De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.

Discussie: Jvc Qp-111al

  1. #1
    Hejasan
    Guest

    Standaard Jvc Qp-111al

    Ik heb deze set een aantal dagen geleden aangeschaft en aangesloten zoals in het boekje staat. Dus alles met scarts in de receiver. Van de receiver naar de TV loopt een vergulde scart (of moet deze van de dvd naar de receiver en dan van de receiver naar de tv een gewone scart?). Het geluid is fantastisch. Maar nu had ik Jeepers Creepers gehuurd en die is in DTS maar in het scherm van de receiver beleeft gewoon DVD digital staan en ik kon ook alleen maar stereo/dplII/of dolby digital kiezen. Ik zie nergens DTS staan.

    Mijn volgende vraag is: de vergulde scart blijft niet altijd even stevig in de scart aansluiting van de tv zitten met als gevolg dat het beeld soms gaat zwemen (rood overheerst dan wat en wordt wat donkerder) heeft iemand hier een oplossing voor?

    Nog een vraag is: Hoe kan ik het geluid van de TV op de surround boxen laten lopen. En is er ook een manier om mijn sateliet receiver aan te sluiten op dit setje. Is er iemand die de satelietzenders ook via de surround boxen heeft lopen? Onze tv is een simpele Aristona met alleen maar twee scart aansluitingen/antenne aansluiting en koptelefoon aansluiting. En de beide scarts op de TV zijn bezet door dus de scart die van de receiver naar de tv gaat het de scart van de sateliet receiver.

    Alles samengevat is dus:

    Hoe sluit ik:

    - De sateliet receiver
    - De TV
    - De Video

    aan op mijn JVC QP-111AL????? zodat ik dus perfect geluid heb en zodat alles ook daadwerkelijk werkt.

    Ik hoor het graag. Ik hoop dat er iemand is die hier antwoord op kan geven.

    Ook zoek ik nog een manier om de DVD speler regiovrij te maken.

    Groeten,

    Sandra

  2. #2

    Standaard

    Het scart-probleem kan liggen aan:
    -een verouderde scart, waarvan de kop losjes is gaan zitten
    -de aansluiting op de tv is "uitgelubberd"
    (zullen vast nog wel meer mogelijkheden zijn maar die weet ik niet allemaal )

    Je tv over de versterker beluisteren kan,
    maar dan moet je in het bezit zijn van een stereo tv. Een stereo tv heeft altijd 2 tulp uitgangen. Meestal aangeduid met een rode en een witte uitgang(tegenwoordig een zwarte) Je moet hier dan een coax-kabel (2x2 stereo tulpjes) op aansluiten, en die verbinden met een AUX-ingang, of andere vrije ingang op je versterker.

    Het is eventueel ook mogelijk met een Mono tv, maar dan moet je een vrije koptelefoon uitgang hebben op je tv. en deze via een andere coax-kabel (2 stereo tulpjes die verlopen in 1 mini-jack plug(koptelefoon stekkertje)) verbinden met een AUX-ingang, of andere vrije ingang op je versterker.

    Daarna is het mogelijk om je tv te beluisteren via elke aangesloten speakerset. let wel, op tv word niks in dolby digital uitgezonden, alleen stereo of mono signalen (je kun je versterker dan wel op dolby surround(II) mode zetten maar geen dolby digital signaal)

    Voor de andere bronnen zoals video e.a geldt het zelfde principe.
    dus gewoon de stereo aansluitingen verbinden.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt...
    Groeten,
    Lesley

  3. #3
    Hejasan
    Guest

    Standaard

    Nou volgens mij heb ik een aantal van mijn probleempjes opgelost. Ik kreeg vanacht een heldere ingeving en dacht laat ik eens de scart van de schotelontvanger niet op de TV aansluiten maar op de STB aansluiting van de versterker. Nou dit werkt dus. Heb nu het geluid van de schotelzenders over de surround boxen lopen en dat werkt goed. Verder heb ik de vergulde scart nu van de dvd naar de versterker lopen en een gewone scart van de versterker naar de tv. De kop van de vergulde scart was gewoon iets te zwaar in gewicht voor de aansluiting op de tv en ging daardoor hangen waardoor het beeld soms ging zwemen.

    Dus ik ben denk ik wel van mijn probleempjes verlost. Maar toch bedankt voor je antwoord.

    Groeten,

    Sandra

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •