Bekijk uitslag poll: Vind jij The Matrix ook een moeilijk te begrijpen film ?

Stemmers
118. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Ik heb de film nog niet gezien.

    1 0,85%
  • Ja

    18 15,25%
  • Nee

    99 83,90%
Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 96 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Filmdiscussie: The Matrix (SPOILERS!!!)

    Ik heb maar een half uur gezien van die film.
    Omdat ik hem nog al moeilijk te begrijpen vind.
    Mijn vraag is dan ook wat is The matrix ?

  2. #2

    Standaard Re: Filmdiscussie: The Matrix (SPOILERS!!!)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M Balje

    Mijn vraag is dan ook wat is The matrix ?
    That's what the Matrix is all about...

    Film is moeilijk maar blijven opletten dan kom je er wel uit


    (Ik vond hem in ieder geval goed te volgen...)
    StarTrader

  3. #3

    Standaard Re: Re: Filmdiscussie: The Matrix (SPOILERS!!!)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr Blonde
    (Ik vond hem in ieder geval goed te volgen...)
    De eerste keer dat ik hem zag, snapte ik maar weinig van. Ik heb hem meteen daarna een tweede keer gezien en toen werd ie al een stuk duidelijker.

  4. #4

    Standaard Re: Re: Re: Filmdiscussie: The Matrix (SPOILERS!!!)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remon Roubos


    De eerste keer dat ik hem zag, snapte ik maar weinig van. Ik heb hem meteen daarna een tweede keer gezien en toen werd ie al een stuk duidelijker.
    Ja de tweede keer kun je op meer andere dingen letten en kan dus meer duidelijk ontstaan, dit kan bij vele films een goede uitkomst zijn...

    Je ontedekt zoieso steeds meer bij het vaker bekijken van films...
    StarTrader

  5. #5

    Standaard

    Ik heb de film pas 1 keer gezien en ik vind het een makkelijk te volgen film. Misschien komt het ook wel omdat ik me altijd al voor SF heb geinteresserd en mijn fantasie daardoor al redelijk groot is
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  6. #6
    Dane
    Guest

    Standaard Re: Filmdiscussie: The Matrix (SPOILERS!!!)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M Balje
    Ik heb maar een half uur gezien van die film.
    Omdat ik hem nog al moeilijk te begrijpen vind.
    Mijn vraag is dan ook wat is The matrix ?
    Ik zou echt verder gaan kijken als ik jouw was, in de film wordt gewoon wel uitgelegd wat the matrix is hoor en zeker als je de film 2 keer of vaker hebt gezien, is er niets moeilijks aan om te begrijpen.

    Elwood.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan
    Ik heb de film pas 1 keer gezien en ik vind het een makkelijk te volgen film. Misschien komt het ook wel omdat ik me altijd al voor SF heb geinteresserd en mijn fantasie daardoor al redelijk groot is
    ik heb m ook 1 keer gezien en vond m niet moeilijk te volgen. Ik heb me nooit zo voor SF geinteresseerd. Dus daar kan t voor mij niet aan liggen.
    doe maar gek, gewoon is ook zo overschat

    mijn site

  8. #8
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Pas na 2x kijken begreep ik hem pas echt.

    Maar bij de eerste keer hmmmmmmmmmmmmmmm..........

    * Mensen die kunnen vliegen
    * Freeze Beeld
    * Rare Donkere en groenachtige scenes

    het leek me allemaal wel wat na de eerste 5 minuten maar al
    gauw moest ik me goed concentreren op het verhaal.Maar toch
    was het te volgen uiteindelijk.Echt na 2x kijken kon ik het allemaal
    een beetje begrijpen en is het ook zeker een film voor in je collectie
    zodat je hem steeds en steeds maar weer kan kijken en steeds
    weer meer dingen gaat begrijpen of ziet die je nog niet eerder
    gezien heb.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb de film al verscheidene malen gezien en ik moet zeggen dat ik er de eerste keer ook niet zoveel moeite mee had. Vobd het eigenlijk wel vrij duidelijk.

    Er is nog zo'n soort film, die ongeveer hetzelfde soort verhaal heeft. Volgens mij heet deze film Dark City, maar durf het niet met zekerheid te zeggen.

    Maar als je The Matrix niet snapt, dan gewoon nog een keertje kijken zou ik zeggen. Hij is zeker de moeite waard om nog een keertje te kijken.

  10. #10

    Standaard

    Die andere film die je bedoelt is toch eXistenZ ?

    Die vond ik fantastisch omdat het verhaal (Wat is de werkelijkheid?) veel origineler is uitgewerkt. Vind je het verhaal van The Matrix interessant....dan MOET je eXistenZ gezien hebben.

    Ik begreep The Matrix trouwens pas goed bij de derde keer kijken. Ik heb hem al heel lang in de collectie en geniet er nog vaak van.

    Het mooiste vind ik de tekst die het beste de film weergeeft:

    You think that's air you're breathin (spelling klopt misschien niet).

    vertaling: Denk je dat je lucht inademt? (SCHITTEREND!!!!!!)

  11. #11

    Standaard

    Ik begreep The Matrix ook meteen toen ik hem in de bios zag, zo ingewikkeld is het toch niet allemaal?

    Maar goed, wel een leuke film om over te lullen op het forum. Want zoals meerderen van jullie denk ik, ben ik ook rete-nieuwsgierig naar het verloop van de volgende delen en met betrekking tot het verhaal heb ik nog een aantal dingen waarvan ik me afvraag hoe het verder moet.

    Neo is aan het eind van de eerste film zeg maar "almachtig geworden" en is in The Matrix niet meer aan regels gebonden. Hij kan een agent vernietigen, hij ziet de code, hij kan kogels tegenhouden en hij kan vliegen, kortom... hij kan doen wat hij wil. Waarom kan hij dan niet meteen die hele Matrix ontmantelen? Hij laat alle mensen ontwaken en voilá! Instant leger om tegen de gemene robots te vechten in de "real world".

    Tsja, klinkt leuk, maar wat in deel 1 dus veel werd gezegd is: dat heel veel mensen nog niet klaar zijn om ontkoppeld te worden omdat ze teveel afhankelijk zijn van The Matrix. En daar zit dus inderdaad een probleem.

    Leuke vraag misschien: wat is erger? Onwetend een luxe leven leiden, maar dan ben je een slaaf van de robots. Of in een verwoeste wereld vechten voor je vrijheid, maar je bent wel vrij?

    Ik weet nog niet wat ik zou doen. Wat zouden jullie kiezen? De rode, of de blauwe pil?

  12. #12

    Standaard

    Wat ik niet hoop is dat de volgende delen zich nog verder van de realiteit gaan begeven.
    wat ik hiermee bedoel is bijv. duidelijk aan de Robots uit de eerste film, die scenes vond ik echt slecht!
    wat ik mooi vind aan de Matrix is het feit dat je een boel dingen gaat afvragen omdat het zich als realistisch voordoet.
    Toen Neo bijv. ging vliegen zat ik ook van "das wel errug overdreven".
    Maarja, ook ik kijk zeer uit naar de volgende delen!


  13. #13

    Standaard

    Maar ff on-topic.
    ja ik begreeg The Matrix de eerste keer dat ik hem zag,
    het is inderdaad geen film die je met een groep vrienden moet kijken,opletten is belangrijk!!!


  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joost83
    Wat ik niet hoop is dat de volgende delen zich nog verder van de realiteit gaan begeven.
    Hoezo nóg verder?
    doe maar gek, gewoon is ook zo overschat

    mijn site

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Ik begreep The Matrix ook meteen toen ik hem in de bios zag, zo ingewikkeld is het toch niet allemaal?
    Nee precies het wordt gewoon allemaal duidelijk uitgelegd in de film...

    [B]
    Neo is aan het eind van de eerste film zeg maar "almachtig geworden" en is in The Matrix niet meer aan regels gebonden. Hij kan een agent vernietigen, hij ziet de code, hij kan kogels tegenhouden en hij kan vliegen, kortom... hij kan doen wat hij wil. Waarom kan hij dan niet meteen die hele Matrix ontmantelen? Hij laat alle mensen ontwaken en voilá! Instant leger om tegen de gemene robots te vechten in de "real world".
    Nou hij krijgt sowieso nog wel nieuwe tegenstanders die hij niet zo makkelijk kan vernietigen als de agents, beetje saai anders
    Dat zijn dus die witte mannetjes die een virus moeten voorstellen geloof ik...
    [mijn collectie]
    You watched it, you can't unwatch it!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Ik weet nog niet wat ik zou doen. Wat zouden jullie kiezen? De rode, of de blauwe pil?
    Ik weet niet meer welke pil nou welke was, maar ik geloof dat ik in de matrix zou blijven
    doe maar gek, gewoon is ook zo overschat

    mijn site

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Ik weet nog niet wat ik zou doen. Wat zouden jullie kiezen? De rode, of de blauwe pil?
    Het maakt niet uit wat je kiest. Als je kiest om deel uit te blijven maken van de Matrix merk je daar niets van. Het is niet alsof je bewust de onderdrukking ondergaat. Het maakt dus eigenlijk geen ene bal uit want de 'mensen' in de Matrix voelen zich niet onderdrukt.
    Daarentegen is het kiezen voor het 'echte' leven en te vechten als een Maquis een onzeker bestaan. Ja...het is 'echt' maar de prijs die je ervoor betaald is erg hoog. Mogelijk zelfs je leven. Een kwestie van ruggegraat denk ik.

    Interessante stelling: wat is nu echt? Het is wel niet als zodanig uitgewerkt (eXistenZ gaat wat dat betreft veeeel verder) maar stel nu dat wat het verzet vertelt nu eens helemaal niet waar is? Dat zij juist de macht willen overnemen. Via het Matrix trainingsprogramma kunnen ze je alles laten zien/geloven wat ze willen, dus niets garandeert ons dat ze Neo niet gruwelijk hebben zitten dollen en hem gebruiken om de gevestigde orde aan te pakken en dan pas écht de boel te onderdrukken... Ik weet het...het is niet zoals het verhaal bedacht is, maar het zou een hele leuke twist zijn. eXistenZ zit dus vol met dat soort geintjes.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marije van der mark
    Ik weet niet meer welke pil nou welke was
    De rode pil was onderdeel van het zoekprogramma wat Neo uit de Matrix moest bevrijden. De blauwe pil was waarschijnlijk een soort verdovingsmiddel zodat ze Neo weer naar huis konden brengen mocht hij besluiten in The Matrix te blijven.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    De rode pil was onderdeel van het zoekprogramma wat Neo uit de Matrix moest bevrijden. De blauwe pil was waarschijnlijk een soort verdovingsmiddel zodat ze Neo weer naar huis konden brengen mocht hij besluiten in The Matrix te blijven.
    Ik zou dus zonder twijfel voor de blauwe pil kiezen. Maar ik bedenk net: is Neo wel de Matrix uit? Misschien is dit ook wel een soort van droomstaat
    doe maar gek, gewoon is ook zo overschat

    mijn site

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marije van der mark
    is Neo wel de Matrix uit? Misschien is dit ook wel een soort van droomstaat
    My point exactly! Dat weten we eigenlijk niet. Interessante gedacht én weer een geruststelling dat ik niet de enige ben met deze gedachtenkronkel...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  21. #21

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    En weer een dubbele thread
    Hoe zo ?

    Dit is geen thread die gaat over wat je er van vind ?
    Het is net zoon thread als Nathan Strik met Memento heeft gedaan.
    Te minste dat is de bedoeling.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    En weer een dubbele thread
    Dit is een discussiethread Luther, zoals M Balje ook al aangeeft.
    Dus niet bedoeld om je mening te geven, maar meer om te praten/discussiëren over interessante dingen en plotpunten van de film.

  24. #24

    Standaard

    Ja pfff "Is Neo nu wel ECHT uit de matrix?" dat kan je nu altijd wel blijven zeggen...
    ("Ja NU is ie er echt uit!" "Weet je dat wel zeker?" "Oh nee... oh maar NU is ie er echt uit!" "Weet je dat wel zeker?" enz. enz... you get the point )

    Maar ten eerste zie ik geen reden waarom de robots dat zouden doen. Als er echt een matrix is, dan geven ze op die manier alleen maar Neo hints over de matrix en misschien zelfs over hoe je eruit kan ontsnappen.
    En ten tweede slaat het gewoon nergens op, en is in de film Neo heus ECHT uit de matrix nu.

    Hmm... wat nog wel kan gebeuren eventueel in deel 2/3 is dat Neo zo lekker in de Matrix aan t rondvliegen is, vervolgens denkt "hee hoe zou het in the real world gaan", gaat terug naar de real world, doet lekker intiem met Triniti, merkt opeens dat ze hem wil vermoorden, denkt "ARGH waarom doe je dit?", denkt even na en komt tot de conclussie dat ie nog steeds in the matrix is...

    Nou eh zoiets misschien zou nog kunnen komen... maar het hele "aaah wat is nou echt en wat niet" zal nooit zo ver doorgedreven worden als bij existenz...
    Dat vond ik overigens een aardige film, maar niet geweldig. Ik had een beetje het idee dat de makers het idee hadden van al die werelden (en welke is nou echt?)... en dat ze daaromheen een film hebben gemaakt... die verder niet zo heel bijzonder is...
    [mijn collectie]
    You watched it, you can't unwatch it!

  25. #25
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Ik verwacht ooit zeker nog wel nu Neo zo superieur is dat hij
    omslaat en meevecht met de robots Leuke invalshoek, maar
    zal denk ik wel een hoop dingen verknallen.In ieder geval is
    het wachten op het 2de deel en 3de deel nog best wel lang
    dus we kunnen er alleen nog maar even van dromen

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •