Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 86 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    De muziekindustrie lijkt het eindelijk te winnen van Kazaa!!



    Effectieve Kazaa-sabotage muziekindustrie
    Dinsdag, 26 augustus 2003 - De muziekindustrie experimenteerde al eerder met nepnummers op Kazaa. Dit is echter kinderspel bij de stroom nutteloze tracks die het netwerk nu overspoelt.

    Het lijkt erop dat platenmaatschappijen een effectieve methode hebben ontwikkeld om het gebruik van Kazaa te frustreren. Steeds meer mensen stuiten namelijk bij hun zoektochten via Kazaa op liedjes die bij beluistering na enkele seconden alleen nog irritante krakende geluiden laten horen of er zelfs helemaal mee ophouden.

    Het netwerk van Kazaa raakt in snel tempo vervuild met dergelijke nutteloze liedjes. Volgens p2p-kenner Hans Handgraaf van de site Museekster is vooral de platenmaatschappij van Justin Timberlake zeer actief met de nieuwe methode. Met succes. Bijna alle nummers van deze artiest blijken nu al waardeloos te zijn.

    Volgens Handgraaf heeft de industrie hiermee de achilleshiel van Kazaa gevonden. In het verleden liet de muziekbranche al nepnummers op onder meer Kazaa los, maar deze methode is lang niet zo effectief als de nu gebruikte. De nepnummers leidden namelijk een geïsoleerd bestaan tussen de gigantische hoeveelheden 'echte' nummers. Dat is nu anders.

    Unieke code
    Kazaa herkent identieke bestanden aan een code, de zogenaamde hash. Deze hash berekent Kazaa via de eerste 300 kb van een bestand in combinatie met de totale grootte. "De truc is de mp3 te beschadigen na de eerste 300 kb zonder de grootte van het bestand aan te passen", zo legt Handgraaf uit. Kazaa herkent dit vervolgens niet en denkt dat het aangepaste bestand identiek is aan het onbeschadigd exemplaar.

    Vervolgens raken de goede bestanden steeds vaker vermengd met beschadigde exemplaren, omdat Kazaa op het oog identieke bestanden simultaan downloadt en daarna weer samenvoegt tot één nummer.

    "Als een mp3 tientallen aanbieders heeft, hoeft er maar één rotte versie tussen te zitten en het kwaad is geschied. Geen stoppen aan", zo schetst Handgraaf het rampscenario voor Kazaa-gebruikers. De enige oplossing voor Kazaa-eigenaar Sharman zou zijn om Kazaa compleet aan te passen. De hashcode zou dan berekend moeten worden over het totale bestand.

    Overgenomen van: http://www.webwereld.nl/nav/nb?16032

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    De muziekindustrie lijkt het eindelijk te winnen van Kazaa!!
    Knip!!!
    lijkt....Zal vast wel weer een tegenactie komen..Misschien toch maar eens prijzen omlaag gooien van cd's en dvd's? Misschien werkt dat (wél) of stimuleert dat de verkoop beter..

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    ... is vooral de platenmaatschappij van Justin Timberlake zeer actief met de nieuwe methode. Met succes. Bijna alle nummers van deze artiest blijken nu al waardeloos te zijn.
    Die waren al waardeloos vooraleer ze op Kazaa opdoken
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #54

    Standaard

    Ik heb niet de hel discussie door gelezen,

    Maar mijn mening is toch wel dat ze niet zo moeten lopen te zijken.

    In de VS zat op een campus een CD zaak, die deed het redelijk maar kon het hoofd nog maar net boven water houden. Toen kwam Napster, het platenwinkeltje draaide overuren en groeide uit tot een behoorlijk groot bedrijf. Waarom? Mensen luisteren eerst de kwalitatief slechte MP3tjes en kopen later de kwalittief goede CD

    Maar dat doen niet iedereen, als je vn de bieb een CD leent dan maak je er een img van en dan heb je een 1 op 1 copie, niemand die het verschil hoord. Maar zolang je €25 moet gaan betalen voor 1 cd forget it dat ik CD's ga kopen, zoveel geld ga je toch niet betalen voor een CD!
    De verkopn gaan pas weer omhoog als je voor 7.50 euro CDs kunt kopen, dan doet iedereen het weer, minder winst per CD maar wel vele malen meer verkopen.

    Divx en co doe ik verder niet aan, veel te slechte kwaliteit, een DVD van internet wel, maar dan altijd nog het orgineel kopen / huren en niet door / ver kopen.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    <knip>
    Leuk dat ze dit doen met Kazaa, maar is het zo zinvol? Niet voor niets heb je al vele varianten gehad. Was het niet Scour, dan was het Napster. Was het niet Napster, dan was het wel Kazaa. Leuk dat ze Kazaa nu kunnen plat leggen, maar wie denkt dat de opvolger al niet operational is?

    Om mijn verhaal dus even kort te maken: Ze pakken dus het verschijnsel aan, maar niet het probleem! Wordt dat opgelost, dan is het verschijnsel ook grotendeels ingedamd.

  6. #56

    Standaard

    als ik moet kiezen tss films downloaden met kazaa of een dvd kopen dan is mijn beslissing toch niet moeilijk (tweede)
    veel betere geluidskwaliteit


    voor muziek ligt dit echter anders

    ik download wel mp3kes maar ik luister daar dan een paar keer naar en na een tijdje vliegen die weer weg
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  7. #57

    Standaard

    Films heb ik nog nooit gedownloaded van Kazaa en dergelijke, er gaat niets boven een filmpje kijken op DVD 8) .
    Wat betreft muziek heb ik wel wat MP3's, de kwaliteit is niet echt subliem te noemen, maar er kruipt teveel geld in het kopen van DVD's zodat er niks meer overblijft om een CDtje te kopen

  8. #58

    Standaard

    laten we eerlijk zijn, we hebben allemaal wel eens wat MP3 bestanden van internet gehaald en why not?
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  9. #59

    Standaard

    Ik gebruik kazaa eigelijk alleen maar om te kijken of een bepaald liedje of album wel leuk is. Als ik het de moeite vind dan koop ik meestal wel het album.
    <> Safetrader!! en MegaStarTrader<>

    De misdaad is al georganiseerd, nu de politie nog :P

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold Bomers
    Ik gebruik kazaa eigelijk alleen maar om te kijken of een bepaald liedje of album wel leuk is. Als ik het de moeite vind dan koop ik meestal wel het album.
    Precies, gratis reclame!
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold Bomers
    Ik gebruik kazaa eigelijk alleen maar om te kijken of een bepaald liedje of album wel leuk is. Als ik het de moeite vind dan koop ik meestal wel het album.
    Precies, gratis reclame!
    Ja, idd. Dus wat hebben ze nog te zeuren dan. Krijgen ze een keer gratis reclame en dan is het weer niet goed.

  12. #62

    Standaard

    Hehe het valt me op dat zoveel mensen Kazaa gebruiken, ongelooflijk .
    Ik gebruik het heel af en toe, maar ik heb dan ook de gehackte versie en die is snel . Ik heb trouwens een AMD en ik ben er heel tevreden over, hij loopt een 2,6 eruit :P, mja dat terzijde . Zijn er hier geen gebruikers van Direct Connect of Direct Connect ++? Want daar kan je pas goed downloaden. Ik heb 33,40 gb in me que list staan aan films eniso's van OS'en. Wel chill en vooral snel.

  13. #63

    Standaard

    Ik zal mezelf niet beter voordoen dan ik ben...ik heb regelmatig MP3s gedownload en ook films...

    Van de MP3s heb ik over het algemeen ook CDs, en van de films...dat ging bij mij over films waar ik mijn twijfel had of ik ze leuk zou vinden, waar ik dus zeker niet in de bios naartoe zou gaan maar toch benieuwd was of het wat is...ik heb er regelmatig mijn mening over films door herzien en ze dan toch aangeschaft...

    Het probleem zit hem natuurlijk niet zo zeer in de gebruikers zoals de meesten hier, die een film of CD toch aanschaffen na het kijken/luisteren van het gedownloade bestand.. Het gros hier gebruikt Kazaa als soort van preview materiaal...
    Mijn DVD verzameling laatste aanwinst(en): Cypher (Limited Edition Packaging), Black Hawk Down (2-disc collector's edition), Italian Job Boxset (1969/2003)

  14. #64
    Jan Spoelder
    Guest

    Standaard

    DVD's koop ik gewoon. Veel betere kwaliteit dan DivX, wat meer kijkgenot betekent. mp3 downloaden doe ik nog wel. Maar goede cd's koop ik nog altijd. Ik ben dus net als vele anderen hier

  15. #65

    Standaard

    Wat vinden jullie van Gnutella en eDonkey? Iemand die ervaringen of een mening heeft over deze twee p2p-netwerken?

  16. #66

    Standaard

    Mijn buurman gebruikt vooral Edonkey en staat daarmee dag en nacht divx-en te downen.
    Ik zelf gebruik Bit Torrent, nog lang niet zo'n groot aanbod als op KaZaa, maar ook nog lang niet zo vervuild. Ik denk met weemoed terug aan de goede oude tijd van (en beiden ter ziele gegane) Hotline en Napster.

  17. #67
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Napster.
    Napster was inderdaad een fijne tijd.
    Nu gebruikt men eMule vaak en dat werkt perfect.

  18. #68

    Standaard

    Emule werkt op zich goed, maar is erg traag. Als je ff snel een mp3tje wilt hebben heb je meestal pech; met bv. Kazaa was dit "vroeger" een fluitje van een cent, meestal binnen in een minuutje.
    Voordeel van Emule is dat (bijna) alles aanwezig is en het is (nog) niet vervuild.
    Arrivederci

  19. #69

    Standaard

    Sinds afgelopen weekend ben ik wat aan het prutsen met Shareaza (een gecombineerde Gnutella/Edonkey-client) en dat werkt errrug goed. Ik zoek nogal vaak bootlegs/live-opnamen (momenteel voornamelijk van Bruce Springsteen) en dat leverde met Napster of Kazaa nooit zoveel op, maar met Shareaza kom ik echt heel veel bijzondere dingen tegen.

  20. #70

    Standaard

    Het is heel simpel: Zakken met die prijzen, voor de Cd en DVD.

    Kijk maar eens maar hoe druk het is bij kruidvat als er Cd's of DVD's daar voor 4,95 of zo liggen.

  21. #71
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jokey
    Emule werkt op zich goed, maar is erg traag.
    Dat is alleen in het begin zo.
    Je spaar daar een soort van punten zeg maar door mede emulers ook bij jouw te laten downloaden (uploaden).
    Dus hoe meer jij anderen de gelegenheid geeft om bij jouw te uploaden des te sneller gaat jouw downloaden als soort van dank zeg maar.
    Wederheids respect of dienst verlening, noem het maar hoe je wilt.

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sophie_ragas
    Het is heel simpel: Zakken met die prijzen, voor de Cd en DVD.

    Kijk maar eens maar hoe druk het is bij kruidvat als er Cd's of DVD's daar voor 4,95 of zo liggen.
    De prijs van een 'iets' is natuurlijk geen enkele reden om het te gaan stelen. Ik bedoel: je gaat toch ook geen auto's pikken omdat ze zo duur zijn? p2p is een handig middel om bestanden te delen maar het gebruiksgemak is natuurlijk geen reden om het illegaal uitwisselen van muziek of film goed te praten. Dat je het wel doet is een 2e, maar dat moet ieder voor zichzelf maar verantwoorden.

  23. #73
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    De prijs van een 'iets' is natuurlijk geen enkele reden om het te gaan stelen. Ik bedoel: je gaat toch ook geen auto's pikken omdat ze zo duur zijn?
    Als het net zo gemakkelijk gaat als met films en muziek................waarom niet.
    Kortom, dit is appels met peren vergelijken. :wink:

  24. #74

    Standaard

    Gister nog net een paar mp3 van kazaa geplukt. Ff kijken of The Last Samurai de moeite waard is om als echte cd te kopen.

  25. #75

    Standaard

    De entertainment-industrie heeft vandaag in de VS een grote overwinning geboekt op de aanbieders van p2p-software zoals o.a. Kazaa (bestaan ze nog?). In de rechtzaak tussen de filmmaatschappij MGM en p2p-aanbieder Grokster heeft het hooggerechtshof daar geoordeeld dat die laatste partij aansprakelijk is voor schade veroorzaakt door illegaal downloaden via hun software. Met deze uitspraak kunnen film- en platenmaatschappijen nu de makers van p2p-software voor het gerecht dagen om hun schade te verhalen.

    File-trading networks can be liable-court

    WASHINGTON (Reuters) - A unanimous U.S. Supreme Court ruled on Monday that Internet file-trading networks can be held liable when their users copy music, movies and other protected works without permission.

    The justices set aside a U.S. appeals court ruling that the peer-to-peer networks cannot be held liable for copyright infringement because they can be used for legitimate purposes as well.

    "We hold that one who distributes a device with the object of promoting its use to infringe copyright ... is liable for the resulting acts of infringement by third parties," Justice David Souter wrote for the court.

    The case had been closely watched by the entertainment and technology industries as a test of copyright law in the computer era. It was considered the most important copyright case to reach the Supreme Court in more than two decades.

    Online networks like Grokster and Morpheus allow millions of computer users to copy music and movies for free from each others' hard drives.

    Recording labels and movie studios said the copying has hurt their sales. Revenues in the recording industry have plunged by about 25 percent since file-sharing networks emerged in 1999, though the industry posted a slight sales increase last year.

    The appeals court cited a landmark 1984 Supreme Court ruling that Sony Corp. could not be held liable if users of its Betamax VCR copied television shows without permission because it also could be used for legitimate purposes such as taping a show to watch later.

    The entertainment industry appealed to the Supreme Court after the appeals court ruling in the file-sharing case, and the U.S. Justice Department supported the appeal. The ruling was a victory for them.

    Technology companies argued that holding the networks liable would stifle creativity and deter inventors from developing new products.

    The entertainment industry managed to shut down the first file-trading network, Napster. But the appeals court found that Grokster differed significantly from Napster because its software permits users to share files with one another directly rather than going through a central computer server.
    Zie http://news.yahoo.com/news?tmpl=stor...rt_grokster_dc

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •