De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Pronto inruilen voor Pronto Neo??

    Ik gebruik nu zo'n 2 maanden de Pronto SBC RU890 en mis gewoon iets... Namelijk de (tastbare) knoppen van mij oude AB's! Ik kan mij erg irriteren aan het feit dat ik vroeger alles op de tast kon vinden en nu steeds naar een schermpje zit te staren. Ik heb het dan met name over die ronde knop met pijltjes die je nogal veel gebruikt bij de DVD speler (menu). Ik druk echt om de havenklap naast het pijltje op het scherm. Ik heb de knop al groter gemaakt en zo, maar dit helpt niet echt, ik mis de tastbare knop gewoon. Nou zit deze knop op de Pronto Neo wel. Ik neem aan dat deze knop programmeerbaar is. *** ik nou compleet uit mijn nek als ik zeg dat ik er over denk om mijn Pronto om te ruilen enkel voor dit knopje. Ze hebben beiden 1 Mb. Ik bedien er maar 4 apparaten mee. De Neo heeft alleen wat minder resolutie... Graag jullie mening.

  2. #2

    Standaard

    Ik zou het persoonlijk niet doen. De Neo is niet alleen kleiner, maar ook anders te programmeren. Met de normale Pronto heb je meer vrijheid. Bovendien is je setup uit ProntoEdit niet over te zetten naar een Neo. Een vriend van me heeft er een gehad en die kon ook een aantal IR codes niet geleerd krijgen. Hij heeft 'm ingeruild voor een gewone Pronto en dat werkt wel goed.

    Ik snap je punt wel met die pijltjes, daarom heb ik nu ook een setup (gejat) waar de cursor bijna het hele scherm beslaat en toch ruimte geeft aan de meest gebruikte knoppen. Verder probeer ik herhaling te voorkomen en zet in principe alleen knoppen op het scherm die ik echt nodig heb. Als ik DVD bedien, gebruik ik ch+/- als chapter+/- en de buttons onderin zijn de pause en eject knoppen. Dat zijn dus 4 knoppen die ik niet meer op het scherm hoef te hebben. En toch heb ik play,stop,forward/backward,audio,subtitle en menu op mijn hoofdscherm. De play toets dubbelt als enter (werkt gewoon als je play en enter achter elkaar in de action zet, very handy). Zo heb ik gewoon alles wat ik gebruik.

    Misschien is dat een manier om de zaak bedienbaarder te maken?
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Ik snap je punt wel met die pijltjes, daarom heb ik nu ook een setup (gejat) waar de cursor bijna het hele scherm beslaat


    Is misschien ook wel wat voor mij zo'n pijltjes toest voor blinden. Misschien druk ik dan niet meer mis!

    Het liefst zou ik zo'n Pronto Neo eens naast mijn gewone Pronto willen uitproberen en dan zien of het beter is of slechter... Vrees inderdaad voor die IR codes. Kreeg sommige op mijn normale Pronto al bijna niet geleerd (bijv. de mute knop van mijn Denon 1803 receiver pakte pas na 10 keer of zo). En van mij hoeft het er niet zo fantastisch uit te zien allemaal (anders had ik wel een kleurenversie gekocht). Ga nu ook voor de simpele / strakke bitmaps.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    Is misschien ook wel wat voor mij zo'n pijltjes toest voor blinden. Misschien druk ik dan niet meer mis!
    Kijk voor de gein maar eens... Hier is het linkje naar de RemoteCentral download pagina: DVD-cursor voor gehoorgestoorden

    Ik probeer altijd een CCF te maken (met wat jatwerk natuurlijk) met als eerste uitgangspunt 'useability'. Mooi woord, maar ik wil een praktische setup hebben. Soms zie je er van die schermen bij met een hoop plaatjes en druk gedoe. Ziet er soms erg flitsend uit, maar het een AB, geen Nintendo. Maar smaken kunnen natuurlijk verschillen. Ik ben van huis uit programmeur/ontwikkelaar dus ik benader het sowieso anders denk ik.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  5. #5
    Ruud Vorstermans
    Guest

    Standaard Re: Pronto inruilen voor Pronto Neo??

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    Namelijk de (tastbare) knoppen van mij oude AB's! Ik kan mij erg irriteren aan het feit dat ik vroeger alles op de tast kon vinden en nu steeds naar een schermpje zit te staren.
    Er bevinden zich op de Pronto 5 knoppen aan de rechter kant en 2 (op een vlinder lijkende) knoppen onderaan in het midden. Deze knoppen zijn vrij te programmer!! en wel per apparaat.......

    Als je dus kunt volstaan met max. 7 "harde" knoppen per apparaat, zou ik geen omruil overwegen. Bij mij zijn de 2 en de 3e knop aan de rechterzijde bijv. op alle apparaten die gebruik maken van kanalen, de "Up" en "Down" en kmop 4 en 5 zijn ALTIJD Volume "Up" en "Down". Mute is Mute en de vlinderachtige knoppen zijn schermpje vooruit/achteruit.

    Mocht je de Pronto toch weg willen doen, Rein Schaap zoekt er één

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Pronto inruilen voor Pronto Neo??

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    *** ik nou compleet uit mijn nek als ik zeg dat ik er over denk om mijn Pronto om te ruilen enkel voor dit knopje. ... Graag jullie mening.
    Ja je lult
    Ik zou m dus ook niet omruilen
    Zoals Ruud al zei heb je ook een aantal "harde" knoppen waar je wat mee kunt doen
    Daar zal ik dus goed gebruik van maken

  7. #7

    Standaard

    Ik gebruik de "vlinder" knoppen nu voor het doorbladeren van de verschillende pagina's van mijn componenten (2 - 3 pagina's per component). En de volume / mute stuurt bij alle componenten de receiver aan, dus dan houdt je weinig "harde" knoppen over...

    Maar ik ga de enorme knop van Mike eens gebruiken, kijken of dat helpt

    Rein Schaap moet nog even wachten, doe hem voorlopig nog niet weg. Mocht ik nog twijfelen, dan ga ik eerst een Neo kopen en beiden naast elkaar gebruiken en dan pas 1 van de 2 weer verkopen...

  8. #8
    Ruud Vorstermans
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    1 van de 2 weer verkopen...
    Als dat de Neo is, mag je me mailen....

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    Ik gebruik de "vlinder" knoppen nu voor het doorbladeren van de verschillende pagina's van mijn componenten (2 - 3 pagina's per component). En de volume / mute stuurt bij alle componenten de receiver aan, dus dan houdt je weinig "harde" knoppen over...

    Maar ik ga de enorme knop van Mike eens gebruiken, kijken of dat helpt

    Rein Schaap moet nog even wachten, doe hem voorlopig nog niet weg. Mocht ik nog twijfelen, dan ga ik eerst een Neo kopen en beiden naast elkaar gebruiken en dan pas 1 van de 2 weer verkopen...
    prima, ik heb alle tijd.

    Wat is trouwens de grote meerwaarde van de prontopro (a 600 pond) tegenover de pronto (a 150 pond)??????

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    Wat is trouwens de grote meerwaarde van de prontopro (a 600 pond) tegenover de pronto (a 150 pond)??????
    Kleurenscherm... 8 MB geheugen... 2 "echte" toetsen meer.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap


    prima, ik heb alle tijd.

    Wat is trouwens de grote meerwaarde van de prontopro (a 600 pond) tegenover de pronto (a 150 pond)??????
    Hogere resolutie kleurenscherm en 8 Mb intern ipv. 1 of 2 Mb en zeer uitgebreide database is al aanwezig (paar duizend componenten). En ook wat meer "hard"buttons...

    Maar ik heb het dus over de Neo tegenover de Pronto. De Neo is dus een stap terug maar heeft wel veel handige "hard"buttons.

    Hoor ook goede dingen over de Marantz RC-5200, als alternatief voor de Pronto. Een aantal mensen die dezelfde "problemen" als ik met de Pronto hadden zijn op deze AB overgestapt...

  12. #12

    Standaard

    Lijkt mij ook wel wat die Marantz RC-5200. Zie hier:



    RC5200
    UNIVERSAL LEARNING REMOTE CONTROL
    Automate your home entertainment system with the innovative, stylish and intuitive Marantz RC9200 color or the RC5200. Both incorporate a customizable illuminated touch screen panel with back-lighting, advanced functionality and a trend setting ergonomic design. Sophisticated setup, PC connectivity and a large memory capacity make programming and learning a breeze. Shape ideas, take your creativity to a new level and enjoy the endless control in Marantz style.

    FEATURES
    Pre-Programmed Marantz Codes
    High Resolution (320 x 240) Pixels LCD Display
    Adjustable Brightness
    Large Touch Screen
    IR/RF Transmission Capability
    14 Programmable Direct-Access Buttons
    Backlighting for LCD and Direct Access Buttons
    Infrared Sending and Learning Eyes
    3-wire (RS232 Serial Port Connector
    Editable Macros (255 Commands per Macro)
    Limitless Number of Devices, Macros, Panels and Buttons
    Setup Protection
    Mode, Macro and Device Icons can be Activated/Deactivated

  13. #13

    Standaard

    En die meerwaarde die ik nu voorbij zie komen zijn die honderden euro's waard?
    2 mb is toch ook veel geheugen?

    Want ik ben nu toch echt serieus begonnen met sparen voor zo'n ding.

    ps. Mad, sorry als ik teveel offtopic ga hoor, maar ik kan hier denk ik ff snel de benodigde info inwinnen.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    ps. Mad, sorry als ik teveel offtopic ga hoor, maar ik kan hier denk ik ff snel de benodigde info inwinnen.
    Geeft niet. Voor de meeste HT's is zelfs 1 Mb meer dan genoeg. Hangt er gewoon vanaf hoeveel plaatjes en extra's je er in wilt stoppen. Je kan er zelfs je hele huis mee bedienen, tenminste de onderdelen waar je een AB voor hebt. Maar tot zo'n 10 onderdelen met normale menu's (niet de supergelikte plaatjes) is 1 tot 2 Mb zeker genoeg. En ach die honderden €'s... het is eigenlijk gewoon een luxe probleem. Erger je je al maanden aan al die AB's op tafel, dan is dit zeker wat voor jou. En het hoeft geen honderden €'s te kosten. Ik heb een simpele 1 Mb. zwart/wit versie en die was 2e hands maar €100,-. Dat is niet veel meer dan de meest simpele universele AB die je in de winkel koopt. Maar deze heeft dan wel heel veel meer... Ik zou als ik jou was eens rond kijken naar een 2e hands. Heb die van mij gevonden op hifi.nl forum, maar ze worden ook op de marktplaats en ricardo enzo vaak aangeboden.

  15. #15

    Standaard

    Bedankt voor je info. Dan ga ik idd daarnaar opzoek. Kleuren en mooie plaatjes hoeven van mij niet zo. Ik vind gewoon 3 ab's op tafel 2 teveel.

    Succes met je topic verder en nogmaals bedankt!!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •