Pagina 126 van 277 EersteEerste ... 2676116122123124125126127128129130136176226 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.126 tot 3.150 van 6924 worden weergegeven.
  1. #3126

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bepgreet
    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Wise, een man die bij mij toch voornamelijk bekend is van de The Sound of Music...
    Hij schijnt ook ene "Citizen Kane" gemonteerd te hebben...
    Wat wil je daarmee zeggen??

  2. #3127

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bepgreet
    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Wise, een man die bij mij toch voornamelijk bekend is van de The Sound of Music...
    Hij schijnt ook ene "Citizen Kane" gemonteerd te hebben...
    En hij heeft de geweldige Val Lewton horrorfilms 'Curse of the Cat People' en het iets mindere 'Body Snatcher' geregisseerd (om nog maar te zwijgen van 'The Day the Earth Stood Still'). Robert Wise was gewoon een goed regisseur totdat hij zich ging bezighouden met films die iedereen moesten behagen. Een soort van voorloper van Ron Howard dus (sorry, ik kon het niet laten...)

    En wat is Moulin Rouge toch een ***film! En nog een homo ***film ook!

    The first question I ask myself when something doesn't seem to be beautiful is why do I think it's not beautiful. And very shortly you discover that there is no reason.
    John Cage (1912 - 1992)
    Ter verdediging van de B-film!

  3. #3128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Citaat Oorspronkelijk gepost door bepgreet
    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Wise, een man die bij mij toch voornamelijk bekend is van de The Sound of Music...
    Hij schijnt ook ene "Citizen Kane" gemonteerd te hebben...
    Wat wil je daarmee zeggen??
    Nieuwe wetenswaardigheid voor jou, én een leuke understatement.

  4. #3129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel_1981
    Robert Wise was gewoon een goed regisseur totdat hij zich ging bezighouden met films die iedereen moesten behagen. Een soort van voorloper van Ron Howard dus
    Wat?? De halfgod die A beautiful mind maakte?

    overigens is Apollo 13 best goed...

  5. #3130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bepgreet
    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Citaat Oorspronkelijk gepost door bepgreet
    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Wise, een man die bij mij toch voornamelijk bekend is van de The Sound of Music...
    Hij schijnt ook ene "Citizen Kane" gemonteerd te hebben...
    Wat wil je daarmee zeggen??
    Nieuwe wetenswaardigheid voor jou, én een leuke understatement.
    Ik wil alleen zeggen dat dat niet nieuw voor me is. En gezien de informatie die maikel nog geeft, kan ik de beste man wel gaan inleiden met twee pagina's...

  6. #3131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Citaat Oorspronkelijk gepost door bepgreet
    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Citaat Oorspronkelijk gepost door bepgreet
    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Wise, een man die bij mij toch voornamelijk bekend is van de The Sound of Music...
    Hij schijnt ook ene "Citizen Kane" gemonteerd te hebben...
    Wat wil je daarmee zeggen??
    Nieuwe wetenswaardigheid voor jou, én een leuke understatement.
    Ik wil alleen zeggen dat dat niet nieuw voor me is. En gezien de informatie die maikel nog geeft, kan ik de beste man wel gaan inleiden met twee pagina's...
    Dat hoeft ook weer niet

  7. #3132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel_1981
    Citaat Oorspronkelijk gepost door bepgreet
    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Wise, een man die bij mij toch voornamelijk bekend is van de The Sound of Music...
    Hij schijnt ook ene "Citizen Kane" gemonteerd te hebben...
    En hij heeft de geweldige Val Lewton horrorfilms 'Curse of the Cat People' en het iets mindere 'Body Snatcher' geregisseerd (om nog maar te zwijgen van 'The Day the Earth Stood Still'). Robert Wise was gewoon een goed regisseur totdat hij zich ging bezighouden met films die iedereen moesten behagen. Een soort van voorloper van Ron Howard dus (sorry, ik kon het niet laten...)

    En wat is Moulin Rouge toch een ***film! En nog een homo ***film ook!

    Volgens mij vergeet je een belangrijke shocker van Wise

    :wink:

  8. #3133

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kinky queen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel_1981
    Citaat Oorspronkelijk gepost door bepgreet
    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Wise, een man die bij mij toch voornamelijk bekend is van de The Sound of Music...
    Hij schijnt ook ene "Citizen Kane" gemonteerd te hebben...
    En hij heeft de geweldige Val Lewton horrorfilms 'Curse of the Cat People' en het iets mindere 'Body Snatcher' geregisseerd (om nog maar te zwijgen van 'The Day the Earth Stood Still'). Robert Wise was gewoon een goed regisseur totdat hij zich ging bezighouden met films die iedereen moesten behagen. Een soort van voorloper van Ron Howard dus (sorry, ik kon het niet laten...)

    En wat is Moulin Rouge toch een ***film! En nog een homo ***film ook!


    Volgens mij vergeet je een belangrijke shocker van Wise

    :wink:
    Ah, The Haunting natuurlijk. Maar die heb ik ook nooit gezien
    The first question I ask myself when something doesn't seem to be beautiful is why do I think it's not beautiful. And very shortly you discover that there is no reason.
    John Cage (1912 - 1992)
    Ter verdediging van de B-film!

  9. #3134

    Standaard

    Jean De Florette

    Prachtige film (vervolg Manon de Sources is voor het aankomende weekend); photography vind ik oogstrelend, acteurs schitteren (vooral Auteuil speelt erg sterk).
    Het nimmer aflatende positivisme van Jean vond ik erg mooi om te zien; ondanks alle tegenslagen toch elke keer weer positief ertegenaan gaan. Zie echt uit naar Manon om te weten hoe het verhaal verder gaat, want zit nu met een wrang gevoel.

  10. #3135

  11. #3136

    Standaard

    The Pianist Roman Polanski heeft WWII zelf meegemaakt en de film bevat ontzettend veel gebeurtenissen die hij zelf heeft gezien. Authentieker krijg je het niet voorgeschoteld in films over WWII. Ow wat ben ik blij met een film als deze, hij is zo perfect. Adrien Brody is indrukwekkend...heel indrukwekkend ook als je weet hoe diep hij heeft moeten gaan om zijn hoofdrol als Wladyslaw Szpilman zich eigen te maken.
    Nu begrijp ik waarom Roman het aanbod van Spielberg om Schindler's List te regisseren niet heeft aangenomen. Hij wilde een eigen film maken over een helse periode die hij bewust heeft meegemaakt, en hoe!
    Deze film is voor mij de beste WWII film ooit gemaakt, zo intens maakte ik de gebeurtenissen van Szpilman mee, ik betrapte mijzelf dat ik onbewust zelfs mijn adem inhield wanneer hij stil moest zijn. Het gegeven dat we één karakter door de oorlogsjaren heen volgen vond ik geweldig en mooi uitgewerk in de film. De film heeft een soundtrack waar je U tegen zegt, zo mooi uitgevoerd hoor je niet vaak. De beelden zijn wonderschoon, de stijl die Polanski hanteerde gaf het gevoel alsof je daar rondliep..heel bijzonder. Dit is een enorm indrukwekkend meesterwerk, je kunt niets maar dan ook niets aanmerken wat beter had gekund. 9.8
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  12. #3137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel_1981
    Ah, The Haunting natuurlijk. Maar die heb ik ook nooit gezien
    Tis maar goed dat je je op een heel belangrijk forum heb aangemeld wat dat soort films betreft

    :wink:

  13. #3138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kinky queen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel_1981
    Ah, The Haunting natuurlijk. Maar die heb ik ook nooit gezien
    Tis maar goed dat je je op een heel belangrijk forum heb aangemeld wat dat soort films betreft

    :wink:
    De haunting is een hele goede film. Visueel gezien wat minder overdonderend dan de remake maar een heerlijk creepy en spannende sfeer. Binnenkort maar weer eens opzetten.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  14. #3139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kinky queen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel_1981
    Ah, The Haunting natuurlijk. Maar die heb ik ook nooit gezien
    Tis maar goed dat je je op een heel belangrijk forum heb aangemeld wat dat soort films betreft

    :wink:
    Exactement! Over een half jaar ga ook ik iedereen bombarderen met de meest onzinnige, zinloze en vermakelijke (danwel minder vermakelijke) B- en C-films!

    The first question I ask myself when something doesn't seem to be beautiful is why do I think it's not beautiful. And very shortly you discover that there is no reason.
    John Cage (1912 - 1992)
    Ter verdediging van de B-film!

  15. #3140

    Standaard

    Napoleon Dynamite

    Goed voor anderhalf uur, volslagen onzin! Kijkt lekker weg; maar bevat verder ook geen enkele boodschap of what so ever...

    Maar wel leuk.. 7/10
    "Grandpa, were you a hero in the war?" "No", I answered, "But I served in a company of heroes".

  16. #3141

    Standaard

    Der Himmel über Berlin - Wim Wenders (1987)

    'Der Himmel über Berlin', oftewel Wendes' ode aan het leven. Zelden een film gezien die op zo een originele en mooie manier de schoonheid van het leven weet vast te leggen. De film is een diepgaande, 'filosofische' en poëtische kijkervaring, een film die blijft hangen. Het wordt verteld vanuit het standpunt van een engel, gespeeld door (kan het nog ironischer, Adolf Hitler himself) Bruno Ganz. De engelen zijn voortdurend in staat de gedachten van de mensen op aarde te horen, waardoor het bij engel Damiel (Ganz) begint te knagen: het leven op aarde spreekt hem toch wel aan.
    In een buitengewone tocht sleept Wenders je mee in de gedachten van de personages en de schoonheid van het leven. In het begin is het even wennen, maar na een twintigtal minuten ben je door het verhaal opgezogen. De film ziet er prachtig uit, Ganz vertolking is ijzersterk en opvallend ingetogen in vergelijking met zijn Hitler-rol (al is dit natuurlijk vrij logisch). Wenders' film is bovendien een ode aan de cinema (en tv) en de scènes met Peter Falk (detective Columbo), die hier gewoon zichzelf speelt (de bekende filmster), zijn echt memorabel. Helemaal perfect vind ik de film niet, met name de filosofische overpeinzingen van de mensen hadden misschien wat korter gekund (bv. door wat minder mensen te nemen, en de kleinere mensengroep dan wat dieper uit te werken), maar de film is wel een meesterwerk en één van de meest bijzondere films die ik in lange tijd heb gezien: diepgaand, poëtisch en mooi, en terwijl vele mensen verlangen naar een leven in een 'hemels paradijs', toont Wenders aan dat het leven op aarde zo mooi is, dat zelfs engelen hun 'hemelse paradijs' in vraag stellen.

    Een meesterwerk: 9/10 - 9,5/10, een tweede kijkbeurt, die deze film absoluut verdient, zal het uitwijzen.

  17. #3142

    Standaard

    De afgelopen dagen:

    - the sweet hereafter.
    Indrukwekkende film over de nasleep van een tragisch busongeluk waarbij diverse kinderen zijn omgekomen. Via een advocaat (Ian Holm) leren we de lokale bewoners en hun diepste geheimen kennen. Het verhaal springt tussen diverse tijdstippen zodat we geen liniair verhaal hebben. Dit geeft de film nog wat extra's. Een geweldige film die ik iedereen kan aanraden. 8.5/10

    - sideways
    Sideways verhaalt over de 2 vrienden Miles en Jack die 1 week voor Jack's huwelijk een toch maken door Californie. Het element 'wijn' bindt alle 4 de karakters van de film en maakt deze onorthodoxe film van Alexander Payne een fantastische film. Hulde voor Thomas Haden Church en met name Paul Giamatti die schitteren in hun rollen! 9-/10

    - the gospel according to st. matthew
    Het verhaal van Jezus, zoals omschrevingen in de bewoordingen van apostel Mattheus. (?) Een mix van een cast van non-acteurs, klassieke muziek en visueel zeer sterke beelden. Helaas heb ik het zelf in de regel niet zo op films met een religieus onderwerp. Zo ook hier. Mooi om eens te zien. 7+/10

    gr, Coen
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  18. #3143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen
    De afgelopen dagen:

    - the sweet hereafter.
    Indrukwekkende film over de nasleep van een tragisch busongeluk waarbij diverse kinderen zijn omgekomen. Via een advocaat (Ian Holm) leren we de lokale bewoners en hun diepste geheimen kennen. Het verhaal springt tussen diverse tijdstippen zodat we geen liniair verhaal hebben. Dit geeft de film nog wat extra's. Een geweldige film die ik iedereen kan aanraden. 8.5/10

    - sideways
    Sideways verhaalt over de 2 vrienden Miles en Jack die 1 week voor Jack's huwelijk een toch maken door Californie. Het element 'wijn' bindt alle 4 de karakters van de film en maakt deze onorthodoxe film van Alexander Payne een fantastische film. Hulde voor Thomas Haden Church en met name Paul Giamatti die schitteren in hun rollen! 9-/10
    Heb mee mogen genieten van deze 2 films tijdens de mini-meeting. Vond het beide meer dan uitstekende films! Ga ze zeker zelf ook eens aanschaffen. Van mij mogen ze trouwens wel een Europeese remake maken van Sideways alleen dan in Schotland en whisky die de mensen bindt hehe...
    Four-Star Trader (236)

  19. #3144

    Standaard

    LE FILS (Dardenne/Dardenne, 2002)
    Schitterende film van de makers van Rosetta (die film wordt mijns inziens hierdoor overtroffen!) over een timmerman in Wallonië. Letterlijk elke spijker wordt op de kop geslagen: de film is briljant geregisseerd. Minimalisme ten top, maar juist daarom een welkome afwisseling met de meeste andere films. Ik begin een groot fan van ze te worden (niemand zal ze hun eigen stijl ontkennen ), en hiermee bewijzen ze dat Rosetta geen fluke was.
    De kijker wordt vrijwel de hele film in spanning gehouden (ik kan echt niks verklappen) en aangezien het een Dardenne-film is, ook de hele film onder de huid gezeten. Hun minimalisme, dus, hun grote verisimilitude (ja, ja ) en hun perfecte regie spreken mij erg aan. Ook de thema's, overigens.
    Olivier Gourmet is perfect als de introverte oude rot in een timmerbedrijf, die een nieuwe leerling aanneemt. Morgan Marinne speelt deze Francis in een rol die zo compleet is dat je jezelf afvraagt of hij wel acteert. Iets groeit er tussen die twee, maar wat dat is verklap ik lekker niet.
    "The Son" is complete, self-contained and final. All the critic can bring to it is his admiration. It needs no insight or explanation. It sees everything and explains all. It is as assured and flawless a telling of sadness and joy as I have ever seen., zei Roger Ebert. Dit is precies hoe ik erover denk.
    Een vergelijkbare film, In the bedroom, is ook echt zeer goed ([spoiler:4df9776f31]de uitbarsting in de keuken![/spoiler:4df9776f31]), maar Le fils is een klasse apart.

    De nieuwe golf, amai!

    Een dikke 9/10

  20. #3145

    Standaard

    Gisteren gezien,Slim gemaakte mindplaying triller met een donkere en grimmige sfeer.De cast is ook sterk en speelt overtuigend.Het einde vond ik alleen niet erg goed en had ik graag anders gezien maar aan de andere kant zie je niet vaak in een film [spoiler:34a3599936]dat de bad guy wint'' maar dat met die kat vond ik erg zwak verzonnen[/spoiler:34a3599936]

    ''Tiiiiiiiimmmmeeeeeeee is on my side,yes it is''
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  21. #3146

    Standaard

    Heb The Brotherhood of War gekeken, echt een zeer indrukwekkende film. Ik heb echt van begin tot eind in de film gezeten. Zeer realitsch en erg bloederig. Echt een aanrader voor iedereen. Hij krijgt van mij een 8.5 uit 10.
    Ik zoek alles van Stanley Kubrick..!! Misschien iemand wat te ruil of te koop?
    PM is welkom

  22. #3147

    Standaard

    Schindler's List Geeft een indrukwekkende kijk op één van de "helden" van WWII, Oskar Schindler.
    De rol die Liam Neeson met verve vervulde is van een man die geld verdienen in eerste instantie het belangrijkste vond...dit veranderde naarmate de oorlog vorderde en de waanzin hem raakte.
    Spielberg koos voor zwart-wit, dit naar eigen zeggen omdat hij de beelden die hij van WWII kende ook zwart-wit waren..óf dit een goede keuze is geweest valt over te twisten. Op mij kwam het over alsof ik het allemaal al eerder had gezien.
    Ralph Fienes heeft een glansrol als in en in slechte Amon Goeth, knappe prestatie. Ook Kingsley als Itzhak Stern is goed, heel ingetogen rol van hem.
    Er valt nog wel wat op aan te merken, bepaalde passages/ dialogen zijn saai en voegen weinig toe, de film verteld het verhaal van een zakenman die mensenlevens heeft gered soms komt de film wel erg geromantiseerd en sentimenteel over. De douchescene en het einde (in kleur) spreken daar behoorlijk van en dit is jammer te noemen al neemt het meisje in de rode jas daar wel iets van weg. Toch zeer indrukwekkend meesterwerk en een van de beste WWII films ooit gemaakt. 9.5
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  23. #3148

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wizz-Art
    Er valt nog wel wat op aan te merken, bepaalde passages/ dialogen zijn saai en voegen weinig toe, de film verteld het verhaal van een zakenman die mensenlevens heeft gered soms komt de film wel erg geromantiseerd en sentimenteel over. De douchescene en het einde (in kleur) spreken daar behoorlijk van en dit is jammer te noemen al neemt het meisje in de rode jas daar wel iets van weg.
    Saaie dialogen? Lesquelles?

    Voegen weinig toe? Ze kunnen ook een personage uitdiepen of aan de sfeer toevoegen en hoeven niet per sé voor het verhaal belangrijk te zijn.

    Het is inderdaad een sentimentele film, maar wat is daar mis mee? Deze historische periode is toch echt om te janken.

    De douchescène? Ik vind dat het goed de angst weergeeft en de reëele dreiging van zulke sanitaire stops.

    Het einde? Dit einde voegt toch echt wel iets toe; dit verhaal gaat over (strikt qua titel genomen) de lijst van Schindler, en de impact wordt wel een stuk vergroot als je ook de mensen ziet die dit echt hebben meegemaakt. Het vergroot het bewustzijn over de periode waar Spielberg het bewustzijn over wilde vergroten.

  24. #3149

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel_1981
    Citaat Oorspronkelijk gepost door kinky queen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel_1981
    Ah, The Haunting natuurlijk. Maar die heb ik ook nooit gezien
    Tis maar goed dat je je op een heel belangrijk forum heb aangemeld wat dat soort films betreft

    :wink:
    Exactement! Over een half jaar ga ook ik iedereen bombarderen met de meest onzinnige, zinloze en vermakelijke (danwel minder vermakelijke) B- en C-films!

    NEEEEEEEEE!!!!!!! Niet nog meer van die crap-films! :wink: Dan kan mijn tere zieltje niet aan.

  25. #3150

    Standaard

    Family
    Een Bollywoodfilm die gedraaid wordt in Pathe de Kuip waar ik jammerlijk genoeg nooit echt in kon komen. Waarom dan niet? De werkelijk waardeloze ondertiteling, een paar voorbeeldjes:

    > Iemand is stervende: 'Ik voel suf'
    > Je hebt 'de ballen' niet om me te doden: 'Je hebt er de darmen niet voor....'

    De meest vage constructies dus, met 'brandende brandstapel' als een dieptepunt. Gewoon een vrij letterlijke symbolische vertaling van de teksten. Maar dat dus vol met spelfouten en de meest foute zinsconstructies.

    Over de film heb ik ook een dubbel gevoel overgehouden. Het begint met het standaard Hollywoodwerk. Oftewel, uitbundige kleurenschema's en het uitvoeren van enkele musicalnummers. Maar dit is dan een inleiding tot een soort wraakfilm waar het woord 'familie' dan centraal staat. Een 'familie' (in de vorm van een broer) willen hun vermoorde broer wreken door achter de familie van de dader (soort maffiabaas) aan te gaan. Gaandeweg komen beide families achter hun eigen denkbeelden en reflecteren op hun normen en waarden.

    Een redelijk interessant thema, en dat wordt ook wel aardig uitgewerkt, maar de cameravoering en de dramatische ondertiteling (wat je de film niet kan aanrekenen) zorgen toch voor een verminderd kijkplezier. Vooral de camera is constant bezig met allerlei cinematografische trucjes en enkele rustige shots zul je dan ook niet vaak tegenkomen. Hierdoor raakte de film af en toe sterk over de top. Desalniettemin een aardig filmpje, maar ik zou niemand aanraden om de film te gaan kijken (want de ondertiteling is echt naadje ).

Pagina 126 van 277 EersteEerste ... 2676116122123124125126127128129130136176226 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •