De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hemelhoog (korte film)

    Hallo Allemaal,

    Ik heb een korte film gemaakt over een postbode die een brief aan God in zijn posttas vindt en niet weet wat hij ermee moet doen.
    Uiteindelijk probeert hij de brief te bezorgen.
    Maar hoe bereikt hij de brievenbus van "god" ?

    Het filmpje duurt 8 min.

    Ik hoop dat er mensen zijn die het filmpje willen bekijken,
    ik kijk uit naar jullie reactie!

    Hier is de link: (kopieren / plakken in adres balk, bestanden kunnen niet direct vanaf een forum gelinkt worden, i.v.m. "deep linking")

    http://angelfire.com/indie/hemelhoog/hemelhoog.wmv

    Ik ben erg benieuwd,
    Groeten,
    Jerryv :wink:

  2. #2

    Standaard

    + leuk dat je een echte Nederlandse straat hebt genomen. zo typisch die flat op de achtergrond.
    + vaak mooie shots, mooi rustig camerawerk, meestal geen overbodige bewegingen.
    + leuk die trap - duurt alleen wat lang

    - climax valt me tegen
    - over het algemeen sluit je onderwerpkeuze niet echt aan bij mijn beleveningswereld. Een brief aan god... tsja daar heb ik niet veel mee - snap je?

    Maar je techniek is leuk, maak je wel vaker filmpjes als deze?
    -> 3 sterren, safetrader | Bezoek ook www.joostvanhoek.nl

  3. #3

    Standaard

    ik woon in die straat (rijtjeshuizen)

    Bedankt voor het kijken!

    Het eind en daarmee de climax is lastig. ik wil namelijk niet zeggen dat de postbode de brief daadwerkelijk bezorgd heeft, maar wil ook niet zeggen dat het niet gebeurd is. Als hij wakker wordt en de trap en brief zijn er niet dan denk je aan een droom... maar in het allerlaatste shot zie je de brief toch in de bus gaan... dus.. is het nou wel of niet gebeurd :wink:

    De climax valt inderdaad wel tegen ja, dat vindt ik achteraf ook wel een beetje.

    Zijn er nog meer mensen die gekeken hebben?

  4. #4

    Standaard

    WMF loopt steeds vast na 33 seconde... Openingsshot is mooi gekadreerd.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb hem net gezien, erg leuk gedaan!

    Leuk gebruik gemaakt van de bluescreen.
    Inderdaad rustig camerawerk, maar dat maakt de film ook wel behoorlijk sloom af en toe.... Vooral bij het bouwen van die trap had er wel wat meer snelheid in gemogen.

    Snellere cuts maken in het vervolg. Soms blijft je beeld net een paar frames te lang doorgaan (bijvoorbeeld bij het zagen: hij heeft de plank afgezaagd en dan zie je hem nog even staan (waarschijnlijk aan het wachten op het moment dat jij de camera stopt)).

    Dat het beklimmen van de trap wat trager ging vond ik niet erg, dat maakte het moment juist wel weer mooi.

    Tja, de climax... Daar was ik ook niet echt van ondersteboven... Ik was in ieder geval wel allang blij dat je er niet voor hebt gekozen om God daadwerkelijk als iemand te laten zien, dat zou dan sowieso niet goed overgekomen zijn

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    WMF loopt steeds vast na 33 seconde... Openingsshot is mooi gekadreerd.
    Vreemd, probeer het filmpje eens op te slaan en hem vanaf de computer af te spelen.

  7. #7

    Standaard

    Sicco, bedankt voor het kijken en de uitgebreide opmerkingen!

    Je schrijft "leuk gedaan" ik zou graag willen weten of je dit puur technisch bedoeld, dus dat de effecten leuk gedaan zijn, of dat het verhaaltje zelf ook leuk vindt. Films gaan immers niet om effecten, ook al is dit wel een effectenfilm

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jerry
    Sicco, bedankt voor het kijken en de uitgebreide opmerkingen!

    Je schrijft "leuk gedaan" ik zou graag willen weten of je dit puur technisch bedoeld, dus dat de effecten leuk gedaan zijn, of dat het verhaaltje zelf ook leuk vindt. Films gaan immers niet om effecten, ook al is dit wel een effectenfilm
    ehm, toen ik klaar was met het kijken was mijn eerste gedachte: leuk gedaan
    het is dus meer een overall mening...

    wat betreft het verhaaltje: vrij standaard op zich, maar toch leuk bedacht. ook al had ik wel het idee dat ik het al eens eerder ergens heb gezien. maar misschien haal ik het door de war met de trap naar de maan en de bonenstaak

    technisch is het ook leuk gedaan, met simpele maar doeltreffende effecten. maar zoals ik al zei: wat meer snelheid door meer en snellere shotwisselingen had van mij wel gemogen...

    Zo duidelijker toegelicht?

  9. #9

    Standaard

    Ja hoor

    Normaal vraag ik niet zo door, maar vind het eigelijk wel belangerijk om meningen te horen over gemaakt werk.
    Dank je.

  10. #10

    Standaard

    groot gelijk dat je doorvraagt.
    altijd leuk/goed om commentaar van anderen te horen. kan je alleen maar weer van leren, toch

    als je nog vragen hebt: vraag maar raak

  11. #11

    Standaard

    Sinds Team America moet ik bij elke montagescene lachen. Vond het wel een fraai gemaakt filmpje. Vooral die trap op het eind. Simpel doch doeltreffend. Ik had god wel willen zien. Mag ik vragen; welke camera heb je gebruikt en welk compositing programma?

  12. #12

    Standaard

    Dat mag je

    De sony trv60 (1 chip camera) en adobe after effects voor compositing.
    Ik heb buiten een groot groen doek opgehangen, het was bewolk weer, dus geen schaduwen en alles egaal uitgelicht door de erg diffuuse zon op dat moment.

    Maar op deze manier kan je geen opnamen dag plannen... want je kunt het weer niet controleren, maar voor mij was het perfect!

    Mag ik je vragen wat je van het verhaaltje vondt? even de effecten achterwegend laten?

  13. #13

    Standaard

    Ah vandaar, vond het al erg vlak uitgelicht. Meestal, zeker met dv opnames, krijg je onwijs veel last van blue/greenscreen randjes. Zag er goed uit iig.

    Verhaal vond ik zeker leuk. Niet extreem traag zoals hierboven genoemd werd. Vond alleen het einde beetje onduidelijk. Ik had dan ook graag God gezien. Zo met een lange baard en een lauwerkransje op zijn hoofd. Had denk ik wel gepast bij het redelijk abstracte thema.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit
    God gezien. Zo met een lange baard en een lauwerkransje op zijn hoofd. Had denk ik wel gepast bij het redelijk abstracte thema.
    Hier ben ik het niet mee eens en lijkt mij ook niet gepast in dit filmpje, het is net een beetje TE om iemand met een lange baard en kransje op zijn hoofd god te laten spelen, een beetje cheesy-komedie wordt het dan

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jerry
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit
    God gezien. Zo met een lange baard en een lauwerkransje op zijn hoofd. Had denk ik wel gepast bij het redelijk abstracte thema.
    Hier ben ik het niet mee eens en lijkt mij ook niet gepast in dit filmpje, het is net een beetje TE om iemand met een lange baard en kransje op zijn hoofd god te laten spelen, een beetje cheesy-komedie wordt het dan
    precies. daarom was ik ook juist zo blij dat je dit NIET gedaan hebt

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    WMF loopt steeds vast na 33 seconde... Openingsshot is mooi gekadreerd.
    Is het al gelukt? de link kopieren in de adresbalk en dan wordt het filmpje in windows media player afgespeeld. Je kunt dan in WMP het bestand opslaan "bestand - media opslaan als" vanaf de computer zal het filmpje wel gewoon moeten afspelen.

  17. #17

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •