Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 68 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Subwoofer signaal bij DTS

    Ben in bezit van NAD T-741 receiver.
    Bij DTS speelfilms (Gladiator bv) is het subwoofer kanaal duidelijk minder aanwezig, om niet te zeggen bijna niet merkbaar in vergelijking met Dolby Digital.
    Alleen bij zeer hoog volume is bij explosies e.d. een subwoofer activiteit hoorbaar.
    Aangezien ik kleine frontluidsprekers heb, klinkt het geluid een stuk kaler.
    Heb mijn reveiver al laten nakijken, maar ook op de zeer dure exemplaren klinkt het hetzelfde. De apparatuur is dus in orde.

    Wie weet wat dit kan zijn?

  2. #2

    Standaard

    Er is hier onlangs een thread over geweest, 'ns kijken of ik 'm kan vinden. In ieder geval had het óf te maken met het feit dat je je subwoofer verkeerd hebt aangesloten (pre out of iets dergelijks), of met je dts crossover...

  3. #3

    Standaard Thanks

    Heb de thread gevonden [31-3: "Sub pre-out bij DTS].
    Ga maar eens checken thuis of ook ik niet verkeerd heb aangesloten en me moet schamen.

  4. #4

    Standaard

    Ach joh, d'r worden wel stommere fouten gemaakt :wink:

  5. #5

    Standaard

    :P

    Resident evil is DTS en de BASS is ...ZEER aanwezig

    Of zit de stekker er nie in van je sub

    Suc6
    ****************************************
    Vermogen zegt niks over de kwaliteit.
    ****************************************

  6. #6

  7. #7

    Standaard Probleem is er nog steeds: help me aub

    Heb alles gecontroleerd en bleek de aansluiting van de subwoofer op de juiste manier gemaakt te hebben, geen stomme fout van mijn kant gelukkig.

    Echter, mijn probleem is dus nog niet opgelost. Heb ook de importeur al aangeschreven, maar nog geen antwoord ontvangen.

    Trouwens, mijn sub is een Yamaha YST-105.

    Wie kan mij helpen? :cry:

  8. #8

    Standaard

    Er bestaan (geloof ik) ook receivers waarbij je de crossover (het punt vanaf waar de lage tonen naar je subwoofer worden gestuurd, meen ik) voor DTS apart kunt instellingen. Misschien geldt dit ook voor jouw receiver?

  9. #9

    Standaard

    Ik vind het allemaal een beetje vaag, het lijkt me sterk dat je dus met een DTS Track geen LFE signaal krijgt naar de Subwoofer en met een DD5.1 track wel.
    Simpel gezegt is het precies hetzelde stoompje van van je Pre-out uitgang van je receiver dat door het kabeltje naar je Sub gaat.
    Is het bij elke DTS film zo of alleen bij Gladiator ?
    Heb je het al eens met een andere Sub geprobeert ? (even lenen van een vriend ofzo).
    En misschien zoals hierboven ergens al vermeld werd is er op je receiver een speciale instelling naar je Sub voor DTS (maar hier heb ik dus nog nooit van gehoord dat dat bestaat, maar misschien op hele dure High Tec apparaten zit dat misschien wel ).

  10. #10

    Standaard

    Quote van de NAD importeur:

    "Het probleem ligt volgens mij in het feit dat de subwoofer output bij een DTS signaal veel minder is dan bij andere surround formaten. Zeker bij de instelling van de front luidsprekers op "Large", krijgt u veel minder laag via de subwoofer dan bij DD of ProLogic."

    Het speelt overigens niet alleen bij Gladiator, maar ook bv bij Marco Borsato (waar ik trouwens een zeer positieve recensie over heb gelezen hier) en bij Hannibal.
    Lijkt er op dat het toch een kwaaltje van de receiver zelf is.

    Ik heb bij de dealer waar ik het apparaat gekocht heb diverse andere apparaten aangesloten, maar allen hadden hetzelfde probleem.
    Ik baal hier wel van.
    Als iemand nog iets weet, dan hoor ik het graag.

  11. #11

    Standaard

    De volgende tekst komt uit een review door gebruikers:

    "... Third, in DTS mode, the subwoofer output is significantly softer than in Dolby Digital and other modes. I have no idea why this is, but it is at least 15db quieter, making the sub almost useless unless I turn it up..."
    (volledige tekst op http://www.audioreview.com/PRD_125206_2718crx.aspx)

    Waarom doet NAD zoiets?

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank H
    Ik heb bij de dealer waar ik het apparaat gekocht heb diverse andere apparaten aangesloten, maar allen hadden hetzelfde probleem.
    Ik begrijp hieruit dat je dus verschillende merken receivers op jouw Subwoofer hebt aangesloten bij de dealer maar het probleem was niet verholpen of heb je verschiilende Subwoofers aangesloten op dezelfde receiver.
    Ik persoonlijk heb hier geen oplossing voor want ik ken een hoop mensen met een HT set (duur, goedkoop, enz) maar heb nog bij niemand vernomen dat het LFE kanaal bij DTS een stuk zwakker is dan bij DD5.1
    Voor mij blijft het een raadsel.

  13. #13

    Standaard

    In antwoord op het vorige bericht:

    Ik heb bij de dealer verschillende subwoofers aangesloten op mijn receiver.

  14. #14

    Standaard

    Bij mij is het .lfe kanaal bij dts films juist uitstekend! Probeer je speakers eens op 'small' te zetten (en je crossover correct in te stellen)?

  15. #15

    Standaard

    Hoe en waar kan ik de cross over instellen [receiver, dvd of sub]?
    Is mij niet bekend dat dit mogelijk is op de receiver of de DVD speler.
    Weet iemand of dit kan voor:
    NAD T741 (Receiver)
    NAD T531 (DVD speler)?

    Ik zou er erg mee geholpen zijn.

  16. #16

    Standaard

    Gebruik de zoekfunctie even, er zijn talloze threads geweest over hoe, waar, welke instellingen te maken.

    suc6!

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank H
    Hoe en waar kan ik de cross over instellen [receiver, dvd of sub]?
    Op subwoofer, maar hiermee verhelp je het probleem niet, dan zou bij het DD5.1 kanaal ook de sub zwakker moeten zijn.
    Staat er dan helemaal niets in de manual van je receiver iets over LFE bij DTS (of zoiets) ?

  18. #18

    Standaard

    Kun je in je receiver ook voor DTS het volume van je sub (aantal Db) opschroeven? Het moet niet uitmaken, maar toch...

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MarcoV
    Kun je in je receiver ook voor DTS het volume van je sub (aantal Db) opschroeven?
    Ik heb er nog nooit van gehoord maar misschien dat NAD wel zo'n optie heeft, weet het niet

  20. #20

    Standaard

    Hi,

    Heb je de gehele set gecalibreerd??? dus met een Db meter en teste dvd.

    Als het goed is staat in de gebruiksaanwijzing het hele verhaal hoe je alles moet instellen.

    Handleiding T742:http://207.228.230.217/manual/NAD-T742_NL.pdf

    Zonder goede afstemming van de fronts rears en center t.o.v van de sub en elkaar krijg je nooit een homogeem geluidsveld.

    Bryan

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander H
    Citaat Oorspronkelijk gepost door MarcoV
    Kun je in je receiver ook voor DTS het volume van je sub (aantal Db) opschroeven?
    Ik heb er nog nooit van gehoord maar misschien dat NAD wel zo'n optie heeft, weet het niet
    Meerdere versterkers hebben deze optie, maar bij gebruik van een een test-DVD en Db-meter moet dit niet nodig zijn.

  22. #22

    Standaard

    Ik heb gisteren nog eea geprobeerd:
    volume van de sub helemaal open gezet en het level van de sub op mijn receiver op maximaal ingesteld. Bij Gladiator is dan inderdaad meer laag hoorbaar. Echter, toen ik daarna Marco Borsato probeerde, was het geluid weer duidelijk zonder laag.
    Ik zal nog eens in de handleiding kijken in de link die Bryan hierboven heeft aangegeven.
    Tips blijven welkom want ik baal nog steeds.

  23. #23
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Misschien heb ik het over het hoofd gezien hoor maar hoe heb je het een en ander aangesloten??
    En kijk inderdaad eens of de receiver op "small" staat voor de speaker instelling
    Hierover staat toch wellicht wel wat in de gebruiks aanwijzing neem ik aan

  24. #24

    Standaard

    Help, het is nog steeds niet opgelost.

    Speakers staan allemaal op small, ook de center.
    Sub is correct aangesloten op pre-out.
    DD werkt perfect.
    Gladiator/Hannibal/Spy Game geven bijna geen laag in DTS, wel in DD.
    Marco Borsato helemaal geen laag in DTS, DD perfect.

    Betreft NAD T741 icm NAD T531.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank H
    Help, het is nog steeds niet opgelost.

    Speakers staan allemaal op small, ook de center.
    Sub is correct aangesloten op pre-out.
    DD werkt perfect.
    Gladiator/Hannibal/Spy Game geven bijna geen laag in DTS, wel in DD.
    Marco Borsato helemaal geen laag in DTS, DD perfect.

    Betreft NAD T741 icm NAD T531.
    Vreemd, het lijkt wel of je receiver DTS niet correct decodeert....Als je je instellingen op de receiver goed hebt gemaakt.

    Zet alles eens op large, sub aan, dan krijg je alleen je LFE-kanaal over de sub. Vergelijk dan nog eens DD en DTS?

    EDIT: les net die manual-link door, maar zie geen aparte instellingen voor LFE volume in de receiver...

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •