De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Verschil tussen DD5.1 en DTS

    Hallo mensen,

    Ik zit er aan te denken om een DTS dvd speler aan te schaffen. Heb momenteel alleen doorgave van dd5.1 op mijn sony dvp-s715.

    Mijn versterker (Sony STR-DA50ES) kan het signaal wel oppikken.

    Maar nu mijn vraag is het geluidsverschil groot tussen DD5.1 en DTS?
    Of te wel is het de euroo's waard. Heb mijn oog laten vallen op de 900 van denon...

    Ik zie graag de reacties.
    Alvast dank
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  2. #2

    Standaard

    Ja het zeer zeker de moeite waard maar over DTS (ES) en DD (EX) lopen al heel wat treads wat het verschil is, dus gebruik even de zoekfunctie en je zult het vinden.

  3. #3

    Standaard Re: Verschil tussen DD5.1 en DTS

    Citaat Oorspronkelijk gepost door livingstone
    Hallo mensen,

    Ik zit er aan te denken om een DTS dvd speler aan te schaffen. Heb momenteel alleen doorgave van dd5.1 op mijn sony dvp-s715.

    Mijn versterker (Sony STR-DA50ES) kan het signaal wel oppikken.

    Maar nu mijn vraag is het geluidsverschil groot tussen DD5.1 en DTS?
    Of te wel is het de euroo's waard. Heb mijn oog laten vallen op de 900 van denon...

    Ik zie graag de reacties.
    Alvast dank
    Ik vind het een grote verbetering t.o.v. DD. Voorbeeld is de dvd Marco Borsato echt een verschil. Maar zoals al eerder gezegd is: Een top DD mix kan beter zijn dan een slechte DTS mix...... Maar U-571 is ook een voorbeeld van een heerlijke DTS track....
    Het klinkt allemaal wel beter maar om nou te zeggen ik schaf een nieuwee speler HIER voor aan weet ik niet.... Hoe oud is je speler nu btw...

    GrTZ

  4. #4

    Standaard

    Hoi
    Mijn dvd-speler is zo ongeveer 4 jaar oud.
    Tja was er vroeg bij met zo'n ding.

    Maar wil ook een regio vrije hebben.
    En om mijn huidige regio vrij te krijgen ben ik minimaal € 75,- kwijt
    en dan nog eventuele verzendkosten.

    Dat zijn allemaal dingen die afwegen om eventueel over te gaan op een nieuwe....
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door livingstone
    Hoi
    Mijn dvd-speler is zo ongeveer 4 jaar oud.
    Tja was er vroeg bij met zo'n ding.

    Maar wil ook een regio vrije hebben.
    En om mijn huidige regio vrij te krijgen ben ik minimaal € 75,- kwijt
    en dan nog eventuele verzendkosten.

    Dat zijn allemaal dingen die afwegen om eventueel over te gaan op een nieuwe....
    Dan hoeven we dus niet over een Sony te beginnen, het schijnt dat die dingen ook zeer prijzig zjn om regio vrij te maken......

    GrTZ

  6. #6

    Standaard

    Bij een goede DTS-track is het geluid zo'n vier keer minder gecomprimeerd dan bij een standaard Dolby Digital-track (of reken ik nu verkeerd?), en dat hoor je zeker. Het geluid klinkt voller, ruimtelijker en bovenal krachtiger

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaz van Kooten
    Bij een goede DTS-track is het geluid zo'n vier keer minder gecomprimeerd dan bij een standaard Dolby Digital-track (of reken ik nu verkeerd?), en dat hoor je zeker. Het geluid klinkt voller, ruimtelijker en bovenal krachtiger
    Theorerisch wel maarrr als de DD track beter afgemixt is dan de DTS track dan is dit dus weer niet zo
    Maar ik geef toe DTS klinkt veel gedetaileerder in het Hoog, Midden en Laag.... Zeker het aanschaffen waard maarja om nou te zeggen ff € 400 euro's uitgeven aan DTS da weet ik niet.
    Maar uiteraard is een nieuwe speler niet alleen verbeterd in DTS ook qua beeld zal het er op vooruitgaan...

    GrTZ

  8. #8

    Standaard

    DTS heeft de potentie om beter te zijn dan DD.
    Dit komt om de bitrate hoger ligt dan DD.
    DD is max 448kbit/sec en DTS 768kbit/sec( of misschien zelfs 1536, kweet niet zeker ).

    Maar om nu gelijk te zeggen dat DTS beter is omdat de compressie lager is. DTS heeft een heel andere compressie techniek dan DD, dus je kan de bitrate niet zomaar vergelijken.

    Het kan voorkomen dat een DD5.1 track beter is geremasterd ofzo, of dat de DTS-track gemaakt is van een DD5.1 track.

    Het ligt dus helemaal aan de maker van de dvd of DTS nou echt beter is dan DD5.1

    Maar over het algemeen genomen is DTS beter.

  9. #9

    Standaard

    Je moet dan natuurlijk wel een beetje behoorlijke speakers hebben, anders hoor je het verschil nog niet...

  10. #10

    Standaard

    nou, als je DTS wilt hoef je niet persé zo'n dure DVD speler te halen maar om van speler te wisselen is het wel de moeite waard.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr.C
    nou, als je DTS wilt hoef je niet persé zo'n dure DVD speler te halen maar om van speler te wisselen is het wel de moeite waard.
    maar dan zit je wel met het probleem dat het beeld weer wat te wensen overlaat :wink:

    En met mijn set hoor ik een zeer groot verschil tussen DD en DTS.... Dus zoooo ontzettend goed hoeft het allemaal ook niet te zijn...

    GrTZ

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arriën
    Je moet dan natuurlijk wel een beetje behoorlijke speakers hebben, anders hoor je het verschil nog niet...
    Het verschil kun je al goed horen met een gewoon standaard setje maar zeker wel met een degelijke sub.

  13. #13

    Standaard

    Persoonlijk denk ik dat de verschillen tussen DD en DTS wel eens worden overdreven... Niet dat die er niet zijn hoor, in de beste gevallen klinken DTS soundtracks dynamischer, minder "synthetisch", rustiger, gedetailleerder en "realistischer".

    Veel DTS soundtracks zijn 6 dB harder dan hun DD broertjes en als je hier niet voor compenseert, zal de DTS versie altijd beter klinken. Dus als je gewoon overschakelt zonder het volume aan te passen heb je dus nooit de echte verschillen gehoord.

    Het valt me op dat op zeer goede voorversterkers (vooral bijv. van Meridian) de verschillen tussen DD en DTS wel erg klein worden.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door garmtz
    Dus als je gewoon overschakelt zonder het volume aan te passen heb je dus nooit de echte verschillen gehoord.

    Het valt me op dat op zeer goede voorversterkers (vooral bijv. van Meridian) de verschillen tussen DD en DTS wel erg klein worden.
    Helaas heeft niet iedereen het privilege om een dergelijke versterker in zijn of haar thuisbioscoopje te plaatsen
    Toch moet ik zeggen dat ik DTS doorgaans véel 'aanweziger' vind dan DD, óók als ik het volume aanpas. Het is, in mijn ervaring, doorgaans zo dat DTS een flink stuk krachtiger en voller klinkt dan DD.

    ...maar ik heb dan ook geen Meridian 861

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaz van Kooten
    Helaas heeft niet iedereen het privilege om een dergelijke versterker in zijn of haar thuisbioscoopje te plaatsen
    Is waar... Veel verschillen kunnen ook worden toegewezen aan het gebruik van verschillende IC's voor DD en DTS trouwens. Omdat Meridian alles in software doet, zullen deze verschillen dus kleiner zijn.
    Toch moet ik zeggen dat ik DTS doorgaans véel 'aanweziger' vind dan DD, óók als ik het volume aanpas. Het is, in mijn ervaring, doorgaans zo dat DTS een flink stuk krachtiger en voller klinkt dan DD.
    Ja, dat is ook in het algemeen zo (meer presence). Zware teleurstelling: de regio 2 versie van LOTR SE. Daar klinkt de DD beter dan de DTS versie!
    ...maar ik heb dan ook geen Meridian 861
    Hahaha, ik ook niet hoor...

  16. #16

    Standaard

    Ja, dat is ook in het algemeen zo (meer presence). Zware teleurstelling: de regio 2 versie van LOTR SE. Daar klinkt de DD beter dan de DTS versie!
    Je hebt 't over de Extended versie? Die heb ik eigenlijk alleen nog in DTS beluisterd, en daar was ik al erg van onder de indruk . Toch 'ns de DD beluisteren.

    Hahaha, ik ook niet hoor...
    Jij bent 'beperkt tot 'n MC-12; Zal ook wel niet verkeerd klinken

  17. #17
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Dark side of the moon

    Standaard

    ik vind dts gewoon lekkerder luisteren en het klinkt gewoon hoogwaardiger. "that's al I have to say about that"
    "Peace is a lie, there is only passion. Through passion I gain strength.
    Through strength I gain power. Through power I gain victory.
    Through victory my chains are broken. The Force shall set me free."

  18. #18

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •