De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Filmgeschiedenis boek!

    hey,
    weet iemand een heel goede boek van filmgeschiedenis...???
    Ik zou het liever nederlandstalig hebben... Maar vermeld Engelstalige maar ook bij! :wink:

    Dank u

    Jorn
    I'm Bad Angel But Good Devil

  2. #2

    Standaard

    In onderstaande thread worden een aantal interessante boeken genoemd.
    symboliek
    Een heel leuk boek is verder Cinema year by year uitgegeven door Harpers & Queen. Waar in met veel foto's jaar voor jaar (1890 tot 2002)enorm veel films voorbijkomen.
    Als je hem nog ergens op de kop weet te tikken is de CD-rom Cinemania 97 ook nog een aanrader.

  3. #3

    Standaard

    Deze week boekenweek, thema geschiedenis.

    Gekocht Leonard Maltin's Classic Movie Guide met meer dan 9000 movies.
    met foto uit "The Philladelphia Story" op de cover.
    Alleen films van voor 1960. Ook de films die in de afgelopen jaren uit de jaarlijkse uitgave waren geschrapt, wegens gebrek aan ruimte. Plus meer dan 1000 films die nooit eerder waren opgenomen in Maltin's movie guide.
    Voorin een lijst met aan te raden titels die de laatste jaren op dvd zijn verschenen.
    Met achterin (node gemist in de jaarlijkse Maltin de afgelopen jaren)
    Sterren en regisseurs index.

    "Onmisbaar" - Los Angeles Times
    "met kop en shouder boven de rest" - New York Times

  4. #4

    Standaard

    Beste boek dat ik ken is Easy Riders, Raging Bulls van Peter Bliskind over de gouden jaren 70 in Hollywood. Down and Dirty in pictures (ook van Bliskind) over de onafhankelijke film en Miramax in het bijzonder is ook erg vermakelijk.

    the Movie book van phaidon, met meer dan 500 prachtige foto's en het eerder genoemde year by year zijn ook zeer de moeite waard.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Beste boek dat ik ken is Easy Riders, Raging Bulls van Peter Bliskind over de gouden jaren 70 in Hollywood.
    Bedankt voor de tips.
    van bovenstaande boek is ook een docu gemaakt, op dvd verkrijgbaar.
    imdb Kwam ik gisteren tegen toen ik wat zat te surfen naar goede docu's over film.

  6. #6

    Standaard

    Ook leuk is High Concept over Don (Top Gun, coke & hoeren) Simpson.

    En de Kubrick en Spielberg biografieen van Vincent Lobrutto en Ohm Baxter heb ik ook met veel plezier gelezen.

  7. #7

    Standaard

    Vandaag het boek "1001 films: de meest spraakmakende films aller tijden" gekocht, eerste indrukken zijn erg goed! Leuke, uitgebreide teksten bij elke film, veel foto's, handige extra info (Oscarnomaniatie's etc)

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ramon van Dam
    Vandaag het boek "1001 films: de meest spraakmakende films aller tijden" gekocht, eerste indrukken zijn erg goed! Leuke, uitgebreide teksten bij elke film, veel foto's, handige extra info (Oscarnomaniatie's etc)
    Inderdaad een geweldig boek! Het is voor mij een goede maatstaf wanneer ik in de videotheek ben!
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Deze week boekenweek, thema geschiedenis.

    Gekocht Leonard Maltin's Classic Movie Guide met meer dan 9000 movies.
    met foto uit "The Philladelphia Story" op de cover.
    Alleen films van voor 1960. Ook de films die in de afgelopen jaren uit de jaarlijkse uitgave waren geschrapt, wegens gebrek aan ruimte. Plus meer dan 1000 films die nooit eerder waren opgenomen in Maltin's movie guide.
    Voorin een lijst met aan te raden titels die de laatste jaren op dvd zijn verschenen.
    Met achterin (node gemist in de jaarlijkse Maltin de afgelopen jaren)
    Sterren en regisseurs index.

    "Onmisbaar" - Los Angeles Times
    "met kop en shouder boven de rest" - New York Times
    Waar heb jij die gekocht?? Die wil ik ook hebben!
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Deze week boekenweek, thema geschiedenis.

    Gekocht Leonard Maltin's Classic Movie Guide met meer dan 9000 movies.
    met foto uit "The Philladelphia Story" op de cover.
    Alleen films van voor 1960. Ook de films die in de afgelopen jaren uit de jaarlijkse uitgave waren geschrapt, wegens gebrek aan ruimte. Plus meer dan 1000 films die nooit eerder waren opgenomen in Maltin's movie guide.
    Voorin een lijst met aan te raden titels die de laatste jaren op dvd zijn verschenen.
    Met achterin (node gemist in de jaarlijkse Maltin de afgelopen jaren)
    Sterren en regisseurs index.

    "Onmisbaar" - Los Angeles Times
    "met kop en shouder boven de rest" - New York Times
    Waar heb jij die gekocht?? Die wil ik ook hebben!
    Broese in Utrecht

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ramon van Dam
    Vandaag het boek "1001 films: de meest spraakmakende films aller tijden" gekocht, eerste indrukken zijn erg goed! Leuke, uitgebreide teksten bij elke film, veel foto's, handige extra info (Oscarnomaniatie's etc)
    Waar heb je deze gekocht en voor hoeveel euro's?

  12. #12

    Standaard

    Hier in Dordt is er zo'n eurowinkel met een boekenwinkel eraan vast, hij was geloof ik 19,95 o.i.d.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •