De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard universele afstandsbediening

    Ik wordt gek van al die remotes (en nu heb ik er nog maar 4!) en wil dus een universele afstandsbediening.

    Ik heb al een beetje rondgekeken en vind de Philips Pronto Neo 930 wel een leuk dingetje. Maar pfff, wat zijn die krengen duur Hij kost bijna net zoveel als een DVD speler (€230,- of zo!!!). Maar goed...

    Nou hoor ik iedereen over die Philps Pronto's dus dat geloof ik wel.... Maar, wie heeft een ander goed alternatief. Hoor dat er ook Onkyo universele remotes zijn die hetzelfde kunnen voor minder... En als je iets anders hebt, waar heb je die dan gekocht. Ik wordt overal alleen maar overspoelt door die Pronto's, alsof er niets anders bestaat.

    Graag wat advies dus over universele remotes. Mijn budget reikt wel ongeveer tot die Pronto 930, maar als het voor minder kan: graag! Zie "mijn HT" in mijn signature voor verdere info over de componenten.

  2. #2

    Standaard

    Tja.. de philips Pronto's zijn gewoon top! Ik heb zelf een gewone 2mb pronto (geen neo dus) en bevalt goed!! Echt hardstikke fijn...
    Upgrading is a neverending story...

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PM
    Tja.. de philips Pronto's zijn gewoon top! Ik heb zelf een gewone 2mb pronto (geen neo dus) en bevalt goed!! Echt hardstikke fijn...
    Ja die heb ik ook gezien, maar die zijn iets van €400,- of zo. Dat gaat mij echt te ver voor een afstandsbediening...
    Vindt eigenlijk €230,- al te duur, vandaar dat ik naar een goedkoper alternatief zoek.

  4. #4

    Standaard

    Een andere oplossing zou kunnen zijn dat je een palm PDA neemt en daar pronto-lite op zet.
    Dan zit je in ieder geval ver onder die 230 euro's
    Zou het een probleem zijn als ik een IQ van glas water zou hebben?
    Dvd-profiler

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcel
    Een andere oplossing zou kunnen zijn dat je een palm PDA neemt en daar pronto-lite op zet.
    Dan zit je in ieder geval ver onder die 230 euro's
    Mooi alternatief! Al eens geprobeerd of dit dan ook als afstandsbediening werkt???

  6. #6

    Standaard

    Ik heb sinds april een "One For All URC - 7560", waarmee je maximaal 6 apparaten kunt bedienen. Hij kostte iets van 40 euro bij de Media Markt. Het is van Nederlandse makelij, en na enig uitzoekwerk ben ik er zeer tevreden mee.

    Je kunt apparaatcodes invoeren, toetscodes toewijzen en toetsen laten leren door ze te kopieren van je "oude" afstandsbediening. Het apparaat kan zelfs via een modemsignaal worden ge-upgrade, mocht dat nodig zijn!

    Er zijn een aantal beperkingen aan het apparaat, zoals het maximale aantal "met de hand" toe te wijzen toetsen (iets van 60 stuks, naar ik meen). Standaard heb je met de apparaatcodes al een redelijke dekking van wat je met een audio-/video-apparaat zou willen kunnen doen. De firma die dit apparaat maakt heeft een uitstekende helpdesk.

    Voor meer informatie, zie: hier.

    =
    Oh, vergat nog te vermelden dat ie ook makro-toetsen aankan. Ik zag net op hun site dat ze een hele rits nieuwe afstandsbedieningen verkopen (zoals deze en deze)...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD


    Mooi alternatief! Al eens geprobeerd of dit dan ook als afstandsbediening werkt???
    Volgens de pronto site krijg je een pronto in de vorm van een PDA , dus als je iemand weet die een Palm heeft, dan kan je een testversie proberen.
    en je kan in ieder geval kijken of je het wat vindt.
    Pronto Site
    Zou het een probleem zijn als ik een IQ van glas water zou hebben?
    Dvd-profiler

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ettepet
    Ik heb sinds april een "One For All URC - 7560", waarmee je maximaal 6 apparaten kunt bedienen.
    Bedankt voor de tip. Welke / hoeveel apparaten bedien jij er zoal mee (merken)? Ooit problemen gehad met een apparaat / merk dat er niet mee werkte?

  9. #9

    Standaard

    Zelf gebruik ik al een jaar of twee de Philips ' SBCRU 880' (product info is te vinden op de philips site) en ik ben er erg tevreden over. Toen ik hem kocht kost hij hfl. 200,- en het lijkt mij een prima alternatief als het wel wat mag kosten, maar een Pronto weer te veel van het goede is. Het is een 8 in 1 remote met codes, een leerfunctie, macro-toetsen en een programmeerbare (sleep-)timer. Zelf gebruik ik hem voor mijn tv, stereo, 2 video's en m'n pc (DVD, Windows Media Player en WinAmp). Dankzij de leerfunctie maakt het niet uit welk merk en type apparaat je hebt, jij bepaald welke functie onder welke toets komt.

    Zo'n 'one for all' lijkt mij wel ook wat voor in m'n slaapkamer (tv, stereo & PC), dus bedankt voor de tip!

  10. #10

    Standaard

    Ik heb gewoon een 2dehandse Pronto 1Mb voor 400 pieken gekocht. De ProntoNeo is niet helemaal hetzelfde als de Pronto. Sommige dingen zijn niet of moeizaam te leren. Pronto is top, ik zou gewoon eens kijken op Marktplaats.nl of tweedehands.nl voor een leuke gebruikte.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  11. #11

    Standaard

    Sony heeft ook een aantal ab's

    Ik kon alleen deze vinden op de site..
    http://www.sony.nl/view.x?cat=13161&...8958&loc=en_nl

    Maar een vriend van me heeft een andere met een klein display in het midden en die werkt in iedergeval perfect...
    Die koste hem toen 300 gulden...dus ik denk dat die van de bovenstaande link nog wat goedkoper is...

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD


    Bedankt voor de tip. Welke / hoeveel apparaten bedien jij er zoal mee (merken)? Ooit problemen gehad met een apparaat / merk dat er niet mee werkte?
    Ik heb 6 apparaten, philips, sony, yamaha en Pioneer. Heb nooit problemen gehad daarmee, zover mij bekend kan ie alle apparaten die met infrarood werken nabootsen, en zelfs 'geheime' codes kan ie aan (d.m.v. een Magic-toets). Met zo'n geheime code heb ik toenertijd mijn philips dvd-speler regio-code vrij gemaakt.

    Leuk ding, als ie nog te koop is. Die nieuwe apparaten die ik noemde heb ik zelf nog niet gezien.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Ik heb gewoon een 2dehandse Pronto 1Mb voor 400 pieken gekocht. De ProntoNeo is niet helemaal hetzelfde als de Pronto. Sommige dingen zijn niet of moeizaam te leren. Pronto is top, ik zou gewoon eens kijken op Marktplaats.nl of tweedehands.nl voor een leuke gebruikte.
    Bedankt voor de tip! Heb even rond gezocht en heb net de deal rond voor een tweedehands Philips Pronto RU 890 1 Mb (voorganger van de 940) voor € 100,- incl. verz. Naar mijn mening een hele goede deal! Dat wordt genieten (en puzzelen met instellen/programmeren) vanaf volgende week...

    Ik heb overigens ook nog gekeken naar die One for All zappers, gezien die er ook wel redelijk uitzagen, maar die hadden ze sowieso bij onze MM (R'dam Centrum) niet...

    Nu heb ik echter voor iets meer dan de €50,- voor de One for All (maar veel minder dan €230,-) een kwalitatief betere oplossing gevonden. Allen dank voor de reacties.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    Bedankt voor de tip! Heb even rond gezocht en heb net de deal rond voor een tweedehands Philips Pronto RU 890 1
    Probeer er een oplader bij te krijgen. Je kunt er gewone penlights in stoppen, maar er is ook een rechargeable pack te koop en een soort cradle. Vooral in het begin zul he veel moeten up-en downloaden en dat kost heel veel stroom (seriele communicatie heeft 5V nodig).
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  15. #15

    Standaard

    Ja, dat dacht ik al. Had hij helaas niet (wel een PC kabel). Oplader alleen kost nieuw al € 85,-! Misschien gebruik ik wel gewone oplaadbare batterijen. Gaan wel wat minder lang mee, maar goed, dan maar 1x per maand een dag opladen. Niet echt een ramp of zo.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •