Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 68 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Enemy at the Gates [DVD]

    Enemy at the Gates [DVD]

    Tijdens de Tweede Wereldoorlog vindt bij Stalingrad in 1942 één van de meest bloederige veldslagen plaats. ‘Enemy at the Gates’ is de intieme en verbeten strijd tussen twee scherpschutters in contrast met het grote oorlogsgeweld in Stalingrad.
    <br />


    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Goeie film. Ik heb wel eens gehoord dat Enemy at the Gates de Saving Private Ryan van de oorlog tussen de Duitsers en de Russen was, maar dat vind ik wat ver gaan. SPR is toch echt beter, maar EATG is zeker niet slecht.
    Groot minpunt is echter zoals Arnold al heeft geschreven het ontbreken van een commentaartrack. Die had er eigenlijk gewoon bij gemoeten. Erg jammer dat ie ontbreekt.

  3. #3

    Standaard

    Dat missen van een commentaartrack, mag voor mij de pret niet missen, wat is dit een goeie film. Ik had de DVD blind gekocht, de film nog nooit gezien, maar wat werd ik verrast, topper.

  4. #4

    Standaard

    Prachtige film op een prachtige DVD. Heb hem gehuurd en genoten, en als 'ie wat goedkoper wordt, voeg ik hem toe aan mijn collectie. En wees eerlijk; waarom zeuren over het ontbreken van een commentaartrack als de meesten van ons over het algemeen niet de moeite nemen om die gedeeltelijk of in zijn geheel te beluisteren?

    Groeten,

    BasH

    Oh ja, Luther; pret druk je, die mis je niet.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BasH
    En wees eerlijk; waarom zeuren over het ontbreken van een commentaartrack als de meesten van ons over het algemeen niet de moeite nemen om die gedeeltelijk of in zijn geheel te beluisteren?
    Dan ben ik misschien een uitzondering, maar ik heb bij al mijn DVD's de commentaartracks geluisterd. Maar idd luisteren de meeste mensen niet naar deze tracks en dus zal het hen totaal niet interesseren dat het er niet op staat.

  6. #6

    Standaard

    idd echt een goede film!

    Toppertje...

    goed gefilmd goed verhaal!
    StarTrader

  7. #7

    Standaard

    Een uitstekende film ! Prachtig beeld en geluid. Ik had hem al in de bios gezien en wist zo al dat ik hem *moest* hebben zodra 'ie uitkwam. Okee, de commentaartrack ontbreekt misschien maar er zijn vele andere extra's, o.a. waaarin al wat uitleg door de regisseur zit. Zeker de aankoop waard !

  8. #8

    Standaard

    op zich geinige film alleen, wat me alleen enorm irriteerde was het slappe aftreksel van de soundtrack (muziek) deze lijkt namelijk te veel op de beeldschone en super passende muziek van schindlers list ook blijft dat irritante melodietje in EATG telkens maar terug komen ik koop hem niet

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Malle_eppy
    op zich geinige film alleen, wat me alleen enorm irriteerde was het slappe aftreksel van de soundtrack (muziek)
    Dat is me nog niet opgevallen dus zal ik het wel goed vinden.

  10. #10

    Standaard

    het is inderdaad een prachtige film, niet zo goed als Saving Private Ryan, maar wel goed in de buurt. Maar nu wil ik een minpunt noemen, waar ik me een beetje aan geergerd heb. Dat is nml die liefdesscene. dfat past toch helemaal niet in dit oorlogsverhaal. Als ik deze film geregiseerd had, dan zou ik dit nooit in de film doen, de film had van mijn een hogere waardering gehad als deze romantiek er niet in had gezeten.

  11. #11

    Standaard Waar gebeurd

    Op de regio 1 versie staat ook een documentaire over de slag om Stalingrad, met o.a. een interview (geen idee van wanneer) met de echte Vasili !!! Jammer dat dat er hier niet op zit.

  12. #12

    Standaard Re: Waar gebeurd

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arjen van der Lely
    Op de regio 1 versie staat ook een documentaire over de slag om Stalingrad, met o.a. een interview (geen idee van wanneer) met de echte Vasili !!! Jammer dat dat er hier niet op zit.
    Da's inderdaad goed kl*te want die ik zou ik wat graag zien ! Zonde toch, die soms grote verschillen tussen Regio 1 en 2... <Zucht>

  13. #13

    Standaard

    Nu dacht ik dat dit een slechte film was doordat één persoon me heefd omgepraat, zal hem toch maar op mijn verlanglijstje zetten.
    dank U voor de mooie bespreking van deze dvd.

  14. #14

    Standaard Re: Waar gebeurd

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arjen van der Lely
    Op de regio 1 versie staat ook een documentaire over de slag om Stalingrad, met o.a. een interview (geen idee van wanneer) met de echte Vasili !!! Jammer dat dat er hier niet op zit.
    Bedoel je wellicht de Engelse regio 2-versie? Ik had het helemaal niet in de gaten totdat ik het na je posting ging nachecken, maar de Engelse versie is veel uitgebreider (o.a. ook commentaartrack) dan de US- of NL-versie - ik even blij dat ik de Nederlandse disk nog niet heb aangeschaft!

  15. #15

    Standaard

    Ik ben in de bios naar deze film geweest en zat met open mond te kijken!! Heb hem dan ook meteen op DVD aangeschaft toen die in de winkel lag!!
    Echt een super gave film!

    Enige min-puntje vind ik toch weer het taalgebruik! Ed Harris als Duitser!? Laat het een echte Duitser zijn die Duits praat dan ook!

    Oja, er had ook wel een iets grotere veldsalg van mij bij gemogen, al gaat deze film dan wel om sniperren...

    <SPOILER>
    Wel vaag dat die russen zomaar de aanval werden in gestuurd zonder wapen en ook nog eens als ze de rug toekeerden zelf werden doodgeschoten?!
    "When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."

    [ DVD website v1 ][ v2 ][ Collectie]

  16. #16

    Standaard

    Deze op zich aardige film wordt mijns inziens overgewaardeerd. Wat mij het meest aan deze film irriteert, en Arnold maakt in zijn prima recensie daar terecht een opmerking over, is de gesproken Engelse tekst. Een Rus spreekt Russisch en een Duitser spreekt Duits! Maar in deze film niet; het Engels wat hier gesproken wordt is nog beter als dat van de Engelse koningin. En dan verder is de dissonante rol die dat "meubel" (Rachel Weisz) speelt. Wat doet ze in hemelsnaam in deze oorlogsfilm? In The Mummy films is haar acteerniveau al van bedenkelijk niveau maar hier is haar rol volstrekt overbodig en komt ze absoluut niet uit de verf. Liever had ik de rol van Ed Harris meer uitgediept zien worden. Maar ja he...ik heb het niet voor het zeggen als het om het script gaat. Trouwens...waar wel over...

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Ranft
    Een Rus spreekt Russisch en een Duitser spreekt Duits! Maar in deze film niet; het Engels wat hier gesproken wordt is nog beter als dat van de Engelse koningin.
    Terechte opmerking maar ik vermoed dat ze Jude Law niet eerst Russisch konden laten leren. Het is een fenomeen dat wel in andere oorlogsfilms terugkomt. Normaal stoort het me maar in deze film echt niet.
    [B]
    En dan verder is de dissonante rol die dat "meubel" (Rachel Weisz) speelt. Wat doet ze in hemelsnaam in deze oorlogsfilm?
    In Rusland vochten vrouwen gewoon mee in de oorlog. Ik vind het niet slecht dat men geprobeerd heeft dat te illustreren (zo slecht doet 'ons Rachel' het nog niet... ) maar de keuze van een driehoeksverhouding was spijtig genoeg niet de beste.

  18. #18

    Standaard

    Originally posted by BasH
    [b]En wees eerlijk; waarom zeuren over het ontbreken van een commentaartrack als de meesten van ons over het algemeen niet de moeite nemen om die gedeeltelijk of in zijn geheel te beluisteren?
    Ik vindt dat je helemaal gelijk hebt met deze opmerking.
    Maar er is nog een R2 uitgave met een English - Dolby Digital (5.1)en een DTS track....!!
    Alleen mist deze uitgave de Nederlandse ondertiteling, da´s toch een klein dilemma ...
    Yoda - STAR WARS II - Attack of the Clones:
    "Powerfull you have become, Dooku! The dark-side I sense in you!"

  19. #19

    Standaard

    Ik was aangenaam verrast door Enemy At The Gates. Ik heb hem in de bios gezien waar een babbelend echtpaar een paar rijen achter mij de beleving ietwat verpestte, maar gelukkig is er DVD .
    Ik vind het ook jammer dat de Duitsers geen Duits en de Russen geen Russisch spreken. Het gebruik van de originele taal zou het gevoel van authenticiteit nog net even versterkt hebben. Aan de andere kant, in een film als bv Ben Hur wordt ook door iedereen Engels gesproken en klagen we ook niet dat de hoofdpersonen geen Latijn en Hebreeuws spreken .

    Het is niet zeker of het duel tussen Zaitsev en Konig ook daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Konig wordt alleen in de Russische archieven genoemd en komt in de Duitse archieven helemaal niet voor. Konig en het duel zouden best eens verzinsel van de Russische propaganda kunnen zijn geweest. Dit doet overigens niets af aan de prestaties van Zaitsev.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  20. #20

    Standaard

    Goeie film, maar haalt niet het niveau van bijvoorbeeld Saving Private Ryan en Thin Red Line.
    De scherpschutters-confrontatie tussen Harris en Law is geweldig, maar de manke liefdesdriehoek tussen Law, Fiennes en Weisz maakt de film in mijn ogen geen topper.
    In this world there's two kinds of people my friend: those with DVD's and those without ...........

  21. #21

    Standaard Amerikaanse film???

    In de bespreking wordt dit een Amerikaanse film genoemd. De waarheid wordt hier toch geweld aangedaan, vind ik. Laat ons dit een Europese film noemen en daar ook fier op zijn: boordevol Britse acteurs, geregisseerd en in beeld gebracht door een bende Fransmannen..... Hieronder enkele quotes die mijn vermoeden wel bevestigen.

    Trouwens een zeer aangenaam kijkstuk!!!


    Reputedly the most expensive Euro project (Empire Magazine)

    This is very much a European World War Two movie, with British actors in key roles, a French director and largely continental financing. Why would Hollywood stump up all the cash when its primary audience will probably be surprised that the Russians were in the war at all? ... making it the most expensive production yet shot in Europe(Total Film)

  22. #22

    Standaard

    Het is best een goede film. Alleen jammer dat er toch iets gemakkelijk gekozen wordt voor een cliché-beelden als het om deze slag gaat. Ik heb nogal wat boeken over het Ost-Front gelezen, en daar komt toch wel een wat genuanceerder beeld uit naar voren. Dit is toch meer een geromantiseerde avonturenfilm dan een film die een goed beeld van de slag om Stalingrad geeft.

    Naar mijn smaak had er ook best een commentaar-track bij gemogen. Deze beluister ik altijd met de nodige interesse.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Dit is toch meer een geromantiseerde avonturenfilm dan een film die een goed beeld van de slag om Stalingrad geeft.
    Daarvoor is het dus ook wachten tot Stalinggrad op DVD uitkomt!
    "When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."

    [ DVD website v1 ][ v2 ][ Collectie]

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door System 3rror
    <SPOILER>
    Wel vaag dat die russen zomaar de aanval werden in gestuurd zonder wapen en ook nog eens als ze de rug toekeerden zelf werden doodgeschoten?!
    Is volgens mij wel echt gebeurd. Zulke dingen staan niet op zich; het is vaker voorgekomen dat 'lafaards' direct worden neergeschoten. Ooi heb ik met een gevluchte Iranieër gesproken die zei dat de tanks gewoon op vluchtende soldaten schoten en er dan nog eens lekker overheen reden.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Léon Bolweg
    Dat is nml die liefdesscene. dfat past toch helemaal niet in dit oorlogsverhaal. Als ik deze film geregiseerd had, dan zou ik dit nooit in de film doen, de film had van mijn een hogere waardering gehad als deze romantiek er niet in had gezeten.
    De romantiek mag wat mij betreft wel, alleen die liefdesscene was een beetje over the top. Ik denk dat als zoiets echt zou gebeuren en iemand zou het in de gaten krijgen, er een hele grote gangbang zou ontstaan...
    Nee...romantiek ok, denk dat dat in oorlogstijd gewoon doorgaat, alleen mag het best wat subtieler. De film gaat tenslotte niet over een stel verliefde pubers zoals in Prul Harbour...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •