De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.

Discussie: Fritz Lang box

  1. #1

    Standaard Fritz Lang box

    Ik las op dvd-home dat er een er een box uitkomt met de volgende films:
    13-10-2005 Fritz Lang Box (M, Diabolico Dr. Mabuse, Testament of Dr. Mabuse) Speelfilm A-Film Home Entertainmen
    Mensen die meer info hebben .Weet niet of of deze wil halen of alleen M criterion.

  2. #2
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    M heb ik, testament of Dr. Mabuse heb ik al alleen de titel Diabolo dr. Mabuse zegt mij niet zo veel.

    Ik weet wel dat er nog een serie met Dr. Mabuse films is geweest in de jaren '50 of '60 met o.m Lex Barker (Old Shatterhand en Tarzan). Maar die waren wel wat minder, hoewel ik ze wel amusant vind.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  3. #3

    Standaard

    Diabolo dr. Mabuse = Die Tausend Augen des Dr. Mabuse

    Criterion heeft de beste uitgaven van The Testament of Dr. Mabuse en M uitgebracht, dus als ik jou was zou ik die kopen.

  4. #4
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Miguel Tavares
    Diabolo dr. Mabuse = Die Tausend Augen des Dr. Mabuse

    Criterion heeft de beste uitgaven van The Testament of Dr. Mabuse en M uitgebracht, dus als ik jou was zou ik die kopen.
    Nou deze film wil ik dan wel los hebben, want ik ga echt geen box kopen die ik voor 2/3de reeds heb in goede releases. 8)
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  5. #5

    Standaard

    Ik zag de box vandaag in de winkel liggen. Iemand die hem al heeft en iets kan vertellen over de kwaliteit van het beeld en eventuele extra's?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ik zag de box vandaag in de winkel liggen. Iemand die hem al heeft en iets kan vertellen over de kwaliteit van het beeld en eventuele extra's?
    wat hij zegt :wink:

    iemand?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ik zag de box vandaag in de winkel liggen. Iemand die hem al heeft en iets kan vertellen over de kwaliteit van het beeld en eventuele extra's?
    wat hij zegt :wink:

    iemand?
    iemand?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ik zag de box vandaag in de winkel liggen. Iemand die hem al heeft en iets kan vertellen over de kwaliteit van het beeld en eventuele extra's?
    wat hij zegt :wink:

    iemand?
    iemand?
    Kennelijk niet dus.

    Van M had ik de Criterion al, van de eerste Mabuse-film heb ik deze week de Eureka gekocht en van de tweede zal ik t.z.t. ook wel de Criterion kopen. Deze box laat ik dus maar schieten.

  9. #9

    Standaard

    Specs: [www.a-film.nl]

    Fritz Lang (Box) Box (S)-3 - Details
    Disc Disc 1
    Geluid/Taal Duits
    MONO
    Ondertiteling Nederlands
    Beeldformaat 4:3 (1.33)
    Disc formaat DVD 5
    Extra's NO extra's!

    Disc Disc 1
    Geluid/Taal Duits
    MONO
    Ondertiteling Nederlands
    Beeldformaat 4:3 (1.33)
    Disc formaat DVD 5
    Extra's NO extra's!

    Disc Disc 1
    Geluid/Taal Duits
    MONO
    Ondertiteling Nederlands
    Beeldformaat 4:3
    Disc formaat DVD 5
    Extra's NO extra's!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  10. #10

    Standaard

    Van wie zijn de transfers afkomstig is dan de vraag. Public domain of van bijv. Eureka? Ik vrees de eerste.

  11. #11

    Standaard

    De beeldkwaliteit van alledrie is prima.

    M is volgens mij exact dezelfde transfer als die van de SE van Eureka. Het gaat dus om de gerestaureerde versie.
    Beeld is niet 1.33:1, maar 1.20:1 of zo. Eureka is echter windowboxed (balkjes aan alle vier de zijden, A-Film is alleen pillar-boxed (balkjes aan zijkanten). Ondertiteling bij A-Film is natuurlijk in het Nederlands en niet met een zwarte achtergrond.
    Ander verschil is in de begeleidende restauratietekst die bij de een vooraan zit en bij de ander achter de film.

    Das Testamentent is ook prima (en 1.20:1 windowboxed)

    Die Tausend Augen is 1.78:1 anamorph

    Het enige wat er ontbreekt zijn de extra's. Met de films is niets mis.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Theo B
    Ander verschil is in de begeleidende restauratietekst die bij de een vooraan zit en bij de ander achter de film.
    Zijn dit dan restauraties van de Friedrich-Wilhelm-Murnau-Stiftung? Dat zijn meestal erg goeie transfers ja.

  13. #13

    Standaard

    Ik heb het even nagekeken.

    M is net als de Eureka SE versie gerestaureerd door een aantal instellingen waaronder Nederlands Filmmuseum. Deuts Filmarchief, ZDF/Arte en nog wat (geen F.W. Murnau Stichting dus).

    Das Testament is gerestaureerd door Duits Filmarchiv, ZDF/Arte en nog wat namen.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Theo B
    Ik heb het even nagekeken.

    M is net als de Eureka SE versie gerestaureerd door een aantal instellingen waaronder Nederlands Filmmuseum. Deuts Filmarchief, ZDF/Arte en nog wat (geen F.W. Murnau Stichting dus).

    Das Testament is gerestaureerd door Duits Filmarchiv, ZDF/Arte en nog wat namen.
    Klinkt ook goed. Het zijn allemaal partijen die wel eerder goeie restauraties hebben gedaan. Jammer van het ontbreken van de extra's maar dit is toch wel een aanrader dan.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •