGregor als MacLeod. Ook een zwaard verleden, dus wellicht een goede keus.

  14. #14

    Standaard

    Mee eensch, ik vind Ryan Reynolds totaal niet passen in het imago van Highlander..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  15. #15

    Standaard

    De makers kunnen op zoek naar een nieuwe hoofdrolspeler; Reynolds doet niet meer mee,
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •