De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hoe aansluiten? (volledig, dus geen coaxiaal-optisch discuss

    Ik ben bijna (dvd-speler reeds in bezit; versterker+surround moet is besteld) trotse eigenaar van de JVC XV-N5 dvd-speler en de Philips MX999 reciever+boxen. (ik weet het, voor echte audiofielen volstaat dit niet, maar ik ben er meer dan tevreden mee! )

    Nu was men vraag hoe ik dit alles best aansluit om steeds beeld en geluid (over alle speakers, ook bij gewoon tv kijken) te hebben en dat in de beste kwaliteit!
    Ik weet dat dit onderwerp al ooit is aangehaald, maar alles is me nog niet echt duidelijk.

    Welke aansluitingen ik heb:
    Tv (philips breedbeeld): Scart (3X), s-video en analoog (zo'n rood en wit voor geluid en geel voor video) en natuurlijk gewoon kabel.

    Dvd (XV-N5): Ook analoog (2 audio + 1geel video), coaxiaal en optisch en scart

    Versterker (MX999): Analoog, optisch, coaxiaal, S-video-ingang/-uitgang

    Video (JVC): Scart en ook kabel natuurlijk

    Wat moet nu met wat, en hoe? Dit dus om optimale kwaliteit te behouden en altijd via 5.1 weer te geven; ook bij gewoon tv kijken. (Als dat gaat; en dan natuurlijk gewoon "valse" 5.1)

    Heb al wat info opgezocht en dit is wat ik zou doen. Is dit goed?

    Coaxiaal van de versterker naar de DVD
    Scart(rgb) van DVD naar tv
    Tussen video en tv gewoon een tv-kabel (of hoe noemt men dat, gewoon via de plug in de muur naar video en verder naar tv; zoals het nu is dus)

    Maar heb ik dan geluid van men tv door de 5.1 speakers? Of moet daar ook een rechtstreekse verbinding komen?
    En waarom is er eigenlijk een s-video in/uitgang voor een reciever?
    En kan ik dan van dvd (zelfgebrande svcd's, dus niet beveiligd) naar video kopiëren?

    Vele vragen waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen.
    Alvast bedankt;
    Carl

  2. #2

    Standaard

    Ik ben ook niet erg technisch op dit gebied, maar echt 5.1 geluid zal je niet krijgen van de tv. Gewoonweg omdat er geen programma's met DD 5.1 worden uitgezonden (wel door een aantal digitale zenders via de sateliet geloof ik)

    Dus een echt DD 5.1 geluid zal niet lukken. Of je receiver moet zijn uitgerust met Dolby Prologic II, dan krijg je geloof ik wel een geluid wat DD 5.1 benadert. Gebruik anders ook eens de zoekfunctie van het forum, want er is meer over dit onderwerp te vinden
    dvd's *foto van verzameling*startrader/safetrader

  3. #3

    Standaard Re: Hoe aansluiten? (volledig, dus geen coaxiaal-optisch dis

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Carl_vdt
    Heb al wat info opgezocht en dit is wat ik zou doen. Is dit goed?
    Coaxiaal van de versterker naar de DVD
    Scart(rgb) van DVD naar tv
    Tussen video en tv gewoon een tv-kabel (of hoe noemt men dat, gewoon via de plug in de muur naar video en verder naar tv; zoals het nu is dus)
    Dit is prima aangesloten zo. Alleen krijg je geen TV/Video geluid over je versterker. Ik neem even aan dat je receiver een echte A/V receiver is omdat er ook een s-video op zit. Daar kom ik zo op. Als je geluid van je video en je tv over je receiver wilt hebben, moet je ze daarop aansluiten.
    Je moet even opzoeken in de handleiding van de TV of er een geluids-uitgang op zit. Misschien is dat wel de rood/witte waar je het over hebt. Die sluit je aan op je receiver waar TV bij staat.
    Ook zo met je video. Die heeft ook vast wel zo'n rood/witte aansluiting om het geluid eruit te krijgen. Die prik je in je receiver onder het kopje VCR of VIDEO.
    Simel zat dus. Ze dan wel het geluid van de TV uit en regel het volume vanaf nu met de ab van je receiver.

    De video aansluitingen op je receiver zijn er om alles via de receiver te laten verlopen. Er gaat nog maar één draad naar je tv en zodra je video of dvd kiest, schakelt hij voor je over op de juiste bron. Aangezien tv's tegenwoordig erg veel scart aansluitingen hebben en ik toch de voorkeur geen aan RGB aansturen van de tv door de dvd speler gebruik gewoon scrarts. Het zou handig kunnen zijn om dvd's op te nemen op video, ware het niet dat dvd's beveiligd zijn en je dus een boel storing te zien krijgt. Er zijn echter bijvoorbeel regiovrij-kits te koop die ook Macrovision (zo heet die beveiliging) uit zetten.

    Kun je hier wat mee?
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  4. #4

    Standaard Re: Re: Hoe aansluiten? (volledig, dus geen coaxiaal-optisch

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens

    Dit is prima aangesloten zo. Alleen krijg je geen TV/Video geluid over je versterker. Ik neem even aan dat je receiver een echte A/V receiver is omdat er ook een s-video op zit. Daar kom ik zo op. Als je geluid van je video en je tv over je receiver wilt hebben, moet je ze daarop aansluiten.
    Je moet even opzoeken in de handleiding van de TV of er een geluids-uitgang op zit. Misschien is dat wel de rood/witte waar je het over hebt. Die sluit je aan op je receiver waar TV bij staat.
    Ook zo met je video. Die heeft ook vast wel zo'n rood/witte aansluiting om het geluid eruit te krijgen. Die prik je in je receiver onder het kopje VCR of VIDEO.
    Simel zat dus. Ze dan wel het geluid van de TV uit en regel het volume vanaf nu met de ab van je receiver.

    De video aansluitingen op je receiver zijn er om alles via de receiver te laten verlopen. Er gaat nog maar één draad naar je tv en zodra je video of dvd kiest, schakelt hij voor je over op de juiste bron. Aangezien tv's tegenwoordig erg veel scart aansluitingen hebben en ik toch de voorkeur geen aan RGB aansturen van de tv door de dvd speler gebruik gewoon scrarts. Het zou handig kunnen zijn om dvd's op te nemen op video, ware het niet dat dvd's beveiligd zijn en je dus een boel storing te zien krijgt. Er zijn echter bijvoorbeel regiovrij-kits te koop die ook Macrovision (zo heet die beveiliging) uit zetten.

    Kun je hier wat mee?
    Bedankt voor de info, maar alles in me nog niet perfect duidelijk.
    Mijn video heeft namelijk geen rood/witte-audio uitgang (men tv wel) enkel een scart en dan de gewone kabel. Maar als de tv is aangesloten op de reciever (via de rood-witte-audio-kabel; dan zal men video toch ook het geluid door diezelfde kabel sturen denk ik!? Want nu komt het geluid van de video toch ook op tv; dus dat zou dan toch op dezelfde wijze moeten doorgestuurd worden...

    En hoe moet ik dan juist best men dvd aansluiten om altijd en zo goed mogelijk geluid te hebben? Gewoon met s-video via de reciever (omdat dit blijkbaar ook mogelijk is) of toch rechtreeks op tv via scart (en welke instelling? In kan kiezen tussen comp./rgb en Y/C, wat is dan het beste? En die comp en de rgb worden met 1 switch aangeduid, ik kan daar dus niet nog eens tussen kiezen, hoe weet ik dan wat er is?) En dan men geluid via zowel een analoge verbinding als een coaxiale verbinding (of is die analoge verbinding niet nodig?)

    Nogmaals bedankt!

  5. #5
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Re: Re: Hoe aansluiten? (volledig, dus geen coaxiaal-opt

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Carl_vdt

    Bedankt voor de info, maar alles in me nog niet perfect duidelijk.
    Mijn video heeft namelijk geen rood/witte-audio uitgang (men tv wel) enkel een scart en dan de gewone kabel. Maar als de tv is aangesloten op de reciever (via de rood-witte-audio-kabel; dan zal men video toch ook het geluid door diezelfde kabel sturen denk ik!? Want nu komt het geluid van de video toch ook op tv; dus dat zou dan toch op dezelfde wijze moeten doorgestuurd worden...

    En hoe moet ik dan juist best men dvd aansluiten om altijd en zo goed mogelijk geluid te hebben? Gewoon met s-video via de reciever (omdat dit blijkbaar ook mogelijk is) of toch rechtreeks op tv via scart (en welke instelling? In kan kiezen tussen comp./rgb en Y/C, wat is dan het beste? En die comp en de rgb worden met 1 switch aangeduid, ik kan daar dus niet nog eens tussen kiezen, hoe weet ik dan wat er is?) En dan men geluid via zowel een analoge verbinding als een coaxiale verbinding (of is die analoge verbinding niet nodig?)

    Nogmaals bedankt!
    het geluid gaat van je video naar je tv en vandaar gaat ie(rood/wit)naar je receiver
    je dvd met een scart(rgb)naar de tv en het geluid van de dvd met een coax/optisch naar de receiver
    die comp en rgb kom op hetzelfde neer alleen met comp. heb je alle kabels los en scart zit alles door een kabel met daarin allemaal losse kabeltjes
    normaal zal coaxiaal genoeg zijn

  6. #6

    Standaard Re: Re: Re: Re: Hoe aansluiten? (volledig, dus geen coaxiaal

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool

    het geluid gaat van je video naar je tv en vandaar gaat ie(rood/wit)naar je receiver
    je dvd met een scart(rgb)naar de tv en het geluid van de dvd met een coax/optisch naar de receiver
    die comp en rgb kom op hetzelfde neer alleen met comp. heb je alle kabels los en scart zit alles door een kabel met daarin allemaal losse kabeltjes
    normaal zal coaxiaal genoeg zijn
    Hehe! Bedankt! Dat is tenminste duidelijk!

    Enkel nog een héél klein vraagje
    Is het dan ook nodig om van dvd naar reciever analoog te gaan? Daar stond iets van in het boekje van de dvd omdat sommige dvd's (of zelfgebrande vcd's) niet digitaal geluid doorgeven of zo... maar dat lijkt me nogal raar...

  7. #7
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Hoe aansluiten? (volledig, dus geen coax

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Carl_vdt

    Hehe! Bedankt! Dat is tenminste duidelijk!

    Enkel nog een héél klein vraagje
    Is het dan ook nodig om van dvd naar reciever analoog te gaan? Daar stond iets van in het boekje van de dvd omdat sommige dvd's (of zelfgebrande vcd's) niet digitaal geluid doorgeven of zo... maar dat lijkt me nogal raar...
    dat is inderdaad zo volgens mij
    ik heb zelf naast de digitale weg ook een analoge verbinding tussen de dvd speler en receiver
    alleen dit komt zelden voor want bijna alles is wel DD5.1 op een enkele na dan

  8. #8

    Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoe aansluiten? (volledig, dus geen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool

    dat is inderdaad zo volgens mij
    ik heb zelf naast de digitale weg ook een analoge verbinding tussen de dvd speler en receiver
    alleen dit komt zelden voor want bijna alles is wel DD5.1 op een enkele na dan
    Ok; dan ga ik gewoon een digitale verbinding maken (via coax) en moest ik dan geen geluid hebben tijdelijk het kabeltje van de tv naar de reciever gebruiken; dan moet ik er maar eentje kopen!
    Bij men dvd zat zo'n geel/rood/wit kabeltje, kan ik dat ook enkel voor geluid gebruiken? Dus van tv naar reciever; dan moet ik er geen nieuw meer kopen.. Dan gewoon de gele niet gebruiken.

  9. #9

    Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoe aansluiten? (volledig, dus g

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Carl_vdt
    Bij men dvd zat zo'n geel/rood/wit kabeltje, kan ik dat ook enkel voor geluid gebruiken?
    Tuurlijk. Maakt geen bal uit. Ook al gebruik je de gele en de witte. Die kleuren zijn er alleen voor ons, de DVD speler ziet er niets van...

    Maar nu komt er bij mij een vraag op: ik heb alleen een optische kabel tussen de dvd en de receiver zitten en heb nog nooit een keer geen geluid gehad...tenminste...ik heb wel eens dat van een gewone DVD het introfilmpje (tatataaaa Warner Bros presents ofzo) volkomen stil is. De films zelf hebben altijd geluid. Is het niet zo dat je speler alles naar die digitale aansluiting stuurt of verwacht ik nu iets teveel van de techniek?
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  10. #10

    Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoe aansluiten? (volledig, d

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens

    Tuurlijk. Maakt geen bal uit. Ook al gebruik je de gele en de witte. Die kleuren zijn er alleen voor ons, de DVD speler ziet er niets van...

    Maar nu komt er bij mij een vraag op: ik heb alleen een optische kabel tussen de dvd en de receiver zitten en heb nog nooit een keer geen geluid gehad...tenminste...ik heb wel eens dat van een gewone DVD het introfilmpje (tatataaaa Warner Bros presents ofzo) volkomen stil is. De films zelf hebben altijd geluid. Is het niet zo dat je speler alles naar die digitale aansluiting stuurt of verwacht ik nu iets teveel van de techniek?
    Hehe, daar kan ik misschien op antwoorden (aangezien ik net een volledige handleiding heb doorlopen...)
    Het heeft misschien te maken met de instellingen van je DVD?!
    Want daar moet je (bij mij toch) kiezen hoe het geluid moet worden verstuurd; en er staat ook iets in de handleiding dat het kan te maken hebben met kopiëerbeveiliging...

    Waarschijnlijk ben je er niets mee maar ik wou het toch maar zeggen!

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoe aansluiten? (volledig, d

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens

    Is het niet zo dat je speler alles naar die digitale aansluiting stuurt of verwacht ik nu iets teveel van de techniek?
    dit is dus ook mijn vraag
    vooralsnog denk ik van niet maar dit weet ik dus ook niet zeker
    ikzelf gebruik dus ook een optische

  12. #12
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoe aansluiten? (volledi

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Carl_vdt


    Want daar moet je (bij mij toch) kiezen hoe het geluid moet worden verstuurd;
    zou kunnen maar bij mij neemt ie automatisch de beste keuze
    hij verstuurd dus vanzelf de best mogelijke kwaliteit die op de dvd staat

  13. #13

    Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoe aansluiten? (vol

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool

    zou kunnen maar bij mij neemt ie automatisch de beste keuze
    hij verstuurd dus vanzelf de best mogelijke kwaliteit die op de dvd staat
    Ja, hij zal wel de beste kwaliteit kiezen, maar je moet wel instellen via welke aansluiting dit moet gebeuren...

  14. #14
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoe aansluiten?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Carl_vdt

    Ja, hij zal wel de beste kwaliteit kiezen, maar je moet wel instellen via welke aansluiting dit moet gebeuren...
    neen
    dit hoort vanzelf bij de beste kwaliteit dus dat gaat vanzelf mee
    hij kies dus het beste wat op de dvd staat en kies dan ook de daarbij behorende aansluiting
    hij begint dus wel met de optische verbinding in mijn geval en dan dus DTS
    staat dat niet op de dvd dan DD6.1,ook niet aanwezig dan DD5.1 enz.(is een 6 kanaals receiver vandaar)
    mijn dvd speler kiest automatisch de nederlandse subs en de originele gesproken taal
    dus engels in het engels is of fraans indien het een franse film is
    alles automatisch dus maar volgens mij doen de meeste receiver/dvd spelers dit ,al weet ik wel dat er ook zijn die dit dus niet doen
    die dvd speler moest je dus wel de eerste keer instellen maar daana nooit meer wat subs en taal betref

  15. #15

    Standaard Kan wel

    Ja, dit kan wel hoor, ik moet dat allemaal nog instellen! Maar dat van die subs en zo dat gaat ook! Zal het toch nog eens moeten doornemen dat boekske...

  16. #16
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Kan wel

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Carl_vdt
    Ja, dit kan wel hoor, ik moet dat allemaal nog instellen! Maar dat van die subs en zo dat gaat ook! Zal het toch nog eens moeten doornemen dat boekske...
    bij mijn dvd speler wel ja,een sony dvp-7700
    gelijk bij installatie na aanschaf de taal instellen die je wil,origineel gesproken taal dus,en de ondertitels die je wil,nederlands dus in mijn geval
    dus als dit dan ook op de dvd staat dan kiest ie vanzelf deze dingen en hoef je dus niet bij iedere dvd opnieuw te doen
    dit gaat dus niet bij iedere dvd speler
    toen ik deze kocht kon dat alleen bij de duurdere types maar hoe dat nu is heb ik geen idee van
    dus als het niet in je boekje staat zal het waarschijnlijk ook niet zo werken bij je dvd speler

  17. #17

    Standaard Ik kan het ook!

    Ik heb nog eens gekeken, en ik heb nu ook Nl ingesteld als standaard-ondertitteling! Echt wel handig!

    Maar nu zit ik nog met een klein vraagje:
    Je kan in het menu (van de dvd-speler dus) ook kiezen voor het beeldformaat; ondermeer 16:9. Ik heb een MatchlineIII breedbeeld-televisie van Philips, dus koos ik 16:9; maar dan heb ik nog eens 2 keuzes! Namelijk 16:9 NORMAL en 16:9 AUTO. Wat is het verschil? Er staat in den uitleg iets van

    "...op een breedbeeld-TV (16:9) waarvan de verhouding in ingesteld op 16:9 (het apparaat zal automatisch de beeldbreedte van het uitgangssignaal correct instellen bij weergeve van een 4:3 bron)"

    dit staat er bij NORMAL

    Maar wat moet ik dan kiezen? De rest is hetzelfde bij de AUTO enkel dit stuk staat er bij NORMAL wel en bij 16:9 AUTO niet... Men tv past normaal zichzelf aan aan het beeldformaat denk ik, daarom zou ik voor AUTO kiezen of heb ik verkeerd begrepen?

  18. #18
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Ik kan het ook!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Carl_vdt



    Je kan in het menu (van de dvd-speler dus) ook kiezen voor het beeldformaat; ondermeer 16:9. Ik heb een MatchlineIII breedbeeld-televisie van Philips, dus koos ik 16:9; maar dan heb ik nog eens 2 keuzes! Namelijk 16:9 NORMAL en 16:9 AUTO.
    ik heb zelf ook een matchline van philips en daar was 16:9 voldoende
    in jou geval zou ik eerst de 16:9 normaal maar eens proberen
    gewoon eens kijken hoe dat is en of je er nadelen aan vind zitten
    dan kan je ook gewoon een weekje de 16:9 auto proberen
    dan weet je vanzelf wat je prettiger vind en wat dus beter is

  19. #19

    Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoe aansluiten? (volledig, d

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Is het niet zo dat je speler alles naar die digitale aansluiting stuurt of verwacht ik nu iets teveel van de techniek?
    De geluidstracks worden op iedere speler uitgestuurd via de S/PDIF connector... Het probleem zit 'm vooral in de verdere verwerking van het signaal.
    Op sommige (meestal oudere) europese DVD's staat geen Dolby Digital, maar een MPEG-geluidstrack... en daar kunnen niet alle audio processors (AV-receivers, AV-versterkers, digi-recorders) mee overweg, zodat in dat geval gebruik moet worden gemaakt van de analoge connector.... of...
    Op mijn Sony speler bestaat een instelling in het setup menu, waarmee ik kan aangeven dat een MPEG track moet worden geconverteerd naar PCM (standaard digitaal stereo) waarna de processor er een prima hoorbaar signaal van kan maken. Ik weet niet of dit voor alle spelers mogelijk is.

    Zover ik heb begrepen, was Dolby Digital in den beginne de standaard voor de Amerikaanse markt en MPEG voor de europese markt... Ondertussen wordt wereldwijd gebruik gemaakt van Dolbt Digital.

  20. #20
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoe aansluiten? (volledi

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    via de S/PDIF connector.
    via de wattes
    maar als wereldwijd DD word gebruikt dan zou alleen de coax in zijn geval genoeg zijn

  21. #21

    Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoe aansluiten? (vol

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    via de wattes
    maar als wereldwijd DD word gebruikt dan zou alleen de coax in zijn geval genoeg zijn


    S/PDIF connector = Sony/Philips Digital InterFace Connector.
    Dit is de standaard benaming van het signaal dat via een coaxiale of optische connector wordt verstuurd.
    In digitale informatie zijn deze signalen identiek, alleen de overdracht verschilt...
    Coax = CINCH connector = elektrisch
    Optisch = TOSLINK connector = licht

    In de professionele wereld wordt naast S/PDIF ook nog gebruik gemaakt van een tweede type elektrisch signaal... AES/EBU.
    Dit signaal komt in enen en nullen grotendeels overeen met S/PDIF, maar maakt gebruik van een 3-polige plug/kabel, een hogere elektrische spanning en het signaal wordt gebalanceerd overgedragen waardoor externe storingen minder invloed hebben...
    Maar goed... dit gewoon ter info, aangezien AES/EBU in de hometheater-wereld niet of nauwelijks voorkomt.

  22. #22
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoe aansluiten?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg


    S/PDIF connector = Sony/Philips Digital InterFace Connector.
    oke weten we dat ook weer

  23. #23

    Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoe aansluiten? (volledi

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Op sommige (meestal oudere) europese DVD's staat geen Dolby Digital, maar een MPEG-geluidstrack...
    Weet ik...mijn receiver moet met alles om kunnen gaan. Zoals ik al zei is het enige dat ik af en toe niet hoor is (bij een enkele DVD) het begeleidende muziekje van bijvoorbeeld de Dreamworks intro. Ik kan me niet voorstellen dat daar een MPEG muziekje onder zit, het zijn namelijk recente films. Het kan natuurlijk ook dat het gewoon stomme intro's zijn, maar ik vroeg het me effe af omdat er meestal wel een lullig riedeltje onder zit.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  24. #24
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoe aansluiten? (vol

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens

    . Ik kan me niet voorstellen dat daar een MPEG muziekje onder zit,
    niet dat dit belangrijk is maar waarschijnlijk toch wel
    althans als ik naar het display van de receiver kijk
    bij die intro,s die jij bedoel geeft ie alleen de frontspeakers weer en daarbij ook nog eens via de analoge weg
    direct daarna,bij de start van de film,schakel ie gelijk over naar een 5.1 en via de digitale weg
    dat is dus waarschijnlijk de reden dat je niks hoort maar wat zou dat
    gaat maar om een stukje van pakweg 5 a 10 sec denk ik
    maar het ging erom dat dat stukje dus best analoog zou kunnen zijn

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •