Pagina 202 van 218 EersteEerste ... 102152192198199200201202203204205206212 ... LaatsteLaatste
De resultaten 5.026 tot 5.050 van 5442 worden weergegeven.
  1. #5026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    The Edge met o.a. Anthony Hopkings en Alec Baldwin heeft ongeveer hetzelfde thema en is best leuk voor een keer :razz:
    Bedankt voor de tip.

  2. #5027

    Standaard

    Betty Blue (1986)
    Zorg is manusje-van-alles die het onderhoud verzorgt aan een aantal bungalows in Frankrijk. In zijn vrije tijd schrijft hij. Op een dag ontmoet hij Betty, een jonge, knappe, wilde en onvoorspelbare vrouw. Nadat Zorg ontslagen is, spoort Betty hem aan op een van zijn manuscripten naar een uitgeverij op te sturen. Als deze weigert het te publiceren ontspoort Betty. Langzaam aan begint ze de greep op de werkelijkheid te verliezen.

    Jammer van het irritante personage Betty, het weinig enerverende spel van van Dalle en het ontbreken van passie en levenslustigheid; men blijft erg braaf. De eerste paar minuten beloven wat dat betreft veel, maar achteraf blijkt dat daar ook al het kruit al verschoten is. Het fijne tempo, de mooie plaatjes en de lekkere sfeer maken het nog enigzins goed. De overeenkomsten met Turks Fruit (1973) zijn overduidelijk, maar waar die prent op elementair niveau slaagt, faalt Betty Blue hopeloos.

    Beoordeling: 3 uit 5.

    The Three Lives of Thomasina (1964)
    Door de hulp van een mysterieuze heks die hun dode kat Thomasina weer tot leven wekt, groeien vader en dochter langzaam weer naar elkaar toe.

    Eén van de drijfveren achter het verhaal van de film - het feit dat Mary's kat vermoord zou zijn door haar stiefvader en het hele dorp dat zonder slag of stoot gelooft - is eigenlijk te debiel en kinderlijk naïef voor woorden, maar als je je daaroverheen weet te zetten, is het allemaal redelijk vermakelijk en zo nu en dan aandoenlijk.

    Beoordeling: 3 uit 5.

    Taegukgi Hwinalrimyeo (2004)
    In 1950 breekt er oorlog uit tussen het communistische Noord-Korea en het kapitalistische Zuid-Korea. Terwijl ze met hun familie op de vlucht zijn worden twee broers meegenomen naar het front, om daar te vechten voor de vrijheid van hun volk. Eén van de broers wil zo snel mogelijk een medaille halen, zodat hij z'n jongere broer naar huis kan sturen.

    Prachtig in beeld gebrachte oorlogsfilm, met adembenemende actie en twee goede hoofdrollen. Jammer van het zo nu en dan wel erg melo-dramatische en over-sentimentele toontje en een paar matige tot slechte bijrollen. Desalniettemin een indrukwekkende prent.

    Beoordeling: 4 uit 5.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  3. #5028

    Standaard

    Doomsday

    Wanneer je Resident Evil, Underworld, en Mad Max zou versnijden, ze in een pan gaar laat koken, er wat sterke auto scenes en wat Dawn of the dead aan toevoegd, en serveert op een bodje met een schijfe final fantasy! weet ik zeker dat je een gerecht krijgt wat smaakt naar Doomsday

    Maar ik moet zeggen... Al de bevongenoemde films.. ik vond ze eigenlijk allemaal wel cool! Dus wie zou ik zijn om deze film niet tof te vinden! Lekker donkere sfeer, veel geweld, hele hordes met half dode of dode mensen, veel bloed, rare kapsels, futuristische wapens!

    Een minpuntje is wel dat er echt heel veel verschillende characters geintroduceert worden, en met geen van al die characters krijg je echt een band.. Alleen de hoofdrolspeelste krijg je iets van achtergrond verhaal bij.. dit had wel beter gemogen!
    Een ander minpuntje is natuurlijk dat het geen orgineel verhaal is! zoals ik al vermeld heb.. is het meer een mengelmoes van verschillende films in een nieuw jasje!
    Laatste minpuntje vind ik dat het op een gegeven moment allemaal wel HEEL sterk en onrealistisch word.. ietsjes over de top naar mijn mening dus..

    Maar wie de films die ik hierboven vernoem leuk vind.. moet zeker doomsday niet missen!
    7/10

    WhatIWatch | Mijn collectie | Myspace | Photography
    System Specs: Philips 42" PFL7403, Sony Playstation 3 (60gig), en veel te veel dvds!

  4. #5029

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht

    The Strangers: Deed me erg denken aan de film Them, maar een stuk minder spannend. In het gbegin zie je hun op een feestje en lijken vrolijk weg te gaan maar eenmaal thuis is de stemming een beetje bedrukt, wat is er gebeurd? Dat kom je dus gewoon niet te weten, want de film verandert dan naar een Thriller(horror wil ik het niet noemen) zonder enige verhaal enige duidelijkheid van waarom, wat zit er achter. Wat ik ook vreemd vond is dat op een gegeven moment de strangers hun masker afzetten maar dan worden de gezichten niet gefilmd waarom niet? Liv Tyler kon heel goed gillen verders maar een slechte thriller, waar er de laatste tijd al heel veel van zijn. 5.5/10
    Daar zat ik o.a. ook mee....

  5. #5030

    Standaard

    Ma vie en rose (1997)
    Het debuut van de Belg Alain Berliner is een kleurrijke wereld waarin de personages tussen droom en werkelijkheid vlinderen. Af en toe duiken we uit het sprookje 'de grote-mensen-wereld' in om erachter te komen dat er nog steeds in grote getallen homofobie bestaat. De film is suikerzoet, tot aan het kitch toe, maar aan de andere kant voel je ook de ernst van de regisseur die een thema als transseksualiteit op hele jonge leeftijd probeert aan te snijden in een luxe villawijk. Prachtige vormgeving, leuk gebracht maar de film voelde soms te aangedikt aan. 6.0

    Mur, Le (1998 )
    Helaas is de tweede film van Alain Berliner stukken minder waarbij het bij mij overkwam als drammerige Cinema. Het is het natuurlijk een zeer interessant idee om een soort van Berlijnse muur in het holst van de nacht tijdens het millennium neer te zetten om de Vlamingen en de Walloniërs van elkaar te scheiden. Het is zelfs vandaag de dag nog steeds zeer actueel in België maar de uitwerking was zowaar slecht. Het surrealistische tintje werkte op zich wel maar de humor sprak me geen moment aan. Daarbij vond ik de boodschap van Berliner te geforceerd overkomen en lag het er te dik op dat België zeer zeker bestaat met hun cultuur. Berliner geeft vervolgens niet concrete antwoorden of oplossingen maar meer een situatieschets als het zo ver zou komen. 5.0

  6. #5031

    Standaard

    U-571

    Ik weet dat deze film niet op waarheid berust. Dat naast me neergelegd te hebben voor de 2e maal deze film bekeken. En ik heb eigenlijk vanaf het moment dat ze de onderzeeër opgingen op het puntje van mijn stoel gezeten. Geen overdreven sentimenteel gemekker, geen ondermaats acteerwerk en de waarheid buiten beschouwing gelaten heel erg mooi en geloofwaardig in beeld gebracht.

    Mede door de fantastische soundtrack op deze dvd is het echt genieten. De momenten dat de dieptebommen flink knallen en worden afgewisseld met ijzingwekkende stiltes en krakende geluiden van het staal van de onderzeeër zorgen ervoor dat je echt helemaal het gevoel hebt er bij te zijn. En je zit echt te luisteren alsof je leven er vanaf hangt. Wat is het dan toch genieten met (een simpel) home cinema systeem!

    Mede door het geluid... 7,5/10
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #5032

    Standaard

    Batman Begins
    Ter voorbereiding op The Dark Knight, vanavond, heb ik vanmiddag deze heropleving van Batman nog eens gezien.
    Het is nog steeds (tot nu toe) de beste Batman film, met een heerlijk donkere sfeer en uitstraling van Gotham City dat wordt getoond als een totaal verdorven en corrupte stad. Geweldig.
    Er is niet veel aan te merken op Nolan`s eerste poging een superheldenfilm te maken. Het enige minpunt vind ik nog steeds de bad guys. Nog steeds vind ik de combinatie van Ra`s Al Guhl, Scarecrow en maffiabaas Falcone niet echt geslaagd en een beetje geforceerd overkomen.
    Maar dat mag de pret niet drukken. Heb opnieuw genoten van een geweldige film.
    Bring on The Dark Knight

    8,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  8. #5033

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Batman Begins
    Ter voorbereiding op The Dark Knight, vanavond, heb ik vanmiddag deze heropleving van Batman nog eens gezien.
    Het is nog steeds (tot nu toe) de beste Batman film, met een heerlijk donkere sfeer en uitstraling van Gotham City dat wordt getoond als een totaal verdorven en corrupte stad. Geweldig.
    Er is niet veel aan te merken op Nolan`s eerste poging een superheldenfilm te maken. Het enige minpunt vind ik nog steeds de bad guys. Nog steeds vind ik de combinatie van Ra`s Al Guhl, Scarecrow en maffiabaas Falcone niet echt geslaagd en een beetje geforceerd overkomen.
    Maar dat mag de pret niet drukken. Heb opnieuw genoten van een geweldige film.
    Bring on The Dark Knight

    8,0/10
    Ging je niet voor de marathon... Of moet je vroeg werken? :razz:

  9. #5034

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Ben het helemaal met je eens, het enige wat deel 1 mist is een échte sterke villain. Alles wijst erop dat deel 2 die wél heeft.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  10. #5035

    Standaard

    In Good Company

    Leuke feelgoodfilm met redelijk acteerwerk die gewoon lekker wegkijkt. Wel erg voorspelbaar en nogal moralistisch. Echt realistisch kun je het ook allemaal niet noemen.

    7 / 10
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  11. #5036

    Standaard

    The Science of Sleep: Heel aparte film een liefdes verhaal verteld in realiteit en de jongen zijn droomwereld. Ik vond 'm zelf soms saai en dan werd het weer heel creatief zodra we weer in de droomwereld komen, ach ja laat ik er maar over op houden weet eigenlijks niet goed hoe ik deze film moet beschrijven, apart en niet echt mijn smaak. 4.5/10

  12. #5037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    The Science of Sleep: Heel aparte film een liefdes verhaal verteld in realiteit en de jongen zijn droomwereld. Ik vond 'm zelf soms saai en dan werd het weer heel creatief zodra we weer in de droomwereld komen, ach ja laat ik er maar over op houden weet eigenlijks niet goed hoe ik deze film moet beschrijven, apart en niet echt mijn smaak. 4.5/10
    Ook een beetje mijn idee. Na Eternal Sunshine... wilde ik deze ook fantastisch vinden, maar bij mij kwam het er ook niet uit...moet Be Kind Rewind nog zien, heb jij die al gezien?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  13. #5038

    Standaard

    Ah, dan wil ik hem wel gaan zien
    Heb zo een stronthekel aan Eternal Sunshine...of had ik dat al acht keer gezegd ?
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  14. #5039

    Standaard

    Gisteren :

    TBS 7/10
    Dennis.P 7/10

    Vandaag :

    Step up 2 8/10 (aanrader)
    Mijn DVD's

    Playstation 3 (250GB)
    Onkyo TX-SR702E
    Mordaunt-Short 908 Vloerstaanders
    Mordaunt-Short 905C
    R.E.L. Stampede
    Xindak Bekabeling
    Panasonic 42PX80E (ISF Calibratie)

  15. #5040

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Ook een beetje mijn idee. Na Eternal Sunshine... wilde ik deze ook fantastisch vinden, maar bij mij kwam het er ook niet uit...moet Be Kind Rewind nog zien, heb jij die al gezien?
    Eternal sunshine vond ik dan weer wel goed, maar Be Kind Rewind ken ik niet eens, even checken deze titel.

  16. #5041

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Eternal sunshine vond ik dan weer wel goed, maar Be Kind Rewind ken ik niet eens, even checken deze titel.
    Is ook van Gondry! Zijn nieuwste met o.a. Jack Black!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  17. #5042

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Is ook van Gondry! Zijn nieuwste met o.a. Jack Black!
    Oke thanx.

    Mercapto als je science of sleep nog eens wilt zien moet je 's kijken in m'n tka topic, daar heb ik 'm te koop staan voor een prikkie

  18. #5043

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Is ook van Gondry! Zijn nieuwste met o.a. Jack Black!
    Be Kind Rewind heb ik in de bios gezien. Is misschien wel Gondry's meest mainstream film van de drie waarover hier gediscussieerd wordt. Overigens lijkt de film niet echt op de andere twee.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  19. #5044

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Oke thanx.

    Mercapto als je science of sleep nog eens wilt zien moet je 's kijken in m'n tka topic, daar heb ik 'm te koop staan voor een prikkie
    Haha....ik dacht al.....net stond er nog Melzz....ik snapte het al niet....:razz:

  20. #5045

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Haha....ik dacht al.....net stond er nog Melzz....ik snapte het al niet....:razz:
    Klopt Naamsverwisseling van mijn kant.

  21. #5046

    Standaard

    DÜNYAYI KURTARAN ADAM'IN OGLU

    THE SON OF THE MAN WHO SAVES THE WORLD / THE TURKISH STAR WARS II / TURKS IN SPACE

    DÜNYAYI KURTARAN ADAM (THE TURKISH STAR WARS) is zondermeer de creme de la crap van de badmovie; ongelooflijk absurd en uniek door zijn onbedoeld lachwekkende alles

    Deze 'sequel' die nog het meest lijkt op een mix van DÜNYAYI KURTARAN ADAM en TURIST ÖMER UZAY YOLUNDA (THE TURKISH STAR TREK) komt niet verder dan een flauwe glimlach 1 of 2 keer en mag niet in de schaduw staan van de ultime 'so bad it's good' film THE TURKISH STAR WARS

    4.0

    Trailer




    Hier dan nog even for your viewing pleasure: Het echte werk:

  22. #5047

    Standaard

    Ik heb net het vierde seizoen van Sliders uitgekeken.
    * Het scenario is maar wat kunst-en vliegwerk
    * De beeldkwaliteit is lamentabel
    * Ze hebben Franse masters gebruikt waardoor alle credits in het Frans staan!!!
    Had een veel mooiere release kunnen zijn.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  23. #5048

    Standaard

    City of God

    Mooie film. 8.5

    Cloverfield

    Goed te pruimen, 7.5
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  24. #5049

    Standaard

    Predator

    Het is al weer een aantal jaren geleden dat ik deze film gezien heb! de laatst keer dat ik heb keek zal ik niet ouder als 14 geweest zijn!
    Predator was toen echt mijn held! De ultieme bad guy en was in mij ogen niet te verslaan! (behalven dan door onze gouvaneur/spierbundel Arnold Schwarzenegger)
    Nu ik hem weer zie is het een typische film uit die tijd! Lekker nonchie schietwerk uit de losse pols, Ateam muziek, Slechte militaire namen, te domme militairen, geniale oneliners, en zelfs de typische characters die onze vriend Arnold altijd speelt.
    Predator mag dan wel geen grafisch hoogstandje zijn, of geen film met een geweldig boeiend en spannend opbouwend verhaal.. Als je een goede en orginele nobrainer actiefilm zoekt uit die tijd.. denk ik dat preditor een van de betere is!

    7,5/10

    Laatst aangepast door Angels vs demons : 24-07-2008 om 02:32
    WhatIWatch | Mijn collectie | Myspace | Photography
    System Specs: Philips 42" PFL7403, Sony Playstation 3 (60gig), en veel te veel dvds!

  25. #5050

    Standaard

    Interview (Steve Buscemi, 2007)
    Interview volgt het leven van een top politiek journalist Pierre Peders (Steve Buscemi), wiens carrière bergafwaarts gaat. Na een aanvaring met zijn hoofdredacteur moet hij tegen zijn wil een interview doen met de meest populaire soap actrice van het land (Sienna Miller). Interview is een remake van het gelijknamige origineel van Theo van Gogh. Dit origineel heb ik zelf nooit gezien dus kan ook niet aangeven of deze remake toegevoegde waarde heeft. Het is in elk geval wel een prima film geworden, sterk acteerwerk (erg belangrijk natuurlijk in een film die eigenlijk maar over twee personages beschikt) en verhaal weet ook zeker te onderhouden. Verder ook leuk dat Katja Schuurmans nog een kleine cameo heeft en er verder ook enkele eerbetoningen naar van Gogh in de film zitten. 7.6

Pagina 202 van 218 EersteEerste ... 102152192198199200201202203204205206212 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •