De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Yes – Keys To Ascension [DVD]

    Yes – Keys To Ascension [DVD]

    Begin jaren zeventig ontstond een nieuwe vorm van rockmuziek die de naam Symphonische Rock kreeg toebedeeld.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Yes is ontstaan in Engeland dus is het een Engelse band. De klassieke formatie is het als Bill Bruford op de drums speelt.

    Niks ernstig maar ik moet het even kwijt.

  3. #3

    Standaard

    Dennis,
    Je hebt absoluut gelijk dat Bill Bruford deel uitmaakte van de oorspronkelijke formatie. Bruford verliet medio 1972 de band om in 1991 weer een album te maken. (welke is mij even ontschoten, maar ik meen dat het YesYears was)

    De oorspronkelijke formatie bestond uit: Jon Anderson, Chris Squire, Tony Kaye, Peter Banks en Bill Bruford. Deze samenstelling geldt vanaf juni 1968 tot ong. jan 1970. Daarna zijn er vele wijzigingen in de samenstelling van Yes geweest. Bandleden kwamen en gingen weer.

    En inderdaad Yes is natuurlijk geen Amerikaanse band maar een Britse band!

  4. #4

    Standaard

    Bill Bruford een van de beste drummers ter wereld heeft daarna o.a. in King Krimson gespeeld. Prachtige dingen zijn er toen gemaakt.
    Yes heb ik vorig jaar nog in Utrecht gezien, fantastich was het !
    Dus ik denk dat ik deze DvD maar moet gaan aanschaffen !?
    Met vriendelijke groeten,
    Danny M.A. Broerse

  5. #5

    Standaard

    Ik ben er niet kapot van.
    Ik heb hem een score 5 meegegeven, ben benieuwd wlke score anderen geven.

  6. #6

    Standaard

    Waardeloos !!!
    Ik heb hem meegenomen afgelopen weekend van m'n pa.
    Vreselijk slecht geluid ! (zit zo'n raar 'booming' geluid in bass en drums)
    En dat gekloot (excuus voor het woordgebruik) van die video editors met die achterlijke beelden erdoor zoals; wolken, water, sterren, planeten.....slaat nergens op.
    Als ik een concert op DvD koop wil ik een concert zien, de mensen lekker zien spelen, close ups e.d.
    Het komt helaas vaker voor met muziek DvD's.
    Nee....ik had zaterdag dan Santana gekocht Supernatural, das pas beeld en geluid. Klinkt lekker en goed. En....voor ƒ 39,95.
    Met vriendelijke groeten,
    Danny M.A. Broerse

  7. #7

    Standaard

    Er zijn 2 uitgaven met de zelfde naam de ene is een cd met DVD en de andere is alleen DVD. Zijn ze alle 2 slecht?? Danny heb je Yes at the House of Blues all deze vind ik geweldig.

  8. #8

    Standaard

    Haai Dennis ik heb dus alleen de DvD uitvoering gezien/gehoord.
    Die House of Blues is dat ook een DvD dan ?
    Met vriendelijke groeten,
    Danny M.A. Broerse

  9. #9

    Standaard Die House of Blues is dat ook een DvD dan ?

    Ja die is 2 weken verschenen. Bij play247.com kan je hem bestellen. Ik vind hem geweldig maar ik ben dan ook een Yes fan in hart en nieren. Deze maand verkeer ik dus ook in de zevende hemel eerst een consert in Amsterdam en daarna in Antwerpen. Ook van deze tour (Magnification tour, met een orkest) zal er een DVD verschijnen.Ook zal er van de 90125 tour (is wel een van de mindere) een DVD verschijnen en tot slot zal er volgende maand een DVD Audio release (5.1)zijn van het Magnification album.

  10. #10

    Standaard

    Ik heb vorig jaar het concert gezien in Utrecht, werelds was het !
    Echt heel erg goed.
    Kijk dan inderdaad ook naar een DvD uit die 5.1 is opgenomen.
    Veel plezier alvast Dennis !
    BTW ik had de DvD ook een 5 gegeven, niet vanwege de band uiteraard, maar nogmaals het slechte geluid en beeld mixage.
    Met vriendelijke groeten,
    Danny M.A. Broerse

  11. #11
    john gouda
    Guest

    Standaard

    ik heb een aantal jaren geleden in Ahoy R'dam een Yes optreden gezien, de samenstelling weet ik niet meer exact, maar volgens mij zaten bijna alle leden die ooit meegespeeld hadden in deze formatie, weet iemand of er ooit een dvd van deze tournee is uitgebracht?

  12. #12

    Standaard

    Er is nu Yes Symphonic Live bijgekomen.
    Persoonlijk vind ik dat ook geen hoogvieger, maar misschien waren mijn verwachtingen hoog gespannen. House of Blues vind ik wat spontaner. De Symphonic Live vind ik erg stijfjes.

  13. #13

    Standaard

    Maar Symphonic Live is weer in Amsterdam opgenomen. Dat kan ook meespelen bij de beslissing om deze te kopen.
    Ik was ook in de Heineken Music Hall bij het Symphonic concert en heb genoten. Deze DVD heb ik niet, maar als ik de recencies in de muziekbladen mag geloven is het een erg goede DVD,van de slechst geklede band ter wereld, dat wel

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door suedje
    Maar Symphonic Live is weer in Amsterdam opgenomen. Dat kan ook meespelen bij de beslissing om deze te kopen.
    Ik was ook in de Heineken Music Hall bij het Symphonic concert en heb genoten. Deze DVD heb ik niet, maar als ik de recencies in de muziekbladen mag geloven is het een erg goede DVD,van de slechst geklede band ter wereld, dat wel
    Tja, onze solo-gotarist heeft een echt eigentijdse bril op.

  15. #15

    Standaard

    Of het ultra moderne pakje van de bassist

  16. #16
    john gouda
    Guest

    Standaard

    in welke samenstelling speelden ze en was het met een orkest?

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door john gouda
    in welke samenstelling speelden ze en was het met een orkest?
    Ja, met groot orkest, maar dat orkest voegt nauwelijks echt iets toe. 't Is geluidsvulling, meer niet.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door suedje
    Of het ultra moderne pakje van de bassist
    Ja, dat koop je niet eens 1-2-3 op een rommelmarkt. Daar moet je denk ik de musea voor af lopen.

  19. #19

    Standaard

    Heb sinds deze week Yes: In the house of Blues.

    Super!!!! Deze gasten rocken nog als ze 100 zijn.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •