Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 28 van 28 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrownB
    Ik snap niet helemaal wat je nou bedoelt met dat copyright, werner? Is dit een wet van de EU uit of de VS?
    Nee, die uitspraak was een geintje, maar wel één dat kenmerkend is voor de sfeer die soms wordt opgeklopt. Er wordt een "illegaal" luchtje gehangen aan regiovrije discs terwijl dit blijkbaar maar een truc schijnt te zijn om de eigen markt af te schermen, meer niet. In de strijd daartegen wordt er al eens met argumenten geschermd die als "wet" of zo bestempeld worden, maar dat helemaal niet zijn. Vandaar mijn reactie.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #27

    Standaard

    Ik vind dat ze de criminele praktijken van bv. RCV en dutch filmworks aan banden moeten leggen. Zulke lelijke boxarts produceren kan je niet anders noemen dan aanzetten tot haat. Nog erger is de belabberde beeldkwaliteit van o.a. the Princess Bride. Ik ben voor een liberale economie, maar dit is niks anders dan puur terrorisme.

  3. #28

    Standaard

    Zoland als er elders nog betere DVD's worden uitgebracht, en eerder en goedkoper, blijf ik gewoon mijn DVD's importeren. En als je geen beschikking hebt over een Creditcard, zijn er echt wel andere wegen. Zo werden mij in Oldenzaal in een videotheek wel R1 DVD's aangeboden, maar ook via een Speciaalzaak in Zwolle wel.

    Ik vraag mij inderdaad ook af of er inderdaad wetten voor zijn. Ook het importeren van CD's via Bertus, omdat dat veel goedkoper was dan de Europese persingen heeft mij nooit echt problemen opgeleverd. Sterker nog, het gebeurde een tijdje (rond 91,92,93) heel sterk, dat cd's werden geimporteerd en dan veel goedkoper konden worden aangeboden.

    Met DVD is het inderdaad denk ik ook meer een kwestie van het beschermen van de eigen markt, hoe belachelijk als dat ook is, maar van de andere kant ook wel begrijpbaar, want distributierechten zullen wel niet altijd even goedkoop zijn. Maar ze moeten niet van ons gaan verwachten dat we dan ook alleen maar deze film kopen. Zeker niet als dat soort distributeurs als RCV, DFW, Indies en zo, ons alleen maar opzadellen met de meest aftandse versie die er op de markt te krijgen was voor een belachelijke prijs. Van de grote filmstudio's lopen de versies zo langzamerhand bijna gelijk, dus dan maakt het niet meer echt uit.

    Van de ene kant kunnen ze dus wel klagen, maar ze vragen er ook wel een beetje om, dat een serieus verzamelaar zijn films elders gaat halen.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •