DVD.nl Forum

Ga terug   DVD.nl Forum > Film, TV en muziek > Acteurs, actrices, regisseurs, producenten etc

Antwoord

Discussieopties
Oud 17-12-2007, 14:28   #1
Patrick van den Hul
DVD.nl Redactie
Trader: Five-Star TraderFive-Star TraderFive-Star TraderFive-Star TraderFive-Star TraderSafetrader

Registratiedatum: sep 2004
Standaard [REG] Steven Spielberg

http://www.imdb.com/name/nm0000229/

Deze man mag natuurlijk niet ontbreken in dit nieuwe subforum :-D

Ga naar http://spielbergfilms.com/ voor de toonaangevende website voor alle info over hem. Inclusief een forum: http://www.spielbergfilms.com/forum/

Op dit moment is hij bezig met:
Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008)
Lincoln Biopic - aka Team of Rivals (2009)
Interstellar (2009)

Complete filmografie:

Citaat:
  1. Interstellar (2009) (announced)
  2. Lincoln (2009) (pre-production)
  3. Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008) (post-production)
  4. Munich (2005)
  5. War of the Worlds (2005)
  6. The Terminal (2004)
  7. Catch Me If You Can (2002)
  8. Minority Report (2002)
  9. Artificial Intelligence: AI (2001)
    ... aka A.I. Artificial Intelligence (USA: poster title)
  10. The Unfinished Journey (1999)
  11. Saving Private Ryan (1998)
  12. Amistad (1997)
  13. The Lost World: Jurassic Park (1997)
  14. Steven Spielberg's Director's Chair (1996) (VG)
  15. Schindler's List (1993)
  16. Jurassic Park (1993)
    ... aka JP (USA: promotional abbreviation)
  17. Amazing Stories: Book One (1992) (V) (segment "The Mission")
  18. Hook (1991)
  19. The Visionary (1990) (V) (segment "Par for the Course")
  20. Always (1989)
  21. Indiana Jones and the Last Crusade (1989)
  22. Empire of the Sun (1987)
  23. The Color Purple (1985)
  24. "Amazing Stories" (2 episodes, 1985)
    ... aka Steven Spielberg's Amazing Stories (USA: complete title)
    - The Mission (1985) TV episode
    - Ghost Train (1985) TV episode
  25. "Strokes of Genius" (1984) (mini) TV mini-series (introductory segments) (uncredited)
  26. Indiana Jones and the Temple of Doom (1984)
  27. Twilight Zone: The Movie (1983) (segment 2)
  28. E.T.: The Extra-Terrestrial (1982)
    ... aka E.T. (USA: short title)
    ... aka E.T. the Extra- Terrestrial: The 20th Anniversary (USA: longer version)
  29. Raiders of the Lost Ark (1981)
    ... aka Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark (USA: video title)
  30. 1941 (1979)
  31. Close Encounters of the Third Kind (1977)
    ... aka CE3K (USA: informal short title)
    ... aka Close Encounters of the Third Kind: Special Edition (USA: reissue title)
  32. Jaws (1975)
  33. The Sugarland Express (1974)
  34. Savage (1973) (TV)
    ... aka The Savage File (USA)
    ... aka Watch Dog
  35. Something Evil (1972) (TV)
  36. Duel (1971) (TV)
  37. "Owen Marshall: Counselor at Law" (1 episode, 1971)
    - Eulogy for a Wide Receiver (1971) TV episode
  38. Columbo: Murder by the Book (1971) (TV)
  39. "The Psychiatrist" (2 episodes, 1971)
    - Par for the Course (1971) TV episode
    - The Private World of Martin Dalton (1971) TV episode
  40. "The Name of the Game" (1 episode, 1971)
    - LA 2017 (1971) TV episode
  41. "Night Gallery" (1 episode, 1971)
    ... aka Rod Serling's Night Gallery (USA)
    - Make Me Laugh (1971) TV episode
  42. "Marcus Welby, M.D." (1 episode, 1970)
    ... aka Robert Young, Family Doctor
    - The Daredevil Gesture (1970) TV episode
  43. Night Gallery (1969) (TV) (segment "Eyes")
    ... aka Rod Serling's Wax Museum (USA)
  44. Amblin' (1968)
  45. Slipstream (1967) (unfinished)
  46. Firelight (1964)
  47. Escape to Nowhere (1961)
  48. Fighter Squad (1961)
  49. The Last Gun (1959)

Laatst aangepast door Patrick van den Hul : 20-05-2009 om 12:57.
Patrick van den Hul is offline   Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 23:28   #2
Robintjuh
Glorious Member
Trader: Three-Star TraderThree-Star TraderThree-Star Trader

Registratiedatum: feb 2006
Standaard

Prachtige films gemaakt. Mijn favoriete: Minority report, Indiana jones 1tm 3, Saving Private Ryan,Shindlers list en Jurssic Park.

Robintjuh is offline   Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 11:52   #3
Pieter V
Glorious Member

Registratiedatum: feb 2004
Standaard

Verwacht de mini-serie Band of Brothers niet .
Pieter V is offline   Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 13:25   #4
freaky
Glorious Member

Registratiedatum: jun 2003
Standaard

Steven Spielberg is een geweldige regisseur en is ook van alle markten thuis vind ik, hij kan ieder genre aan, van fantasyfilm "Hook" tot avontuur "Indiana Jones", van familiefilms "E.T." tot Oorlogsprenten "Schindler's List" van Science Fiction "Minority Report" tot drama "Color Purple" van Crime "Catch Me If You Can" tot romatische komedies "The Terminal" en is ook de perfecte keuze voor een geweldige triller "Jaws"

Heb echt veel respect voor deze man, hij mag er nog maken
Oud 22-12-2007, 01:59   #5
Lorre
Glorious Member
Trader: One-Star Trader

Registratiedatum: jan 2003
Standaard

Spielberg is gewoon het van het. Beter dan hem komt het niet in Hollywood. De enige film die ik minder vind ik The Terminal en dat is dan nog omdat hij het nodeloos te lang gerokken heeft. De man maakt tegenwoordig geen echte klassiekers meer zoals vroeger, maar zijn films staan nog altijd hoog boven het niveau van andere dergelijke collega's.
De man weet de gevoelens van de personages perfect in beeld te brengen en over te brengen op het publiek. Bij elke film voel je mee met de personages of geniet je van hun hachelijke avonturen en voelt het net alsof je er zelf bij bent. Respect!

Battlestar Galactica: You Will Be Missed! So Say We All! (2004-2009)
Lorre is offline   Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 21:10   #6
Roi
Senior Member

Registratiedatum: aug 2007
Standaard

Wat een mooie boxen zullen er (ooit) komen.
Roi is offline   Met citaat reageren
Oud 23-12-2007, 14:22   #7
Mathieu Ghekiere
Super Member

Registratiedatum: jun 2004
Standaard

Mijn favoriete filmmaker, kort en bondig.
Hij heeft, naar mijn persoonlijke mening, slechts 2 echte stinkers op zijn naam (The Terminal en 1941), maar voor de rest vooral veel regelrechte klassiekers.

Ik blijf uitkijken naar wat hij allemaal blijft maken. Een ding vind ik spijtig: dat ze in België nooit, zoals in Amerika bijvoorbeeld, opnieuw vertoningen doen van zijn oudere films in cinema's. Ik was te jong om veel klassiekers van hem te zien (ik ben geboren in 1987), en ik zou graag die ervaringen meemaken om die klassiekers es op groot scherm te zien.
Toen E.T. opnieuw gereleased was, ben ik 2 keer gaan kijken op groot scherm.
Fantastische ervaring.

Enkele biografiën van de man maken ook duidelijk dat hij ook in zijn privé leven een vrij opmerkelijk iemand is, zoals de vele goede doelen waar hij aan meewerkt.
Mathieu Ghekiere is offline   Met citaat reageren
Oud 24-12-2007, 00:49   #8
mercapto
Ultimate Member

Registratiedatum: jul 2005
Standaard

M'n probleem met de huidige Spielberg is dat hij is bijgehaald door de rest. Hij stond alleen aan de commerciele top maar sinds de jaren '90 is de markt geexplodeerd en zijn er vele anderen bijgekomen in Hollywood die het niveau omhoog tillen terwijl Spielberg iets afzakt. Hij is niet langer alleenheerser, iedereen heeft hetzelfde receptenboek en hetzelfde budget. Acteurs spelen in alles voor de juiste prijs en CGI bepaald de boxoffice.
Wanneer zelfs pipoos als Boll tig miljoen bij elkaar kunnen sprokkelen weet je dat er iets flink mis is. Uwe is de nieuwe Ed.

M'n favo's zijn BoB, Close Encounters en Schindlers List. Oh, en 30min van Saving Private Ryan
A.I. is m'n favoriet van hem.

Laatst aangepast door mercapto : 24-12-2007 om 00:51.
mercapto is offline   Met citaat reageren
Oud 24-12-2007, 07:42   #9
Patrick van den Hul
DVD.nl Redactie
Trader: Five-Star TraderFive-Star TraderFive-Star TraderFive-Star TraderFive-Star TraderSafetrader

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
M'n probleem met de huidige Spielberg is dat hij is bijgehaald door de rest. Hij stond alleen aan de commerciele top maar sinds de jaren '90 is de markt geexplodeerd en zijn er vele anderen bijgekomen in Hollywood die het niveau omhoog tillen terwijl Spielberg iets afzakt. Hij is niet langer alleenheerser, iedereen heeft hetzelfde receptenboek en hetzelfde budget. Acteurs spelen in alles voor de juiste prijs en CGI bepaald de boxoffice.
Wanneer zelfs pipoos als Boll tig miljoen bij elkaar kunnen sprokkelen weet je dat er iets flink mis is. Uwe is de nieuwe Ed.

M'n favo's zijn BoB, Close Encounters en Schindlers List. Oh, en 30min van Saving Private Ryan
A.I. is m'n favoriet van hem.
Je maakt nogal vreemde vergelijkingen. Budget staat niet gelijk aan 'hetzelfde kunstje doen' en bovendien onderschat je het regisseursschap volgens mij nogal door het een 'kunstje' te noemen. Er zit wel wat in je argument dat Spielberg niet meer alleen is, en zijn grootste klassieker liggen inderdaad in het verleden, maar hij maakt nog wel degelijk goede film en steekt ver boven de middenmoot uit, imho that is.
Oud 24-12-2007, 09:07   #10
Oakey
Glorious Member
Trader: Two-Star TraderTwo-Star Trader

Registratiedatum: jan 2002
Thumbs up

Zeker niet al zijn films zijn meesterwerken. Spielberg is wel een echte vakman, maar het aantal echt bijzondere films is wat mij betreft op 1 hand te tellen: Duel, ET, Close encounters, Munich.

Films als Schindler's List en Saving Private Ryan zijn niet slecht en door de thematiek natuurlijk geladen, maar halen het m.i. niet bij films als The Pianist of Der Untergang, daarvoor zijn ze toch te "Hollywood".

Daarnaast staan heel veel films die prima vermaak zijn, maar niet (meer) baanbrekend: Indiana Jones, Jaws, Jurassic Park, War of the worlds etc.

De rest van zijn films vind ik echt niet bijzonder of zelfs slecht: A.I., The Terminal, Hook, Empire of the sun, The color purple, Amistad, Catch me if you can, Twilight Zone The Movie e.d.

Laatst aangepast door Oakey : 24-12-2007 om 09:11.
Oakey is offline   Met citaat reageren
Oud 24-12-2007, 11:37   #11
mercapto
Ultimate Member

Registratiedatum: jul 2005
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
Je maakt nogal vreemde vergelijkingen. Budget staat niet gelijk aan 'hetzelfde kunstje doen' en bovendien onderschat je het regisseursschap volgens mij nogal door het een 'kunstje' te noemen. Er zit wel wat in je argument dat Spielberg niet meer alleen is, en zijn grootste klassieker liggen inderdaad in het verleden, maar hij maakt nog wel degelijk goede film en steekt ver boven de middenmoot uit, imho that is.
Het is wel degelijk een kunstje om een Hollywood film in elkaar te draaien, ik zeg er niet bij dat de film dan goed of slecht is. De gemiddelde biosbezoeker gaat net zo lief naar Transformers als naar War of the Worlds, Spielberg of geen Spielberg. Spielberg is vaak veel beter, en zeker boven de middenmoot, maar soms scoort de mindere film net zo goed of beter.
Ze hebben zijn manier van filmen tot een mal gemaakt en kleden dat zelf verder aan, Spielberg heeft alleen een manier van aankleden waar weinigen aan kunnen tippen, sterke tranentrekkers en onrecht zorgen dat je intens meeleeft.

Net zoals elke Sjoerd, Bert of Pim tegenwoordig de tijdlijn van z'n film door de war flikkert om interresanter te lijken, ook zo'n standaard Hollywood recept wat niet altijd werkt, maar sommigen juist meester in zijn.
Oud 15-05-2009, 17:36   #12
Marcel v/d H.
Elite Member
Trader: Four-Star TraderFour-Star TraderFour-Star TraderFour-Star Trader

Registratiedatum: okt 2004
Standaard

Wellicht vervolg op E.T.

Er komt misschien een vervolg op de film E.T.: The Extra-Terrestrial uit 1982. Regisseur Steven Spielberg en actrice Drew Barrymore zijn in gesprek over een mogelijk vervolg. Voor het vervolg moet er een hoog budget beschikbaar zijn om mee te kunnen tellen met de andere films. Spielberg hoopt hiermee op een blockbuster. In het eerste deel betekende E.T. de grote doorbraak voor actrice Drew Barrymore, Gertie in de film, toen ze zes jaar was. Een mogelijk plot voor het vervolg is dat E.T. terugkeert naar aarde om de inmiddels volwassen geworden Gertie opnieuw te ontmoeten. Het echte plot is nog niet bekend, maar Spielberg heeft, volgens Starpulse, een geweldig idee voor een tweede film. Barrymore en Spielberg willen alleen de film maken als ze het samen mogen maken
Oud 15-05-2009, 17:40   #13
Frank
Ultimate Member

Registratiedatum: dec 2001
Standaard

Hopelijk is het een grap.
Frank is offline   Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 18:39   #14
Patrick van den Hul
DVD.nl Redactie

Standaard

Bron? De manier waarop het bericht geschreven is doet me vermoeden dat dit een slechte grap is.
Oud 16-05-2009, 00:07   #15
Marcel v/d H.
Elite Member
Trader: Four-Star TraderFour-Star TraderFour-Star TraderFour-Star Trader

Registratiedatum: okt 2004
Standaard

De bron staat in het artikel: Starpulse. En op hun website staat weer het volgende:

Citaat:
According the National Enquirer, Barrymore and Spielberg have met to discuss the project, which will show E.T. returning to Earth to rejoin the now-adult Gertie.
Oud 16-05-2009, 12:42   #16
Jordy van Buel
DVD.nl Forum Crew
Trader: Two-Star TraderTwo-Star Trader

Registratiedatum: apr 2004
Standaard

Wordt dit dan een of ander slappe road/buddymovie? Spielberg kan zich beter gaan richten op zijn Lincoln project

Rear Window - Alfred Hitchcock
Jordy van Buel is offline   Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 13:02   #17
Patrick van den Hul
DVD.nl Redactie

Standaard

Zoals ik al verwachtte, is dit het grootste onzinbericht ooit.

Uit het jubileumnummer van Empire, p. 162:

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Eva Mendes
Would you ever make E.T.II? I would fight Drew Barrymore for a part in it!
Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Steven Spielberg
That's sweet. Eva doesn't have to worry about a bout with Drew because i'm never going to make E.T.II - E.T. is a closed story. It has a beginning, a middle and a definite ending, and we had nowhere to take it except to go home with him. Nor did I want to bring him back to Earth for a second time.

Laatst aangepast door Patrick van den Hul : 20-05-2009 om 13:05.
Patrick van den Hul is offline   Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 14:17   #18
BrianB
Glorious Member
Trader: Three-Star TraderThree-Star TraderThree-Star TraderSafetrader

Registratiedatum: sep 2001
Standaard

Mooi zo, ik kon me ook al niets voorstellen bij een vervolg. Zou hetzelfde zijn als hij een vervolg op Close Encounters (of elke andere film met een afgesloten verhaal, wat dat aangaat) zou maken. Gelukkig maar
Oud 21-11-2009, 18:14   #19
Thomas Gabriel
Glorious Member
Trader: Safetrader

Registratiedatum: feb 2009
Standaard

Prachtig werk dat deze man levert! Hopelijk gaat hij niet "te" snel op pensioen!

'This low gravity'll make you soft. When you get soft... Pandora'll shit you out dead with zero warning.'
Thomas Gabriel is offline   Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 19:06   #20
deTuinman
Super Member

Registratiedatum: sep 2007
Standaard

Laat Chocky maar eens komen!!

Discussieopties

Instellingen bij het plaatsen van berichten