De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard TV schakelt niet in breedbeeld stand bij NTSC

    De meeste van mijn DVD's zijn regio2 (en derhalve PAL) en de meeste regio1 DVDs die ik heb zijn 4:3. Nu heb ik 1 regio1 DVD die anamorf breedbeeld is vastgelegd (te weten The Lion King).

    Mijn probleem: bij alle regio2 (PAL DVDs) schakelt mijn televisie automatisch in de "breedbeeld" stand wanneer een anamorfe DVD wordt weergegeven. Dit is bij mijn anamorfe NTSC DVD helaas niet het geval, hetgeen resulteert in een uitgerekt beeld als ik het niet handmatig selecteer.

    Heeft er iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

    De relevante gegevens:
    Televisie: Philips 32PW8506
    DVD speler: Denon DVD-2900 (overigens bij met een Philips DVD710 heb ik hetzelfde fenomeen), ingesteld op 16:9
    Receiver: Onkyo TX-DS676
    Aansluiting: Scart DVD -> S-Video Receiver -> Scart TV
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  2. #2

    Standaard

    Welke DVD is het? Misschien is dat ook handig om even te vermelden.

    Anamorfe DVD´s uit alle regio´s worden gewoon herkend als het goed is door je TV. Het enige wat ik kan bedenken is dat de DVD letterboxed breedbeeld is en dus niet anamorf breedbeeld. Als de film dan een verhouding van 1.66:1 heeft kan het inderdaad zijn dat je TV hem niet als breedbeeld herkent.

    Maar goed, da´s allemaal speculatie, eerst maar eens zien over welke titel we het hier hebben.

  3. #3

    Standaard

    Ik kom er ook niet zo'n wijs uit, bij mijn speler/tv combinatie.
    Als ik nou een anamorphe dvd heb, is het dan de bedoeling dat ik mijn tv op 16:9 zet? Als ik dat doe, valt er een hoop buiten beeld.
    Gevolg is dat ik alle dvd's op de stand "breedbeeld" bekijk. Lijkt het beste op wat het moet zijn.
    Maar waarom zit er dan 16:9 op mijn tv

    Speler staat trouwens ingesteld op een weergave van 16:9, en niet 4:3 (uiteraard?)
    My DVD Collection
    Laatste aankoop: xXx, American Pie, American Pie 2, Top Gun...

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Welke DVD is het? Misschien is dat ook handig om even te vermelden.
    Het gaat om de DVD The Lion King (die is zeker te weten anamorph )

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Anamorfe DVD´s uit alle regio´s worden gewoon herkend als het goed is door je TV.
    Dat dacht ik ook.... Nu heb ik inmiddels ook een regiovrije test DVD in NTSC, en de breedbeeld-test faalt ook hier (dus geen automatische omschakeling naar de Breedbeeld-stand )
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door UltraSub
    Ik kom er ook niet zo'n wijs uit, bij mijn speler/tv combinatie.
    Als ik nou een anamorphe dvd heb, is het dan de bedoeling dat ik mijn tv op 16:9 zet?
    Nee (tenminste niet bij mijn televisie). De stand 16:9 is een speciale "zoom" stand, waarbij boven en onder iets wordt afgeknipt. De "Breedbeeld"-stand rekt het beeld alleen horizontaal op (naar beeldvullend), om de anamorfe opslag op de DVD te corrigeren.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door UltraSub
    Maar waarom zit er dan 16:9 op mijn tv
    Voor de PAL-plus uitzendingen. Die zijn niet anamorph.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door UltraSub
    Speler staat trouwens ingesteld op een weergave van 16:9, en niet 4:3 (uiteraard?)
    Dat zou correct moeten zijn.
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  6. #6

    Standaard

    Aha, bedankt voor je antwoord!
    My DVD Collection
    Laatste aankoop: xXx, American Pie, American Pie 2, Top Gun...

  7. #7

    Standaard

    Niemand die mij verder kan helpen met mijn oorspronkelijke vraag???
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  8. #8

    Standaard

    Het heeft te maken met de combinatie aansluiting (scart, s-vhs etc) en je philips tv.
    Ik heb hetzelfde probleem. Indien de tv is aangesloten via scart kiest hij bij ntsc nooit de juiste (breedbeeld) stand. Ik weet het niet meer zeker maar ik dacht dat het via de s-vhs aansluiting wel goed ging. Kortom via scart ontvangt de tv niet het juiste signaal of hij interpreteert het verkeerd. Het lijkt mij het laatste.
    Certainty of death! Small chance of succes! What are we waiting for?
    DVD collectie

  9. #9
    Paul Reekers
    Guest

    Standaard

    Ik heb thuis een philps 32PW8807, deze schakeld ook bij een anamorphe NTSC DVD (te weten DTS Demo DVD #7) over. Ik heb via scart de dvd speler (Sony DVP NS905V) aangeloten. Bij doet hij het dus wel.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •