De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nog één vraag m.b.t. afstellen subwoofer

    DAnzij jullie reacties weet ik nu hoe ik de speakers correct kan afstellen m.b.v. de Db-meter.
    Zit alleen nog met een onduidelijkheid m.b.t. de subwoofer.
    Las ergens op dit forum dat je de crossover knop op de subwoofer max. moet zetten en de crossover op de receiver op 100 Hz.
    In de gebruiksaanwijzing staat echter de crossover op de subwoofer in het midden te zetten (= 100 Hz) en de crossover op de receiver op 200 Hz omdat ik kleine luidsprekers heb. Wat is nu juist?

    Bij het afstellen van het geluid m.b.v. de testtoon van de receiver kan ik niet eerst 1 speaker horen en dan de volgende en dan weer de volgende, maar volgen de speakers elkaar op. ik kan dus niet zelf bepalen hoelang ik b.v. naar de testtoon van de rechterfrontspeaker wil luisteren. Is dit correct? Ik heb een Pioneer 511 receiver.
    Bij voorbaat dank voor jullie reacties

  2. #2

    Standaard Re: Nog één vraag m.b.t. afstellen subwoofer

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robbert
    DAnzij jullie reacties weet ik nu hoe ik de speakers correct kan afstellen m.b.v. de Db-meter.
    Zit alleen nog met een onduidelijkheid m.b.t. de subwoofer.
    Las ergens op dit forum dat je de crossover knop op de subwoofer max. moet zetten en de crossover op de receiver op 100 Hz.
    In de gebruiksaanwijzing staat echter de crossover op de subwoofer in het midden te zetten (= 100 Hz) en de crossover op de receiver op 200 Hz omdat ik kleine luidsprekers heb. Wat is nu juist?
    Bij voorbaat dank voor jullie reacties
    Je moet proberen een setting te gebruiken waarbij heel het frequentiegebied zo goed mogelijk wordt weergeven.
    Voor home-cinema zet je de crossover van de subwoofer helemaal open of schakel die zelfs uit. Je laat best de versterker bepalen wat ie doorstuurt naar de woofer en wat niet.
    Ten eerste: Het LFE kanaal wordt zo helemaal weergeven door de subwoofer. Als je hier uw crossover van de subwoofer op 100 of 80Hz gaat zetten, dan verlies je gewoon en stuk uit het LFE frequentiegebied.

    Ten tweede: Als je kleine speakers hebt, dan zet je de setting van de speakers in je versterker op "small" en stel een crossover in op 100 of 120Hz. Dit hangt een beetje vanaf hoe laag deze speakers kunnen weergeven, maar je moet niet teveel op de specs afgaan. Als er wordt geschreven dat ze bv. 80Hz aankunnen dan kun je toch best uw crossover wat hoger zetten (op 100 of 120Hz). Een subwoofer zal die 80Hz beter kunnen weergeven.

  3. #3

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •