Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 33 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Disney blundert alweer

    Volgens een bericht op DVD-Home (lees hier) zal de DVD release van Atlantis, maar ook de release van Assepoester 2 in Nederland een 4x3 pan & scan beeldverhouding hebben. De films hebben een originele beeldverhouding van 2.35:1.
    Dit gegeven is gebaseerd op een artikel dat in Engeland de familie editie een 4x3 P&S beeld zal hebben, maar de 2-disc collector's edition wel het originele beeldformaat.

    Buena Vista zou bevestigd hebben dat beide releases in Nederland een P&S uitgave zijn. Buena Vista zal van Atlantis ook de 2-disc in Nederland uitbrengen, maar die mist natuurlijk wel een Nederlandse track en Nederlandse ondertitels.

    Onbegrijpelijk.

    Een bespreking van de UK familie versie van Atlantis (dus met 4x3 P&S beeld) is op het Engelse R2 Project te lezen.

  2. #2

    Standaard

    Waarom doen ze dit toch steeds??? Te duur??

  3. #3

  4. #4

    Standaard Up Yours BV NL

    De Nederlandse divisie van Buena Vista zijn een stelletje sukkels die DVD totaal niet begrijpen. Dit zijn gasten die geld uit willen slaan. Bad DVD's, lota money.

    Buena Vista heeft al eerder aan DVD-Home toegegeven dat er voor Nederland geen markt is voor C.E. Dat is ook de reden waarom ik Regio 1 C.E's (o.a. Tarzan, Bug's Life) en boxen (zoals Toy Story Box) koop. Bedankt Buena Vista Nederland. Jullie hebben een Regio 1 liefhebber heel blij gemaakt.

  5. #5

    Standaard

    Misschien is het dit:
    Over heel de wereld: Disney => Films => Merchandise.
    De merchandise in Nederland neemt nog niet zulke gekke vormen aan als bijvoorbeeld in de U.S. (handgesigneerde micky mouse klokken etc.) maar toch is er een markt. Maar... dan moeten de films ook gezien zijn. Wie koopt er nou pocahontas bekers, als je niet eens weet wie Pocahontas is? En niet alle gezinnen gaan even gemakkelijk naar de bioscoop. Velen huren/kopen de film pas later... En nu komt het: Dan moet toch het hele gezin er van kunnen genieten? De jongere kids (nl versie), de oudere kids (Nl ondertiteld) en vooral pa en moe, want die moeten dokken! En voor Pa (of Moe, no offence ladies), zijn nou juist die extra's zo leuk. En dan is er natuurlijk de verstokte film liefhebber, die Disney ook wel kan waarderen op z'n tijd. En voor die markt is het min of meer verplicht om iets meer met dit soort films te doen, dan een P&S (yuck) versie op een DVD'tje te kwakken.
    Maar misschien nou juist daar het probleem. In de U.S. distribueert Disney zelf z'n films en ook de merchandise. Buena Vista verdient niets aan de merchandise hier in Nederland, dus is niet gebaat bij een hoogwaardig kwalitatief product. Tenslotte verkoopt Disney hier toch wel en dan is voor Buena Vista de buit binnen!

  6. #6

    Standaard

    OK, jullie gaan me nu allemaal (digitaal )slaan, maar ik ben echt heel blij met een pan&scan versie. Ik moet er niet aan denken om Atlantis met twee van die dikke strepen te bekijken.
    Assepoester 2 heb ik al de hoes van gezien en daar stond toch duidelijk achterop dat hij 2:35 nog wat was, in ieder geval wel met de twee strepen...maar ja, Assepoester 2 wil je toch niet kopen, dus daar maakt denk ik niemand zich verder druk over.

    Maar Buena Vista Nederland weet inderdaad niks maar dan ook helemaal niks van een echt fatsoenlijke DVD uitbrengen. Er is altijd wel iets mee.
    Nu ook weer, De Klokkenluider v/d Notre Dame (deel 1 dus): prachtige extra's, maar de film heeft weer de hele tijd witte en groene spikkeltjes erdoorheen, rechtstreeks van de digitale bron, dat ze dat hun moeder gaan wijsmaken!!!
    Ik hoop dat Buena Vista Nederland ooit eens wakker wordt en ooit een echt fatsoenlijke Disney-DVD op de markt brengt!!!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheElephantMan
    Tenslotte verkoopt Disney hier toch wel en dan is voor Buena Vista de buit binnen!
    Daar heb je even fijn samengevat waar het Buena Vista Nederland om draait!!! Als het geld binnen komt rollen, waarom dan nog moeite doen voor je fans???
    Het kan ze daar in Badhoevedorp werkelijk geen reet schelen wat ze uitbrengen, als ze er maar op verdienen!!!

  8. #8

    Standaard buena vista

    Ik heb dat pand geschilderd daar binnen er lopen alleen maar suf ***ten die denken dat ze alles zijn en ze hebben ook exemplaren van amerika daar liggen dus ik snap niet dat ze dat hier ook niet doen zoals in amerika en ik denk niet dat ze alleen maar aan de poen denken ze hebben gewoon geen benul dat hier in nederland ook grote film disney freaks zitten trouwens kijk maar naar tron die nieuw uitgebracht is in amerika hier komt hij waarschijnlijk helemaal niet ik denk dat ze denken hollanders zijn daar te nuchter voor.
    ik had het toen met schilderen het helemaal moeten verzieken daar binnen hahahahaha doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  9. #9

    Standaard Re: buena vista

    Citaat Oorspronkelijk gepost door darth tyranus
    kijk maar naar tron die nieuw uitgebracht is in amerika hier komt hij waarschijnlijk helemaal niet ik denk dat ze denken hollanders zijn daar te nuchter voor.
    Daarom heb ik die ook meteen in Amerika besteld!!!
    , je beschrijving van Buena Vista NL is erg leuk moet ik zeggen!!!

  10. #10

    Standaard Assepoester 2

    Euh moet het niet Doornroosje zijn ipv Assepoester 2. DVD-Home heeft het over Doornroosje. Die is namelijk 2.35:1
    Cinderella II - Dreams Come True is een direct to video produkt en volgens Amazon.com heeft de R1 versie van Cinderella II een beeldverhouding van 1.66:1

  11. #11

    Standaard Re: Disney blundert alweer

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum
    Dit gegeven is gebaseerd op een artikel dat in Engeland de familie editie een 4x3 P&S beeld zal hebben, maar de 2-disc collector's edition wel het originele beeldformaat.

    Buena Vista zou bevestigd hebben dat beide releases in Nederland een P&S uitgave zijn. Buena Vista zal van Atlantis ook de 2-disc in Nederland uitbrengen, maar die mist natuurlijk wel een Nederlandse track en Nederlandse ondertitels.
    Ik ga Buena Vista (of Disney...) nu werkelijk verdenken van een schandalige vorm van geldklopperij!!

    Dit kan toch maar één reden hebben?!?!
    - "Pappie de verzamelaar" wil kosten wat het kost die Collector's Editon... al was het maar vanwege het originele beeldformaat...
    Maar ja... de kleintjes moeten ook iets, dus wordt de 'familie-editie' (nieuwe commerciele term??) ook maar gekocht...

  12. #12

    Standaard Ik ga Buena Vista (of Disney...) nu werkelijk verdenken van

    Zeker weten !!!!

    Disney...............kots misselijk

    Ze maken op zich wel mooie en leuke films, sommige iets te zoet zoals dinotjes, maar overal een tweede deel van uitbrengen om de kijker maar uit te melken. Nou mij niet gezien "Disney SUCKS".

    Disney go back to your SWAMP.

  13. #13

    Standaard

    Wat een stelletje hufters . De volgende stap is dat ze de Nederlandtalige en Engelstalige met ondertitels niet meer op 1 DVD zetten. Ik heb (nog) geen breedbeeld TV maar toch zie ik liever het volledige beeld dan een afgehakte versie waar je alleen links en rechts een neus ziet. Waarom doen ze dit? SCHANDE

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis
    Zeker weten !!!!

    Disney...............kots misselijk

    Ze maken op zich wel mooie en leuke films, sommige iets te zoet zoals dinotjes, maar overal een tweede deel van uitbrengen om de kijker maar uit te melken. Nou mij niet gezien "Disney SUCKS".

    Disney go back to your SWAMP.
    Uhm, we hebben het in dit topic over Buena Vista Nederland, niet over Disney in het algemeen!!!!
    Met de Films is niks mis toch? anders zou niemand zich in dit topic zo druk maken over de DVD's lijkt me zo...

  15. #15

    Standaard

    Zou het een idee zijn om een soort petitie op het internet te maken voor Disney zodat ze kunnen zien hoeveel mensen er werkelijk geinteresseerd zijn in de special edition. Volgens dvd-home hebben ze inderdaad zelf al wel eens een onderzoek gedaan , maar volgens mij onder een heel verkeerde dolgroep.

    Als we de handen in elkaar slaan gaan ze heel misschien een keer luisteren. Ik heb helaas niet de kennis om zo iets op internet op te zetten. Maar we zijn hier volgens mij met genoeg disney liefhebbers, dit moeten we toch wel voor elkaar kunnen krijgen?

    Groeten,

    Martien
    Martien

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martien
    Maar we zijn hier volgens mij met genoeg disney liefhebbers, dit moeten we toch wel voor elkaar kunnen krijgen?

    Groeten,

    Martien
    als iemand zoiets zou doen, deed ik mijn best om zoveel mogelijk "handtekeningen" te verzamelen!!!
    Ik zou zelf echt niet weten hoe je zoiets maakt...

  17. #17

    Standaard

    Simpel...... gewoon de regio 1 collecters edition kopen incl. DTS, dat zit op de normale versie ook niet....

    Groet Bjorn

  18. #18

    Standaard

    Ik weet niet of dit bij Atlantis het geval is maar op www.areadvd.de stond het volgende in een recensie van A Bug's Life:
    "Normalerweise halten wir ja nur wenig von Pan & Scan - Fassungen, bei denen ein Großteil der Bildinformationen verloren geht. Doch bei "Das grosse Krabbeln" sind sowohl die Widescreen- als auch die 4:3 - Fassung vollkommen gleichwertig. Die Vollbild-Fassung wurde nicht dem radikalen Pan & Scan - Prozess unterzogen, sondern ist ein vollwertiges 4:3 - Bild. Hierfür wurde im Computer für diese Fassung die gesamte Bildkomposition auf 4:3 angepasst, so das höchstens unwichtige Bereiche des Bildes verloren gehen."

    N.B. het gaat hier dus om een animatiefilm zoals ook Shrek, Toy Story 1 & 2. Als Atlantis rechtstreeks uit de computer zou komen, is het mogelijk dat ze de 4:3 versie zo hebben kunnen aanpassen dat er relatief weinig beeldinformatie verloren gaat.
    Natuurlijk gaat mijn voorkeur altijd uit naar een Widescreen versie en was het beter geweest als ook die met Nederlandse ondertitels/audio verkrijgbaar zou zijn.

  19. #19

    Standaard

    Wat maakt iedereen zich toch druk? Koop de DVD's gewoon niet! Ik kocht ze eerst ook allemaal, maar omdat ze het vertikken om naar de fans te luisteren ben ik gestopt. Nog een jaartje of 2 (hooguit) en je kopieerd gewoon de videotheek leeg. Dan verdienen ze er geen (euro)cent aan en worden ze wellicht wakker...helaas zijn ze mij momenteel als vaste koper al kwijt aan de DivX en VCD's die mij maar 99 (euro)cent kost. En nu niet zeggen: dat is niet eerlijk! Ik wil ze wel kopen, maar zij willen niet dat ik het koop...want kwaliteit is bij Buena Vista errug ver te zoeken!!!

    BOYCOTTEN DIE HAP!!!

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jan R. Luurs
    Als Atlantis rechtstreeks uit de computer zou komen, is het mogelijk dat ze de 4:3 versie zo hebben kunnen aanpassen dat er relatief weinig beeldinformatie verloren gaat.
    Ja...als. Maar dat is het 'em nou juist. Het is gedeeltelijk CGI.
    Atlantis kan je beter vergelijken met Titan A.E. ipv A Bug's Life.

    Bij film is het vaak de gewoonte om visuel FX/CGI effects in widescreen te doen.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Euphoria
    Wat maakt iedereen zich toch druk? Koop de DVD's gewoon niet!
    Dat slaat natuurlijk nergens op!
    Ik ben Disneyfan en ga echt niet een of ander suf gekopieerd DVD'tje kopen hoor! Ik wil wel de originele!!!

    Als niemand meer iets koopt, worden ze echt niet wakker hoor! Dan gaan ze juist helemaal geen DVD's meer uitbrengen en dan zijn we nog verder van huis!
    Hoe meer mensen het kopen, hoe meer zij vinden dat er "een betere markt" komt voor special editions!!!

  22. #22

    Standaard

    Disney kan idd wel fouten maken.
    neem nu bv de release van de reddertjes deze is wel uit op video sinds eind vorig jaar maar nog geen dvd release terwijl hij in Duitsland gewoon te verkrijgen is dat is toch ook neit erg commercieel van ze he (over klantvriendelijk gesproken)

    Hoop toch dat deze toch binnen nu en een paar mannden wel te verkrijgen is op DVD...
    StarTrader

  23. #23

    Standaard Re: Disney blundert alweer

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum
    Volgens een bericht op DVD-Home (lees hier) zal de DVD release van Atlantis, maar ook de release van Assepoester 2 in Nederland een 4x3 pan & scan beeldverhouding hebben. De films hebben een originele beeldverhouding van 2.35:1.
    Dit is hetzelfde als ze in het Rijksmuseum aan beide kanten van de 'Nachtwacht' een meter doek eraf snijden omdat het wereldberoemde schilderij in een nieuwe, kleinere ruimte moet komen hangen.

    (Disney-)Cultuurbarbarisme is het!

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door (Disney)Tom Houben
    Dat slaat natuurlijk nergens op! Ik ben Disneyfan en ga echt niet een of ander suf gekopieerd DVD'tje kopen hoor! Ik wil wel de originele!!!
    Ik wil ook het liefst de orginele, want ik ben ook een hele grote Disney fan. Dus hier zijn we het met elkaar eens dacht ik zo.
    [B]Als niemand meer iets koopt, worden ze echt niet wakker hoor! Dan gaan ze juist helemaal geen DVD's meer uitbrengen en dan zijn we nog verder van huis!
    En hier verschillen we dus van mening! Welke idioot gaat nu een bedrijf belonen voor wanprestatie? Behalve dat ze zich diep zouden moeten schamen, zou de omzet ook nog eens flink in elkaar moeten donderen. Elke fabrikant wordt pas wakker als hij er 10 denk te verkopen (omdat het altijd zo is geweest) en nu opeens geen. Dan gaat hij pas nadenken over wat er mis is met het product. Als hij er toch 10 blijft verkopen geef je aan dat er eigenlijk helemaal niets mis is met het product. Dus hoe meer mensen blijven kopen, hoe meer troep er op de markt komt, want er is tenslotte vraag naar. Tenminste, dat is wat mij ooit is geleerd tijdens de Nima opleidingen...

    Doe mee! Zeg Nee (!) tegen de matig tot slechte Disney DVD's van Buena Vista...

  25. #25

    Standaard La Belle Au Bios Dormant/Sleeping Beauty/Doornroosje : DTS &

    DVD-Home
    Om het nog erger te maken komt de voor 20-03-2002 in Nederland geplande "Sleeping Beauty" (Doornroosje) ook dan P&S 4x3 uit, i.p.v. het originele aspect ratio van 2.35:1.
    En wat gebeurt er in Frankrijk!!!! Juist, daar wordt een C.E. uitgebracht. Met behoud van het orginele 2.35:1 aspect ratio (anamorphic widescreen uiteraard).

    Disque 1
    le film
    Format : Cinemascope 2.35 – 16:9
    Langues : anglais et français en Dolby Digital 5.1, français DTS
    Sous-titres en anglais et français
    le making of
    le jeu « sauvez Aurore »
    Art Attack

    Disque 2
    les archives du film (recherche graphique, conception des personnages…)
    La production du film (musique, restauration, comparaison des formats…)
    L’album du film (matériel publicitaire, photographies…)
    L’histoire (genèse du projet, premiers synopsis…)
    L’histoire de Tchaïkovski
    Les tests de Technirama
    Des documentaires d’époque



    Bron: DVD-Rama

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •