Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 55 worden weergegeven.

Discussie: Pulp Fiction [DVD]

  1. #1

    Standaard Pulp Fiction [DVD]

    Pulp Fiction [DVD]



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    De film is een topper, en ik vind dat iedereen die van films houdt, deze in zijn collectie moet hebben. Is een echte all time classic Jammer dat ze hier in NL geen S.E. van de film hebben uitgebracht of gaan uitbrengen Maar heb toch de kale NL versie aangeschaft En ben ook nog van plan om de S.E. van U.K aan te schaffen
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  3. #3

    Standaard

    Een film die bij iedereen in zijn collectie hoort te zitten. IK moet toegeven dat ze inderdaad wel wat extra's op de DVD hadden mogen zetten, maar als je een echte verzamelaar bent koop je toch wel de UK editie. Voor mij blijft het bij de NL uitvoering. (voorlopig? )
    [Reserveer hier uw ruimte voor uw reclameteksten]

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan
    De film is een topper, en ik vind dat iedereen die van films houdt, deze in zijn collectie moet hebben. Is een echte all time classic Jammer dat ze hier in NL geen S.E. van de film hebben uitgebracht of gaan uitbrengen Maar heb toch de kale NL versie aangeschaft En ben ook nog van plan om de S.E. van U.K aan te schaffen
    RCV gaat later een SE ook in Nederland releasen...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door GalO
    RCV gaat later een SE ook in Nederland releasen...
    ?????Weet je dat zker? Dacht dat het niet niet meer door zou gaan
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door GalO
    RCV gaat later een SE ook in Nederland releasen...
    Dit boeit mij dus enorm Is er nu wel iets meer over bekend?
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  7. #7

    Standaard

    Is er inmiddels al iets bekend over een SE van Pulp Fiction die hier in Nederland gaat uitkomen? Deze geweldige film mag wel een betere release krijgen dan die kale versie die onlangs uitgekomen is. Want Pulp Fiction is een film die gewoon een mooie behandeling moet krijgen. Ik ben benieuwd
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  8. #8

    Standaard

    Mijn favoriete en beste film allertijden! Jammer van de dvd maar voor 9,99 euro kon ik hem niet laten liggen Super!

  9. #9

    Standaard

    Gave film maar niet de beste aller tijden voor mij.

  10. #10

    Standaard

    Na een 2e keer de film gezien te hebben wordt hij toch wel steeds beter .

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door GalO
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan
    De film is een topper, en ik vind dat iedereen die van films houdt, deze in zijn collectie moet hebben. Is een echte all time classic Jammer dat ze hier in NL geen S.E. van de film hebben uitgebracht of gaan uitbrengen Maar heb toch de kale NL versie aangeschaft En ben ook nog van plan om de S.E. van U.K aan te schaffen
    RCV gaat later een SE ook in Nederland releasen...
    Ha, da's dan de tweede film waar ik zowel de normale, als de speciale versie van heb 8)

  12. #12

    Standaard

    [mierenneukmodus]
    eh ...IMDb noemt 1994 als releasejaar, of waren wij in NL in 1995 aan de beurt?
    [/mierenneukmodus]

  13. #13

    Standaard

    Is er al iets bekend over een nederlandse SE van deze film. Wil hem iig binnenkort halen (de 'kale' versie) maar als er een SE komt wacht ik nog wel ff.
    "When a forest grows too wild, a purging fire is inevitable and natural." | DVD's te koop | My Collection | WhatIWatch

  14. #14

    Standaard

    Het meesterwerk van Quentin Tarantino.....
    Dit is echt een film die je meerdere keren wilt zien....
    Het is inderdaad jammer dat er geen extra's op de DVD staat, toch nog maar blijven wachten op een SE uitvoering, als die er komt.....

  15. #15

    Standaard

    Net de SE editie binnen. Geen nederlandse versie, maar prachtig uitgevoerd, 2disk versie met veel extra features en erg mooie dvd intro's, super cool. En voor een mooie prijs bij play.com

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stitch
    Net de SE editie binnen. Geen nederlandse versie, maar prachtig uitgevoerd, 2disk versie met veel extra features en erg mooie dvd intro's, super cool. En voor een mooie prijs bij play.com
    Heb ik ook laatst binnen gekregen, overigens niet de versie die als afbeelding stond op Play en zonder kartonnen hoes. Toen ik hem per EAN invoerde bij DVDprofiler stond er zelfs dat er een kartonnen hoes om zo moeten zitten :x Dat was wel balen, maar voor de rest een "must have"
    MegaStarTrader / Mijn Collectie

    "One cannot be betrayed if one has no people....."

  17. #17

    Standaard

    Weet iemand nou wanneer de S.E. in NL uitkomt?
    Palin, Michael - Monty Python's Life Of Brian: "He's not the Messiah. He's a very naughty boy"!

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FLEPSER
    Weet iemand nou wanneer de S.E. in NL uitkomt?
    Gaat die er uberhaupt wel komen dan? Nergens is hier nieuwe info over te vinden???
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  19. #19

    Standaard

    Gewoon een ultieme film.
    Hier hoef je niet veel te vertellen want het is gewoon geweldig..de actie..het verhaal.. de grappen.
    Eén van de beste films die ik ooit heb gezien.
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  20. #20

    Standaard Puntjes voor Pulp Ficton

    Dag Paul,
    Kan je de film nu de langverwachte punten toekennen?

    Groeten,
    Gerben

  21. #21

    Standaard Re: Puntjes voor Pulp Ficton

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerben van der Leun
    Dag Paul,
    Kan je de film nu de langverwachte punten toekennen?
    Ik wil ze wel geven, maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik niet degene ben die deze DVD heeft gerecenseerd
    Eric heeft deze recensie destijds gemaakt voor DVD.nl magazine en heeft bij vergissing de review onder mijn naam op de site geplaatst. Je ziet ook dat de review onvolledig is. Het vervelende is nu dat Eric's HDD is gecrashed waarbij deze review verloren is gegaan.

    Wellicht dat ik een gelegenheid kan vinden om de review af te maken. Maar daar moet ik eerst de film weer voor bekijken want ik kan me niet meer exact de kwaliteit van beeld en geluid herinneren.

    Maar om eindelijk een antwoord op de vraag te geven: 9 punten voor de film. Het is 1 van mijn meest favoriete films aller tijden

  22. #22

    Standaard

    Na een debuut als Reservoir Dogs kun je als jonge regisseur natuurlijk maar twee kanten meer op. Ofwel maak je een soort overgangsfilmpje, iets totaal anders om zogezegd te bewijzen dat je meer dan een genre aankan (maar eigenlijk niet durft op de ingeslagen weg verder te gaan), ofwel tracht je jezelf te overtreffen en ga je grandioos op je bek
    En dan komt Tarantino. En in plaats van op zijn bek te gaan, levert hij een meesterwerk af dat het hele actie, gangster en film noir genre op zijn kop zet. Want laten we wel wezen, er is wel degelijk zoiets als voor en na Pulp Fiction. Het lijstje van films dat een hommage, plundering, na-aperij of in de trant van wil zijn, is inmiddels een paar armen lang, en groeit nog dagelijks.
    Tarantino was natuurlijk niet de eerste bij wie een verhaal zich niet netjes van punt A naar punt B bewoog, nog minder de eerste die daar ook nog eens chronologisch een hutsepot van maakte (Robert Altman doet dit al eeuwen), maar de hele constructie van deze film is zo knap gestructureerd dat de drie verhalen in elkaar samenvloeien op sleutelmomenten, soms elkaar overlappen, maar pas als het doek valt ten volle begrepen worden.
    In handen van een minder getalenteerd regisseur zou dit al vlug pretentieus, gezocht dan wel geforceerd overkomen. Het is per slot van rekening geen sinecure om bij een dergelijke opzet de spanningsboog -die ervoor zorgt dat we geboeid blijven kijken- op peil te houden, maar bij Pulp Fiction lost Tarantino dit probleem eenvoudig op door het een vanzelfsprekendheid mee te geven die we bijna als logica ervaren. En dat is bijzonder knap.
    Doorheen de hele film heb je het gevoel dat de helden (net als wijzelf) deel uitmaken van een groter universum. Hoezeer alles bijwijlen ook chaotisch kan lijken, onoverzichtelijk zelfs, we weten dat we er vroeg of laat weer grip zullen op krijgen, net zoals we weten dat we deze grip ook weer zullen verliezen.
    Doch niet de regisseur van Pulp. Nergens geeft hij de touwtjes uit handen. Nergens verliest hij de controle, het overzicht en inzicht. Dit komt natuurlijk op de eerste plaats doordat Tarantino zo’n begenadigd en schitterend verteller is, die ons boordevol vertrouwen in een wereld dropt die we herkennen uit talloze films, die ons laat huiveren en lachen tegelijkertijd om brutaal en ongehoord geweld, met drugsgebruik en -misbruik, en die ons een paar uren lang om de oren slaat met banale, spitsvondige, grappige en eigenwijze dialogen over french fries, hamburgers, ketchup, voetmassages, een gouden uurwerk, de Goddelijke voorzienigheid, en alles wat je verder voor de vuist weg kan bedenken, zodat de woorden en zinnen knetteren als vuurwerk en welja, een soort special effects zijn.
    Nog even er bij op tellen dat de complete cast werkelijk superbe is, het camerawerk duizelingwekkend, de soundtrack fantastisch, en je hebt een 10.
    Soms spreken ze bij een film wel eens over een ui die laag per laag gepeld moet worden, wel, bij Pulp Fiction kan je die ui alleen pellen door er keer op keer naartoe te kijken. Dit alles maakt Quentin Tarantino’s hilarische en grandioze mix over het leven van een dozijn lowlife gangsters onmiskenbaar een mijlpaal en een klassieker in de moderne geschiedenis van de cinema.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin
    Dit alles maakt Quentin Tarantino’s hilarische en grandioze mix over het leven van een dozijn lowlife gangsters onmiskenbaar een mijlpaal en een klassieker in de moderne geschiedenis van de cinema.
    Helemaal niets aan toe te voegen, prachtig stukje weer Louis! .
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  24. #24

    Standaard Play.com met NL subs?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stitch
    Net de SE editie binnen. Geen nederlandse versie, maar prachtig uitgevoerd, 2disk versie met veel extra features en erg mooie dvd intro's, super cool. En voor een mooie prijs bij play.com
    Deze 2cd DVD staat nu voor nog net geen 9 pond op Play.com. Bij de specs staat echter dat er alleen UK subs bij zitten en bij Play kunnen ze me niet vertellen over er ook NL subs bij zitten... Met het risico voor blond te worden versleten; bedoel jij met geen NL versie dat er geen NL subs bij zitten?

    Als dit inderdaad zo is, heeft iemand dan misschien nog een tip voor een SE mét NL subs of bestaat die nog steeds niet?

    Overigens een tip voor alle Play.com shoppers; ik heb 2x een DVD bij ze gekocht die ik geleverd kreeg zonder de kartonnen hoes (zoals iemand eerder in dit draadje ook al opmerkte). Ik heb mijn ongenoegen toen via een emailtje geuit en ik kreeg op hele korte termijn een nette reactie dat ze een refund van 2 pond perDVD wilden doen (op een DVD van 15 pond). Moraal; probeer het altijd, weinig moeite. Blijf wel vriendelijke, beste videovrienden, want het blijven Engelsen! :wink:

    Marc

  25. #25

    Standaard Pulp Fiction

    Ik heb bij Free Record Shop zo'n Quentin Tarantino Collection gekocht, voor een klein prijsje! De box bevat de films Pulp Fiction, Jackie Brown en From Dusk Till Dawn. Leuke cadeautip.
    The Night HE Came Home!

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •