Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 95 worden weergegeven.

Discussie: Big Fish

  1. #1

    Standaard Big Fish

    Ik ben een rasechte fan van de films van Tim Burton, regisseur van onder meer de geniale komedies Beetlejuice en Mars Attacks!, en de prachtige films Batman, Edward Scissorhands en Sleepy Hollow. Graag zou ik wat meer willen weten over zijn nieuwste project, Big Fish. Deze film is gebaseerd op het boek van Daniel Wallace en in de hoofd- en bijrollen zien we onder andere Ewan McGregor, Albert Finney, Billy Crudup, Jessica Lange, Helena Bonham Carter, Alison Lohman en Danny DeVito. Weet er iemand wanneer deze prachtige film in België (want daar woon ik) zal uitgebracht worden? Ik ben er namelijk zeer op uit om dit kleine meesterwerkje te zien, velen noemen het immers de beste Tim Burton film tot nu toe. Alvast bedankt!
    The Night HE Came Home!

  2. #2
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    In Nederland komt de film op 11 maart in de bioscoop. Ik neem aan dat ook in diezelfde tijd de film in België zal openen.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  3. #3

    Standaard

    ehhh redelijk simpel te vinden op

    http://www.imdb.com/title/tt0319061/releaseinfo

    Release dates for
    Big Fish (2003)
    Belgium 17 March 2004
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  4. #4

    Standaard

    De animatiefilm "The nightmare before Christmas" is anders ook niet te versmaden
    there's only one person who's got his work done by friday, and that was robinson crusoë

  5. #5

    Standaard Re: Tim Burton!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sam Van Ghelder
    * Knip Graag zou ik wat meer willen weten over zijn nieuwste project, Big Fish. Knip *
    - Officiele site
    - Trailer
    'A thing of beauty, is a joy forever'

  6. #6

    Standaard

    - Poster
    - Recensies

    Mzzls, Jeroen.
    'A thing of beauty, is a joy forever'

  7. #7

    Standaard Big Fish

    Bedankt, allemaal. De site is gewoonweg prachtig. Ik kan amper wachten om in de bios te zitten! ( )
    The Night HE Came Home!

  8. #8

    Standaard

    Ik heb deze film net in de bioscoop gezien en ben onder de indruk. Het is naar mijn mening een meesterwerk. De film is minder 'donker' dan andere Burton films en er wordt geweldig geacteerd (vooral door Albert Finney). Ik ben ook zeker van plan om de film nogmaals te gaan bekijken.

  9. #9

    Standaard

    Geweldig mooie film over het leven van Edward Bloom.

    Ed Bloom ligt op sterven en zijn zoon heeft lang niet meer met hem gepraat. En áls ze al praatte, dan vertelde Ed alles in mooie verhaaltjes.
    Ed's zoon wil zijn vader echt leren kennen en niet alleen de verhalen.

    De film bestaat eigenlijk uit twee delen; het deel met de oude zieke Ed wordt in beeld gebracht als een willekeurig drama en zijn levensverhaal wat echt op de Tim Burton manier in beeld is gebracht.

    De verhalen zijn geweldig, mooi en fantasierijk op een manier zoals alleen Tim Burton die kan maken.

    Het einde is gewoon mooi en ontroerend met een knipoog. Ik heb echt zwaar genoten van de film en ben van mening dat dit echt een van de beste, zo niet de beste film van Tim Burton is.

    In de hoofdrol zien we Ewan McGregor als de jonge Ed Bloom. Ook zien we Steve Buscemi nog terug in een leuke bijrol evenals Helena Bonham Carter die we kennen uit Fight Club.

    De film deed mij heel lichtjes denken aan Forrest Gump; in die film zag je dingen waarbij je dacht van 'ja hoor!...' zoals het smilie-gezicht op het shirt waarmee forrest zijn gezicht afveegt. Dat soort dingen, daar bestaat het verhaal van Ed Bloom volledig uit, en daar moet je wel van houden...
    Red het regenwoud, eet meer specht...
    mijn dvd-profiler

    www.prikstok.nl : prikkelend scherpzinnig!

  10. #10

    Standaard big fish

    Ik heb hem inmiddels ook al gezien in de bios en ik vond hem een beetje tegen vallen ik had iets meer van het verhaal verwacht maar de special effects waren wel mooi.En je moet er inderdaad van houden ik ben nooit zo'n fan geweest van die vage films.
    i'm not a bitch but i'm no angel to.

  11. #11

    Standaard

    Burtons kennende zal het wel weer een topper zijn! Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in

  12. #12

    Standaard

    Ik vond het een erg vermakelijke film. Heerlijk aparte sfeer, veel grappige vondsten. Het verhaal stelt niet bijster veel voor maar dat kon mij eigenlijk weinig schelen.

    Gisteren Paycheck gezien en dan ben je toch blij dat er ook nog van die aparte films als Big Fish gemaakt worden

  13. #13

    Standaard

    Ik vond Big fish wel een mooie film. Gewoon een leuk sprookje in de trant van Edward Scissorshand, maar dan minder donker.
    Maar ik vind het niet per se de beste film van Tim Burton tot nu toe. Wat is de beste ? Het is gewoon even een andere soort film dan wat je van hem gewend bent.
    Keep you damn filthy bones outta my mouth.

  14. #14

    Standaard

    Lijkt me een bijzondere film. Ik heb hem nog niet gezien, maar ik denk dat ik binnenkort maar eens een bioscoopbezoekje af ga leggen

  15. #15

    Standaard

    Ik vond het zeer zeker een bijzondere film.
    Turn around and feel the vibe.....

  16. #16

    Standaard

    ben erg benieuwd.. lijkt me een superfilm, maar ook een beetje vaag misschien??
    The greatest thing, you'll ever learn,
    is just to love, and be loved in return...

  17. #17

    Standaard

    Ik vond de film absoluut niet vaag. Ik denk dat de film de intentie heeft om mensen aan te zetten tot een fantasierijk leven. Het volgende stuk uit het Parool geeft volgens mij wel goed aan waar het in de film om draait.

    Big fish is een geweldig pleidooi voor een fantasierijk leven. Will wil de waarheid weten over zijn vader, maar begrijpt niet dat de halve waarheden en fantasieverhalen deel uitmaken van de waarheid. Edward Bloom wilde in de illusie leven dat hij een niet te vangen grote vis was. Natuurlijk wist hij dat zijn leven even klein of groot was als dat van iedereen, maar met zijn fantasie hield hij het leven dragelijk. Zijn benadering getuigde van wijsheid.

  18. #18

    Standaard

    Ja dit is zeker een film , die ik in de bios moet gaan zien.
    Ben benieuwd.
    http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Nancy

    Don,t point your finger at fucking crazy people!!!!!

  19. #19

    Standaard

    kep em in de bios gezien, eerst begon paycheck..hadden ze verkeerde film drin gestopt..GOOOO MINERVA

    Hij was wel leuk, maar iets te saai voor mij

  20. #20

    Standaard

    gisteren gezien, goeie film, maar niet zoooooooo goed
    had er meer van verwacht, toch van tim burton, hij is inderdaad minder donker dan zijn andere films..
    7/10 en komt niet in mijn verlanglijstje v dvds
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  21. #21

    Standaard

    Deze film vond ik iets minder van Tim Burton, ik hou meer van de donkere Tim Burton. Het verhaal wordt op een zeer leuke manier verteld, zeer fantasierijk :wink: , maar toch mist het verhaal/film iets.
    Een 7/10.

  22. #22

    Standaard Prachtig!

    Misschien niet de beste film van Burton, maar toch een zeer aangenaam en prachtig weergegeven werkje. Deze wil ik zo snel mogelijk in mijn collectie, mooi tussen Batman, Edward Scissorhands en Sleepy Hollow. Unieke film.
    The Night HE Came Home!

  23. #23

    Standaard

    Ik vond hem echt helemaal fantastisch, dus vroeg ik me af of er misschien al een Regio2 release datum is? Kan ik daar weer naar uitkijken

  24. #24

    Standaard

    ik lees net dat ie pas begin juni uit gaat komen...

    das dan zelfs nog regio2UK,dus de nl kan nog langer duren...

    de regio1 komt eind april al uit!!
    dat wordt geen moeilijke keuze...

    binnenkort nog es bekijken denk ik.

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  25. #25

    Standaard

    Helaas heb ik geen regiovrije speler, maar ik las ergens dat de dvd beschermd is en dus niet op alle regiovrije spelers kan. Begin juni duurt nog niet zo heel lang, toch? Een beetje geduld kan er ook nog wel bij :P

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •