Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 55 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard NAS – Mediaspeler – Streamen, hoe ik het doe (en het prima werkt)

    NAS – Mediaspeler – Streamen, hoe ik het doe (en het prima werkt)

    Steeds vaker zie ik (hier en op andere fora) topics voorbij komen van mensen die aan NAS en Mediaspeler willen beginnen, maar die door de bomen het bos niet meer zien. Ook zie ik regelmatig berichten van mensen die een HTPC of mediaspeler bij de TV neerzetten en waar de uiteindelijke mogelijkheden niet worden benut, of dat er een veel te grote investering wordt gedaan dan nodig is. Iets wat ik persoonlijk zonde vind.

    Vandaar dit bericht.

    Inmiddels heb ik een aantal jaren ervaring met mediaspelers, servers en streamen. Zelf ben ik begonnen met het streamen naar PS3 vanaf PC, externe harde schijven heen en weer slepen van en naar mediaspelers, downloaden met je computer of laptop… eigenlijk een hoop gedoe! Maar…… Inmiddels heb ik een NAS en een mediaspeler die in combinatie met elkaar aan (bijna!) al mijn wensen voldoen.

    Laat ik beginnen met de hardware, wat heb ik (inmiddels) in huis om een en ander met elkaar te laten communiceren:

    • Mediaspeler: Western Digitel WD TV Live HD
    • NAS: Synology DS411j (met 4*2 tb harddisk)
    • Router (willekeurig, zolang deze maar UPNP en DLNA ondersteund) en bekabeld netwerk (tussen NAS , router en Mediaspeler)
    • Reciever: Sony STR-DB 2400 ES(waarop de mediaspeler staat aangesloten)
    • TV: SONY KDL-37W5500 (waarop de Reciever staat aangesloten)
    • (optioneel) Willekeurige Android (2.2 of hoger) telefoon (zelf de alcatel ot-990)
    • (optioneel) Willekeurige Android (3.2 of hoger) tablet (zelf de ASUS EEE pad transformer)


    Uiteraard is er ook een deel software nodig om het leven nog makkelijker te maken dan het met deze hardware al is!

    • Android app Bubble UPNP
    • MXplayer
    • Synology app (DS Audio, kan ook voor iPod of Pad)


    Dan de vraag… “Wat is er allemaal mogelijk met bovenstaande lijsten hard- en software.?“
    Om die vraag te beantwoorden zal ik eerst uitleggen hoe bij mij thuis alles staat ingericht.

    De Synology NAS staat op een willekeurige locatie in huis, doormiddel van een LAN-kabel verbonden met mijn router. Op de NAS heb ik de volgende mappen in de ROOT ingericht:

    \ Data
    \ Downloads
    \ Ebooks
    \ Films DivX
    \ Films DVD iso
    \ Films DVD bekeken
    \ Films FullHD
    \ Films FullHD bekeken
    \ music (synology system map)
    \ Nature and Documentries
    \ photo (synology system map)
    \ Series
    \ video (synology system map)

    Het beheer van de NAS is (relatief eenvoudig) te doen via een willekeurige browser. Je voert het IPnummer van de NAS in (wel even een vast IP geven) en je komt in een soort desktopomgeving waarin alle instellingen zijn te wijzigen, je bestanden kunt verplaatsen, downloads klaar kunt zetten enz. enz.

    Ik ga er vanuit dat bovenstaande mappenstructuur voor zich spreekt. Behalve de map “\video” heb ik alle mappen zo ingericht en voorzien van data als je logischerwijs zou verwachten. Leuk is dat de map “\Downloads” door de Synology zelf gevuld wordt. Dit kun je laten doen door torrents, maar ook NZB of direct downloads zijn mogelijk met het apparaat.

    Alle mappen heb ik voor de “guest’ user beschikbaar gemaakt, zodat een en ander te zien is door mijn mediaspeler. Ook staat “Media Server” aan voor een aantal mappen (zodat ik ze met de android devices kan benaderen en er naartoe kan streamen, maar daarover later meer) en staat “NFS shares” aan, dit zodat ik de mappen kan benaderen (en wijzigen) via Windows explorer, of de mediaspeler.

    De Western Digital HD TV Live mediaspeler staat bij mijn TV en is doormiddel van een LAN-kabel verbonden met mijn router. Wanneer ik de mediaspeler opstart kan ik door de mappen van mijn NAS navigeren. Ik open de map “\Films Full HD”, kies een film uit, druk op de “play” toets van de afstandsbediening en een en ander begint te spelen.
    Hetzelfde geldt voor muziek, of foto’s.
    Een kind kan de was doen…


    De basics van het streamen staan hierboven uitgelegd. Bestanden staan op een NAS en je speelt ze af met een mediaspeler. Dat is leuk, helemaal wanneer je je net in de wereld van het streamen begeeft!

    Maar…… nu wordt het echt leuk!!!

    Nas en Mediaspeler staan beiden aan, mijn TV staat uitgeschakeld en de receiver staat aan, en op het kanaal waar de mediaspeler op is aangesloten (video1).
    Ik pak mijn Tablet en start de Synology app “DS audio” op. Ik selecteer als bron de Synology NAS en als Renderer de mediaspeler.

    Wat ik nu kan doen is al mijn muziek, op diverse manieren selecteren, en deze afspelen op de Mediaspeler, waardoor het te horen is op mijn reciever! De Tablet is hiermee dus een jukebox geworden.
    Bovenstaande is ook mogelijk met Bubble UPNP, maar, zonder licentie (van € 3,50) ondersteund deze slechts een playlist van 16 nummers.

    Aangekomen bij Bubble UPNP… Ik zet inmiddels ook de TV aan, want met Bubble kan ik ook (Full HD) videobestanden selecteren om door de mediaspeler te laten afspelen. Die zijn dus te zien op de TV. Ik kan ze pauzeren, stoppen, vooruit of terugspoelen met de tablet! Dit werkt allemaal perfect! De Tablet is dus de (uitgebreide) afstandsbediening van de mediaplayer geworden!

    Wat nog leuker is (of ook leuk) met Bubble (in combinatie met MXplayer) is dat je de bestanden van de NAS ook op de Tablet (of telefoon) kunt afspelen (vandaar de map DivX). Ik kies als Renderer “Local Renderer” ik selecteer een bestand (video of muziek) en start deze op. De Tablet vraagt dan nog waarmee ik het bestand wil weergeven (ik kies dan dus voor MXplayer) en het bestand is te zien op mijn Tablet (of telefoon). Dit werk niet, of niet goed met Full HD bestanden.

    Bubble werkt alleen “locaal” dus in je LAN. Met DS audio is het ook mogelijk om de bestanden van thuis op een externe locatie te streamen. Helemaal perfect werkt dit bij mij nog niet, want er zit nogal een lange pauze tussen de nummers, maar dat kan ook met mijn uploadsnelheid te maken hebben… (of de downloadsnelheid op het mobiele netwerk, of met de buffergrootte van mijn telefoon of met…)

    Het enige dat ik nog niet aan de praat heb (omdat ik mij nog niet in die wereld heb gewaagd) zijn de zogenaamde “moviesheets”. In principe is dit niet helemaal nodig, doordat ik de film wel kan opzoeken in de IMDB app op mijn tablet, maar ik wil mij te zijner tijd ook hierin zeker gaan verdiepen.

    Dit was het wel zo’n beetje, althans, wat ik mij nu bedenk.
    Ik hoop dat je aan bovenstaand verhaal iets hebt en je hierdoor ook de eerste voorzichtige stappen in de wereld van het streamen via je netwerk durft te wagen.

    Mocht je nog vragen hebben, post ze in dit topic en ik probeer ze zo snel mogelijk te beantwoorden en waar nodig toe te voegen aan de beginpost.

    Een ding wil ik nog wel meegeven, FULL HD video en draadloos, dat is wat mij betreft een no go (vandaar de DivX films).
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht
    NAS – Mediaspeler – Streamen, hoe ik het doe (en het prima werkt)

    Steeds vaker zie ik (hier en op andere fora) topics voorbij komen van mensen die aan NAS en Mediaspeler willen beginnen, maar die door de bomen het bos niet meer zien. Ook zie ik regelmatig berichten van mensen die een HTPC of mediaspeler bij de TV neerzetten en waar de uiteindelijke mogelijkheden niet worden benut, of dat er een veel te grote investering wordt gedaan dan nodig is. Iets wat ik persoonlijk zonde vind.

    Vandaar dit bericht.

    Inmiddels heb ik een aantal jaren ervaring met mediaspelers, servers en streamen. Zelf ben ik begonnen met het streamen naar PS3 vanaf PC, externe harde schijven heen en weer slepen van en naar mediaspelers, downloaden met je computer of laptop… eigenlijk een hoop gedoe! Maar…… Inmiddels heb ik een NAS en een mediaspeler die in combinatie met elkaar aan (bijna!) al mijn wensen voldoen.

    Laat ik beginnen met de hardware, wat heb ik (inmiddels) in huis om een en ander met elkaar te laten communiceren:

    • Mediaspeler: Western Digitel WD TV Live HD
    • NAS: Synology DS411j (met 4*2 tb harddisk)
    • Router (willekeurig, zolang deze maar UPNP en DLNA ondersteund) en bekabeld netwerk (tussen NAS , router en Mediaspeler)
    • Reciever: Sony STR-DB 2400 ES(waarop de mediaspeler staat aangesloten)
    • TV: SONY KDL-37W5500 (waarop de Reciever staat aangesloten)
    • (optioneel) Willekeurige Android (2.2 of hoger) telefoon (zelf de alcatel ot-990)
    • (optioneel) Willekeurige Android (3.2 of hoger) tablet (zelf de ASUS EEE pad transformer)


    Uiteraard is er ook een deel software nodig om het leven nog makkelijker te maken dan het met deze hardware al is!

    • Android app Bubble UPNP
    • MXplayer
    • Synology app (DS Audio, kan ook voor iPod of Pad)


    Dan de vraag… “Wat is er allemaal mogelijk met bovenstaande lijsten hard- en software.?“
    Om die vraag te beantwoorden zal ik eerst uitleggen hoe bij mij thuis alles staat ingericht.

    De Synology NAS staat op een willekeurige locatie in huis, doormiddel van een LAN-kabel verbonden met mijn router. Op de NAS heb ik de volgende mappen in de ROOT ingericht:

    \ Data
    \ Downloads
    \ Ebooks
    \ Films DivX
    \ Films DVD iso
    \ Films DVD bekeken
    \ Films FullHD
    \ Films FullHD bekeken
    \ music (synology system map)
    \ Nature and Documentries
    \ photo (synology system map)
    \ Series
    \ video (synology system map)

    Het beheer van de NAS is (relatief eenvoudig) te doen via een willekeurige browser. Je voert het IPnummer van de NAS in (wel even een vast IP geven) en je komt in een soort desktopomgeving waarin alle instellingen zijn te wijzigen, je bestanden kunt verplaatsen, downloads klaar kunt zetten enz. enz.

    Ik ga er vanuit dat bovenstaande mappenstructuur voor zich spreekt. Behalve de map “\video” heb ik alle mappen zo ingericht en voorzien van data als je logischerwijs zou verwachten. Leuk is dat de map “\Downloads” door de Synology zelf gevuld wordt. Dit kun je laten doen door torrents, maar ook NZB of direct downloads zijn mogelijk met het apparaat.

    Alle mappen heb ik voor de “guest’ user beschikbaar gemaakt, zodat een en ander te zien is door mijn mediaspeler. Ook staat “Media Server” aan voor een aantal mappen (zodat ik ze met de android devices kan benaderen en er naartoe kan streamen, maar daarover later meer) en staat “NFS shares” aan, dit zodat ik de mappen kan benaderen (en wijzigen) via Windows explorer, of de mediaspeler.

    De Western Digital HD TV Live mediaspeler staat bij mijn TV en is doormiddel van een LAN-kabel verbonden met mijn router. Wanneer ik de mediaspeler opstart kan ik door de mappen van mijn NAS navigeren. Ik open de map “\Films Full HD”, kies een film uit, druk op de “play” toets van de afstandsbediening en een en ander begint te spelen.
    Hetzelfde geldt voor muziek, of foto’s.
    Een kind kan de was doen…


    De basics van het streamen staan hierboven uitgelegd. Bestanden staan op een NAS en je speelt ze af met een mediaspeler. Dat is leuk, helemaal wanneer je je net in de wereld van het streamen begeeft!

    Maar…… nu wordt het echt leuk!!!

    Nas en Mediaspeler staan beiden aan, mijn TV staat uitgeschakeld en de receiver staat aan, en op het kanaal waar de mediaspeler op is aangesloten (video1).
    Ik pak mijn Tablet en start de Synology app “DS audio” op. Ik selecteer als bron de Synology NAS en als Renderer de mediaspeler.

    Wat ik nu kan doen is al mijn muziek, op diverse manieren selecteren, en deze afspelen op de Mediaspeler, waardoor het te horen is op mijn reciever! De Tablet is hiermee dus een jukebox geworden.
    Bovenstaande is ook mogelijk met Bubble UPNP, maar, zonder licentie (van € 3,50) ondersteund deze slechts een playlist van 16 nummers.

    Aangekomen bij Bubble UPNP… Ik zet inmiddels ook de TV aan, want met Bubble kan ik ook (Full HD) videobestanden selecteren om door de mediaspeler te laten afspelen. Die zijn dus te zien op de TV. Ik kan ze pauzeren, stoppen, vooruit of terugspoelen met de tablet! Dit werkt allemaal perfect! De Tablet is dus de (uitgebreide) afstandsbediening van de mediaplayer geworden!

    Wat nog leuker is (of ook leuk) met Bubble (in combinatie met MXplayer) is dat je de bestanden van de NAS ook op de Tablet (of telefoon) kunt afspelen (vandaar de map DivX). Ik kies als Renderer “Local Renderer” ik selecteer een bestand (video of muziek) en start deze op. De Tablet vraagt dan nog waarmee ik het bestand wil weergeven (ik kies dan dus voor MXplayer) en het bestand is te zien op mijn Tablet (of telefoon). Dit werk niet, of niet goed met Full HD bestanden.

    Bubble werkt alleen “locaal” dus in je LAN. Met DS audio is het ook mogelijk om de bestanden van thuis op een externe locatie te streamen. Helemaal perfect werkt dit bij mij nog niet, want er zit nogal een lange pauze tussen de nummers, maar dat kan ook met mijn uploadsnelheid te maken hebben… (of de downloadsnelheid op het mobiele netwerk, of met de buffergrootte van mijn telefoon of met…)

    Het enige dat ik nog niet aan de praat heb (omdat ik mij nog niet in die wereld heb gewaagd) zijn de zogenaamde “moviesheets”. In principe is dit niet helemaal nodig, doordat ik de film wel kan opzoeken in de IMDB app op mijn tablet, maar ik wil mij te zijner tijd ook hierin zeker gaan verdiepen.

    Dit was het wel zo’n beetje, althans, wat ik mij nu bedenk.
    Ik hoop dat je aan bovenstaand verhaal iets hebt en je hierdoor ook de eerste voorzichtige stappen in de wereld van het streamen via je netwerk durft te wagen.

    Mocht je nog vragen hebben, post ze in dit topic en ik probeer ze zo snel mogelijk te beantwoorden en waar nodig toe te voegen aan de beginpost.

    Een ding wil ik nog wel meegeven, FULL HD video en draadloos, dat is wat mij betreft een no go (vandaar de DivX films).
    Knap wat je allemaal doeterg interessant allemaal.
    Ook bedankt voor alle info.Ik heb interesse in een goede mediaspeler (Dune) en misschien een NAS om puur mijn multimedia HD bestanden centraal te kunnen opslaan.
    Alleen het dilemma van een NAS is dat het downloaden altijd langzamer zal zijn dan met een externe desktop dowload pc waarmee ik 120MB/S kan downloaden.Waarom dan een NAS denk ik dan? voor back-up of om de bestanden extern te kunnen benaderen? vind ik niet echt een toegevoegde waarde hiervan.

    Ik wil testen of ik de HD bestanden via mijn bekabeld netwerk kan slepen naar mijn mediaplayer zodat ik een stap kan overslaan, en daardoor mijn mobiele externe schijf hiervoor niet meer hoef aan te sluiten op de mediaplayer...
    Dat scheelt weer een stap.

  3. #3

    Standaard

    Waarom downloaden via de nas?

    Het kost minder energy, kan zonder dat ik een pc belast en het werkt, bij mij prima!

    En ik kan moeilijk 8tb aan data kwijt in een mediaplayer.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  4. #4

    Standaard

    Ook het streamen naar bijvoorbeeld een tablet gaat makkelijker via een nas.

    Externe toegang, downloads vanaf willekeurige locatie beheren. Inhoud nas vanaf willekeurige locatie beheren....
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  5. #5

    Standaard

    Nou das me wel een verhaal. Als ik dit eerder geweten had, had ik me redelijk wat euro's kunnen besparen. Hier mijn setup:
    Sony TV
    Synology 109
    Playon hd
    Lg dvd recorder
    Logitech squeezebox duet
    Logitech squeezebox boom
    Energiezuinige pc met daarop vortexbox draaiende

    De hele meute m.u.v. De dvd recorder hangt aan het netwerk.
    Alles bedraad m.u.v. de squeezeboxen.
    Werkt allemaal wel goed ism logitech afstandbediening.
    Het enige dat eigenlijk nog ontbreekt is een dvd recorder waarmee ik programmas kan opslaan naar de nas om ze vervolgens elders naartoe te streamen.
    Weet iemand of dit bestaat?

    Groetjes Koen

  6. #6

    Red face

    Voor een project op school moet ik een streaming media server bouwen...
    Voorlopig heb ik hier nog maar weinig kaars van gegeten en ben tot op vandaag een echte leek hierin. Voor de volledig uitbouw van dit project heb ik nog 8 weken de tijd (enkel op za VM).
    Doelstelling:
    Streaming media server
    met een gewone pc die dienst doet als media server,
    lokaal bereikbaar door verschillende devices,
    alsook bereikbaar over het internet en eventueel via android...

    Kan iemand mij hiermee op weg helpen, met een verstaanbare uitleg??

    Het zou me echt enorm vooruit helpen.

    Alvast erg bedankt.

  7. #7

    Standaard

    Superbeschrijving heel erg bedankt!
    Ik brand nog altijd trouw mijn dvdtjes maar daar wil ik natuurlijk mee stoppen!
    Pc staat boven (met 2 externe schijven vol media)
    Ik wil graag boven media downloaden en beneden afspelen.
    Als ik het goed begrijp moet ik dus aanschaffen:

    * Nas Synology DS411j (1 met 4 lege slots zodat ik mn externe schijven erin kan doen)
    * Mediaspeler

    Betreft het aansluiten:
    * Van router internetkabel naar NAS.
    * NAS usb kabel naar mediaplayer
    * Mediaplayer hdmi naar tv.

    Klopt het enigzins of mis ik nog veel?

    Mvgr

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ranilly Bekijk bericht
    Voor een project op school moet ik een streaming media server bouwen...
    Voorlopig heb ik hier nog maar weinig kaars van gegeten en ben tot op vandaag een echte leek hierin. Voor de volledig uitbouw van dit project heb ik nog 8 weken de tijd (enkel op za VM).
    Doelstelling:
    Streaming media server
    met een gewone pc die dienst doet als media server,
    lokaal bereikbaar door verschillende devices,
    alsook bereikbaar over het internet en eventueel via android...

    Kan iemand mij hiermee op weg helpen, met een verstaanbare uitleg??

    Het zou me echt enorm vooruit helpen.

    Alvast erg bedankt.
    check unraid even
    je stelt een simpel pctje samen met min 2 hdd's
    unraid op usb stick
    en gaan met de geit !
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kiekmans Bekijk bericht
    Superbeschrijving heel erg bedankt!
    Ik brand nog altijd trouw mijn dvdtjes maar daar wil ik natuurlijk mee stoppen!
    Pc staat boven (met 2 externe schijven vol media)
    Ik wil graag boven media downloaden en beneden afspelen.
    Als ik het goed begrijp moet ik dus aanschaffen:

    * Nas Synology DS411j (1 met 4 lege slots zodat ik mn externe schijven erin kan doen)
    * Mediaspeler

    Betreft het aansluiten:
    * Van router internetkabel naar NAS.
    * NAS usb kabel naar mediaplayer
    * Mediaplayer hdmi naar tv.

    Klopt het enigzins of mis ik nog veel?

    Mvgr
    een nas, of een server
    bv unraid server
    is vele malen goedkoper dan zo'n dure nas
    en je hebt veeeeeeeeeeeeel meer mogelijkheden

    hoe je in het netwerk ziet?
    Van je router bekabeld naar je NAS/Server
    en nogmaals van je router bekabeld naar je mediaspeler
    je kan ook een switch gebruiken aan je router
    en daarachter alles steken... (mocht je niet genoeg poorten hebben)
    liefst ook overal cat5e of 6 kabels (voor gigabitnetwerk)
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  10. #10

    Standaard

    Ook freenas is een goede optie. Draait ook vanaf een usb stick.
    www.freenas.org
    Heeft een erg goed forum waarin alles duidelijk beschreven word.

  11. #11

    Smile dvd recorder

    dvd recorder? heb jij niet nodig. Koop een Digital Recorder. Ik heb de Humax IHDR-5050C met 320GB (intern) voor €250, bovendien bereik jij ook nog beter beeld en geluid dan digitaal via de TV.
    Gr. Sony

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koensk Bekijk bericht
    Nou das me wel een verhaal. Als ik dit eerder geweten had, had ik me redelijk wat euro's kunnen besparen. Hier mijn setup:
    Sony TV
    Synology 109
    Playon hd
    Lg dvd recorder
    Logitech squeezebox duet
    Logitech squeezebox boom
    Energiezuinige pc met daarop vortexbox draaiende

    De hele meute m.u.v. De dvd recorder hangt aan het netwerk.
    Alles bedraad m.u.v. de squeezeboxen.
    Werkt allemaal wel goed ism logitech afstandbediening.
    Het enige dat eigenlijk nog ontbreekt is een dvd recorder waarmee ik programmas kan opslaan naar de nas om ze vervolgens elders naartoe te streamen.
    Weet iemand of dit bestaat?

    Groetjes Koen

  12. #12

    Standaard Mappen zichtbaar maken in WD Live

    @Marcellow (of iemand anders)

    Ik heb een vraagje.
    Zelf heb ik ook de WDlive staan in combinatie met een Synology 212+
    Nu probeer ik extra mappen aan te maken (wat overigens ook lukt) maar deze mappen worden niet zichtbaar gemaakt in mijn WDlive. Alleen de 3 system default mappen: video/music/photo zijn zichtbaar. Enig idee hoe ik dit moet aanpassen?

    Verder heb ik het probleem dat ik eerst mijn media moet indexeren voordat het zichtbaar wordt in mijn WDlive. Zoals je misschien wel snapt is het indexeren van 4tb geen koud kunstje en duurt dit behoorlijk lang. Weet je toevallig hoe dit anders kan?

    Thanks alvast!

  13. #13
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Vraag 1 vermoed 'k een rechten probleem op de mappen die je extra aangemaakt hebt.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  14. #14

    Standaard

    Benader je wel via NFS (network share), en niet via een mediaserver?
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  15. #15

    Standaard

    Een vraag van een leek. Ik zit erover te denken om een NAS aan te schaffen. Deze moet plaats hebben voor 2 harde schijven. Is iedere NAS gewoon geschikt om HD video te streamen (met draad) of moet deze aan bepaalde eisen voldoen?

    Voor de rest hoeft hij eigenlijk niets te doen.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  16. #16

    Standaard

    Zou gewoon moeten werken.

    Het is voor jezelf makkelijker als je een beetje kwaliteit koopt.
    Ikzelf heb alleen maar ervaring met Synology, maar deze ervaring is dan wel heel erg positief..
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  17. #17

    Standaard

    voor mijn budget was ik uitgekomen op de D-Link DNS-320L. Kwam aardig uit de test en heeft een leuk prijsje voor wat ik ervoor wil uitgeven.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  18. #18

    Standaard

    Klinkt prima.

    Ik weet niet hoeveel externe harde schijven jij (of een willekeurige lezer) in huis hebt, maar je zou deze ook nog kunnen overwegen:

    http://tweakers.net/pricewatch/26678...station-2.html
    http://www.synology.com/products/pro...oduct_name=USB Station 2&lang=nld#p_submenu

    Maak je van je externe harddisk(s) een NAS, met de bejubelde DSM software van Synology
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  19. #19

    Standaard

    Thanks voor de tip. Ik heb 2 externe HDD, maar ik ging ervanuit dat je bijna op iedere nas deze ook kunt aansluiten op de usbpoorten.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  20. #20

    Standaard

    Dat zal zeker ook mogelijk zijn.
    Al moet ik eerlijk zeggen, het blijft behelpen met externe HDD's.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  21. #21

    Standaard

    Ik heb nu alle externe HDD op de laptop aangesloten en ik stream naar twee mediaspelers. Gaat voortreffelijk, dus ik verwacht dat het met een NAS erbij ook geen problemen gaat opleveren.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  22. #22

    Standaard

    Hallo Marcellow en andere,

    Ik heb met belangstelling je bericht van eind 2011 gelezen over wat je zoal nodig hebt voor een goed gebruik van een mediaplayer.
    Ik behoor zelf nog tot de generatie downloaden via payserver, branden op dvd en/of kopieren op usb stick en kijken op TV. Nu wil ik ook graag naar het gebruik van een mediaplayer zodat het branden tot de verleden tijd behoort.
    Ik heb een Panasonic plasma TV en maak gebruik van Canaal Digitaal (woonachtig over de grens). Daarnaast een sitecom router met draadloos internet.
    Het draadloos internet wil ik graag zo houden, aangezien ik mijn laptop in de woonkamer heb staan en router/modem in een andere ruimte staat.

    Wat is nu de beste oplossing. Mediaplayer met intern geheugen? Mediaplayer zonder intern geheugen en een aparte NAS?
    Ik wil graag de films en muziek blijven dowlnloaden op de manier zoals ik dat nu doe. Daarna echter de bestanden op de een of andere manier op de mediaplayer plaatsen en vervolgens bekijken/beluisteren. Het aansluiten en loskoppelen van de laptop aan de medalplayer wil ik eigenlijk niet. Het gebruik van draadloos internet is voor mij wel een pre. Draden van de ene kamer naar de andere wil ik niet.
    Aangezien ik nog een behoorlijke leek op het gebied van mediaplayer e.d. ben is alle hulp/advies welkom.
    Bij voorbaat dank voor een antwoord!
    Gr.

    Hermann

  23. #23

    Standaard

    Beste Hermann,

    Wat mij betreft is draadloos een nogo, met de huidige snelheden. Wellicht dat dit in de toekomst anders zal worden.

    Downloaden doe ik tegenwoordig in mijn NAS (ideaal, hoeft de PC niet aan) en ik kan zelfs opgeven welke series ik volg, en de NAS download ze automatisch.

    Ideale opstelling:

    NAS (in de meterkast) aangesloten op router
    en een mediaplayer, ook aangesloten op de router.

    Al het andere is wat mij betreft aanpielen.

    PM mij maar voor meer info.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  24. #24

    Standaard

    Hallo Marcellow,

    Allereerst bedankt voor je reactie. Ik heb er echter nog weinig kaas van gegeten. Kan ik met een NAS net zo downloaden als ik nu met mij PC doe (payserver e.d.)? Jij geeft aan dat jij met je NAS download. Stel je in dit apparaat dan je gegevens van je payserver in? Hoe gaat dat in zijn werk?Aansluiten van de NAS aan de router zal geen probleem zijn. Moet de mediaplayer zowel aan de tv als router aangesloten zijn? Misschien heb je voor mij een link waar voor "dummies" uitleg wordt gegeven hoe een mediaplayer (met of zonder intern geheugen) in combinatie met een NAS, router en tv aangesloten moet worden en werkt.
    Alweer bedankt voor je reactie!
    Gr.

  25. #25

    Standaard

    Heb je de TS doorgelezen? Daar staat alles qua aansluiten beschreven.

    Ik download via nieuwsgroepen met behulp van SABnzbd. Nogmaals PM mij voor meer info.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •