De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Waarom hebben tv's maar 1 of 2 rgb-aansluitingen?

    Ik vraag me eigenlijk af waarom de meeste tv's maar 1 of 2 rgb aanluitingen hebben terwijl ze wel meerdere scart aansluitingen hebben.
    Ik heb nu een panasonic bb en die heeft 3 scart aansluitingen en maar 2 ervan zijn rgb. Bij andere mensen zie ik 2 scart aansluitingen en maar 1 rgb.

    Waarom zijn ze niet allemaal rgb?
    als je bijvoorbeeld een dvd-speler/vcr/dvd-recorder/ps2/xbox/gamecube hebt dan kun je dat allemaal niet met rgb aansluiten.

  2. #2

    Standaard

    daar hebben ze rgb-splitters voor uitgevonden.

  3. #3

    Standaard

    Eigenlijk beter is nog een RGB Scart switchbox. Bij een splitter wordt de kwaliteit niet zo best.

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    daar hebben ze rgb-splitters voor uitgevonden.
    Dit is natuurlijk geen reden en zeker geen goede serieze oplossing waarom tv,s maar 1 a 2 rgb scarts bezitten terwijl er meer scart aansluitingen aanwezig zijn, kortom wat hier geroepen wordt is onzin.
    Overigens vind ik het inderdaad een goede vraag van Mr.C en zo raar is die dus niet.
    Mijn Philips heeft overigens drie scarts waarvan er slechts één voor rgb.
    Wel is het zo dat deze vorm van verbindingen steeds minder belangrijk wordt daar er betere alternatieven komen en al zijn.

  5. #5

    Standaard

    Misschien een kostenplaatje? Ik weet wel dat er bij e wat duurdere tv's vaak 2 rgb aansluitingen op zitten. Verder zou ik er ook geen verklaring voor kunnen geven.

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Misschien een kostenplaatje? Ik weet wel dat er bij e wat duurdere tv's vaak 2 rgb aansluitingen op zitten. Verder zou ik er ook geen verklaring voor kunnen geven.
    Die van mij was ruim €1600 (72cm breedbeeld) dus ook deze verklaring is niet geheel correct.

  7. #7

    Standaard

    Ik bedoel de wat duurdere tv's Johan .

    Geintjuh. Zou het ook niet weten verder.

  8. #8

    Standaard

    ik denk ook wel omdat het wat duurder is maar ik zou niet weten hoeveel duurder nou zo'n rgb aansluiting is dan een s-video terwijl de kwaliteit wel veel verschilt.

    ik weet niet wanneer je je tv hebt gehaald johan maar je bent best wel genaa*d met maar 1 rgb aansluiting. voor mijn tv (2 aansluitingen) heb ik €1100 betaald.

  9. #9

    Standaard

    Volgens mij koop je een tv om zijn beeld en eventueel om het design, maar niet om het aantal scart aansluitingen, rgb of niet :wink:

    Maar serieus, ik denk dat het te maken heeft met het verwerken van het signaal, dat de techniek in de TV niet zoveel RGB scart signalen kanverwerke. Hoeveel mensen hebben geen problemen met het gebruik van een scartbox, ongeacht de kwaliteit van de box?

    de farikant heeft als uitgangspunt dat de TV nog steed moet funtioneren(naar behoren) met alle aansluitingen benut. IMHO ligt daar dus het probleem, hoe meer aansluitingen, hoe meer techniek nodig om de boel te scheiden en toch goed werkend te houden.

    Daarnaast worden er idd steeds alternatieven voor de scart aangeboden, en zelf denk ik dat het niet lang meer duurt voordat een (betaalbare) TV met een digicoax(of glasvezel) niet lang meer op zich laat wachten.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Volgens mij koop je een tv om zijn beeld en eventueel om het design, maar niet om het aantal scart aansluitingen, rgb of niet :wink:
    Maar serieus, ik denk dat het te maken heeft met het verwerken van het signaal, dat de techniek in de TV niet zoveel RGB scart signalen kanverwerke. <KNIP>
    Ik denk dat de truc heel eenvoudig zit in kostenbesparing. Als mensen er niet om vragen (zoals je zegt: je koopt een tv om zijn beeld) hoef je het er ook niet op te zetten. elke rgb-aansluiting kost geld (ik neem aan hooguit iets van €2 per aansluiting voor de tv-producent) en elke besparing is er één.
    "Wil je persé rgb, ... nou dat zit er toch op? Wil je meerdere scarts? dat zit er toch op?"
    IMHO as simple as that.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •