Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 92 worden weergegeven.

Discussie: Crash

  1. #1
    Dane
    Guest

    Standaard Crash

    Iemand benieuwd naar deze film...?



    A Brentwood housewife and her DA husband. A Persian store owner. Two police detectives who are also lovers. A black television director and his wife. A Mexican locksmith. Two car-jackers. A rookie cop. A middle-aged Korean couple... They all live in Los Angeles. And in the next 36 hours, they will all collide... A provocative, unflinching look at the complexities of racial conflict in America, "Crash" is that rare cinematic event – a film that challenges audiences to question their own prejudices. Diving headlong into the diverse melting pot of post-9/11 Los Angeles, this compelling urban drama tracks the volatile intersections of a multi-ethnic cast, examining fear and bigotry from multiple perspectives as characters careen in and out of one another’s lives. No one is safe in the battle zones of intolerance. And no one is immune to the simmering rage that sparks violence – and changes lives... Funny, powerful, and always unpredictable, "Crash" boldly explores the gray area between black and white, victim and aggressor...and finds no easy solutions.

    Trailer ( Quicktime )
    Review
    Official Website
    IMDb

    ...ik in ieder geval wel.

    Bron

  2. #2

    Standaard

    Kan heel erg goed worden, helaas even wachten tot september...
    Wel een bijzondere cast zeg.......en dat voor iemand die meer geschreven dan geregisseerd heeft. (maar dan wel wat dingen van naam :wink: )
    you came on your own,
    and that's how you will leave

  3. #3

    Standaard

    Ik ben nu ook wel benieuwd naar deze film. Hij scoort een 8.4 op imdb en die trailer ziet erg indrukwekkend uit. Mooie muziek ook !!

  4. #4

    Standaard

    Mooie trailer, lekkere muziek(is toch zelfde muziek als van platoon??) en zeer ut een lopende cast. Ben benieuwd.
    Fc Twente is na films een andere hobby van me:).

  5. #5

    Standaard

    Het is idd dezelfde muziek als die van Platoon, Adagio For Strings van Samuel Barber, waar de heer Tiesto nog zo'n mooie remix van heeft gemaakt. :wink:

  6. #6
    Super Member
    Registratie datum
    May 2004
    Woonplaats
    Backalley in Sin City

    Standaard

    Deze film heeft al een plaatsje veroverd in de IMDB top 250

    nr 184
    Top 20
    Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5

  7. #7

    Standaard

    Ik ben erg benieuwd naar deze film! De recensies op imdb zijn veelbelovend en het verhaal lijkt zo op het eerste gezicht erg interessant. Dit is zeker één die ik in de gaten ga houden.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  8. #8

    Standaard

    Ik kwam deze film toevallig tegen in de release lijst en het sprak me meteen aan.
    September duurt nog wel even, rond die tijd zal de R1 dvd er ook wel zijn.
    Scoort op IMDB in ieder geval zeer goed!

  9. #9

    Standaard

    Zéér goede film. Over 2 maanden als de R1 DVD uit is en die hier in de bioscoop beland is zullen er pagina's lang over gelult word over hoe goed die is maar laat mij dan de eerste zijn. Vergelijkingen met films als Traffic en Magnolia zijn ook onvermijdelijk, iets dat ik al tijdens het kijken van de film had. De meerdere verhaallijnen, het einde, de personages hebben allemaal iets dat we eerder gezien hebben maar dat maakt het er niet minder slecht op.

    Haggis heeft binnen 2 uurtjes ervoor gezorgd dat onderwerpen als racisme, discriminatie en politiek subtiel aan het licht worden gezet en soms recht toe, recht aan. Het acteerwerk is ook heel goed maar soms was het duidelijk dat sommige acteurs niet klaar ware voor dit soort zware werk in de scéne bijvoorbeeld [spoiler:219de6123e]dat op het kind met een losse flodder schoten werd[/spoiler:219de6123e] maar dat neemt niet weg dat het wel één van de meest beste scenes van de film was.

    Dit soort beklemmende momenten waren er zeker nog meer van in de film wat de film uitreikt boven de gemiddelde 'Amerikaanse Gemeenschap' film. Zeker wel een aanrader voor diegenen die Magnolia, Traffic, Amores Perros en 21 Grams goed vonden. 4**** uit 5.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  10. #10

    Standaard

    Ik heb deze film laatst gezien, en iedereen die houd van films over de zwaardere onderwerpen in een maatschappij kan ik deze film zwaar aanraden. Een van de beste films die ik dit jaar gezien heb. Paul Haggis (scriptschrijver van Million Dollar Baby en de nieuwe Eastwood film 'Flags Of Our Fathers') doet fantastisch werk als debuterend regisseur, de muziek is erg goed en boven alles het acteerwerk. Terrence Howard (die een grote ster gaat worden, mark my words) zet de beste rol neer, maar alle andere acteurs (en er zitten heel wat bekende tussen) zijn ook allemaal perfect in hun rollen. Don Cheadle, Michael Pena, Matt Dillon, Thandie Newton en zelfs Sandra Bullock, Brendan Fraser en Ludacris zijn super. Toppertje!!
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

  11. #11

    Standaard

    Deze film wil ik absoluut nog gaan zien. Ik heb er hoge verwachtingen van!

  12. #12

  13. #13

    Standaard

    Heb em vandaag gezien, vond em best aardig alleen wat te 'moreel'.

  14. #14

    Standaard

    Wat een indrukwekkende trailer!
    Damn, kan niet wachten bijna.
    De film staat al op nr 62 in de imdb top 250!

  15. #15

    Standaard

    Hij was niet slecht, maar iets teveel emo-drama. Daar moet je wel van houden, anders erger je je blauw

  16. #16

    Standaard

    ik ben erg benieuwd naar deze film
    maar ik heb toch wel weer m'n twijfels
    ik weet niet of dit nieuw is of al iets wat we gezien hebben

  17. #17

    Standaard

    Ik vond het een geweldige film, de boodschap ligt er wel erg bovenop maar als je je daar niet aan ergert hou je een prachtige film over met enkele geweldige acteurs.... ( Ludacris speelt gewoon goed, ongelovelijk )

    Gewoon kijken dus


  18. #18

    Standaard

    Ja ik bedoel als mensen niet tegen een beetje moraal in een film kunnen ga dan Ichi The Killer ofzo kijken
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

  19. #19
    Super Member
    Registratie datum
    May 2004
    Woonplaats
    Backalley in Sin City

    Standaard

    Deze wil ik absoluut gaan zien!
    Top 20
    Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5

  20. #20

    Standaard

    Wow, deze wil ik ook zien. Een 8.6 op IMDB. Zegt natuurlijk niet alles.........maar toch :wink:

  21. #21

    Standaard

    Ik ben wel benieuwd naar deze: bijna alles wat ik er over hoor is erg positief. Jammer alleen dat we nog even moeten wachten tot 20 oktober.

    Oh ja: hij staat inmiddels al op nr. 59 in de top 250 van IMDB.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Oh ja: hij staat inmiddels al op nr. 59 in de top 250 van IMDB.
    Het lijkt er bijna op dat ie elke dag 1 plek stijgt. Zegt op zich niet heel veel maar ik wil hem nu wel heel graag zien!
    Nog 1 week wachten.

  23. #23

    Standaard

    Zelf vond ik het een film die in America 'meer van toepassing is'. Het is een onderwerp dat niet tot nauwelijks interessant is in Nederland (rascisme is hier in NL duidelijk minder aanwezig); misschien daarom dat ik de film niet echt goed vond. Ik zat me te irriteren aan de subtiliteit die het geheel miste.
    Bekijk de trailer van de eerste Nederlandse superhelden-film: http://www.herocomplex.nl

  24. #24

  25. #25

    Standaard

    ik kende de film helemaal niet.

    maar eens blind besteld, ben benieuwd!

    gr, Coen
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •