Pagina 5 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 154 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin de Goeij
    En nu al weer zowat drie maanden clean..
    Geestelijke afhankelijkheid duurt het langst ja.... .

  2. #102

    Standaard

    En ik kom hier een aantal voor mij herkenbare dingen tegen.
    Ik ben voor mijn gevoel ruim een maand geleden gestopt. Huursub ging omlaag, per 1 jan. gaan de prijzen weer omhoog, en ik had elke maand al moeite om rond te komen. Het stinkt (ook al maakte me dat geen ene donder uit toen ik rookte), en kost klauwen met geld, en je spullen worden er geel van (moet nog steeds oa mijn tv schoonmaken, en de electronica in mijn receiver laten schoonmaken ).
    Ik had zoiets van: ik moet stoppen. Woensdag had ik dat idee. 'S ochtends had ik nog peuken. Tegen het einde van de avond niet meer. Ik gin die avond uit. Toch nog peuken kopen natuurlijk he . Maar wel even pakje oproken in de kroeg (in mijn eentje zo ongeveer ), en de dag erna geen peuk meer aangeraakt. Mijn 4 asbakken zijn naar mijn ma gegaan samen met de 9 aanstekers die ik nog had liggen .
    Ik bespaar mezelf nu zo'n 25 euro per week. Daar kun je veel mooie dvd's voor kopen, wat ik ook meteen aan het doen ben .
    Dat is iets dat ik al vaker gelezen heb.
    In het begin nogal aangekomen (3/4 keer per week middeltje met halen), maar dat ben ik nu weer aan het wegwerken. Maandag, woensdag en Vrijdag zijn mijn vast zwemdagen, en in de tussentijd ga ik ook wel eens een keertje zwemmen. Nu weer sit-ups en wat rondlopen, en alles komt goed (en nee, dit is allang geen quickreply meer )

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peefie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin de Goeij
    En nu al weer zowat drie maanden clean..
    Geestelijke afhankelijkheid duurt het langst ja.... .
    LOL. Inderdaad. Eerste 2 dagen kon ik geen 5 minuten stilzitten. En ik had die dag net Dances With Wolves 3disc gekocht..... De hele tijd nerveus, de hele wat te doen willen hebben. Niet normaal meer. En nog steeds heb ik zoiets van: woooow, waar ben ik mee bezig. En dan ruik je die geur weer, je ziet iemand een pakje afrekenen, je ziet de dvd's in je kast, en je weet weer waarom je gestopt bent .
    Maar geestelijke afhankelijkheid schijnt ook nooit helemaal 100% weg te gaan. Ik ken genoeg mensen die het er af en toe nog steeds moeilijk mee hebben ook al roken ze al 10 jaar niet meer.

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peefie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin de Goeij
    En nu al weer zowat drie maanden clean..
    Geestelijke afhankelijkheid duurt het langst ja.... .
    Maar geestelijke afhankelijkheid schijnt ook nooit helemaal 100% weg te gaan. Ik ken genoeg mensen die het er af en toe nog steeds moeilijk mee hebben ook al roken ze al 10 jaar niet meer.
    En na 16 jaar ook niet..

  5. #105

    Standaard

    deze is dus ook weer omhoog gekrikt..
    ik ga maar niet weer in op de discussie die roken in verband stelt met IQ..

    Maar wil nog wel even zeggen dat geestelijke afhankelijkheid inderdaad het langste duurt ja..
    las laatst in een tijdschrift dat de fysieke verslaving maar 5 DAGEN duurt, en de mentale verslaving schijnt WAT minder te worden na een MAAND of 6...
    bij sommige mensen gaat het zelfs nooit helemaal over, alhoewel het natuurlijk elke dag makkelijker word om ermee te stoppen..
    volgens mij komt het ook gewoon doordat je zo vaak in aanraking komt met rokende mensen en de geur ervan.. het is gemeen dat die dingen uitgevonden zijn
    The greatest thing, you'll ever learn,
    is just to love, and be loved in return...

  6. #106

    Standaard

    Als ik 't allemaal lees ben ik blij dat ik nooit ben begonnen.
    Maar ik denk wel dat ik er van af zou kunnen komen want ik heb een sterke wil.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hanna
    het is gemeen dat die dingen uitgevonden zijn
    Sterker nog: eerst werd de heilzame werking uitvoerig gepromoot. Later kwamen ze erop terug maar toen waren al 3874687462387 mensen verslaafd .

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Als ik 't allemaal lees ben ik blij dat ik nooit ben begonnen.
    Maar ik denk wel dat ik er van af zou kunnen komen want ik heb een sterke wil.
    same for me, gelukkig wil ik niet stoppen met mijn DVD-verslaving :wink:

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peefie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hanna
    het is gemeen dat die dingen uitgevonden zijn
    Sterker nog: eerst werd de heilzame werking uitvoerig gepromoot. Later kwamen ze erop terug maar toen waren al 3874687462387 mensen verslaafd .
    3874687462387 ?!? Van welke planeet kom jij? :wink:
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  10. #110

    Standaard

    Om dit topic maar even op te rakelen: :wink:

    Ik ben sinds afgelopen zondag ook gestopt met roken!
    Rookte de afgelopen 7 jaar n pakje Marlboro per dag, en heb er nu helemaal genoeg van!

    Ik moet wel eerlijk bekennen, ik stond vanavond in de kroeg en mn vrienden stonden wel te roken [terwijl ze ook zouden stoppen -> mietjes!] en ik vond t even best moeilijk, maar ik heb t volgehouden en ben nu best trots op mezelf!! [zo, dat moest ff gezegd worden... :wink: ]

    T mooie is dat ik nu gewoon [na pas 6 dagen] al 24 euro heb bespaard! En daar kun je volgens mij toch n hele mooie DVD voor kopen!!
    En bovendien, wat nog veeeel belangrijker is, ik voel me echt n stuk fitter en gezonder!!

    Zijn er meer mensen die in dezelfde situatie zitten!? Of gewoon mensen die me even een hart onder de riem willen geven!? :wink:
    There's only ONE "Return"... And it ain't of The King, it's of The Jedi!

    Three-Star Trader | 725+ op eBay [100%]

  11. #111

    Standaard

    Ik ben sinds Mei 2004 gestopt met roken na 14 jaar te hebben gerookt, waarvan de laatste jaren zeer stevig en heb sindsdien geen sigaret meer gerookt.
    De 1e week was zwaar k*t aangezien je afkickverschijnselen hebt van de nicotine wat aanvoelt als een bizarre griep. Duizelig, misselijk, hoofdpijn etc. Tenminste dat had ik. Nicotine pleisters en andere troep heb ik niet gebruikt.
    2e week was al makkelijker, 3e nog makkelijker enzovoort.

    Gecombineerd met wilskracht (het belangrijkste), veel water drinken, jezelf zo nu en dan belonen met een dvd of een cd en zo nu en dan ongezond snacken wanneer je er zin in hebt, dan kom je er wel.

    Succes!

  12. #112

    Standaard

    Ben nu ook 3 jaar gestopt met roken.
    En ik heb 20 jaar gerookt. met 4 pakken shag in de week. Ben op een morgen opgestaan en dacht "Ik kap ermee", heb het pakje shag aangepakt en weggegooid.
    Dat is dus nu al 3 jaar geleden. De 1e week is erg zwaar, ook ik had hoofdpijn, zweet aanvallen, voelde me echt een junk.

    Ben blij dat ik heb doorgezet..Zoals hierboven al staat WILSKRACHT daar gaat het om...Als je wilt kun je het..!!!
    Allemaal regeltjes hier, stelletje mietjes.

  13. #113

    Standaard

    ik ben alweer 2,5 jaar geleden gestopt. Ik heb maar 4 jaar gerookt, gemiddeld bijna een pakje per dag. Stoppen kostte me geen enkele moeite, ik heb ook nergens last van gehad!
    Turn around and feel the vibe.....

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin de Goeij
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peefie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin de Goeij
    En nu al weer zowat drie maanden clean..
    Geestelijke afhankelijkheid duurt het langst ja.... .
    Maar geestelijke afhankelijkheid schijnt ook nooit helemaal 100% weg te gaan. Ik ken genoeg mensen die het er af en toe nog steeds moeilijk mee hebben ook al roken ze al 10 jaar niet meer.
    En na 16 jaar ook niet..
    Het blijft toch rot in de stad hoor Als je in de kroeg staat, en iedereen rond je heen staat weer te roken
    Maar ik blijf stug volhouden Alleen jammer dat ik niet meer precies weet wanneer ik nu gestopt ben. Voor mijn gevoel al wel meer dan 16 maanden geleden, maar dat moet ik eens opzoeken ofzo....

  15. #115

  16. #116

    Standaard

    Telt het ook als je sinds 2 weken niet meer op je nagels bijt? Eindelijk heb ik het onder controle ..

  17. #117

    Standaard

    ik ben een half jaar geleden gestopt na 10 jaar stevig te hebben gerookt :wink: en vorige week weer begonnen
    Happy Gilmore: [to Bob Barker] The price is wrong, bitch.

    my addiction
    MegaStarTrader

  18. #118

    Standaard

    Ik ben op 22-11-2002 gestopt,de dag dat ik in het ziekenhuis belande met een ingeklapte long.Ik zag al die zieke mensen op die long afdeling,en de dingen die je dan hoor en ziet om je heen,maken je niet echt blij.Ik had al een tijdje het idee om te stoppen maar had nog geen aanleiding gevonden om het dan ook echt te doen.(Ik heb werkelijk alle merken gerookt,ook sigaren.Maar de laatste jaren rookte ik Marlboro)
    Ik was wel al van sigaretten naar shag overgestapt.Rookte eerst een pakje Marlboro per dag,toen ik overstapte naar shag had ik me voor genomen niet meer dan 10 shagies per dag,dat lukte aardig,soms rookte ik wel minder.Ik rookte vanaf mijn 15de jaar,heb in totaal dus z,on 13/14 jaar gerookt.Ik had gedacht toen ik stopte dat het moeilijker zou zijn,maar het viel mij er mee,de eerste week is moelijk,maar daarna is het voor veelen een geestelijke strijdt,voor mij viel het mee.Het geld wat ik normaal weg zou blaazen met roken gaat nu naar m,n andere verslaving namelijk DVD,S.In iedergeval een stuk gezonder(lichaamelijk) dan roken.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  19. #119

    Standaard

    Ik krijg altijd maar commentaar van mensen dat ik zoveel geld uitgeef aan mijn hobby: plasma-tv-tje, hopen dvd's en dan nog een mooie reis van de zomer. En als ze dan vragen waar ik dat geld vandaan haal, vraag ik meestal of ze roken. Indien ja, laat ik hen het rekensommetje eens maken hoeveel ze er op een jaar doorroken.

    Dat maakt vaak indruk.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #120

    Standaard

    ben al 5 jaar clean, cold turkey gestopt
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  21. #121

    Standaard

    Ben nu 3 weken gestopt, behalve afgelopen zaterdag toen ik uitging. ik pak er af en toe nog eentje tussedoor, amar das nooit meer als 1 per week. valt nog best mee, aangezien ik het al vaaaaak geprobeerd heb.
    We stand alone together...Preciousss...And like that, he's gone...
    My Website Mijn verkoopthread

  22. #122

    Standaard

    Me pa heeft dat ook gedaan
    Die is er 3 maanden van af geweest
    Maar door stres is die weer begonnen
    Hij heeft 4 maanden op de lijst gestaan voor bypasses dus tja how can blame him?

    Hij rookt nu weer vrolijk door

    Maar aan de topic starter

    Heb zelf nog nooit een gerookt
    Weet alleen van andere dat het moeilijk is om te stopen
    Dus suc6 blijf zo door gaan
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

  23. #123

    Standaard

    Al bijna 2 maanden clean! Woohoo!!

    Wel vreemd, begint nu wel weer n beetje moeilijker te worden dan t na de eerste 2 weken ofzo was.. T lijkt wel als of je je redenen waarom je in de 1e plaats gestopt bent minder belangrijk gaat vinden ofzo...

    De drempel wordt steeds lager merk ik, maar ik hou vol!
    Heb van t bespaarde geld toch alweer n paar mooie DVDtjes aangeschaft! :wink:
    There's only ONE "Return"... And it ain't of The King, it's of The Jedi!

    Three-Star Trader | 725+ op eBay [100%]

  24. #124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martijntje
    Al bijna 2 maanden clean! Woohoo!!

    Wel vreemd, begint nu wel weer n beetje moeilijker te worden dan t na de eerste 2 weken ofzo was.. T lijkt wel als of je je redenen waarom je in de 1e plaats gestopt bent minder belangrijk gaat vinden ofzo...

    De drempel wordt steeds lager merk ik, maar ik hou vol!
    Heb van t bespaarde geld toch alweer n paar mooie DVDtjes aangeschaft! :wink:
    ]

    jouw eigen seven year itch komt er aan...

    gewoon volhouden.....lukt je makkelijk! opnieuw beginnen kost je meer moeite dan niet opnieuw beginnen!
    you came on your own,
    and that's how you will leave

  25. #125

    Standaard

    Even toch maar m'n ei kwijt. Ik ben nu exact een week gestopt en wilde het toch maar even van me af gaan schrijven want ik ben echt heel erg blij dat ik deze stap heb gezet. Zoals een vorige poster ook al had meegemaakt...op een ochtend wakker geworden en gewoon gedacht : ''ik kap er mee.'' Vreemd genoeg had ik bij eerdere stop pogingen (geïnstigeerd door externe druk/partijen. Je weet wel: nieuwjaarsvoornemens, familie, vriendin, etc.) echt ontzettend veel problemen, ik kon bijna aan niets anders meer denken, maar nu gaat het verdomd eenvoudig. Bijna alle sigaret-associatie-momenten al meegemaakt. Gegeten (logisch), gesext, gestapt, aangeschoten geweest (deze volgorde is volstrekt willekeurig! :wink: ) Bier/Wijn/Koffie gedronken (niet als mixje ) en geen enkel probleem. Tot (vermoedelijke) ergernis (al zegt ze van niet) van mijn vriendin kan ik alleen wel heel erg tevreden over mezelf praten wat deze stoppoging betreft. En aangezien zij zelf nog wel rookt denk ik dat dat niet zo prettig is, maar ja, dan moet ze ook maar van die stinkstokken afblijven! Of denkt ze soms dat het leuk is om met een rookster samen te leven

Pagina 5 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •