De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.

Discussie: denon en b&w + rel

  1. #1

    Standaard denon en b&w + rel

    zijn er mensen die mij verder kunnen helpen. Ik heb de denon avc-a1se a/v versterker en de dvd -2800 beluisterd met de b&w nautilus 804 (front) en de b&w nautilus 805 (rear) met de rel q200 beluisterd. Alleen mijn budget laat dit niet toe , zijn er meer mensen met deze samenstelling, of mij kunnen vertellen dat ik voor minder geld toch een hele goede home cinema tot zijn recht kan zetten .

  2. #2

    Standaard

    Als je ons vertelt wat je budget is misschien :P .

  3. #3

    Standaard denon/b&w/rel

    mijn budget is 5.000 euro

  4. #4

    Standaard

    Als ik jouw was zou ik voor dat budget eens de B&W DM600-S3 serie overwegen. Overigens de sub uit deze serie, de B&W ASW 675 is echt een topper... vergeet de Rel..... maar ja dat is mijn persoonlijke mening.

    Bij deze serie kan je ook de Denonr gebruiken die je in gedachte hebt. Check ook eens Marantz of Pioneer!

    Ga inderdaad op je oren af en niet op internetrecensies...

    Succes met de keuze!

    Marcel
    | owned & wishlist | evil dead collection | StarTrader / SafeTrader
    Groovy... - Bruce Campbell

  5. #5

    Standaard

    Ik heb trouwens vandaag de denon2800MK2 uit duitsland binnen. €540 is die daar. Dat scheelt nogal met nederland. Dan heb je nog zo'n €4500 over voor reciever en speakers. De Denon 3803 reciever is wat ik gehoord heb een uitstekende combinatie met de speler. De 3803 heeft een adviesprijs van €1500 maar is bij zaken zoals correct €999 (tevens ook in Duitsland).

    Dan hou je +/- €3500 over voor je speakers. Nou hier is echt wel wat voor te halen. kijk naar B&W, Kef, Infinity, Dali etc. Subwoofer kan je denken aan een Rel Storm 3 van rond de €1100.

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Als je toch naar die Nautilus heb geluisterd kun je misschien ook eens kijken naar de CDM serie van B&W
    Hoop Nautilus techniek maar wel een vriendelijker prijskaartje

    http://www.bwspeakers.com/index.cfm/...%20NT%20Series

    De Denon is zeker goed maar kijk ook eens naar Marantz en zeker ook naar Rotel
    Die CDM serie heeft evenals de Nautilus serie flink wat vermogen nodig voor het mooie en Rotel lever dit op een goede kwaliteits nivo
    Is overigens ook niet echt goedkoop de Rotels
    Maar het is misschien een idee waar je iets mee kunt

  7. #7

    Standaard b&w

    Hey,

    ik stond ook voor deze keuze.

    mijn keuze is gevallen op 4 x de cdm 7nt + cdm nt + asw cdm nt op een rotel 1066 voorversterker en 1075 eindversterker. TOP!

    ik heb de cdm 7 vergeleken met de cdm 9 en mijn keuze viel duidelijk voor de 7.

    ook heb ik de nautilus serie 804 / 805 in vergelijking met de cdm 9 geluisterd op een zelfde rotel eindverster en toen vond ik de cdm 9 mooier klinken naar mijn smaak. de nautilus staat bekend om de spreiding maar dat is niet echt mijn smaak.
    dus de 9 of de 7 maar ja die vergelijking had ik al gemaakt en zo ben ik
    tot deze keuze gekomen.

    1066 voorversterker 1300 euro, 1075 eindversterker 1100 euro, 4x cdm 7 2800 euro en de center kost zo'n 450 euro.

    dan kan je nog eventueel later nog een sub kopen....

    Succes met je keuze!

    Groet,
    Hoekie

  8. #8

    Standaard

    Een mooie speaker combinatie, vraag mij alleen af of de versterker deze boxen goed aankan. En voor home theater is het beter dat alle speakers van hetzelfde type zijn . Uitzondering de center omdat die magnetisch is afgeschermd voor de tv. Met dit in gedachten gaat de prijs fors omhoog in de door jou genoemde b&w serie en een REL erbij.

    Maar ga gewoon naar de vakhandel en laat je goed informeren. Je zit in een duurdere prijsklasse te kijken, dus er zijn ook minder voor de hand liggende alternatieven dan de hier vaak genoemde Denon, Marantzen en Rotel.

  9. #9

    Standaard Re: denon en b&w + rel

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kuiper
    of mij kunnen vertellen dat ik voor minder geld toch een hele goede home cinema tot zijn recht kan zetten .
    Hoi Kuiper,

    Een goede HT laat zich niet uitdrukken in geld, laat zich zelfs niet uitdrukken in de kwaliteit van elk individueel component :wink:

    Zaken als integratie met de luisterkamer, een goede op- en afstelling, een set waarbij sprake is van synergie en balans zijn minstens zo niet belangrijker voor het welslagen.

    Voor 5000 euro kun je zeker een goede set-up samenstellen, voorwaarde is wel dat je uitgebreid gaat luisteren, vooral naar verschillende combinaties en je telkens goed moet realiseren en/of afvragen wat je doel is :wink:

    Mvrgr

    Patrick

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stitch
    Een mooie speaker combinatie, vraag mij alleen af of de versterker deze boxen goed aankan.
    Gewoon een vraag

    Bedoel je hiermee mijn 1075 eindversterker met 4 x de cdm 7 nt die ik
    wil gaan aanschaffen volgende week ?

    Groet.

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hoekie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stitch
    Een mooie speaker combinatie, vraag mij alleen af of de versterker deze boxen goed aankan.
    Gewoon een vraag

    Bedoel je hiermee mijn 1075 eindversterker met 4 x de cdm 7 nt die ik
    wil gaan aanschaffen volgende week ?

    Groet.
    Ik zie hier geen probleem in en volgens mij kan die Rotel de B&W,s prima aan :wink:

  12. #12
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: b&w

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hoekie
    .

    , 4x cdm 7 2800 euro
    Hoekie, waar zijn die 4x CDM7 2800 euro??

  13. #13

    Standaard

    ik heb dezelfde denon + 604s3 + JBL in plaats van Rel.

    klink zeer goed

  14. #14

    Standaard

    is de denon 3803 in combinatie met de b&w cdm 7 krachtig genoeg.
    en over de bekabeling ( ik weet dat dit persoonlijk is) toch ook graag wat informatie.
    Ik heb ook eens gelezen, dat als je wat in de duurdere merken koopt dat je een lichtfilter zeker niet mag vergeten, is dit nou zo belangrijk.

  15. #15
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kuiper
    Ik heb ook eens gelezen, dat als je wat in de duurdere merken koopt dat je een lichtfilter zeker niet mag vergeten, is dit nou zo belangrijk.
    Een lichtfilter??
    Je bedoeld waarschijnlijk een filter voor je stroom/spanning
    Dit moet je pas gaan overwegen als je niks anders meer te upgraden heb
    Dus een van de laatste dingen die je kan/moet doen
    Zorg er eerst voor dat de rest van de bekabeling in orde is, de speakers correct staan opgesteld en alle apparatuur goed is ingesteld
    Kijk eens naar de volgende link of je zoiets bedoeld

    http://www.eichmanncables.com/ac_enhancer/index.html

    En deze voor nog meer info en plaatjes

    http://www.seecaudio.nl/

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kuiper
    is de denon 3803 in combinatie met de b&w cdm 7 krachtig genoeg.
    en over de bekabeling ( ik weet dat dit persoonlijk is) toch ook graag wat informatie.
    Ik heb ook eens gelezen, dat als je wat in de duurdere merken koopt dat je een lichtfilter zeker niet mag vergeten, is dit nou zo belangrijk.
    Hey,

    De 3803 zal best geluid geven op 4 x cdm 7nt want dat heb ik ook beluisterd.

    Maar als je echt alles uit je speakers wilt halen zou ik er toch een zwaardere reciever of eindverster opzetten!

    Het speelt maar je moet zelf bepalen natuurlijk waar je tevreden mee bent.

    Succes!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •